Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 december 2005, 20:11   #61
Noodlezzz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2004
Locatie: belgium
Berichten: 43
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
Ik vind dat de laatste tijd haarweb heel pessimistisch en deprimerend is geworden. ik probeer dan ook niet meer zo vaak te kijken hier...
Ik surfte hier al een tijdje rond voor ik me registreerde, en ik moet eerlijk zijn de vele getuigenissen hier maakte van m'n beginnende haaruitval een gigantische catastrofe. Ik heb bewust een tijdje hier niet meer geweest om zo weer wat hoop te kunnen krijgen en de dingen te relativeren, wat ook lukte.
Gelukkig dat er ook threads zijn met succesverhalen
Noodlezzz is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2005, 20:30   #62
omerta62
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 oktober 2005
Berichten: 76
beste noodlezz en darkster,

Ik heb wel degelijk baat bij fina...dat staat als een paal boven water voor mij en voor mensen om mij heen die mij al enkele malen gezegd hebben dat mijn haar voller word.
Tevens kan ik mijn haar stylen met gel zonder dat ik vol angst naar mijn handen moet kijken hoeveel haar er deze keer weer meekomt.
Of dat ik snachts wakker word met mijn mond vol met mijn eigen hoofdhaar.
Of dat ik het bad laat leeglopen met wederom de ontdekking dat het putje weer vol ligt met haar.
Ik ga mij hier nu eens niet laten vertellen dat fina niets doet en dat het allemaal tussen mijn oren zit!
Opsodemieteren met al die galspuwers!
Als ik er van uitga dat mensen met een succesvol finaverleden (en heden) zich hier niet meer laten zien vanwege het uiterst deprimerende en kwalijke antifina sfeertje op dit forum, dan lijkt het mij een niet wenselijk, maar niet meer dan logisch verschijnsel dat successtories langzaam maar zeker naar de achtergrond verdwijnen.

groet omerta

Laatst gewijzigd door omerta62; 26 december 2005 om 20:34
omerta62 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2005, 21:01   #63
rob0009
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 2
wees positief

ik kan hetgeen omerta 62 hierboven vertelt alleen maar bevestigen, na drie maanden fina (wat niet lang is) zijn de resulaten in mijn geval schitterend, haaruitval volledig gestopt, betere behandelbaarheid van het haar en lichte teruggroei.
IK wil er ook bij vertellen dat ik geen enkele bijwerking gehad heb totnutoe,
ik hoop dat sommige mensen hier moed kunnen uit putten en zoals hierboven gezegd, mensen met positieve resulaten komen niet veel meer op dit forum, wat ik door mijn geval zeker kan bevestigen.

grtz
rob0009 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2005, 21:40   #64
omerta62
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 oktober 2005
Berichten: 76
fijn voor je rob,alleen maar een teken dat fina niet synoniem staat voor kommer en kwel (getuige de vele antifina postings) voor kalende mensen,maar ook een bevrijding kan betekenen.

Verder wilde ik even op de posting van haarmannetje reageren:
Als ik op de patienteninfo voor gebruikers van propecia kijk,dan zie ik duidelijk staan dat de verwachtingen niet te hoog gespannen mogen zijn.
Ik citeer: "mannen met een licht tot matig maar geen volledig haarverlies mogen verwachten baat te hebben bij gebruik van propecia"
Dit zegt toch al het een en ander lijkt mij.

Er wordt hier gesproken over de behandeling van vroege stadia van mannelijke kaalheid.

Om maar even het vergelijk te maken:
een vrijwel afgebrand huis hoef je ook niet meer met een emmer water te gaan bestrijden.

groet omerta
omerta62 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2005, 00:35   #65
Thijs2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Berichten: 115
"mannen met een licht tot matig maar geen volledig haarverlies mogen verwachten baat te hebben bij gebruik van propecia"Geldt dit ook bijv bij minoxidil?
Thijs2 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2005, 09:38   #66
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
FF een paar opmerkingen over het verhaal PGO:

je zegt
Citaat:
Al in 1985 gebruikte ik Minoxidil zonder enig resultaat
vervolgens een aantal posts verder:
Citaat:
Alleen de aardige Dr. Van Rhee uit het Haagse Leyenburgziekenhuis schreef mij desondanks minoxidil voor, wat mijn leven heeft gered
de logica ontgaat mij hierin, je leven gered door een middel dat niet werkte. Of was het omdat iemand op je verzoek in ging?

