Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 september 2014, 11:08   #1
Lienus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2014
Berichten: 29
Geslacht:
Vraag over gebruik Minoxidil 5% (vrouw)

Hallo,

ik ben een vrouw van 34 met AGA. Mijn haar is bovenop steeds dunner aan het worden en ik verlies elke dag enorm veel haar.
Nu heb ik van de dermatoloog een recept voor Minoxidil 5% gekregen.
Bij de apotheek moest ik voor 100 ml bijna €60 euro betalen dus ik heb het op internet besteld (Spectral UHP).

Nu loop ik tegen de volgende 'problemen' aan:
-ik moet volgens de bijsluiter 2x per dag 1ml aanbrengen.
Hoe krijg ik over mijn hele hoofdhuid (of in ieder geval op de gehele bovenkant) 1ml verdeeld?
-de lotion is vrij vet. Als ik dit smorgens op mijn hoofd doe, komt het automatisch in mijn haar en loop ik dus met vet haar rond.

Hoe doen andere vrouwen dit?
Is de werking bijvoorbeeld hetzelfde als ik alleen in de avond 2 ml op mijn hoofd doe?

Ik ben benieuwd naar de reacties.
Groeten Lienus.
Lienus is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2014, 11:31   #2
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
Ik heb minoxidil 5% (Essengen) van Minoxidilmax.com, zonder PPG, die is niet vet. Ik ben namelijk allergisch voor PPG.
In feite zou het niet in je haar moeten komen, maar alleen op de hoofdhuid. Ik heb een flesje met pipet met maatverdeling. Ik doe het inderdaad ook alleen op de bovenkant van mijn hoofd en trek trek steeds een scheiding van voorhoofd tot kruin. Dan tik ik met het pipet steeds verplaatsend van voor naar achter (of andersom) mijn hoofdhuid aan. Er komt dan een heel klein beetje vloeistof uit. Daarna volgende scheiding trekken en herhalen. Je leert vanzelf het zo te doseren dat je met 1 ml de hele bovenkant van je hoofd doet. Niet knijpen in de pipet, want dan gaat de vloeistof uitlopen en komt het inderdaad in je haar terecht.
Het is wel belangrijk dat je inderdaad twee maal per dag 1 ml aanbrengt, want het is na (ongeveer) een halve dag uitgewerkt (iets met halfwaardetijd), als je het twee keer per dag aanbrengt behoudt het de hele dag zijn werking.

Deze minox kost $ 20 voor 60 ml per flesje of $ 55 voor 3 stuks. Ik koop er telkens 6 tegelijk (voor een half jaar) want boven de $ 70 betaal je geen verzendkosten. Je hebt hem ook met PPG (de fast-dry variant). Een stuk duurder dus dan andere varianten die je op internet kunt kopen, maar ik wil net die vette troep op m'n hoofd en ben dus ook gebonden aan een PPG-vrije variant.

Minox heeft heel veel goeds voor mijn haar gedaan, maar toch viel het nog steeds erg uit. Tot ik een jaar geleden als proef eens L-Cysteine van Now Foods ging slikken, één per dag (naast de minox). Met een pot doe je drie maanden, en het duurde ook ongeveer drie maanden voor ik resultaat zag dus je moet wel geduld hebben. Maar het is ongelooflijk, mijn haar valt bijna niet meer uit en het lijkt ook wel wat dikker geworden. Na jaren van noodgedwongen korte kapsels ben ik nu eindelijk aan het proberen mijn haar wat langer te laten groeien en ik heb goede hoop dat het lukt.
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)

Laatst gewijzigd door Lokje64; 28 september 2014 om 11:35
Lokje64 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2014, 13:09   #3
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Het duurt even voordat je er handig in wordt..In het begin is het wat gehannes, maar na een tijdje gaat het een stuk makkelijker.

Enwat lokje zegt, het is veel effectiever om 2x 1 ml te smeren dan 1x2ml.
Je zou ook eens Foligain N5 kunnen proberen of misschien een foam versie?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.

Laatst gewijzigd door Henk; 28 september 2014 om 23:12 Reden: Reclame
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2014, 14:25   #4
Lienus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2014
Berichten: 29
Geslacht:
Dus als ik het goed begrijp heb ik het verkeerde merk aangeschaft .
Hierna een ander merk proberen dus.
Is een foam met lang haar handig aanbrengen?

Laatst gewijzigd door Lienus; 28 september 2014 om 14:33
Lienus is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2014, 17:16   #5
Lienus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2014
Berichten: 29
Geslacht:
Moet de lotion trouwens 'ingesmeerd' worden of ingemasseerd?
Want daarmee wordt het haar zeker erg vet...
Lienus is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2014, 18:11   #6
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
nouja het verkeerde merk. Spectral is 1 van de marktleiders in de wereld, dus zou niet zeggen verkeerd. Ze hebben ook nog een hoop andere producten.

