Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 juni 2013, 16:14   #1
Britt76
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2012
Berichten: 6
Androcur...stoppen of doorgaan

Ik zit met een dilemma...

Bij mij is ruim een jaar geleden aga geconstanteerd. Ben nu 37. Haar wordt steeds dunner bovenop.. Slik Diane 35 en sinds november 2012 20 mg androcur 1 e 8 dagen van mijn cyclus. Ik heb het idee dat de androcur wel iets of wat aanslaat. Ook gebruik ik Minoxidil 5% 2x daags. Die androcur zit me niet lekker. Als ik de bijsluiter lees word ik al akelig. Je kan er kwaardaardige gezwellen aan je lever van krijgen. Dan ben ik toch gek als ik dat ga slikken?? Nu 1 maand gestopt maar ik merk nu al dat mijn haaruitval erger wordt. Ik weet het echt even niet meer. Twijfel aan alle middelen zo onderhand. Welke vrouwen hebben goede ervaringen met androcur? Ik moet zeggen dat ik geen last heb van stemmingswisselingen, voel me verder prima bij het gebruik alleen de gedachte aan die bijsluiter.. Weet iemand of er voor andorcur nog alternatieven zijn?
Britt76 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2013, 16:43   #2
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Ik kan je niet helpen, want ik heb geen ervaring met androcur. Ben wel heel erg benieuwd naar de reactie want ik ga maandag opnieuw naar de dermatoloog en het kan maar zo dat hij ook met androcur komt. De alternatieven voor androcur waren finasteride en dutasteride (beide ook geen lekkere snoepjes), maar dat mag niet meer voor vrouwen.
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2013, 01:20   #3
Filosofieke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2013
Berichten: 25
Hoi,

Ik nam de androcur tot voor kort al zeven jaar (ben bijna 28), en de laatste drie in 50 mg de eerste 10 dagen van mijn cyclus, samen met diane 35. dat stopte veel van mijn haarverlies, door de minoxidil 2% die er het laatste jaar bij kwam, had ik zelfs weer haar zoals toen ik 19 was (voor ik iets merkte van AGA).

Ik heb geen risico willen lopen, en ben een strip voor mijn pil al met androcur gestopt. Ik had niet het gevoel dat ik er bijwerkingen van had en heb ik die maand ook niet veel gemerkt.

Daarna stopte ik met Diane, daar merkte ik wel van: meer libido, een gezonder vaginaal milieu (sorry maar het moet gezegd, dat is wel het meest opvallende voor mij) en...haaruitval. Al enkele dagen nadien, dus waarschijnlijk na de androcur, want ik heb het nog erger zien worden nu de pil ook drie maanden uit mijn systeem is.

Het enige wat ik kan zeggen is dat ik behalve bovengenoemde niet veel bijwerkingen merkte, en misschien zelfs eerder van de pil dan van de androcur. En dat mijn cyclus weer lijkt te normaliseren (via echo en bloedonderzoek getest) Het duurde al drie maanden, maar ik nam dan ook al 11 jaar de pil.

Of je dat een idee geeft wat je moet doen....dat kan ik niet zeggen. De pilstop leek bij mij een aantal effecten te hebben die de androcurstop niet gaf. Maar sowieso merk ik heel weinig van de bijwerkingen van androcur, ik was (en ben) echt een gelukkig mens, wel een vat vol emoties, en met of zonder androcur.....

Wat de gezondheidsrisico's betreft, ik laat mijn bloed regelmatig (om de twee jaar controleren) en voor de rest, heb ik voor mezelf besloten dat de zorgen om mijn haar me meer kwaad doen dan de androcur. Het enige wat echt vast staat, is dat je niet zwanger mag worden tijdens het gebruik ervan, en dat geldt ook voor finasteride (werkt zelfs nog feller op dat gebied denk ik? ik nam het zelf nog niet), vandaar dat ik je dit ook allemaal kan vertellen.
Filosofieke is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2013, 10:39   #4
millie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 668
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filosofieke Bekijk bericht
Hoi,

Ik nam de androcur tot voor kort al zeven jaar (ben bijna 28), en de laatste drie in 50 mg de eerste 10 dagen van mijn cyclus, samen met diane 35. dat stopte veel van mijn haarverlies, door de minoxidil 2% die er het laatste jaar bij kwam, had ik zelfs weer haar zoals toen ik 19 was (voor ik iets merkte van AGA).

