Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 oktober 2014, 11:56   #1
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Jeuk --> gebruik foam

Heb een kort vraagje.

Ik gebruik Minox 2% (Foligain) vanaf eind april 2014.

De laatste drie weken krijg ik iets meer jeuk op mijn hoofd. Niet enorme jeuk heel de dag maar af en toe. Met name als ik mijn hoofd aanraak met de kam of met handen als ik het haar was.

Foam, wordt vaak geadviseerd om dit tegen te gaan. Maar is Foam wel handig als je nog redelijk veel haar hebt wat in model gedaan moet worden smorgens. Aangezien Foam het haar nat maakt en je het niet geconcentreerd op de hoofdhuid kan aanbrengen?

Heeft er iemand ervaring met Foligain N5 (Low Alcohol formule) voor mensen met een droge en gevoelige hoofdhuid?
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2014, 20:58   #2
Lienus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2014
Berichten: 29
Geslacht:
Foam

Hoi,

Ik gebruikte Spectral UHP, en kreeg daarvan enorme jeuk.
Ik ben over gegaan op de Rogaine Foam, en ik moet zeggen dat dat heel veel scheelt.
Ik ben vrouw, met haar tot over mijn schouders, en ik krijg mijn haar stukken beter in model dan tijdens het gebruik met Spectral (die was vettig).
Je kunt foam ook verwarmen zodat het smelt en dan kun je het met het pipetje aanbrengen net als de lotion.
Ik zou het proberen als ik jou was.

Groeten Lienus
Lienus is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2014, 07:26   #3
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
En dan specifiek Rogaine Foam? Er zijn meerdere varianten foam.
Het is geen allergische reactie want ik gebruik het al 6 maanden...ik denk dat het puur de alcohol is...

Ik heb er smorgens ook geen tijd voor allerlei truucjes etc. Maar de foam is gewoon niet gemakkelijk als je praktisch nog haar hebt..
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2014, 10:31   #4
Lienus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2014
Berichten: 29
Geslacht:
foam

Ja, ik heb de Rogaine Foam gekozen omdat ik daar de meeste goede verhalen over las. Ik weet niet hoe dat met andere merken zit.
Rogaine Foam bevat geen PPG en dat veroorzaakt veelal de jeuk.

Nogmaals, ik heb (redelijk) lang haar, en ik ben nu met de foam veel sneller klaar (is ook veel sneller droog/ingetrokken) dan met de vette lotion.

Het blijft een beetje proberen denk ik.
Lienus is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2014, 11:13   #5
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ik ga eerst eens aantal dagen stoppen, en dan weer met 1x per dag beginnen kijken of het terug komt.

Als dat zo is ga ik eerst de N5 proberen.

Als je zou reageren op PPG waarom dan pas na 6 maanden?

Foligain heeft ook foam. Ingredienten zijn ook PPG.....want ja, dat is de transport vloeistof in de Rogaine zit het er niet in?

Wel stuk prijziger.. waar heb je het gehaald?

mijn hoofdhuid is niet rood en ook geen schilfers. Het is ook niet zo dat ik continu jeuk heb... zou ik dan niet allergisch zijn maar licht gevoelig?

Scheelt ook enorm in prijs. 6 maanden Foligain N5 is 40 euro en 4 maanden Rogain Foam is 90 euro...

ter vergelijking

6.6 euro per maand of 22 euro per maand...

