Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 juli 2003, 22:02   #31
dian
HaarWeb lid
 
dian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2002
Locatie: Gelderland
Berichten: 178
Thumbs up GOOD FOR YOU!!!!!!!!!!!

Hey Ellis,

We (ik en m'n vriend) hebben je net op tv gezien en ik moet zeggen: goed gedaan meid! Jeetje, wat een goed intervieuw (vond die jongen toch altijd al wel goed). Je deed het prima.
Echt waar. Je hoeft je nergens voor te schamen, je kwam absoluut niet raar of labiel over. Het eerste wat ik zei was: "jemig, wat een schoonheid!" Haha, m'n vriend zei: dát kun je wel stellen ja. Ik ben benieuwd hoe je je nu voelt en of je partner meegekeken heeft, of het later nog zal zien.

Goed gedaan joh!!!!!

Groetjes Dian
dian is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2003, 22:27   #32
Fara
HaarWeb lid
 
Fara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2002
Berichten: 239
Proficiat!!!

Hey Ellis!
Wauw!!!

Je zag er mooi uit met je make-up en diep ongelukkig zonder. Snap het helemaal. Zeker als ze met een camera op je snufferd staan!!!
Maar je deed het geweldig!!!
Mijn vriend was diep onder de indruk van je. Hij stelde me al voor dat ik dan maar " net als Ellis" ook make-up moest gebruiken voor mijn wenkbrauwen
Heb hem uitgelegd dat ik blijkbaar een onmogelijke kleur heb...

Ellis: je hebt het gedaan en het zit erop. Zoals Dian al zei: je kwam heel goed over!

Geniet ervan morgen, nu je (alweer) een bekende Nederlander bent .

Wat vond je man ervan? Hij heeft het toch ook wel gezien he? En je ouders???
Ben erg benieuwd naar de reacties. Ik ben ontzettend trots op je!!!

Liefs, Fara
__________________
Fara is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2003, 22:40   #33
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
he Ellis,

Hartstikke goed! We hebben ook naar je gekeken, het is een mooie uitzending geworden. Wat maak je je goed op zeg, het viel echt niet op. Vond het trouwens wel eens interessant om iemand te zien met deze vorm van TTM, ik kon me er niet echt een voorstelling van maken. Vond het heel dapper/knap dat je 'naakt' voor de camara ging, maar dit maakt het allemaal wel veel duidelijker voor een niet ttm-er.
Wat ik je nog wel wil zeggen probeer het vooral het trekken niet te verplaatsen naar je hoofdhaar, want al heb je er nog zoveel,de kale plekken zijn er snel genoeg en de schade valt dan al gauw niet meer te overzien en helaas begin je dan met make-up helemaal niets meer en is een pruik noodzakelijk.
Groetjes Madelief.
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2003, 22:43   #34
suus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2003
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 20
Hoi

Jullie zullen me allemaal niet kennen want ik ben relatief nieuw hier. Ik lees wel al een tijdje mee. Vandaar dat ik wist over de uitzending en die heb ik natuurlijk bekeken.

Ellis, ik wil je mijn complimenten geven. Je hebt heel veel lef nodig gehad om dit te doen. Ik kon ook wel zien dat je het erg moeilijk vond.

Ik heb er een aantal jaren geleden zelf ook zo uit gezien. Zonder wimpers bedoel ik dan. Wenkbrauwen trok ik ook maar niet zoveel dat het echt te merken was. Maar goed, ik was toen nog aan de jonge kant om make-up te gebruiken (een jaar of 13, 14 denk ik) dus ik heb het ook nooit verborgen. Een hele tijd is dat eigenlijk goed gegaan, ik kreeg er nooit opmerkingen over. Ik kan me eigenlijk alleen nog herinneren dat een klasgenootje verbaasd opmerkte dat ik zo weinig wimpers had. En ik heb altijd volgehouden dat ze door stress waren uitgevallen. Niemand die me geloofde natuurlijk, maar voor geen goud zou ik ze de waarheid vertellen.
Maar na een tijdje hoorde ik wel klasgenoten achter mijn rug om fluisteren dat ik ze er gewoon uit had getrokken. Vreselijk vond ik dat. Maar ja, stoppen kon ik natuurlijk ook niet. Uiteindelijk heb ik er ook mijn grootste hobby, paardrijden, voor opgegeven. Ik kon er niet meer tegen me alsmaar te moeten verantwoorden en te moeten liegen.