Ik heb geen risico willen lopen, en ben een strip voor mijn pil al met androcur gestopt. Ik had niet het gevoel dat ik er bijwerkingen van had en heb ik die maand ook niet veel gemerkt.

Daarna stopte ik met Diane, daar merkte ik wel van: meer libido, een gezonder vaginaal milieu (sorry maar het moet gezegd, dat is wel het meest opvallende voor mij) en...haaruitval. Al enkele dagen nadien, dus waarschijnlijk na de androcur, want ik heb het nog erger zien worden nu de pil ook drie maanden uit mijn systeem is.

Het enige wat ik kan zeggen is dat ik behalve bovengenoemde niet veel bijwerkingen merkte, en misschien zelfs eerder van de pil dan van de androcur. En dat mijn cyclus weer lijkt te normaliseren (via echo en bloedonderzoek getest) Het duurde al drie maanden, maar ik nam dan ook al 11 jaar de pil.

Of je dat een idee geeft wat je moet doen....dat kan ik niet zeggen. De pilstop leek bij mij een aantal effecten te hebben die de androcurstop niet gaf. Maar sowieso merk ik heel weinig van de bijwerkingen van androcur, ik was (en ben) echt een gelukkig mens, wel een vat vol emoties, en met of zonder androcur.....

Wat de gezondheidsrisico's betreft, ik laat mijn bloed regelmatig (om de twee jaar controleren) en voor de rest, heb ik voor mezelf besloten dat de zorgen om mijn haar me meer kwaad doen dan de androcur. Het enige wat echt vast staat, is dat je niet zwanger mag worden tijdens het gebruik ervan, en dat geldt ook voor finasteride (werkt zelfs nog feller op dat gebied denk ik? ik nam het zelf nog niet), vandaar dat ik je dit ook allemaal kan vertellen.
hoi slik je nu alleen de androcure?ik slik de androcure 10 en de diane 35 en ook mij bevalt het zeer goed.gr millie
millie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2013, 10:47   #5
millie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 668
hoi fylosofieke ik lees net dat je gestopt bent omdat je kinderen wilt ook ik ben 3 a 4 maanden gestopt voordat ik zwanger werd van mijn 2 dochters snel daarna werd mijn haar zooo mooi van de zwangerschap!!meteen na de bevalling weer gestart met de diane 35 en de androcure en nog steeds mooi haar!dus heel positief allemaal!tijdens de zwangerschap gaat je haar mooi glanzen en word ook echt voller,komt door de hormonen!gr millie!
millie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2013, 11:30   #6
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Ja tijdens mijn twee zwangerschappen had ik ook prachtig haar. Daarna viel het weer met bossen uit
Maar om nu continu zwanger te zijn voor mooi haar vind ik (net) iets te ver gaan
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2013, 15:17   #7
Filosofieke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2013
Berichten: 25
Ik neem momenteel geen androcur, dat mag echt niet zonder anticonceptie, de hormonen doen schade aan een mannelijk kindje.

Mijn plan is gewoon om weer te starten na de bevalling....myllie, ben jij dan dadelijk weer gestart en heb je geen borstvoeding gegeven?

Natuurlijk, ik ben nu al drie maanden gestopt, en heb nog geen cyclus gehad, al rijpt er wel een eitje. Ik ben vanwege mijn haar onderzocht op pcos etc, maar daar zijn zowel in mijn bloed als op echo geen tekenen van. Omdat het er niet op lijkt dat ik heel snel zwanger zal worden (nooit een regelmatige cyclus gehad), heb ik dus een haarwerk besteld. Het enige haar anti stress middel voor mij op dit moment.

Mijn moeder had ook amper haarverlies en won veel terug tijdens haar zwangerschap. Ze was eigenlijk ook wel snel zwanger, ondanks de regelmatige cyclussen. Maar je kan dat natuurlijk niet afdwingen, alleen veel oefenen :-).

Tja en continue zwanger zijn, ik vind het al heel wat dat ik er één keer voor ga .
Filosofieke is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2013, 16:59   #8
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
1 kindje is leuk. Ik heb er 2, maar soms ........