Foligain heeft echter een uitgebreid assortiment, waarbij die n5 of foam misschien beter bij jou aansluiten.

En wat bedoel je met het verschil tussen ingesmeerd en ingemasseerd? Het is beter om het even in te masseren, maar dit doe je eigenlijk door zachtjes te wrijven met je vingertoppen (nooit je nagels). Helaas smeer je het hiermee vaak ook meer in je haar. Beetje de middenweg zoeken tusen insmeren en verspreiden in je haar.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2014, 18:35   #7
Lienus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2014
Berichten: 29
Geslacht:
Bedankt Dzinee voor je reactie.
Ik bedoelde ook eigenlijk het verkeerde merk (of product) voor mijn haar.
Ik had inderdaad ook de indruk dat Spectral verder een prima merk was.

Over dat inmasseren/smeren, ik was benieuwd of dat nodig was of dat enkel het druppelen van de lotion op het hoofd al voldoende was.
Want inderdaad: bij het inmasseren of smeren wordt het haar wel erg vet.
Lienus is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2014, 15:38   #8
Lienus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2014
Berichten: 29
Geslacht:
Ik krijg nu ook last van jeuk op mijn hoofdhuid. Ik vroeg mij af of het mogelijk is dat ik bijvoorbeeld in de ochtend en soort gebruik met minder alcolhol (foam?) en in de avond de spectral uhp?
Lienus is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2014, 19:24   #9
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lienus Bekijk bericht
Ik krijg nu ook last van jeuk op mijn hoofdhuid. Ik vroeg mij af of het mogelijk is dat ik bijvoorbeeld in de ochtend en soort gebruik met minder alcolhol (foam?) en in de avond de spectral uhp?
Ja sure. Geen probleem. Minoxidil is minoxidil..
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2014, 21:35   #10
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
Lienus, misschien wordt de jeuk veroorzaakt door de PPG. Had ik ook. Dan wordt de jeuk bij continuerend gebruik van de minox alleen maar erger.
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)
Lokje64 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2014, 07:56   #11
Lienus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2014
Berichten: 29
Geslacht:
Goedemorgen,
Wat ik mij afvroeg: Is het schadelijk voor het haar/hoofdhuid als je doorgaat met een minoxidil waar je jeuk/schilferige huid van krijgt?
Ik zou op zich wel een andere soort willen gebruiken maar ik heb nog zoveel van deze (spectral UHP) en het geld groeit niet op mijn rug, zeg maar.
Ik ben nog maar een dikke week bezig.
Lienus is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2014, 08:02   #12
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Je kunt het nog een weekje proberen. Soms verminderen de klachten als jeuk en schilfertjes. Op lange termijn lijkt het me niet handig om ermee door te gaan als je last ervan blijft houden, het is toch een soort van reactie van de huid. Ook kun je de boel weer te koop aanbieden hier op haarweb, altijd wel iemand die het over wilt nemen van je. Alleen moet je wel rekening houden met een minder bedrag wat je ervoor terug krijgt.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2014, 08:38   #13
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
koop een shampoo met keto erin. Zoals Nizoral. Wanneer je jeuk niet overgaat en je krabt, verlies je haar. Dat is mij gebeurd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lienus Bekijk bericht
Goedemorgen,
Wat ik mij afvroeg: Is het schadelijk voor het haar/hoofdhuid als je doorgaat met een minoxidil waar je jeuk/schilferige huid van krijgt?
Ik zou op zich wel een andere soort willen gebruiken maar ik heb nog zoveel van deze (spectral UHP) en het geld groeit niet op mijn rug, zeg maar.
Ik ben nog maar een dikke week bezig.
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2014, 09:16   #14
Lienus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2014
Berichten: 29
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Je kunt het nog een weekje proberen. Soms verminderen de klachten als jeuk en schilfertjes. Op lange termijn lijkt het me niet handig om ermee door te gaan als je last ervan blijft houden, het is toch een soort van reactie van de huid. Ook kun je de boel weer te koop aanbieden hier op haarweb, altijd wel iemand die het over wilt nemen van je. Alleen moet je wel rekening houden met een minder bedrag wat je ervoor terug krijgt.
Bedankt voor de reactie. Het is idd een reactie van de huid. Ik probeer het nog wel een week vol te houden. Maar is het niet zo dat door deze reactie van de huid mijn haar juist alleen maar meer gaat uitvallen?

Laatst gewijzigd door Lienus; 7 oktober 2014 om 09:47
Lienus is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2014, 09:23   #15
Lienus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2014
Berichten: 29
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ryan82 Bekijk bericht
koop een shampoo met keto erin. Zoals Nizoral. Wanneer je jeuk niet overgaat en je krabt, verlies je haar. Dat is mij gebeurd.
Ik gebruik nu de shampoo revita. Daar zit ook die stof in toch?
Lienus is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.