Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 december 2004, 19:52   #16
Leen3
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 65
Hallo Grietje, zoals je misschien al gelezen hebt, neemt mijn dochter ook Omega3 en ik moet toegeven dat die depressieve buien minder zijn sindsdien. Heeft het ermee te maken, joost mag het weten, maar ze blijft ze toch nemen. Toch een aanrader. Baadt het niet, het schaadt ook niet.
Groetjes, Leen
Leen3 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2004, 18:07   #17
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
hallo lies

EPA en DHA zijn gewoon de stoffen die in visolie zitten, onverzadigde vetzuren. ik zou geen extra vit E nemen als dit er al inzit. voor de rest weet ik er eigenlijk ook niet zoveel van! ben blij dat het zo goed gaat met je, ik had ook twee goede dagen maar vandaag weer wat minder, maar ik ben wel gisteren en vandaag mijn capsule vergeten te nemen... wie weet heeft het er iets mee te maken!

ik had ook wel gelezen dat de beste hoeveelheid 900gr is, als het niet op doktersvoorschrift is... misschien moeten diegene die meer nemen is checken bij de huisarts of dat niet erg is?

veel sterkte en prettige feestdagen
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2004, 21:27   #18
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
Hallo tinneke,

Jammer dah minder ging vandaag. Ik ben het 1 vergeten en toen leek het of ik er onrustiger door was.Ik wilde het ook overleggen met mijn huisarts. Ik heb net een nieuwe, maar ik inderdaad toch wel weten of er nog nadelige bijwerkingen kunnen zijn. Zeker op lange termijn.
Ik at nooit veel vis, maar nu opeens wel. Het lijkt of ik er veel trek in heb gekregen. Strange. Ik gebruik kinder omega en een kinder dosering. Eerst moet je 3 x daags 2 capsules innemen en na drie maanden nog maar de helft. dus 3 x daags 1.
Maar ik ga het wel overleggen vind ik toch wel belangrijk.
Ja ik blijf ook ongeloofelijk vinden. Ik ging ze om hele andere redenen gebruiken. Dit is een toevallige bijwerking. Een hele welkome

Wel groetjes en jij ook hele prettige feestdagen

Liesbeth
lies is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2004, 22:22   #19
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hallo daar,
Ik ben vandaag naar de huisdokter geweest en heb terloops gevraagd naar die omega-3-pillen. Ze was direct akkoord en schreef me een doosje voor: ELUSAN Omegaterol Fort van Dolisos. Het zijn pillen van 700mg maar ze is er bij vergeten te vermelden hoeveel ik mag of moet nemen... ben het ook vergeten vragen aan de apotheker. Nu lees ik pas de bijsluiter en daar staat op 3 à 4 pillen per dag. Is dat niet wat veel?
Ben wel nieuwsgierig naar het resultaat maar de dokter zei dat je pas reactie mag verwachten na 2 à 3 weken... we zullen zien.
Groetjes, Bolleke (Daniëla)
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2004, 20:05   #20
suus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2003
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 20
Omega 3 is visolie, omega 6 niet. Omega 3 lijkt betere resultaten bij depressies te hebben ja.

Extra vitamine E slikken? Waarom? Dat is niet zonder gevaar, aangezien vitamine E niet zomaar uit je lichaam verwijderd wordt bij een overschot...

Oh en trouwens, in een onderzoek dat ik laatst voor school (dietistenopleiding) heb moeten lezen, werkt omega 3 LDL-cholesterol (slechte cholesterol) verhogend
Maar dat is natuurlijk slechts 1 onderzoek, en verder had het wel een verlagend effect op triglyceriden, wat dus wel positief is in verband met hart- en vaatziekten.
suus is offline   Met citaat reageren
Oud 1 januari 2005, 12:21   #21
Blauwtje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2004
Berichten: 88
Ik heb ook omega 3 gekocht bij Kruitvat. Maar had onlangs gezen dat ook de Ablert Heijn het verkoopt. De dosering daar is 1 capsule per dag slikken....nu weet ik het ff niet meer...wat is het nou?

Groetjes,
Hayat
Blauwtje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2005, 12:04   #22
Tinkerbel85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 december 2004
Berichten: 14
sorry ik begrijp t niet zo goed, helpen die medicijnen van de kruidvat tegen TTM ? wordt het daar minder van?
En heeft TTM te maken met ADHD? ik begrijp er nix van
Tinkerbel85 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.