Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 november 2008, 19:52   #76
stephanie8
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2008
Berichten: 3
blond verven ppd?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Blond verven of lichter verven, bestaat niet. Als je je haren een lichtere kleur wilt geven, moet je ze bleken en dat is heel erg slecht voor je haar en je hoofdhuid.

ik bedoel gewoon die verfpakjes uit de winkel met lichtblond haar erop, die gooi ik altijd in mijn haar, mijn haar wordt nooit dezelfde lichte kleur als op de verpakking dan uiteraard maar wel een stuk lichter.

zit daar ook ppd in? of alleen in donkere verf, weet iemand dat?
stephanie8 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2008, 12:18   #77
stephanie8
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2008
Berichten: 3
ik heb gisteren weer eens mijn haar geverfd, highligts en lowlights laten zetten, nu brand mijn hoofdhuid heel erg, ik zie bij iedereen op de forums dat ze alleen last hebben van donkere verf hebben jullie dat dan niet bij blonde kleuren en kan het zijn dat i kwel tegen bruine verf kan dan?
stephanie8 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2008, 14:23   #78
joysie1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2008
Berichten: 1
Pdd

Hallo meiden,

Ik ben ook allergisch voor PDD. Heb zelf ook kappersopleiding gedaan en ben hier ook mee moeten stoppen. Vond dit heel erg! Heb mijn haar ook geverfd, kreeg flaporen heel mijn gezicht lag open een breide steeds meer uit...achter mijn oren was alles kapot enzovoort...duurde ook heel erg lang voor het weg was ben ook naar de huidarts geweest en die vertelde dat ik deze allergie had en ook voor rubberen zwarte handschoenen enzow... Van blonde haarverf oftewel ontkleuring kan je ook hoofdhuidirritaties krijgen, maar dat komt gewoon omdat het spul zo heftig is dat het bijt in je huid. Is het echt zo dat yo coloring geen exzeem kan geven..??ben wel erg benieuwt ernaar...het probleem bij mij is dat ik het gewoon mooi vind om mijn haar te verven...en ben nog 21 dus nog geen last van grijs haar gelukkig maar heb van mezelf donker haar en wil het een beetje gelijkmatig terug hebben omdat er lichtere plukken inzitten...maarjah wie weet of het werkt???Wie heeft het allemaal al geprobeert???

Vele groetjuzz joyce
joysie1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2008, 19:25   #79
somebody
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2008
Berichten: 4
Hey als je Yo colouring gaat gebruiken moet je wel eerst testen op je pols.
Ik heb het zelf ook gedaan en ik heb bultjes gekregen op me pols maar mijn pols was niet opgezet ik weet niet hoe het dan is op je hoofdhuid.
Ik heb het uiteindelijk NIET! gedaan omdat ik niet wil dat het strax erger gaat worden ik ben zelf ook 20 en ik wil ook graag mijn haar kleuren.
Is er iemand die weet of als je bultjes op je pols krijgt of het dan tog nog heftiger is op je hoofdhuid?
Want als het bij bultjes blijft dan kan je 1 cm van de hoofdhuid met yo colouring verfen...

Ik hoop dat iemand eens reageert want het duurt allemaal zo lang hier!
somebody is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2009, 20:47   #80
anjin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2007
Berichten: 4
he trudie ik heb het vorig jaar meegemaakt en ben er behoorlijk ziek van geweest, Ik heb een middel van Henna gevonden wat echt heel erg mooi kleurt . Het is Henna Cream> te koop bij de tuinen.
Het is een creme die je zo uit de tube er op doet en grijs dekt. Het enige nadeel is dat het bij iedere wasbeurt erg afgeeft. Ik was mijn haar nu 2 keer per week en het zit echt wel lang. Zelf gebruik ik de donkerbruine kleur en voeg vaak wat rood toe. Er zit helemaal geen enge stoffen in. ik ben heel erg grijs en loop er nu weer mooi bij Succes groet anna
anjin is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2009, 22:22   #81
hennaplus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2009
Berichten: 1
Hallo allemaal,

Ik wil graag reageren op PPD allergieen....

