Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 december 2005, 12:21   #106
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Oh NEE! Wat een domme domme huisarts heb jij. Print wat studies uit van propecia stuur ze naar hem op en zeg dat er dus geen gevaar is. Daarnaast betaal je propecia zelf (waarom geen proscar doen?). Als hij het je niet voorschrijft gewoon een andere huisarts zoeken en met een studie aankomen. Laten lezen en ze schrijven het wel voor. Anders moet je zelf maar proscar kopen van www.goedkopemedicijnen.nl en ze zelf in vieren hakken. Succes met het opvoeden van je huisarts!
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2005, 12:31   #107
Noodlezzz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2004
Locatie: belgium
Berichten: 43
Hey ik zelf ben uit België, is het waar dat je in Nederland zo wat een vaste huisarts hebt? En dat je enkel naar deze mag gaan (dacht dit gehoord te hebben in m'n les sociale instituties ..)
Als het zo is mja, kun je proberen bij een dermatoloog, deze hebben er meer kennis van en ook meer begrip voor mensen met haaruitval
Noodlezzz is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2005, 12:43   #108
prescher
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Berichten: 15
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noodlezzz
Hey ik zelf ben uit België, is het waar dat je in Nederland zo wat een vaste huisarts hebt? En dat je enkel naar deze mag gaan (dacht dit gehoord te hebben in m'n les sociale instituties ..)
Als het zo is mja, kun je proberen bij een dermatoloog, deze hebben er meer kennis van en ook meer begrip voor mensen met haaruitval
In principe wel ja. Je moet zoveel mogelijk naar je eigen huisarts gaan want als je naar een ander gaat dan weten ze niet veel van je medische geschiedenis
prescher is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2005, 12:44   #109
prescher
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Berichten: 15
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Oh NEE! Wat een domme domme huisarts heb jij. Print wat studies uit van propecia stuur ze naar hem op en zeg dat er dus geen gevaar is. Daarnaast betaal je propecia zelf (waarom geen proscar doen?). Als hij het je niet voorschrijft gewoon een andere huisarts zoeken en met een studie aankomen. Laten lezen en ze schrijven het wel voor. Anders moet je zelf maar proscar kopen van www.goedkopemedicijnen.nl en ze zelf in vieren hakken. Succes met het opvoeden van je huisarts!
Ja soms begrijp ik ook niet wat ik bij hem doe. Maar waarom proscar? is dit precies hetzelfde of werkt het sneller dan pro?
prescher is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2005, 13:48   #110
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prescher
Ja soms begrijp ik ook niet wat ik bij hem doe. Maar waarom proscar? is dit precies hetzelfde of werkt het sneller dan pro?
Het werkzame bestanddeel is exact hetzelfde, alleen is de dosis in proscar 5x zo sterk (5mg) als in propecia (1mg). Maar als je gewoon een kwart tablet proscar (1,25mg) neemt, dan heb je ongeveer dezelfde dosis als met 1 tablet propecia maar dan voor veel lagere kosten.
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2005, 13:50   #111
prescher
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Berichten: 15
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prescher
Ja soms begrijp ik ook niet wat ik bij hem doe. Maar waarom proscar? is dit precies hetzelfde of werkt het sneller dan pro?
En dan nog iets, hoelang duurt het voordat de finasteride uit je lichaam is want ik zou toch ooit een tijd moeten stoppen "een break" voor als ik een zoontje wil.
Ik bedoel... ik heb nu een dochtertje maar zou toch ook ooit graag een zoontje willen hebben.
prescher is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2005, 13:53   #112
prescher
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Berichten: 15
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Het werkzame bestanddeel is exact hetzelfde, alleen is de dosis in proscar 5x zo sterk (5mg) als in propecia (1mg). Maar als je gewoon een kwart tablet proscar (1,25mg) neemt, dan heb je ongeveer dezelfde dosis als met 1 tablet propecia maar dan voor veel lagere kosten.
Dank je wel voor je uitleg. Gebruik jij het zelf ook? Wat zijn jouw bijwerkingen als ik het zo mag vragen
prescher is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2005, 13:58   #113
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Lightbulb

Thread verplaatst naar juiste rubriek.


Heb je het Haarwoordenboekje al gelezen Prescher? Daar staan al dit soort dingen ook in.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2005, 14:06   #114
prescher
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Berichten: 15
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Thread verplaatst naar juiste rubriek.


Heb je het Haarwoordenboekje al gelezen Prescher? Daar staan al dit soort dingen ook in.
Oh, oke... dank je

groet,
prescher is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2005, 14:11   #115
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prescher
Hallo allemaal,

Pas geleden ben ik naar de dokter geweest en vroeg hem naar propecia. Hij keek of'ie water zag branden. Hij kende het niet eens. Dus hij zou overleggen met de andere artsen en zou mij terugbellen. Na bijna twee weken belde hij me afgelopen vrijdag, hij had het besproken met een dermatoloog en waren het er allebei over eens dat het te gevaarlijk was voor de mannelijke foetus en dat als je stopt de haren binnen 6 maanden weer uitvallen.

O ja nog iets, de dermatoloog had geadviseerd om in de spiegel te kijken en jezelf gewoon te accepteren en dat vond mijn arts ook. (hij heeft makkelijk praten met zijn bos haar).

Waar zijn ze zo bang voor?

