Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 december 2007, 11:53   #1
anjin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2007
Berichten: 4
Exclamation haarverfallergieén(ppd)

Er is bij mij na een dermatologisch onderzoek uitgekomen dat ik een ppd allergie heb.(paraphenylenediamine) dan stort je hele wereld even in. Ik heb al een jaar klachten maar schoof een onderzoek steeds maar weer voor mij uit. Verfde mijn haar bij de kapper 1 keer per 5 weken.Kreeg te maken met vreselijke jeuk ongeveer 4 uren na het verven en uitslag rond haargrens/ogen en oren. en nu tot mijn grote schrik heb ik enorme haaruitval. Echt iedere dag bosjes haar. Mijn haar is van een mooie dikke bos krullend haar een dun bos geworden. Mijn dermatoloog vertelde mij van het gevaar wat Haar Verven met zich mee kan brengen ik ben er erg van geschrokken en wil dan ook iedereen de boodschap meegeven pas op voor haarverf!!! in mijn speuren naar een huid vriendelijke verf zonder ppd ben ik nog niet ver gekomen want die bestaat gewoon niet .PPD is nodig om de kleur te binden . Ook komt het in henna plus voor en herbatint die bekent staan als huid vriendelijk.Henna poeder is oké maar dekt geen grijze haren.Is er iemand die mij kan helpen of een gouden tip voor mij heeft?? heb nog geen zin in om grijs door het leven te gaan , Maar als het niet anders kan dan moet het .
anjin is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2007, 13:49   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Tja, ik snap helemaal niet hoe iemand ooit haarverf kan kiezen, dat spul is veel te agressief. Ga wel even naar de kapper om te laten zien watvoor ellende hij/zij heeft veroorzaakt.

Je hoofdhuid zal nu eerst moeten herstellen en je zult de ellende tijdelijk moeten camoufleren met haarbanden, sjaaltjes e.d.

Neem daarna kleurshampoo die wel grijze haren dekt en pas na 6-8 shampoobeurten langzaam vervaagt, zoals Guhl Ultra Mild (Etos), waar géén ppd en geen ammonia in zit.

Sterkte!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.