Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 januari 2004, 17:51   #1
Fara
HaarWeb lid
 
Fara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2002
Berichten: 239
Post willen jullie me helpen met mijn scriptie?

Beste TTM’ers

Zoals ik al eerder had geschreven ben ik momenteel bezig met een scriptie over trichotillomanie. Voor diegenen die daarover nog niks hebben gelezen hier even in het kort een introductie: ik ben een laatstejaarsstudent assistent in de psychologie aan de Lessiushogeschool in Antwerpen. Een van de opdrachten van dit jaar is een scriptie te schrijven over een psychologie gerelateerd onderwerp. Gezien mijn ervaringen met TTM, leek het me interessant om dit als onderwerp voor mijn scriptie te nemen.
Bij deze scriptie hoort ook een praktijkgedeelte, waarvoor ik graag jullie medewerking zou willen vragen.

Wat ik wil gaan doen is onderzoeken of er bepaalde persoonlijkheidseigenschappen zijn bij mensen met TTM, die minder vaak voorkomen bij mensen zonder TTM, of andersom.
Om dit te onderzoeken heb ik gebruik gemaakt van enkele vragenlijsten.

De eerste vragen zijn algemeen, over geslacht, leeftijd en dergelijke. De tweede vragenlijst bestaat uit 240 zeer korte vragen over je persoonlijkheid. Tenslotte komen er nog 7 vragen die betrekking hebben op het trekgedrag.

Het invullen van de lijst gaat via internet en zal zo’n 40 minuten duren. De gegevens blijven geheel anoniem, nergens wordt gevraagd om een naam in te vullen.

Als u bereid bent zo’n 40 minuten van uw tijd te besteden aan het invullen van deze vragenlijst, kopieert u dan de volgende link en plak het in de adresbalk

http://FreeOnlineSurveys.com/rendersurvey.asp?id=49868

Ik hoop veel reacties te mogen ontvangen, er zijn minstens 20 respondenten nodig om het een wetenschappelijk verantwoorde studie te houden.
Mochten er nog vragen zijn, aarzel dan niet om contact met me op te nemen!

Hartelijk dank voor uw medewerking!

Met vriendelijke groet,

Fara.
__________________

Laatst gewijzigd door Webmaster; 23 oktober 2010 om 14:42 Reden: persoonlijke naam van 'Fara' aangepast.
Fara is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2004, 21:21   #2
Lelijk Eendje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 januari 2004
Locatie: Aalter (België)
Berichten: 12
Ik weet niet of t aan mijn pc ligt maar ik kan die pg 3/5 niet openen, ze opent wel, maar er komen niet overal kadertjes :s
te grote toepassing denk ik.

xxx
Sanne
Lelijk Eendje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2004, 23:15   #3
Fara
HaarWeb lid
 
Fara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2002
Berichten: 239
grrr. Hebben meer mensen hier last van? Ik ga kijken of er iets aan te doe valt.
Bedankt voor het opmerken!
__________________
Fara is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2004, 14:07   #4
eline
Disasterpiece
 
eline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2003
Locatie: Brasschaat, Antwerpen
Berichten: 89
ik heb ook last met het openen van sommige bladzijden; de helft van de witte kadertjes komt er niet op...
eline is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2004, 15:13   #5
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Aan Fara.

Hoi Fara, ik heb geen problemen ondervonden op de site.
Ik heb in het gastenboek van mijn eigen site over ttm, jouw oproep geplaatst, hopende dat ik/we op die manier nog meer kunnen bijdragen aan jouw scriptie.
Dus....die 20 personen moeten toch wel te halen zijn denk ik zo.

succes en groetjes van Monique3.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2004, 16:22   #6
Diable
HaarWeb lid
 
Diable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2002
Berichten: 281
Geslacht:
Hoi!
Ik heb hem ingevuld. Ik ben heel benieuwd naar je verslag, dat wil ik graag lezen.


Misschien valt het laatste gedeelte bij mijn enquete wat op, omdat ik sinds 19 maanden niet meer trek, (de gedragstherapie heeft dus wel geholpen) maar nog wel drang voel en veel aan m'n hoofd frunnik. Geen getrek, maar wel drang dus.

Succes verder!
groetjes,
Diable
Diable is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2004, 17:42   #7
yollie
HaarWeb lid
 
yollie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Locatie: Gelderland
Berichten: 42
Hoi,

Ik zal binnenkort ook je vragenlijst invullen. Heb me een tijdje van van alles en nog wat afgesloten, maar volg het forum wel af en toe.
Ik hoop dat je genoeg reacties krijgt!

Groetjes, Yollie
yollie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2004, 18:32   #8
eva
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2003
Locatie: Antwerpen, België
Berichten: 18
Hey,

Ik heb ook geen problemen gehad om je enquete in te vullen zene. Ben trouwens ook heel benieuwd naar het resultaat. Ik hoop echt waar dat je aan je 20 man zal geraken. Vind het ongelofelijk knap dat je een eindverhandeling over TTM maakt!

Groetjes en nog veel succes met je thesis!!