Ik weet trouwens pas sinds kort dat wat ik heb een naam heb. Achteraf heb ik het waarschijnlijk al vanaf mijn 6e, 7e jaar (ik ben nu bijna 19). Ik ben toen begonnen met mijn hoofdhaar. Ik had bovenop mijn hoofd toen een behoorlijke kale plek. Die is nu gelukkig weg en ik taal er ook niet meer naar om daar te trekken.

Mijn wimpers zijn gelukkig ook weer behoorlijk aangegroeid, hoewel ik nog steeds trek. Vandaar dat ze nog steeds dun en kort zijn. Ik zal dan ook nooit zonder mascara de deur uit gaan. Waarschijnlijk zullen jullie denken: waarom niet, jij hebt tenminste wimpers? Maar toch vind ik het een kaal gezicht. Ook trek ik nog steeds aan mijn wenkbrauwen, maar niet meer of minder dan in die periode een aantal jaren terug.

Ik trek ook haar op andere plaatsen (eigenlijk overal behalve mijn hoofd dus), maar gelukkig valt dat allemaal wel mee als ik soms jullie verhalen lees.

Mijn ouders weten wel dat ik haren uittrek (tenminste, dat wisten ze in die periode een aantal jaar geleden, ik denk niet dat ze weten dat ik het nog steeds doe). Ik ben niet van plan ze het zelf te gaan vertellen. Ik heb nu geen zin om het op te rakelen. Als ze er ooit iets over zouden zien op tv of zo, en ernaar zouden vragen, dan wil ik er denk ik wel met ze over praten. (ik denk dat ik daar nu vrij makkelijk over denk, omdat ik nu het idee heb dat ik er al bijna overheen ben. Het was dan ook best even schrikken om hier te lezen dat sommigen er nooit meer vanaf komen.

Ik denk dat ik zo wel even genoeg over mij heb verteld, als jullie meer willen weten dan hoor ik het wel...

En Ellis, sorry dat ik dit topic, dat bedoeld was voor complimentjes voor jou, heb gebruikt voor mijn verhaal.
suus is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2003, 22:46   #35
Wendy
HaarWeb lid
 
Wendy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 233
Hoi Ellis,

Goed gedaan; al heb ik zelf geen trichotillomanie, ik kan me voorstellen hoe het voelt als je voor heel Nederland datgene laat zien waar je het meest mee zit en het liefst van afwilt.
Klasse en ik hoop dat dit doorbraak is die je nodig hebt om er van af te komen!!
Sterkte, Wendy
__________________
We mogen ons niet op de borst kloppen voor onze talenten, het enige wat telt is hoe we ze gebruiken.
Wendy is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2003, 22:59   #36
Ellis
HaarWeb lid
 
Ellis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: eindhoven(nl)
Berichten: 239
Hoi Dian ,Fara en alle anderen !

