Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 juli 2008, 21:24   #1
a_nonie_m
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2008
Berichten: 2
thuiskapsters?

zijn er hier ook thuiskapsters/kappers? (kga liever niet naar een salon)
a_nonie_m is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2008, 09:44   #2
anne ke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2007
Berichten: 16
thuiskapsters

Hoi,
Wij hadden hetzelfde probleem een beetje. Maar bij ons in het kleine stadje zijn verschillende salons. Ik heb ons zoontje meegenomen naar mijn kapster. Ik heb de situatie op een rustig moment eerst uitgelegd, kopieen van internet meegenomen. Daarna aan haar gevraagd of zij het zag zitten om hem op een rustig moment te knippen, zodat hij alleen in de zaak zou zijn en zij alle tijd zou kunnen nemen om hem voor het eerst sinds zijn TTM naar voren is gekomen.
Zij heeft hem toen laten komen op dinsdagochtend in de vakantie. Ze is meer dan een uur bezig geweest om te kijken hoe ze het het beste kon knippen. Deze kapster werkt in een kleine kapsalon, met maar 2 meisjes. Misschien is dat een voordeel.
Wij zijn nu zover dat ook het andere meisje hem nu knipt. Gewoon wanneer er ook andere mensen in de kapsalon zijn. En deze kapsters zijn nu eigenlijk ook ambassadeurs va TTM
Misschien werkt deze manier voor jou ook?

groetjes
anne ke is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2008, 21:08   #3
saharawea
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2006
Berichten: 69
Lieve A_nonie_m

Vandaag ben ik bij een kapster geweest, en ik moet zeggen..chapeau! Toen ik binnenkwam, vroeg ze nogmaals waarvoor ik kwam. En ze begon haar uitleg, waarop ik haar zei dat ik TTM had, ze kende het niet. Tot ik haar toonde wat ik had, toen begreep ze het. Nu moet ik zeggen dat mijn haar al aardig gegroeid is, en haast niets meer van kale plekken. Toen ik begin dit jaar bij een andere kapster was, en zei meermaals me bekeek, dacht ik ook rare dingen. Velen kennen TTM niet .
Maar heb aub geen schaamte, tenslotte is het iets waar we niet kunnen aandoen. Neem je zelfvertrouwen bij de hand en ga je haar laten knippen. Dit zal je alleen maar aanmoedigen om je TTM onder (proberen) controle te houden. Je zal je echt beter voelen door deze (grote) stap toch te zetten, daar ben ik rots van overtuigd.
saharawea is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2008, 23:38   #4
lotte
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 134
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door a_nonie_m Bekijk bericht
zijn er hier ook thuiskapsters/kappers? (kga liever niet naar een salon)
eehh...Mijn TTM heeft er voor gezorgd dat ik al jaren ''mijn eigen doe het zelf kapster'' ben.
Ik knip en verf mijn haar dus zelf. Ben er eigenlijk wel handig in geworden. Ook de kids knip ik ook wel eens zelf!

Ik word in een kapsalon zo nerveus he..Jullie niet??
lotte is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2008, 06:33   #5
saharawea
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2006
Berichten: 69
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lotte Bekijk bericht
Ik word in een kapsalon zo nerveus he..Jullie niet??
Dan kan je toch altijd nog vragen om een prive hoekje? Ik heb zelf voor kapster gestudeerd, helaas door omstandigheden diploma niet gehaald. Zelf je haar knippen, heb ik trouwens ook lang gedaan. Je haar door iemand anders laten knippen, zal wel anders zijn dan door jezelf. En dat merk ik trouwens goed.
saharawea is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2008, 10:40   #6
Stefke
TTM'er

 
Stefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 304
Geslacht:
Ik kom inmiddels al ruim 10 jaar bij dezelfde kapsalon, dus iedereen kent me daar en weet dat ik TTM heb. Het stadium van schaamte heb ik een klein beetje achter me gelaten, en kom gewoon met de reguliere openingstijden bij de kapper. (er zitten dan vaak ook andere klanten) Deze kapsters doen gewoon hun werk erg goed en mijn plek valt na een bezoek aan hun nagenoeg niet meer op.
__________________
Zeilen op een zee van haren
Stefke is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2008, 19:49   #7
a_nonie_m
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2008
Berichten: 2
Hoi, bedankt voor jullie reacties allemaal..
vind het echt supergoed dat jullie dat doen/durven: gewoon naar een kapsalon gaan en vertellen over ttm enzo.. Echt respect daarvoor!
alleen tegelijkertijd zie ik mijzelf dat echt niet doen. (ben ik veel te onzeker voor, en al helemaal als het om mijn haar gaat.)

In die zin heb ik dus zeker wel schaamte (lijkt me ook niet zo gek) en vind het overigens ook moeilijk om ttm te beschouwen als iets dat mij is overkómen: mijns inziens ben ik zélf toch echt degene die het in stand houd.. (sorry als ik hiermee tegen de algemeen heersende mening inga )

Mijn haar zelf gaan knippen, ga ik denk ik ook maar niet proberen want ik heb zo het vermoeden dat dat uit zal monden in een nog grotere ramp!

ben dus nog steeds op zoek naar een thuiskapster die, idealiter ook al ervaring heeft met ttm of iig weet wat het is enzo.., anyone??


(..en anders zit er niks anders op dan toch maar naar een kapsalon te gaan.. )
a_nonie_m is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.