Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 april 2013, 14:36   #1
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Kleurshampoo

Beste lotgenoten,

Ik zit nu al een tijdje met een vrij prangende vraag. Vaak wordt gesteld dat haarverf niet goed is voor de haren. Niet AGA-gerelateerd, maar gewoon in het algemeen niet goed voor de kwaliteit van je haar: je haar wordt er ruwer van, minder zacht, minder glans, etc. (Of is er wel echt een AGA link?)

Er bestaan echter ook merken van kleurshampoo zonder ammoniak en zonder peroxide, vaak zijn dit zogenaamde 'niet-permanente' haarshampoos, die bijv. een 10-tal wasbeurten blijven zitten. Maar vaak wordt gesteld dat ook deze kleurmiddelen niet echt goed zijn voor het haar.

Mijn eerste vraag is, wat nu in feite het nadeel is van dergelijke 'milde' kleurshampoos? Ik begrijp dat ammoniak en peroxide de haarkwaliteit doen afnemen, maar welke andere middelen beschadigen het haar?

Bovenal echter, is mijn tweede vraag de volgende. Wanneer we praten over 'slecht voor de haren' - zowel bij permanente als de mildere niet-permanente kleurshampoos - gaat dit dan énkel om de haren zelf, dus het dode weefsel die visueel zichtbaar is? Of gaat dit verder en zijn middelen om het haar te kleuren en kleurshampoos ook slecht voor de haarwortel?

Indien haarverf enkel de haren zelf beschadigd, zou dit dus maar van gering belang zijn voor een man met kort tot gemiddeld haar. Want wanneer het haar beschadigd werd door te veel kleuren, kan je eenvoudigweg je haar afsnijden/millimeteren en nieuwe, gezonde haren zien terugkeren.. Niet?

Kan iemand me helpen?
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2013, 22:38   #2
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Of om een lang verhaal kort te maken: Kan kleurshampoo haarverlies in de hand werken, in die mate dat er geen 'gezond haar' meer teruggroeit nadat je de zwakke haren hebt afgeschoren?
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2013, 12:06   #3
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Er bestaan vrijwel geen commerciële kleurshampoo's met ammoniak.

je kunt alleen het dode materiaal beschadigen.
Of de hoofdhuid irriteren.

Permanent beschadigen is vrijwel onmogelijk.
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2013, 01:35   #4
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Sorry voor de late bump, maar kunnen permanente haarverven (met ammoniak of peroxide) wel de haarwortel beschadigen? Of kan 'schade' door het kleuren van haar enkel het dode weefsel betreffen? Zo ja, kan je dus bij elk mislukt/fout gelopen/schade creërende experiment met haarverf gewoon je haren millimeteren zonder dat je hier nog negatieve effecten van kan merken (?).
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2013, 23:48   #5
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Helemaal 100% zeker kan ik het niet bewijzen omdat ik ook AGA heb (dus een dunnend effect), maar ik heb nog nooit meegemaakt dat nagroei/uitgroei er slecht uitzag.

Ongeverfd haar heeft heel mooi strakke schubben en een gezonde veerkracht, iets wat duidelijk achteruitgaat na behandeling met kleuring. Ongekleurd haar steekt recht omhoog uit de huid, maar als een kleurmiddel, (ook de ammoniakloze semi- of demi-kleuring) zijn werk heeft gedaan, is het haar meer gaan liggen. De strakke schubben zijn minder strak. Het haar is wat slapper. Iemand met een dikke draad haar zal hier uiteraard minder van merken.

Uitzondering voor het middel Re-nature, maar dat is niet echt een mooie kleuring. Eerder iets voor grijshaters-boven-alles. Je moet er tijdig mee stoppen want ook de gepigmenteerde haren worden steeds donkerder.

Ik heb mijn hele leven lang mijn haar geverfd met permanente en semi-permanente kleuringen, en ongeveer vijf jaar met Re-nature. De follikels hebben er niet aantoonbaar onder geleden.



Succes
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo


Laatst gewijzigd door Cory; 11 september 2013 om 00:06
Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2013, 00:20   #6
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Wil je het echt mooi gedaan hebben: ga naar de kapper. Die heeft er veel beter zicht op dan jij voor de spiegel. In de spiegel ziet de kleur er anders uit dan hoe het in werkelijkheid is.
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo

Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2013, 20:35   #7
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
@Cory
Even off topic

Ik wou even iets weten over je regime. Ik zie dat je fina als topical gebruikt.
Mag ik vragen of je last hebt van bijwerkingen (of kun je die krijgen?) en waar kun je het kopen? Je mag me ook een privebericht sturen.
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2013, 22:25   #8
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Ik wil mijn haar graag iets donkerder zonder dat het er echt onder lijdt en zeker zonder dat mijn haarwortels er onder lijden. Mijn haar is nu al behoorlijk donkerbruin. Ik heb Bigen semi permanent kleurshampoo besteld (darkest brown); geen ammoniak en geen peroxide. Duurt nog wel even voor het pakketje hier is vanuit USA; ik houd jullie op de hoogte.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.