Het gaat hier om een dunner wordende kruin en ben 27 jaar.
Waar zijn ze zo bang voor?
Waar zijn zij inderdaad bang voor? Te gevaarlijk voor de mannelijke foetus is al bijna verwaarloosbaar. Tenminste, alleen voor de mannelijke partner die het slikt en een kind wil en niet voor de zwangere of toekomstige zwangere vrouw. Ze halen wat dingen door elkaar heen, tenzij je een vrouw bent, dan kunnen die huisartsen en dermatologen wel een stuk moeilijker zijn.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2005, 17:48   #116
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Als je nog een zoontje wilt zou ik geen finasteride gaan slikken! Je moet geloof ik een jaar van tevoren stoppen met fina slikken. Maar je kunt natuurlijk ook een lief ventje adopteren!
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2005, 17:58   #117
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Dat de huisarts morele bezwaren heeft oke, (ingrijpen in een natuurlijk proces door je hormonen door elkaar te schudden)
Dat finasteride invloed heeft op je sperma als je gebruikt is zeker waar,
(bv als ik loos dan is het lijk half zoveel)
Maar dat het invoeld heeft na het gebruik is denk ik niet aangetoont.
Ik denk persoonlijk dat dit toch wel zeer minimaal invloed zal hebben na het gebruik en dat het nooit door het gebruik van fina zal zijn dat je geen kinder meer zal kunnen krijgen.
Het zal dan door andere factoren zijn.
Dus ik vind het wel slecht dat je verkeerde info krijgt en zeker dat van een dokter die je normaal altijd gelooft
vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2005, 16:12   #118
Q'modo
klokluider v/d Notr'inham
 
Q'modo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2005
Berichten: 113
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prescher
Hallo allemaal,

Pas geleden ben ik naar de dokter geweest en vroeg hem naar propecia. Hij keek of'ie water zag branden. Hij kende het niet eens. Dus hij zou overleggen met de andere artsen en zou mij terugbellen. Na bijna twee weken belde hij me afgelopen vrijdag, hij had het besproken met een dermatoloog en waren het er allebei over eens dat het te gevaarlijk was voor de mannelijke foetus en dat als je stopt de haren binnen 6 maanden weer uitvallen.

O ja nog iets, de dermatoloog had geadviseerd om in de spiegel te kijken en jezelf gewoon te accepteren en dat vond mijn arts ook. (hij heeft makkelijk praten met zijn bos haar).

Waar zijn ze zo bang voor?

Het gaat hier om een dunner wordende kruin en ben 27 jaar.
Ik vind eigelijk dat je arts prima advies heeft gegeven. Als je tegen hem hebt verteld dat je nog een kinderwens hebt binnen korte tijd (waar ik nu vanuit ga) moet je vooral niet aan de fina gaan. Er zou pas echt reden voor verontwaardiging zijn geweest als hij wat anders had gezegd. En het schijnt dat als je stopt je haar ook weer binnen korte tijd uitvalt dus daar had hij ook groot gelijk in. Het is alleen maar uitstel.

Toegegeven, door die uitstel geef je wel nieuwe ontwikkelingen een grotere kans. Misschien dat er over een jaar of 5 een middel op de markt is waardoor fina niet meer nodig is. Dan wil je wel nog wat op je hoofd hebben dat de moeite van het redden waard is. Maar dan moet je voor jezelf nu een belangrijke afweging maken: wil je nog zolang wachten met je kindje opdat er heeeel wellicht over een aantal jaar een middel is om je haar te behouden.

En dat van die acceptatie had je arts trouwens ook gelijk in. Jammer genoeg alleen wat makkelijker gezegd dan gedaan. Mij wil 't maar niet lukken in ieder geval.
Q'modo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2005, 16:16   #119
Q'modo
klokluider v/d Notr'inham
 
Q'modo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2005
Berichten: 113
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Waar zijn ze zo bang voor?
Waar zijn zij inderdaad bang voor? Te gevaarlijk voor de mannelijke foetus is al bijna verwaarloosbaar. Tenminste, alleen voor de mannelijke partner die het slikt en een kind wil en niet voor de zwangere of toekomstige zwangere vrouw. Ze halen wat dingen door elkaar heen, tenzij je een vrouw bent, dan kunnen die huisartsen en dermatologen wel een stuk moeilijker zijn.
DHTkiller, onderzoek heeft aangetoond dat fina via het sperma aan de vrouw wordt doorgegeven (zie haarwoordenboekje) dus het is wel degelijk ook van belang dat de man lang van tevoren is gestopt met het silkken van fina.
Q'modo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2005, 16:24   #120
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Q'modo
DHTkiller, onderzoek heeft aangetoond dat fina via het sperma aan de vrouw wordt doorgegeven (zie haarwoordenboekje) dus het is wel degelijk ook van belang dat de man lang van tevoren is gestopt met het silkken van fina.
Dus dat wil zeggen dat mannen die last hebben van hun prostaat ook geen kinderen mogen krijgen.
Staat toch niets van in de bijsluiter.......
Morehair is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Het delen van Proscar niek1224 Medicijnen/haargroeimiddelen 111 15 januari 2017 01:02
[finasteride] Shedding maart84 Medicijnen/haargroeimiddelen 236 28 mei 2009 10:02
AA invloed op zwangerschap? Evi AA bij kinderen 11 12 juni 2005 15:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.