Laatst gewijzigd door themen; 29 oktober 2014 om 11:49
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2014, 09:17   #6
Lienus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2014
Berichten: 29
Geslacht:
Ik heb de Rogain via Haarweb van iemand overgenomen, waardoor ik het wat voordeliger had.
Als ik jou was zou ik gewoon eerst de Foligain N5 proberen. Stel dat dat beter werkt dan scheelt dat inderdaad nogal. Anders kun je altijd nog over naar de dure Rogain.
Lienus is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2014, 09:35   #7
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lienus Bekijk bericht
Ik heb de Rogain via Haarweb van iemand overgenomen, waardoor ik het wat voordeliger had.
Als ik jou was zou ik gewoon eerst de Foligain N5 proberen. Stel dat dat beter werkt dan scheelt dat inderdaad nogal. Anders kun je altijd nog over naar de dure Rogain.
Ja precies. Ik ben nu gestopt sinds dindsdagavond. Dus 2 dagen niet in totaal nu. Jeuk die ik had, is ook gelijk weg.
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2014, 23:16   #8
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ben nu overgestapt op 1x per dag 2% (heb nog half jaar voorraad). Om te kijken of jeuk minder wordt. Zijn er mensen met ervaring die het 1x per dag gebruiken?
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2014, 21:06   #9
drakenjager
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2014
Berichten: 160
Geslacht:
Ik denk dat je je moet afvragen wat gebruik je het liefst minox zonder bijwerkingen maar duurder of niet? Uiteindelijk 22 euro per maand is ook het einde van de wereld niet, heb net de foam aangeschaft van kirkland wat een verademing heel makkelijk in gebruik..
drakenjager is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2014, 09:48   #10
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drakenjager Bekijk bericht
Ik denk dat je je moet afvragen wat gebruik je het liefst minox zonder bijwerkingen maar duurder of niet? Uiteindelijk 22 euro per maand is ook het einde van de wereld niet, heb net de foam aangeschaft van kirkland wat een verademing heel makkelijk in gebruik..
Nou, 22 euro of een paar euro scheelt wel aanzienlijk. 3x zo veel. Jeuk vind ik niet echt een super erge bijwerking. Ik heb geen roodheid, geen korsten en schilfers.
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2014, 10:31   #11
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
probeer kokosvet met een klein beetje olijfolie, pure arganolie of pure aloe vera gel. Minox bevat alcohol/ethanol. Dus het droogt de hoofdhuid erg uit !! Zonder verzorgende middelen kan je haaruitval slechter worden of geen vooruitgang.
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2014, 19:28   #12
drakenjager
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2014
Berichten: 160
Geslacht:
drink dan een pintje minder in de maand? Zoveel geld is het ook niet, maar aan jou de keuze..
drakenjager is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2014, 10:35   #13
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drakenjager Bekijk bericht
drink dan een pintje minder in de maand? Zoveel geld is het ook niet, maar aan jou de keuze..
Dat is wel meer dan een pintje hoor

haha
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2015, 08:04   #14
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Vorige week donderdag gestopt met minox om te kijken of jeuk verdwijnt. Uiteraard verdween langzaam de jeuk

Nu gebruik ik 1x 1ml en jeuk is gelijk terug.

Dit terwijl ik minox van april 2014 tot en met oktober 2014 zonder problemen heb gebruik. Hierna kwam de jeuk langzaam.

Ben ik er "allergischer" voor geworden of moet ik het langer niet gebruiken? Ik ga snel kirklans foam aanschaffen (zonder ppg) om te kijken wat dat doet. Wil minimaal 1 bus / 1 maand proberen om te zien of ik er ook jeuk van krijg (dat moet ik zeker merken na die maand) wellicht kan ik na die maand weer 1x pd die foligain lotion gebruiken (moet toch op, zonde vh geld) en verkoopt lastig.

Iemand tips?

Laatst gewijzigd door themen; 11 februari 2015 om 08:07
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2015, 19:09   #15
inter
HaarWeb lid
 
inter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2014
Berichten: 179
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ryan82 Bekijk bericht
probeer kokosvet met een klein beetje olijfolie, pure arganolie of pure aloe vera gel. Minox bevat alcohol/ethanol. Dus het droogt de hoofdhuid erg uit !! Zonder verzorgende middelen kan je haaruitval slechter worden of geen vooruitgang.
Hoe kom je daar bij?
inter is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.