[Reclame verwijderd]

Laatst gewijzigd door Cloud; 15 maart 2009 om 18:59 Reden: reclame
hennaplus is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2009, 08:30   #82
Cloud13
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2009
Berichten: 1
Plotseling of voortekens?

Hallo,

Ik kwam op deze site terecht omdat ik last heb van haarproblemen, waarschijnlijk doordat ik mijn haar te vaak (zwart) geverfd heb. Ik stuitte op het PPD-allergie-verschijnsel en heb vol ontzetting gelezen welke problemen dit geeft! Ik vind het heel erg voor iedereen die deze allergie heeft, het lijkt me vreselijk lastig en ik kan me de schaamte voorstellen!

Mijn vraag is: kun je deze allergie zomaar krijgen, bijvoorbeeld als je je haar voor het eerst gaat verven, of is het zo dat je deze allergie kunt ontwikkelen, dus na jarenlang probleemloos verven?

Mijn excuses als dit al is uitgelegd, ik heb bijna alle berichtjes gelezen, maar wellicht heb ik er overheen gelezen...

Sterkte allemaal!!!
Cloud13 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2009, 20:08   #83
linda klis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2009
Berichten: 3
Hoi,
Ik heb nu problemen zoals jij ondat ik ben gestopt met henna omdat het zoveel tijd vergde,en overgestapt op synthetische haarverf.
Je raad het al,grote problemen,uitslag, niet normaal, mn benen kapot met kratertjes waar pus uitkomt en mn rug de vieze plekken en mn armen, een jeuk ellende.

Ik stap nu ik dit weet snel over op mn oude verfmethode, wel tijd rovend maar goed resultaat.
Rode henna mengen met donkere, hiervan een papje maken en sterke thee en iets shampoo eraan toevoegen en citroensap voor de fixatie dan hecht het beter.
Plastik zak erover en minimaal twee uur laten intrekken.
Resultaat: mooie kleurnuances in donker rood.mahogany
De eerste keren is de kleur niet zo intens het moet eerst pakken daarna ziet het er na drie verfbeurten top uit, en je haar is voller en glanst mooier.

De henna moet je kopen in een turkse winkel deze is puur natuur en goedkoper dan in de zgn natuurwinkels.

Groetjes Linda
linda klis is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2009, 20:18   #84
linda klis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2009
Berichten: 3
Hoi,

Dat maakt niks uit, in elke synthetische verf zit PDD.
ER is blonde henna te koop, dat zou je kunnen proberen alhoewel ik niet weet hoe deze reageert omdat ik altijd de rode met de donkere henna poeder heb gemengd.
Daaar heb ik nooit last van gehad,wees met hennaplus voorzichtig daar zit ook ammonia in en watersatofperoxide dat brannde mn hoofd ook af, dus ook geen optie.
groetjes Linda
linda klis is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2009, 20:36   #85
Biane
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2009
Berichten: 2
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud13 Bekijk bericht
Hallo,

Ik kwam op deze site terecht omdat ik last heb van haarproblemen, waarschijnlijk doordat ik mijn haar te vaak (zwart) geverfd heb. Ik stuitte op het PPD-allergie-verschijnsel en heb vol ontzetting gelezen welke problemen dit geeft! Ik vind het heel erg voor iedereen die deze allergie heeft, het lijkt me vreselijk lastig en ik kan me de schaamte voorstellen!

Mijn vraag is: kun je deze allergie zomaar krijgen, bijvoorbeeld als je je haar voor het eerst gaat verven, of is het zo dat je deze allergie kunt ontwikkelen, dus na jarenlang probleemloos verven?

Mijn excuses als dit al is uitgelegd, ik heb bijna alle berichtjes gelezen, maar wellicht heb ik er overheen gelezen...

