Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 april 2009, 20:59   #1
inham
!Carpe Diem!
 
inham's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Berichten: 370
Mentaal een wrak!

Pfoe echt waar,

Af en toe ben ik het zo zat he, die obsessie elke keer weer kijken in welke NW ik nu weer verkeer, en dit forum uuuren lang afzoeken het maakt me af en toe helemaal kapot voor me gevoel, vooral als ik alleen ben is het erg vervelend:S Dan zie ik buiten jongens en mannen met een nog veel mooiere haarlijn zeker nu het mooi weer word lekker buiten en dan ben ik zo jalours. Daarbij komt nog is dat ik een hele mooie vriendin heb, wat zou ze wel niet van me moeten denken en zou ze mij nog willen als ze doorkrijgt dat ik inderdaad flink kaal word. Zou ze mij dan nog wel willen? Af en toe is het zo deprimerend he. Deze vragen en vergaande ergenissen herkennen jullie die ook? Dat WAAROM he, ooh soms jonge PFFFF

Nou moeten jullie niet denken dat het altijd zo is, maar soms he baal ik zo errug? Gadver ik haat het zo!

Hebben jullie nog zelfopvrolijk tips voor die vervelende uren af en toe!

Edit: Hoort mijn berichj wel in dit forum ?
inham is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2009, 21:19   #2
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Ik denk dat je er weinig aan kan doen.

Hopen dat je medicijnen gaan werken!

Je kan misschien je gebrek aan haar gaan compenseren.

Ga aan je lijf werken bijvoorbeeld (ga fanatiek fitnessen, neem een zonnebankje zo nu en dan, bleek je tanden, noem maar op).
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2009, 22:11   #3
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inham Bekijk bericht
Pfoe echt waar,

Af en toe ben ik het zo zat he, die obsessie elke keer weer kijken in welke NW ik nu weer verkeer, en dit forum uuuren lang afzoeken het maakt me af en toe helemaal kapot voor me gevoel, vooral als ik alleen ben is het erg vervelend:S Dan zie ik buiten jongens en mannen met een nog veel mooiere haarlijn zeker nu het mooi weer word lekker buiten en dan ben ik zo jalours. Daarbij komt nog is dat ik een hele mooie vriendin heb, wat zou ze wel niet van me moeten denken en zou ze mij nog willen als ze doorkrijgt dat ik inderdaad flink kaal word. Zou ze mij dan nog wel willen? Af en toe is het zo deprimerend he. Deze vragen en vergaande ergenissen herkennen jullie die ook? Dat WAAROM he, ooh soms jonge PFFFF

Nou moeten jullie niet denken dat het altijd zo is, maar soms he baal ik zo errug? Gadver ik haat het zo!

Hebben jullie nog zelfopvrolijk tips voor die vervelende uren af en toe!

Edit: Hoort mijn berichj wel in dit forum ?
Dat is normaal, althans, voor degenen die niet graag kaal willen worden. Weet niet hoe oud je bent. Medicijnen (fina) kunnen helpen, en je kunt altijd een ht overwegen. Ik kreeg vroeger ook nachtmerries ervan, droomde dat ik 's morgens kaal wakker werd. Heb ht gedaan, slik fina, en ben nu heel tevreden. Er is dus hoop. En mocht dat allemaal niet helpen of kunnen, troost je dan, je bent niet de enige. Succes!!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2009, 22:21   #4
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
tjah het is ook niet leuk nu noemt ryan r een aantal lichamelijke dingen waar je mee zou kunnen compenseren! Maar wat dacht je van leuk karakter, charming & stoer etc er zijn zoveel andere eigenschappen waarmee je je gebrek aan haar kan compenseren...
Vergeet niet alleen jij ziet nu je haarlijn slinken andere zullen dat veel later pas opvallen (als in nw4 ofzo)

Je heb nu al een mooie vriendin dat zegt buiten dat je misschien knap bent ook dat je een leuke jongen bent om mee om te gaan. Wat denk je dat haar meer afschrikt iemand die kaal en changerijnig, jaloers en depressief wordt of iemand die er hetzelfde onderblijft en daarbij aktie onderneemt?> You pick!
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2009, 22:44   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inham Bekijk bericht
Pfoe echt waar,
Af en toe ben ik het zo zat he, die obsessie elke keer weer kijken in welke NW ik nu weer verkeer....
Eergister schreef je nog:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inham Bekijk bericht
...maar ik geniet ook van me leven hoor, het is (gelukkig) geen obsessie ofzo..
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2009, 22:46   #6
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tellmemore Bekijk bericht
tjah het is ook niet leuk nu noemt ryan r een aantal lichamelijke dingen waar je mee zou kunnen compenseren! Maar wat dacht je van leuk karakter, charming & stoer etc er zijn zoveel andere eigenschappen waarmee je je gebrek aan haar kan compenseren...
Vergeet niet alleen jij ziet nu je haarlijn slinken andere zullen dat veel later pas opvallen (als in nw4 ofzo)

