Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 juni 2008, 22:13   #16
Stefke
TTM'er

 
Stefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 304
Geslacht:
Ik hoor meer mensen positief spreken over de diverse medicatie.

Misschien wordt het voor mij ook eens tijd om die weg in te slaan. Welke medicatie zou het 'beste' zijn? En bij wie (huisarts of psychiater) moet ik daarvoor zijn?
__________________
Zeilen op een zee van haren
Stefke is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2008, 22:35   #17
Nickytje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 147
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lila Bekijk bericht
Ik denk dat je nu wel de maximale profijt hebt van de anti-depressiva. Qua plukken scheelt het een slok op een borrel, zoals je zelf ook zegt. De rest zul je zelf moeten doen.
Volgens mij werken anti-depessiva niet direct als medicijn tegen TTM, maar zorgen ze ervoor dat je beter in je vel komt te zitten, en dus minder plukt.
jij hebt er dusook zelf aan gewerkt aan je ttm? niet door hulp van anderen maar er puur zelf tege gevochten? ik denk ook dat dit voor mij de laatste optie is, ben al de rest al gepasseerd dus veel keuze heb ik niet meer.


@ stefke : mijn antidepressiva noemt serlain, volgens de huisdokter en een psychiater de beste teste impulsstoornissen, ik heb hem via de huisdokter gekregen, ik voel me er idd een pak beter door, maar het trekken verdwijnt niet zomaar helemaal natuurlijk, en of dezelfde medicatie een goed effet bij jou heeft valt ook nog af te wachten (maar het is altijd het proberen waard )
in elk geval, ik heb nu ookwel geleerd dat allerhande therapiëen bij mij helemaal niets uithaalde.
Nickytje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2008, 12:03   #18
Tinniemans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2006
Locatie: België
Berichten: 64
Ik volg zelf ook gedragstherapie bij een psychologe... ondertussen al meer dan een jaar, en ik zie haar elke 2 weken. Het begint met enkel de focus op de haren, maar ondertussen is zij de persoon met wie ik over ALLES praat wat er in mijn leven gebeurd. Als het niet meer gaat is zij diegene die me terug moed geeft en zegt dat ik wel goed bezig ben! Onderschat zo'n therapie niet, het vraagt veel energie, het is als vallen en opstaan, maar je moet het vooral zijn tijd geve!!!! Ik besef nu pas dat het wel stillaan beter gaat met mij...! Ik heb vorig jaar ook medicatie genome, het helpt wel omdat de drang minder is, maar ik reageer nogal fel op die medicaties... ik slaap namelijk heel veel, ik was een echte zombie!! Ik wou ze verder innemen omdat het hielp, maar uiteindelijk ben ik er toch mee gestopt, en het voelt veel beter zo!! Medicatie is een tijdelijke uitweg, maar ik zou echt probere zonder te doen, het geeft je veel meer zelfvertrouwen, omdat je het zelf doet... Dus ik ben echt geen voorstander van medicatie..!!! De psychologe geeft idd ook trucjes, ik was er ook niet altijd voor te vinden... en nu, na een heel jaar ben ik er toch eens fatsoenlijk mee begonne, en het helpt idd, je moet er gewoon klaar voor zijn om echt met het trekken te stoppen!! Ik heb het nu al 8jaar, en ik wou er ook altijd zooo graag vanaf... maar het is pas sinds een maand dat ik er ook echt kan aan werke.. Ik zit nu in de meest moeilijkste periode van het jaar:examens! Als ik stress heb dan trek ik.. Ik zit hier de hele dag met muts en plakkers aan de vingers, het was voor mij een grote stap om dat te doen, ook al lijkt het niets! Ik pluk nog wel elke dag, maar niet te vergelijke met de vorige examenperiode!! Maar het is nu echt wel nodig, ik had mezelf de keuze vooropgesteld: deze examenperiode veel trekken en dus binnen een maand met een pruik moeten rondlope(want zo ver is het al gevorderd...) of minder plukke en er echt aan werke! Ik zie mijn haartjes elke dag groeien, en het geeft zo'n goed gevoel! Ben voor de eerste keer echt eens trots op mezelf als ik in de spiegel kijk! En ik doe het helemaal zelf!!! Je moet gewoon al je moed en zelfvertrouwe bijeenrape, er blijven in geloven ondanks alle ups and downs... Ik kan die gedragstherapie alleen maar aanrade,maar hoop dan niet dat je na een maand ofzo niet meer trekt! Ik heb nog heel veel haren verloren, ook sinds die therapie. Het belangrijkste is dat ik een totaal ander mens ben geworde en toch nog in mezelf kan gelove... je moet het allemaal zijn tijd geve!! Er komt een moment dat je echt beslist: en NU wil ik er voor gaan! Veel succes!
Tinniemans is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2008, 11:48   #19
Nickytje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 147
ik zit nu in week vier.. waarvan ik 3 dagen getrokken heb en vandaag weer twee dagen opnieuw trekvrij....
voor ik met mijn medicatie begon trok ik elke dag.. en nog geen klein beetje ook. voor mij helpt het dus echt wel want aan allerlei gedragstherapieën, alternatieve geneeswijzen etc. heb ik niets gehad, vijf jaar lang.
maar dat is natuurlijk ook persoonlijk hé
Nickytje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.