Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 december 2005, 18:35   #31
PGO
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 70
Hierbij reageer ik op de net geschreven lulkoek.

Transseksuelen kregen enige jaren geleden wel alles vergoed. (één van mijn kennissen ook) Daardooor had Nederland het hoogste percentage transseksuelen ter wereld. ( 4 keer zo hoog percentage als elders) Dit heb ik letterlijk uit een krantenartikel gehaald. De vergoedingen zijn de laatste tien jaar wel teruggedraaid trouwens. Een echte transseksueel gun ik trouwens zijn operatie, maar waarom hebben kale mensen geen recht op de beste en betaalbare behandeling? Transseksuelen zijn minder een taboe meer sinds Big Brother. Maar kale mensen worden doodgezwegen
PGO is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2005, 18:38   #32
PGO
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 70
Ik bedoelde trouwenss de lulkoek van Jhi
PGO is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2005, 19:01   #33
PGO
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 70
Ook op de onzin van Georgie heb ik de volgende informatie:

Ik ben het spuugzat om steeds weer, zelfs op dit forum, te horen: " Het zal wel psychisch zijn ".Over de onmenselijke praktijken van de nederlandse gestichtspsychiatrie (jaren 60 - 90 vorige eeuw) zijn verschillende boeken verschenen. Nergens ter wereld zijn er zoveel psychiatrische bedden, isoleers en dwangopnames als hier in ons rotland. Al jaren geleden werd iedereen, die niet lekker in zijn vel zat, of lastig was opgesloten en gedrogeerd. Het was hier nog erger dan in Rusland. Ik heb zoveel kale mannen( en anderen met huidproblemen) meegemaakt, die aanvankelijk helemaal niet zulke problemen daarmee hadden, tot zij met de DR.FRANKENSTEINS van de Nedrlandse gestichtspsychiatrie in aanraking kwamen. De laatste jaren is de situatie wel sterk verbeterd door o.a. patientenvertrouwenspersonen (PVP) en klachtencommissies. Die moeten ook onmiddellijk bij alle commerciele haarklinieken verplicht worden gesteld. Ik vind trouwens dat er op dit hele forum een niet solidaire rotsfeer hangt met veel brutale kwetsende opmerkingen. als het de gewoonte hier is kan ik het ook erg goed. Maar ik denk dat wij beter af zijn met een sociale menselijke en vooral SOLIDAIRE houding.
PGO is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2005, 20:22   #34
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.282
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PGO
De laatste jaren is de situatie wel sterk verbeterd door o.a. patientenvertrouwenspersonen (PVP) en klachtencommissies. Die moeten ook onmiddellijk bij alle commerciele haarklinieken verplicht worden gesteld
Hoi Paul,

Daar kan ik me in vinden. Ik ben er voorstander van dat potentiële cliënten beter begeleid worden, en bijvoorbeeld eerst maar eens over de mogelijkheden en de voor- en nadelen moeten lezen op bijvoorbeeld ons forum.
Verder vind ik overigens de vergelijking die Biljartbal maakte dat kaalheid niks voorsteld in vergelijking met de armoede in de derde wereld helemaal ruk.
Ik denk dat iedereen wel eens depressief/neerslachtig is geweest, en als er dan iemand met zo'n opmerking mij zou proberen wakker te schudden dan zou ik hem geloof ik neerknallen.
Maar ik kan we wel voorstellen wat Georgie bedoelt. Omdat niet iedereen die kaal wordt er geestelijk ook zulke grote problemen mee heeft.
Maar aan de andere kant, ook niet iedereen die veel werkuren maakt wordt overspannen. Ik bedoel: niet elk mens is gelijk.
Ik wil overigens niet te snel oordelen over Boersma.
Het positieve van hem is inderdaad dat hij wél finasteride durft voor te schrijven. Máár hij is niet de enige in Nederland. Daarbij vind ik dat hij (in zijn positie) de kans heeft om echt iets te doen voor ons, maar dat hij die verprutst heeft. Onder andere door Amenixil voor te schrijven. Hoe groot zijn bonus is die hij krijgt weet ik niet, maar het zal echt wel aanzienlijk zijn.
En Amenixil is echt geen rotzooi, maar het is gewoon minoxidil met een toegevoegd iets. En dus absoluut niet geschikt voor een kuur van zes maanden, maar je zult het gewoon levenslang moeten gebruiken om je resultaat te behouden. Maar dat verkoopt natuurlijk weer slecht......

Henk.