Je heb nu al een mooie vriendin dat zegt buiten dat je misschien knap bent ook dat je een leuke jongen bent om mee om te gaan. Wat denk je dat haar meer afschrikt iemand die kaal en changerijnig, jaloers en depressief wordt of iemand die er hetzelfde onderblijft en daarbij aktie onderneemt?> You pick!

Ja leuk karakter, dat kun je niet zomaar even veranderen/aanpassen.

Ik noemde die aanpassingen aan je lijf, omdat je die dingen in eigen hand hebt en je haar niet, daarom die compensatie.

Eventuele onzekerheid kun je proberen te compenseren door zelfverzekerheid/zelfvertrouwen met een mooi afgetraind lijf en het is ook nog eens gezond!
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2009, 22:53   #7
inham
!Carpe Diem!
 
inham's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Berichten: 370
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht



Eergister schreef je nog:
Ja, ik wist al dat jij zou gaan reageren, en wist ook dat jij daarmee zou komen. Ik was naar mijn mening ook niet echt obsessief bezig, maar ik betrapte mezelf erop tijdens het bericht typen gisteren dat ik wel steeds in de spiegel keek etc... dus dat ik er toch wel degelijk obsessief mee bezig was zonder daar echt bewust van te zijn. Daarentegen ben ik ook zeker niet de hele dag met me haar bezig dus in dat geval valt het ook wel mee. Het is meer hoe ik de definitie van "obsessief bezig zijn" interpreteer.

Dus enerzijds wel anderzijds niet.
__________________
Proscar tabletten ontvangen, wacht eerst de resultaten van Minox af.

Minox Foam 5% | Start: 8 april 2009
Rooscure | Start : 24 maart 2009

Status: NW2.
inham is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2009, 23:03   #8
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inham Bekijk bericht
Hebben jullie nog zelfopvrolijk tips voor die vervelende uren af en toe!
Van je vriendin genieten!
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2009, 23:23   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Van je vriendin genieten!
Kan niet, want dan zit hij ook steeds in de spiegel naar z'n inhammetjes te kijken.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2009, 00:05   #10
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Dan kun je evt nog die spiegel boven het bed weghalen.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2009, 00:36   #11
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inham Bekijk bericht
Pfoe echt waar,

Af en toe ben ik het zo zat he, die obsessie elke keer weer kijken in welke NW ik nu weer verkeer, en dit forum uuuren lang afzoeken het maakt me af en toe helemaal kapot voor me gevoel, vooral als ik alleen ben is het erg vervelend:S Dan zie ik buiten jongens en mannen met een nog veel mooiere haarlijn zeker nu het mooi weer word lekker buiten en dan ben ik zo jalours. Daarbij komt nog is dat ik een hele mooie vriendin heb, wat zou ze wel niet van me moeten denken en zou ze mij nog willen als ze doorkrijgt dat ik inderdaad flink kaal word. Zou ze mij dan nog wel willen? Af en toe is het zo deprimerend he. Deze vragen en vergaande ergenissen herkennen jullie die ook? Dat WAAROM he, ooh soms jonge PFFFF

Nou moeten jullie niet denken dat het altijd zo is, maar soms he baal ik zo errug? Gadver ik haat het zo!

Hebben jullie nog zelfopvrolijk tips voor die vervelende uren af en toe!