Pfff, de kogel is door de kerk !
Het liep allemaal heel raar ; mijn zoontje sliep ook nog niet en wilde met ons samen kijken in ons bed ....heel gedoe , ging de telefoon.....man en kind gaan alvast naar boven , ik zeg dat ik eraan kom , begint het ineens 10 minuten eerder dan mijn planning !!! "Paniek", roep nog naar boven , twijfel , besluit dan om beneden te blijven.....Zit dus ineens onverwacht in mijn eentje te kijken !! Maar dat vond ik eigenlijk wel okee !!
Mijn man vond dat ik het goed gedaan had en vond het eigenlijk wel meevallen , hij zij dat een vrouw die zich zwaar opmaakt er altijd "raar" uitziet zonder die make-up , of je nu TTM hebt of niet ....
Ik vond het toch ook wel weer raar om te zien , ik vind mezelf zooo ontzettend lelijk , maar schrok gelukkig niet zo als toen ik het voor het eerst zag in Hilversum , misschien juist omdat ik nu alleen aan het kijken was !
Monique belde me ook al meteen en dat vond ik ook wel erg fijn !!
Ik denk wel dat een paar mensen die ik het had verteld het gemist zullen hebben doordat het eerder begon
Maar raar genoeg maakt het me op het moment eigenlijk niet zoveel meer uit , nu ik het eruit heb gegooid ben ik echt een last kwijt , voel me stukken beter en het mooiste van alles is dat het me is gelukt om THUIS mijn wenkbrauwen weer te laten
groeien !! Meestal lukte dat alleen tijdens vakanties en bij thuiskomst lag alles er binnen no time weer uit .Als ik nog een weekje volhoud denk ik dat ik ze niet meer hoef bij te tekenen ..........en dan hopen dat ze blijven staan !! De wimpers hebben helaas nog wel wat te lijden gehad ,maar een mens kan niet alles tegelijk toch !?
Ik heb er een goed gevoel over tot nu toe , ......morgen de straat op.....
Tot gauw , liefs Ellis !!

....dat van die foto dat meende ik trouwens hoor , ik vind hem ECHT heel leuk !!
__________________
ELLIS
Ellis is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2003, 23:07   #37
dian
HaarWeb lid
 
dian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2002
Locatie: Gelderland
Berichten: 178
Hoi Ellis,

Laat ik nog eens zeggen dat je absoluut niet lelijk bent. Je hebt een mooi gezicht, je doet me denken aan die actrices uit de jaren 50, prachtig. Ik ben héél jaloers op je haar hoor, blijf er ALSJEBLIEFT vanaf meisje!

Wat goed dat je op dit moment van je wenkbrauwen af kunt blijven. Hopenlijk kun je het volhouden, ik hoop het voor je.

De hond op de foto is "my pride en joy". Hij is nu ruim 1 1/2 en ik ben stapel op dat beest Ik lig de hele dag in een deuk. Hij is zowat m'n beste vriendje.

Liefs
Dian
dian is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2003, 23:08   #38
Ellis
HaarWeb lid
 
Ellis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: eindhoven(nl)
Berichten: 239
Hoi Madelief !

Ik zag je reactie pas later zodoende...en nog bedankt voor je complimentje !
Ik denk niet dat ik ooit hoofdharen zal gaan trekken , ik heb het wel eens geprobeerd maar dat doet echt pijn !! Raar he !?
Nu ga ik lekker naar dromenland.......morgen heb ik vast een boel energie nodig !!

Groetjes Ellis !!
__________________
ELLIS
Ellis is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2003, 23:12   #39
Ellis
HaarWeb lid
 
Ellis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: eindhoven(nl)
Berichten: 239
Hoi Dian !!!

Leuk dat je er nog bent !!
......ik zit nu alleen wel enorm te blozen !!!
Nu ga ik echt dutten hoor...
Welterusten !!
__________________
ELLIS
Ellis is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2003, 23:27   #40
dian
HaarWeb lid
 
dian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2002
Locatie: Gelderland
Berichten: 178
Ik zit nog te chatten met m'n stiefzoon. (van 13, moet allang z'n bed in eigenlijk )

Welterusten
Dian
dian is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2003, 23:29   #41
sim
HaarWeb lid
 
sim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2003
Locatie: midden nederland
Berichten: 74
Thumbs up uitzending

(ik heb net al een mailtje gestuurd, maar die is verdwenen dus opnieuw...)

Hallo allemaal,
net de uitzending van "je zal het maar hebben"gezien... wat een herkenning!
En wat ontzettend dapper van ellis om haar verhaal te doen op TV. Ellis nogmaals: bedankt!