Laatst gewijzigd door Henk; 25 december 2005 om 20:25
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2005, 21:38   #35
PGO
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 70
Eindelijk een verstandige reactie van Henk op dit HAARweb forum, naast alle gemene insinuaties van o.a. Yhi en ook ietsje minder biljartbal: Vroeger kregen TS wel ALLE kosten vergoed inclusief nieuwe kleding. Ik ken zo iemand, die trouwens spijt heeft dat zij/hem dat in een psychose heeft laten doen Transeksuelen of buitenlanders en vrouwen enz enz mogen terecht niet gediscrimineerd worden MAAR WAAROM KALE MENSEN WEL, zelfs op dit forum ??Biljartbal vindt de problemen in de derde wererld veel erger: dan heeft hij niets te zoeken op een HAARweb forum maar moet hij naar een derde wereldforum gaan. (ik wens hem daar veel succes trouwens als wereldverbeteraar) Trouwens (Ver)Nederland lijkt hoe langer hoemeer afteglijden tot een vierdewereldland. Problemen met kaalheid worden in dit rotland door de meeste instanties en artsen totaal verkeerd aan gepakt. Bij gebrek aan een goede patienten vereniging en ONSOLIDAIRE forumleden worden wij letterlijkeen kopje kleiner gemaakt door die medische van het ministerie van volks(on)gezondheid. Nogmaals effectieve belangenbehartiging is broodnodig. Een goede clientenorganisatie, klachtencommissies en patientenvertrouwenspersonen hebben na veel te veel jaren de psychiatrie ook enigszins verbeterd. Dit moet ook gebeuren in die verrotte haarchirurgiebusiness. Ik zie veel te veel overeenkomsten daar tussen.
Paul
PGO is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2005, 21:52   #36
Noodlezzz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2004
Locatie: belgium
Berichten: 43
Een volle bos haar hebben is nog altijd geen primaire behoefte om te kunnen leven dacht ik
Noodlezzz is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2005, 21:54   #37
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Problemen zijn niet groot, totdat je ze zelf hebt.

Citaat:
"We're all ignorant to aids, till it happens to you"
Zei een wijs iemand ooit.
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2005, 21:57   #38
Noodlezzz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2004
Locatie: belgium
Berichten: 43
Ik ga akkoord met het feit dat velen niet beseffen hoe erg kaalheid soms kan zijn voor een individu maar begin het niet te vergelijken met de problemen in de derde wereld of aids
Noodlezzz is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2005, 22:05   #39
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noodlezzz
Ik ga akkoord met het feit dat velen niet beseffen hoe erg kaalheid soms kan zijn voor een individu maar begin het niet te vergelijken met de problemen in de derde wereld of aids
Als je het hebt over "problemen in de 3e wereld of aids, heb je het over meerdere groepen mensen en niet over het individu. Juist, je kan het ook niet vergelijken.
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2005, 22:10   #40
Noodlezzz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2004
Locatie: belgium
Berichten: 43
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Als je het hebt over "problemen in de 3e wereld of aids, heb je het over meerdere groepen mensen en niet over het individu. Juist, je kan het ook niet vergelijken.
Een persoon uit de derde wereld of een persoon met aids dan.
Noodlezzz is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2005, 22:25   #41
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.282
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noodlezzz
Een persoon uit de derde wereld of een persoon met aids dan.
Tuurlijk kun je het daar niet mee vergelijken, daarom vond ik dat ook een hele slechte vergelijking. Dan zou je haast helemaal niet meer met een griep of met een gebroken been naar een dokter durven, laat staan met haaruitval.
Alles is betrekkelijk, daar ben ik me ook wel bewust van maar we zitten hier wel op een haarforum.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2005, 23:02   #42
Yhi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2005
Berichten: 31
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PGO
Eindelijk een verstandige reactie van Henk op dit HAARweb forum, naast alle gemene insinuaties van o.a. Yhi
...Hoezoo gemene insinuaties? Ik reageer op jouw bewering dat ts kleding vergoed krijgen en een geslachtsaanpassing. Jouw bewering klopt niet. Dit wilde ik hier even duidelijk maken. En ik baal er een beetje van dat slecht geinformeerde mensen iets schreeuwen over anderen wat niet waar is. Okay, je hebt het later een beetje genuanceerd maar waarom niet direkt?