Sterkte allemaal!!!
Hallo Cloud,

Ja, hier kun je gelijk last van hebben, maar je kunt het ook ontwikkelen na jaren verfen hoor! Ik ben daar het levende bewijs van. Ik kleurde mijn haar ook heel veel. Was altijd proefkonijn op de kapperopl.waar ik toen op zat. Kheb alle kleuren gehad die je maar kunt bedenken.
Ik had alleen nog nooit mijn haar zwart gehad...toen begon de ellende pas echt. Na 3 keer kleuren ontplofte mijn hoofd, heel veel jeuk, vocht uit hoofd en oren, alles zette op, zelfs mijn ogen hadden er last van! Na uiteindelijk Prednison werd mijn hoofd normaal.
Dus ook na jaren kan het eruit komen, je bouwt het op denk ik. Ik heb alleen nog nooit problemen gehad met blond, maar durf dat nu ook niet meer....
Aangezien de grijze haren in aantocht zijn ben ik rond aan het neuzen voor iets, maar dat zal ik nooit en te nimmer gebruiken zonder het eerst een aantal malen getest te hebben op mijn arm...

Groetjes Biane
Biane is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2009, 14:35   #86
Anne B
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 april 2009
Berichten: 1
PPDallergie

Sinds mijn PPDallergie heb ik mijn haren niet meer geverfd, met als gevolg dat ik nu helemaal grijs, of beter gezegd bijna wit, ben. Het maakt me oud en daarom wil ik toch weer wat gaan proberen. Heeft iemand ervaringen met coupe soleil? De verf komt hierbij niet op de hoofdhuid, dus wie weet geeft het geen problemen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!!! Werd hierbij gewone haarverf gebruikt of toch een speciaal middel waar geen PPD inzit?
Anne B is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2009, 04:01   #87
misszy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juli 2009
Berichten: 1
Hey,

ik kwam toevallig op dit forum terecht toen ik op zoek was naar informatie of het make up merk Almay nog in Nederland verkocht wordt. Ik ben namelijk allergisch voor 'gewone' makeup en kan alleen maar tegen hypo allergeen makeup (waaronder Almay). Een aantal jaar geleden werd dat nog in Nederland verkocht maar op een gegeven moment ging het in de winkels in mijn stad uit de verkoop. Ik kan het in ieder geval al jaren niet meer vinden.

Nu las ik net op dit forum dat iemand in 2006 nog een bericht had gepost waarin ze Almay make up aanraadde aan de topic opener. Dat geeft mij het idee dat zij in dat jaar nog Almay make up kon kopen in Nederland. Ik kon het echter een aantal jaar daarvoor al niet meer vinden (weet niet meer precies welk jaar). Ook als ik kijk op de website van het merk is het voor zover ik kan zien alleen in Amerika verkrijgbaar.

Mijn vraag is dus: heeft iemand een idee of dit merk nog in Nederland (of desnoods in Duitsland of België) verkrijgbaar is? Heel erg bedankt als je hier een antwoord op hebt. Ik vind het namelijk echt een topmerk! Voor iedereen een aanrader! De make up blijft heel lang en perefct zitten!
misszy is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2009, 11:02   #88
APPLE
PPD Allergie
 
Geregistreerd: 6 september 2009
Berichten: 2
Ppd

Hallo Trudy,
Ik weet precies hoe je je voelt, want ik heb het namelijk ook. PPD!
Bij mij is het gekomen door een henna tatoo die ik 5 jaar geleden heb laten zetten op mn onder rug. Ik las bij een paar berichtjes dat je naar een dermatoloog ging/gaat. Ik ga er niet meer heen, mij hebben ze helemaal niet geholpen ik mocht alles zelf uit gaan zoeken, want ze wisten/weten alleen dat je allergies ben voor haarverf. Gelukkig heeft mn familie me heel erg geholpen met alles er om heen te zoeken. Ik ben namelijk ook allergies voor latex & rubber. Maar omdat ik dus die henne tattoo heb laten zetten en daarna een deel van me haar donker bruin heb geverfd, had ik dit je bijna niet meer kunnen vertellen. Het was bijna mn dood geweest. Dus ik raad je echt aan, om nooit maar dan ook nooit, hoe boos je ook bent je haar te verfen. Ik ben nu 17 dus ik ben me al aan het voorbereiden dat ik nooit meer me haar kan verfen. Maar mn hoofd was zow opgezwollen, overal waar vocht kon zitten zat vocht. En mn nek zat ook vol met vocht! Dit is nu ongeveer 3 jaar geleden. Ik weet nu 2,5 jaar dat ik geen zwart meer kan dragen. Maar het ergste vind ik nog dat de mensen er nog bijna niks over weten, en het uitleggen aan mensen wat het precies inhoud. Zou ik misschien mogen weten hoe u er aangekomen bent? & hoelang heeft u het al?