Wel erg raar om er na dik 15 jaar achter te komen dat wat ik doe een naam heeft en dat er meer mensen zijn zoals ik... Ik weet ook nog niet zo goed wat ik ermee moet.
Ik ben nu 25 en sinds ik een jaar of 8/9 was trek ik mijn wimpers en soms mijn wenkbrauwen uit. Vroeger zorgde dat weleens voor opmerkingen of vragen, maar sinds ik de make-up (= ook snachts bruikbaar!) ontdekte weet ik het goed te camoufleren. Maar daar hoef ik jullie waarschijnlijk niets meer over te vertellen.
Niemand wist van mijn "afwijking" , maar net, na de uitzending, heb ik mijn moeder het verhaal verteld. Erg verbaasd was ze niet, want vroeger had ze weleens wat gemerkt natuurlijk, maar sinds de make-up heeft ze niets meer in de gaten gehad.
Voorlopig blijft het bij mijn moeder en vertel ik dit nog aan niemand anders (zelfs mn vriend niet), behalve aan jullie...
Eerst wil ik uitzoeken wat er allemaal bekend is over trichotillomanie en wat ik eraan kan/wil doen. Alle steun, ervaringen en tips zijn daarbij erg welkom!
simone
sim is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2003, 23:53   #42
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Lieve bange Ellis!!!

Hoe gaat het met je?
We lagen meteen in een deuk he toen ik je belde.
Ik wil ook nog even zeggen dat ik het heel moedig van je vind dat je datgene wat je voor iedereen verborgen wilt houden, hebt laten zien!!! :-)

Knap hoor, ik neem mijn pruikje voor je af, ziet toch niemand hahahahahhaaa!!!

Nou meisje, je kunt niet meer terug, ik hoop dat je openbaring je verlichting geeft.
Veel liefs van Monique,
en het was gezellie afgelopen zondag!!! ;-)
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2003, 23:57   #43
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Welkom Sim!!

Hoi Sim, wat goed dat je ons gevonden hebt, en ik ben blij voor jou dat ook jij nu weet dat er een naam is voor wat wij doen.
En dat er meer zijn met ttm...
Ik hoop dat je veel hebt aan dit forum en onze verhalen.
Er is al veel geschreven, maar als je vragen hebt kun je ze gerust stellen.

Ook jij veel sterkte en succes met je strijd tegen ttm,

groeten van Monique3.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2003, 00:06   #44
Fara
HaarWeb lid
 
Fara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2002
Berichten: 239
Hoi Sim!

Leve de informatieve tv he!
Ik denk dat de meesten hier wel ongeveer kunnen weten hoe je je voelt. Ik weet sinds december vorig jaar dat het een naam heeft wat ik doe (ik doe ook wenkbrauwen en wimpers).
En ook ik was enorm opgelucht toen bleek dat het niet alleen een naam had, maar dat er nog meer mensen zoals ik rondliepen. Nou ja, niet helemaal zoals ik, unieke mensen en blablabla, maar je snapt me wel.
Je voelt je al een stuk minder een freak als je weet dat er meer mensen hetzelfde doen. En je kunt hier op het forum je hart luchten hoor! Gedeelde smart is halve smart zullen we maar zeggen.

Ik zou zeggen: lees lekker in het rond hier op het forum. Je leert een hoop van de ervaringen van anderen. Ik ga er voor mijn studie een scriptie over maken. Klein oproepje alvast aan iedereen: Wie wil er meewerken??? Ik zal in een andere thread wel uitleggen wat ik precies wil gaan doen. Eerst even zelf uitvogelen wat ik precies kan/mag doen. Maar rond september hoop ik toch met een onderzoek te kunnen beginnen.

Oke, dat even tussendoor. Wat eigenlijk de bedoeling was: jou een hart onder de riem te steken. Je bent niet de enige en dat moet al enorm opluchten denk ik zo.
En ik ben enorm trots op Ellis. Dankzij haar ben je erachter gekomen! Joehoe!!! Hopelijk komen er meer mensen op haarweb dankzij Ellis.

Sim, succes met je TTM en hopelijk spreken we elkaar binnenkort weer op het forum!

Groetjes, Fara
__________________
Fara is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2003, 00:46   #45
suus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2003
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 20
Hoi

Ook ik wilde Ellis even complimenteren met de uitzending.

Omdat jullie mij waarschijnlijk niet kennen, heb ik iets over mijzelf verteld onder het topic dat oorspronkelijk over de uitzending ging. (BNN zoekt TTM'ers voor uitzending of zo iets, weet niet precies uit mijn hoofd )
suus is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.