Citaat:
Vroeger kregen TS wel ALLE kosten vergoed inclusief nieuwe kleding. Ik ken zo iemand, die trouwens spijt heeft dat zij/hem dat in een psychose heeft laten doen
Ik vind het ook triest dat de screening van het genderteam soms fout gaat. Ik weet dat naast het intrekken van de vergoedingen ook de diagnosestelling is verzwaard. Te veel spijtoptanten zijn er geweest, en helaas ook die kennis van jou was daar bij. Waarom spreek je eigenlijk over zij/hem?

Citaat:
Transeksuelen of buitenlanders en vrouwen enz enz mogen terecht niet gediscrimineerd worden MAAR WAAROM KALE MENSEN WEL, zelfs op dit forum.
Over mijn persoontje, ik heb je niet gediscrimineerd. Het maakt mij ook niet uit dat je kaal bent.

groetjes,
Yhi is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2005, 23:25   #43
Yhi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2005
Berichten: 31
Citaat:
Transseksuelen kregen enige jaren geleden wel alles vergoed. (één van mijn kennissen ook) Daardooor had Nederland het hoogste percentage transseksuelen ter wereld. ( 4 keer zo hoog percentage als elders) Dit heb ik letterlijk uit een krantenartikel gehaald.
Paul, ik denk niet dat ts een luxe probleem is. Wat de kranten ook mogen schrijven. Iemand die echt lijdt aan ts maakt het niet uit dat de vergoedingen hoog laag of er helemaal niet zijn. Als zij/hij maar in evenwicht komt met haar/zijn lijf.

Citaat:
De vergoedingen zijn de laatste tien jaar wel teruggedraaid trouwens. Een echte transseksueel gun ik trouwens zijn operatie,
Eindelijk een waar woord.


Citaat:
maar waarom hebben kale mensen geen recht op de beste en betaalbare behandeling?
Vraag het aan Hoogervorst.Hij is degene die bepaald.

Citaat:
Transseksuelen zijn minder een taboe meer sinds Big Brother.
Haha, je moest eens weten.

groetjes,

Laatst gewijzigd door Yhi; 25 december 2005 om 23:27
Yhi is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2005, 23:36   #44
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Nou beste Paul, je zegt een hoop wijze dingen hoor. Ook ik vind dat het belangrijk is dat de patienten de krachten bundelen en dat er klachtencommissies bij HT-klinieken verplicht worden. Ik zeg al jaaren dat het onverantwoordelijk is wat er allemaal plaatsvindt in die HT-klinieken zonder dat de overheid er een blik op werpt.

Maar je moet natuurlijk niet verwachten dat iedereen het met je eens is. Als iemand iets zegt wat jou niet bevalt hangt er nog niet meteen een "onsolidaire rotsfeer" hier op het forum. Mensen bedoelen het hier goed hoor als ze jou erop wijzen dat je misschien wel met diepere psychologische verschijnselen te maken hebt dan alleen de haaruitval. We proberen elkaar uiteindelijk alleen maar te helpen. Ook jij kunt aan een goede sfeer op het forum bijdragen door dit niet meteen af te serveren als onzin.

Maar wil je svp nog even duidelijkheid scheppen over jouw verleden in die psychiatrische inrichting? Is het nu echt zo dat je al 20 jaar in een psychiatrische kliniek bent opgenomen en daar behandeld wordt, puur vanwege je haaruitval?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 25 december 2005 om 23:39
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2005, 09:27   #45
PGO
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 70
Eerst antwoord ik even op yhi: ik heb nooit beweerd dat TS een luxeprobleem is. Als mensen er echt aan lijden moeten zij zo snel mogelijk vakkundig geholpen worden. De vergoedingen bestonden wel degelijk zo'n 10 jaar geleden. En omdat zij zo royaal waren en er veel gebruik van gemaakt werd zijn zij veel soberder geworden/ haast verdwenen. Zij/hem : mijn kennis laat zijn stoppelbaard gewoon staan en zegt de ene keer dat zij vrouw is maar de andere keer voelt zij zich weer man. Trouwens zij onderging destijds ook een volledig vergoede siliconen borstimplantatie met vreselijke lichamelijke gevolgen. Mag hier zo maar gebeuren.

Paul
PGO is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ontstekingsremmer tegen kaalheid! Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 80 17 juli 2013 00:41
Rhodanide Chris Medicijnen/haargroeimiddelen 25 4 december 2006 17:43
Goede hoop op pil tegen kaalheid pindakaas Overige behandelingen 5 22 december 2005 12:40
20 en beginnende kaalheid goedie Medicijnen/haargroeimiddelen 15 9 september 2005 09:47
Haaruitval en kaalheid portaalpagina Haarmannetje AGA - Algemeen 6 25 juli 2005 23:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.