Eva
eva is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2004, 18:56   #9
Diable
HaarWeb lid
 
Diable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2002
Berichten: 281
Geslacht:
Is 20 trouwens niet een beetje weinig als je persoonlijkheids-eigenschappen wilt vergelijken? Dan moeten er nu wel heel opvallende dingen uit komen wil je er iets mee kunnen...

hopelijk krijg je veen respons!
succes!
groetjes,
Diable
Diable is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2004, 19:46   #10
suus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2003
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 20
Ik heb de enquete ook ingevuld!
Heb volgens mij wel vaak tegengestelde antwoorden gegeven... Das eigenlijk omdat ik in verschillende situaties heel anders reageer...
Ook ben ik mezelf eigenlijk nog aan het ontdekken... Ben heel erg aan het veranderen qua persoonlijkheid geloof ik...

Heel veel succes nog met je scriptie en ik ben benieuwd naar het resultaat!
suus is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2004, 21:24   #11
vaantje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2002
Locatie: kalmthout belgie
Berichten: 82
Fara,

Ik heb hem ingevuld maar toen ik klaar was gaf hij een melding dat de pagina was verlopen. Ik vrees dat alle gegevens niet bij je gaan binnenkomen. Hij gaf aan dat ik 60 min had per pagina waarschijnlijk heb ik er langer overgedaan want ik kreeg tussentijds een telefoontje. Ik heb hem toen open laten staan. Je herkent mijn gegevens aan vrouw 38 jaar. Ik hoor het wel
__________________
groeten Vaantje
vaantje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2004, 23:06   #12
Fara
HaarWeb lid
 
Fara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2002
Berichten: 239
Wauw, wat een hoop reacties al! En dat na een dag!!!

Iedereen die de lijst heeft ingevuld: hartstikke bedankt!!!
Alle anderen: ik heb er minstens 20 nodig, maar hoe meer hoe beter natuurlijk (inderdaad Diable, om echt betrouwbare, valide uitspraken te mogen doen heb je meer materiaal nodig, maar ik wilde niet te veel verwachtingen wekken bij mijn promotor. Het leek hem al een hele toer om er 20 bij elkaar te vinden)

Vaantje: ik kan momenteel de resultaten niet bekijken, want er is tijdelijk iets mis met de site van de vragenlijst. Gelukkig is dit enkel voor het bekijken van de resultaten, de gegevens worden wel opgeslagen, dus dat gaat helemaal goed komen. Mocht er blijken dat er toch iets mis is gegaan met jouw gegevens (en ik kan je er tussenuit vissen, want ik weet niet zeker of incomplete resultaten ook opgenomen worden in de lijst), maar dan zal ik zeker contact met je opnemen.

Voor de geïnteresseerden: ik zal de scriptie, met het complete onderzoek (en de resultaten er dus ook in verwerkt) proberen op internet te zetten. Dat zal nog wel even duren, want alles hoeft pas in mei ingeleverd te worden en ik ga die tijd hard nodig hebben... Maar ik ga er absoluut mijn best op doen.

Nogmaals bedankt voor de reacties, ik zit hier helemaal blij te zijn achter mn computer! Maar meer resultaten zijn erg welkom, dus iedereen die mee wil werken en de vragenlijst nog niet heeft ingevuld: je zou me er echt een groot plezier mee doen, en nogmaals: het is echt helemaal anoniem (dus die drempel is alvast weg).

Een dikke merci,

Sonja (tja, ik kan nu net zo goed mijn eigen naam gaan gebruiken, want die stond toch al onder aan mijn oproep)
__________________
Fara is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2004, 01:43   #13
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hoi, ik wil je zeker helpen maar zit momenteel met examens en kan echt geen uur meer missen... grrr... heb alweer te lang gewacht, uitgesteld en zit nu met de stress...
Volgende week donderdag heb ik examen psychologie, duimen jullie? Na 25 jaar gaat het allemaal iets moeizamer...
Wanneer sluit je de vragenlijst af?
Succes met je eindwerk!
Bolleke (Daniëla)
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2004, 08:12   #14
Kaantje
HaarWeb lid
 
Kaantje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2002
Locatie: Flevoland
Berichten: 93
ingevuld

Hoi fara ik heb hem ingevuld veel geluk er nog mee!!

groetjes
Karin
Kaantje is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2004, 08:57   #15
Gerd
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2003
Locatie: Geel, België
Berichten: 8
haaj
ik heb je enquete ingevuld , ook nogal wat tegenstrijdige antwoorden . Ik ben zelf heel wisselvallig (oa :ik voel me verschrikkelijk op van die hoempapa-familiefeesten waar ze van je verwachten dat je steeds in topvorm mee zit te huppelen, maar ik geniet wel enorm van een rock Werchter-drukte met massa's mensen die je gewoon in je waarde laten , geen dwang dus maar volkomen vrijheid)
Ook bij de laatste 7 vragen vond ik mijn antwoorden nogal onrealistisch.... het schijnt dat ik alles onder controle heb , maar dit is enkel maar omdat ik om de 4 weken mijn bol laat kortwieken zodat ik er met mijn vingers niet meer omheen kan en dus ook niet meer pluk aan mijn haren , terwijl ik dan wel evenzeer dwangmatig aan mijn vingernagels of mijn lippen zit te prutsen , het dwangmatige gedrag blijft toch altijd in me sluimeren ook al zijn er geen haren meer om te trekken ...ttm blijft je toch altijd weer achtervolgen als een schaduw , soms is hij er niet en dan plots steekt hij weer hardnekkig de kop op ... en het is de grote kunst om op DIE momenten te leren hoe ermee om te gaan... en Goddank lukt het bij mij meestal wel ....
groetjes
gerd
Gerd is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.