Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 15 mei 2007, 18:38   #9
Appel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 1
Hallo iedereen!

Ik ben net vandaag hier op deze forum terrecht gekomen en na toch wel enkele uurtjes de topics gelezen te hebben heb ik besloten om hier mijn verhaal ook neer te posten.

Ongeveer een dik half jaar geleden merkte mijn moeder dat mijn haar tegenover vroeger erg verminderd is qua dichtheid. Ze had het al eerder door, maar toen nam ik het nog niet zo serieus, het leek zo raar dat het mij zou overkomen, ik ben namelijk nog maar 19 jaar. Maar uiteindelijk had ik dan besloten om een dermatoloog raad te plegen. Ik liet een bloedtest doen en ook een haartest (zo dat ik een paar dagen mijn haar niet mocht wassen om te kijken hoeveel haartjes afviel, de exacte benaming weet ik niet). Als resultaat van mijn bloedtest was dat ik een te hoge halte mannelijke hormoon had. De dermatoloog zei dat ik best met de diane-pil begon. Wat wel raar was was dat bij die haartest bijna geen 1 haartje afviel..(zou dat iets betekenen?) Ondertussen ben ik al ongeveer 5 maanden bezig met de pil, zelf weet ik niet goed of het heeft geholpen of niet omdat ik zelf gewoon niet weet wat 'geholpen' betekent (meer haar of gewoon geen uitval meer?) Daarom ga ik volgende week terug naar de dermatoloog, ik ben benieuwd wat hij zal doen/zeggen...

In het begin (en stiekem nu nog altijd) vond ik het vooral surrealistisch..hoe kan ik dat nu hebben? Ik heb geen familieleden die dat hebben.. Bovendien is het niet zo dat ik kaal ben, wel besef ik meer en meer dat je mijn haarhuid beter kan 'zien' (ik heb namelijk zwart haar, hierdoor valt mijn witte haarhuid heel hard op). Ook merk ik het harder wanneer ik mijn haar bijvoorbeeld 2 dagen niet gewassen heb. Als mijn haar pas een dag geleden gewassen is, 'lijkt' het meer normaal...ligt het aan mij of is dat mogelijk?
Is het zo dat ik helemaal kaal ga worden? Het lijkt precies een nachtmerrie die nooit overgaat.. Ik heb gelezen dat dit nooit 'genezen' kan worden, dus wil dat zeggen dat ik nooit meer 'meer' haar kan krijgen dan nu? Ik ben zo bang...

alvast bedankt om mijn verhaal te lezen, het voelt goed om te weten dat ik niet alleen ben op deze wereld...
Appel is offline   Met citaat reageren
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 14:54
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
Haaruitval en nu weer korte haartjes _Annemieke_ Haarproblemen bij vrouwen 11 30 juni 2008 10:21
de pil en haaruitval marion Haarproblemen bij vrouwen 105 15 september 2007 01:41
Extra (tijdelijke?) haaruitval door fina ??! Alecx Medicijnen/haargroeimiddelen 8 27 januari 2003 14:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.