Edit: Hoort mijn berichj wel in dit forum ?
Ha Inham,

Heel herkenbaar hoor. Dat gevoel hebben alle mannen die kaal worden wel eens. Sommige stappen er alleen wat makkelijker overheen dan anderen. Je vriendin gaat je echt niet dumpen hoor om je haar. Kun je je nog herinneren die tijd dat je helemaal niet nadacht over je haar???? Toen was je ook helemaal niet bewust bezig met andere mannen die kaal waren of dat werden, dat zag je helemaal niet waarschijnlijk. Nou zo kijkt de buitenwereld ook tegen jou aan. In die buitenwereld lopen veel meer kale koppen (ook door eigen keuze) rond dan vroeger. Milimeteren en kaal zijn veel meer geaccepteerd. Heb je je haar al wel eens heel kort geknipt of gemilimeterd? Dat zorgt er voor dat je veel minder met je haar bezig bent. En voor de eventuele medicijnen maakt dat niets uit. Je ondertitel is Carpe Diem, dus volgens mij ben je best een vrolijk persoon van jezelf.
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2009, 00:38   #12
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inham Bekijk bericht
Ja, ik wist al dat jij zou gaan reageren, en wist ook dat jij daarmee zou komen. Ik was naar mijn mening ook niet echt obsessief bezig, maar ik betrapte mezelf erop tijdens het bericht typen gisteren dat ik wel steeds in de spiegel keek etc... dus dat ik er toch wel degelijk obsessief mee bezig was zonder daar echt bewust van te zijn. Daarentegen ben ik ook zeker niet de hele dag met me haar bezig dus in dat geval valt het ook wel mee. Het is meer hoe ik de definitie van "obsessief bezig zijn" interpreteer.

Dus enerzijds wel anderzijds niet.
Ja en ik ken niemand die elke dag van zijn leven even positief is. Lijkt me ook mega saai eigenijk altijd op een roze wolk.
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2009, 10:58   #13
MGREEN
HaarWeb lid
 
MGREEN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2007
Berichten: 278
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inham Bekijk bericht
Ja, ik wist al dat jij zou gaan reageren, en wist ook dat jij daarmee zou komen. Ik was naar mijn mening ook niet echt obsessief bezig, maar ik betrapte mezelf erop tijdens het bericht typen gisteren dat ik wel steeds in de spiegel keek etc... dus dat ik er toch wel degelijk obsessief mee bezig was zonder daar echt bewust van te zijn. Daarentegen ben ik ook zeker niet de hele dag met me haar bezig dus in dat geval valt het ook wel mee. Het is meer hoe ik de definitie van "obsessief bezig zijn" interpreteer.

Dus enerzijds wel anderzijds niet.
Je reactie vind ik niet heel erg raar hoor. De meeste leden hier zijn een klein beetje zoals jij, anders zouden ze hier niet zitten.

Ik stond ook elke dag voor de spiegel (op m'n 18e), te klagen over haaruitval bij m'n ouders. M'n vader die zelf dokter is vond het maar onzin. Uiteindelijk begon je het wel te te zien (en ik heb ook echt AGA). Na een HT is het gelukkig ook weer voorlopig opgelost.

Maar in jouw geval, jij hebt denk ik natuurlijke haaruitval. Mijn huisgenoot die heeft ook inhammen maar de rest van zijn haar is heel erg sterk en netjes. Als je AGA hebt worden andere haren ook slap en klein dat heb jij denk ik niet.

Als het echt erger wordt kun je altijd nog finasteride gebruiken, maar wacht er zo lang mogelijk mee aangezien je altijd bijwerkingen hebt (hoe klein ook).
__________________
Regime

Dutasteride 0.15 mg (maart 2007)-(januari 2009)
Finasteride 1 mg (januari 2009)
Minoxidol 5% (januari 2009)

HT FUE 2000 Grafts Aesthetic Clinics Dr Feriduni (Jun 2008)


MGREEN is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2009, 12:54   #14
elisabeth01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2008
Berichten: 40
Begrijp dat AGA ook voor mannen zwaar kan zijn. Zelf vind ik dat kalen(de) mannen er heel mooi uit kunnen zien. Vooral gemilimeterede koppen. Dus, geniet van de zon die schijnt, van je mooie vriendin en echt, anderen zien het hele plaatje! Elisabeth
elisabeth01 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2009, 13:50   #15
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Kan niet, want dan zit hij ook steeds in de spiegel naar z'n inhammetjes te kijken.
Tuurlijk niet! Hij moet alleen uitkijken dat hij haar niet te diep in de ogen kijkt, want dan ziet ie zichzelf en ook zn inhammen in de reflexie. Een legitieme reden om zich vooral op andere lichaamsdelen te focussen.

Vriendin: " Hej Inham, je kijkt echt alleen maar naar mijn .......... zeg!"
Inham: "Ja, ik kan niet anders, ik moet de reflexie vermijden"

Wat een bofkont!
Tato is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.