Succes ermee, en als je vragen heb hoop ik dat ik ze kan beantwoorden voor u!

Groetjes Kim
APPLE is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2009, 11:06   #89
APPLE
PPD Allergie
 
Geregistreerd: 6 september 2009
Berichten: 2
Hallo Trudy,
Ik weet precies hoe je je voelt, want ik heb het namelijk ook. PPD!
Bij mij is het gekomen door een henna tatoo die ik 5 jaar geleden heb laten zetten op mn onder rug. Ik las bij een paar berichtjes dat je naar een dermatoloog ging/gaat. Ik ga er niet meer heen, mij hebben ze helemaal niet geholpen ik mocht alles zelf uit gaan zoeken, want ze wisten/weten alleen dat je allergies ben voor haarverf. Gelukkig heeft mn familie me heel erg geholpen met alles er om heen te zoeken. Ik ben namelijk ook allergies voor latex & rubber. Maar omdat ik dus die henne tattoo heb laten zetten en daarna een deel van me haar donker bruin heb geverfd, had ik dit je bijna niet meer kunnen vertellen. Het was bijna mn dood geweest. Dus ik raad je echt aan, om nooit maar dan ook nooit, hoe boos je ook bent je haar te verfen. Ik ben nu 17 dus ik ben me al aan het voorbereiden dat ik nooit meer me haar kan verfen. Maar mn hoofd was zow opgezwollen, overal waar vocht kon zitten zat vocht. En mn nek zat ook vol met vocht! Dit is nu ongeveer 3 jaar geleden. Ik weet nu 2,5 jaar dat ik geen zwart meer kan dragen. Maar het ergste vind ik nog dat de mensen er nog bijna niks over weten, en het uitleggen aan mensen wat het precies inhoud. Zou ik misschien mogen weten hoe u er aangekomen bent? & hoelang heeft u het al?

Succes ermee, en als je vragen heb hoop ik dat ik ze kan beantwoorden voor u!

Groetjes Kim
APPLE is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2009, 16:02   #90
trudy2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door APPLE Bekijk bericht
Hallo Trudy,
Ik weet nu 2,5 jaar dat ik geen zwart meer kan dragen. Maar het ergste vind ik nog dat de mensen er nog bijna niks over weten, en het uitleggen aan mensen wat het precies inhoud. Zou ik misschien mogen weten hoe u er aangekomen bent? & hoelang heeft u het al?

Groetjes Kim

Dag Kim,

ik ben zo'n 12 jaar geleden bij een allergoloog geweest na de hier bekende reactie na één keer haar verven.
Jij zegt dat je geen zwart meer kunt dragen, kan jij wel andere donkere kleuren verdragen?
Ik voel me het beste bij witte en lichte kleuren (pastel). Heel vervelend in deze tijd kleding kopen, de winkels hangen vol met uitsluitend donkere kleding. Ik voel me behoorlijk gefrustreerd. En inderdaad: niemand heeft er ooit van gehoord.

Ik heb ergens gelezen dat PPD in haarverf in Duitsland verboden is. Iemand hier die het fijne hiervan weet?

Ik kleur momenteel mijn haar met Re-nature van Schwartzkopf, is geen verf, maar een herpigmenteringscrème, dus ik kan geen kleur of zo kiezen. Het grote voordeel is dat ik donker haar heb, in plaats van muisgrijs. Die Re-nature verdraag ik prima, gebruik het al jaren.

groet,

Trudy2
trudy2 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.