Citaat:
De sympathieke Dr. Boersma deed het gelukkig wel. Ze moeten eens ophouden om deze kundige arts op dit forum zwart te maken
Boersma verkoopt zijn eigen Fina, hij heeft er financieel belang bij. Ook Fina deed bij jou niks.

Vervolgens heb je het over de verschrikkelijke medicijnen en de beulen van psychiaters. Er was indertijd idd een nogal eenzijdige communicatie en medicijnen waren destijds ook minder goed.

Je klaagt over het ontstaan van allerlei 'modesymptomen' zoals ADHD, maar vervolgens zou je ook zelf een 'kaalheidssyndroom' in het leven roepen. Waarom gebeurt dat niet?
-het valt onder verstoord zelfbeeld dus je kunt bij dergelijke zelfhulpgroepen en aanverwante initiatieven terecht.
Voor 99% is het geen probleem, het is kut, ja, maar het is hindert mensen niet in hun functioneren. Dat kleine percentage dat daadwerkelijk depressief ervoor wordt is een groep die sowieso kwetsbaar is. De kaalheid is dan de makkelijkst aanwijsbare oorzaak, maar daaronder gaat een groter idd psychisch probleem schuil. Je focus op dit moment is veel te eenzijdig, namelijk op dat haar, en op alles en iedereen waarvan jij vindt dat ze fouten hebben gemaakt. Uit een dergelijke focus op het negatieve zal nooit iets goeds voorkomen, dat voel je toch ook wel aan PGO?


Ik wens je veel sterkte bij het proces en ik denk dat het verstandig is veel afleiding te zoeken, en je te richten op dingen waar je veel plezier aan beleefd.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2005, 11:08   #67
PGO
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 70
Minoxidil was het eerste wetenschappelijk bewezen haargroeimiddel. Dit middel kwam net in de publiciteit toen mijn explosieve haaruitval begon. Dat was voor mij een geschenk uit de hemel. Hoewel het mij de grootste moeite kostte om het te bemachtigen. Tientallen dermatologen weigerden het mij voor te schrijven omdat het nog niet geregistreerd was. Binnen 3 maanden had ik joekels van inhammen en een kalende kruin. Een familielid van mij had ook zo'n plotselinge vorm van kaalheid, ook na een ongeluk. Hij stootte indertijd zijn hoofd en had een lichte hersenschudding. Niks aan de hand dacht hij, maar na twee maanden veranderden al zijn haren in pluizige haartjes. Na vier maanden vielen die als een paardenbloem bij bossen uit en na een half jaar was hij helemaal kaal, waarmee hij overigens goed mee kan leven. Toen ik na dat lichte ongeluk ook te kampen kreeg met dezelfde onbekende explosieve haaruitval werd ik daar helemaal gek van. Ik merkte dat mij heztzelfde zou gebeuren als dat familielid. Daarom was ik blij dat minoxidil mij een kans zou kunnen bieden om dit te voorkomen. Helaas deed het niks. Met het bekende resultaat. Finasteride doet wel degelijk wat. Ik zou het zelfs slikken als ik er nog maar één haar op mijn kale kop had en die kon redden.
PGO is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ontstekingsremmer tegen kaalheid! Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 80 17 juli 2013 00:41
Rhodanide Chris Medicijnen/haargroeimiddelen 25 4 december 2006 17:43
Goede hoop op pil tegen kaalheid pindakaas Overige behandelingen 5 22 december 2005 12:40
20 en beginnende kaalheid goedie Medicijnen/haargroeimiddelen 15 9 september 2005 09:47
Haaruitval en kaalheid portaalpagina Haarmannetje AGA - Algemeen 6 25 juli 2005 23:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.