Succes & veel oefenen !

Wanneer is je haarwerk klaar; wel spannend !
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2013, 10:18   #9
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrid26 Bekijk bericht
Ja tijdens mijn twee zwangerschappen had ik ook prachtig haar. Daarna viel het weer met bossen uit
Maar om nu continu zwanger te zijn voor mooi haar vind ik (net) iets te ver gaan
Oh ha, dan zou ik die hormonen die mijn haar zo mooi gemaakt hebben op mijn hoofd gaan smeren. Ik zou geen rotzooi gaan slikken om een geneesmiddel in een huidporie te krijgen.
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo

Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2013, 10:33   #10
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Net bij de dermatoloog geweest. 3 maanden geleden kreeg ik het advies om te stoppen met de maagzuurremmers (omeprazol), die ook haaruitval als mogelijk bijwerking heeft. Ik merkte zelf niet echt verschil. Maar volgens de dermatoloog had ik minder losse haren. Kan me bijna niet voorstellen dat hij dat nog weet. Maar goed, ik wil toch alleen maar goed nieuws horen & dus geloof ik hem maar.
Volgens hem is het de combinatie omeprazol & HVP (=AGA, maar dan voor vrouwen). Nu dus toch ook maar androcur proberen (en acuut met de duta stoppen, maar dat was ik toch al van plan). De variant van Astrid vind ik echt goed klinken. Maar als er misschien nog een mogelijkheid is om mijn eigen haar te verbeteren, dan probeer ik dat toch graag eerst. Heb ik nog wat meer tijd om aan de Astrid versie te wennen & misschien (hoop doet leven tenslotte & de ontwikkelingen gaan door) is er over een paar jaar wel een echt alternatief. Zoals ik er nu tegen aan kijk ben ik niet van plan de komen 30 jaar androcur te blijven slikken. Maar niets is zo veranderlijk als de mens.....
Ook gesproken over Intermedica (ik kreeg zowaar een standje omdat ik dat de vorige keer niet had verteld. Uitgelegd dat ik graag een onafhankelijke mening wil van een dermatoloog die geen commercieel belang heeft bij de verkoop van pillen. Begreep hij gelukkig wel). Hij gaf als belangrijkste verschil tussen duta en androcur aan dat de laatste meer 'bewezen' is & dat de lange termijn effecten ervan bekend zijn. En volgens hem acceptabel. Zei ook dat ik Amerika heel veel vrouwen duta slikken, met succes. En dat hij ergens toch wel verwacht dat duta tzt wel aan vrouwen voorgeschreven mag worden. We zullen zien.

Laatst gewijzigd door GHG; 1 juli 2013 om 16:42
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2013, 20:03   #11
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
@GHG; ik hoop dat de medicatie wat voor je doet, maar ik betwijfel of je weer een flinke bos haar krijgt.

Ik ben bang met medicatie dat je weer zoveel jaar loopt te klooien en dan alsnog bemerkt dat het een armetierig bosje haar blijft. Dat is oa mijn redenen om er niet aan te beginnen én je weet niet wat het over 10 jaar met je lichaam doet voor wat betreft de bijwerkingen.

Maar goed; laten we er het beste van hopen & we zullen zien wat de toekomst ons voor moois brengt.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2013, 20:22   #12
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Ik ga ook niet uit van een volle bos.'t Is al goed als het stabiliseert & een beetje dikker wordt. Lukt dat niet, dan ben ik inmiddels vast wel aan jouw oplossing en mijn haarwerkje gewend (hoop ik). Dus ik heb nog wat achter de hand. Betrap mezelf er wel op dat ik zo'n paar keer per dag denk 'goh, toch ook wel lekker: kort haar (waar ik dan in ieder geval thuis en in de sauna mee wil kunnen/durven lopen) & 2 verschillende pruiken met haar dat altijd goed zit'.
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2013, 20:33   #13
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
De tijd zal het leren ....

Ik heb gisteravond mijn biohaar weer rood geverfd. Mijn dochter van 4 dacht dat ik net mijn pruik nog op had; de kleur is nagenoeg hetzelfde als mijn pruik (maar mijn biohaar is wel een stukkie korter)
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.