Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 6 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 30 augustus 2007, 00:04   #91
gletscher
HaarWeb lid
 
gletscher's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2005
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Als je op die recall pagina kijkt zie je alleen maar levensmiddelen die zijn teruggetrokken:
Heb ik dan beweert dat er maandelijks geneesmiddelen worden teruggeropen? Nee dus. Recalls gebeuren van beide, uiteraard veel voedingsmiddelen.
Naast RECALLS worden er continue bijstellingen gedaan betreffende medicijnen en de bijsluiters en labels met waarschuwingen, het gaat dan om bijwerken die niet naar boven zijn gekomen tijdens hun testtrails.
Om maar een lijstje te noemen van deze maand (aug 2007):

Waarschuwing gebruik Codeine.
Waarschuwing Warfarin
Waarschuwing Baraclude

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Niet bepaald allemaal medicijnen dus. Ik ken uit de recente geschiedenis eigenlijk maar één medicijn dat is teruggetrokken door de FDA door serieuze bijwerkingen: Vioxx van Merck. Ik kan wat over het hoofd zien maar dramatisch is het toch niet.
Nou, dan zal ik je er nog een paar geven:
Fen-phen werd gebruikt door meer dan 6 miljoen mensen. (Afvalpil)
Baycol, meer dan 700.000 mensen. (Cholesterol)
Rezulin, ook meer dan 700.000 (Diabetes)
Zelnorm(anti constipatie middel)

Fen-phen, ach ja, wat noem je dramatisch, 6 miljoen mensen...
Zal allemaal wel meevallen, ook al die mensen met problemen zal ook wel allemaal tussen de oren hebben gezet. Hadden allemaal spoken in hun hoofd. Want immers: "als de FDA het goedgekeurd heeft, omdat ze met een paar honderd mensen de dubbelblind testen hebben uitgevoerd, dan is het helemaal veilig, dat wisten de chinesen al!" Moet je tegen de nabestanden zeggen van de slachtoffers van deze medicijnen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Een onderzoek moet wel heel wetenschappelijk verantwoord zijn wil de FDA het goedkeuren. Met name bij cosmetische (en dus onbelangrijke) medicijnen zijn ze heel streng. Ik viel dan ook over jouw volgende opmerking: "Bij het testen van Propecia was het aantal mensen ten opzichte van het aantal gebruikers momenteel bijzonder klein, maar een paar honderd per testcase." Dat is opzich een weinig zinvolle opmerking. De statistiek leert ons dat je aan ongeveer 1000 proefpersonen al genoeg hebt om zeer zinvolle uitspraken te doen voor de gehele populatie. Dat kun je natuurlijk betwisten maar daar hebben heel veel slimme mensen duizenden jaren over nagedacht (de oude Chinezen al!) en het is echt weinig overtuigend om bij het maken van je punt de fundamenten van de statistiek in twijfel te trekken.
Ook de statistieken van de teruggetrokken medicijnen waren voorbeeldig, goedgekeurd door de FDA, en dan toch....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Tijdens de FDA-onderzoeken wordt juist uitgebreid gecontroleerd voor bijwerkingen in welke vorm dan ook. Als die simpelweg niet geconstateerd worden, sja, waarom moet er dan op gewezen worden? Je zaait met dit soort opmerkingen onterecht paniek.
Bij het gebruik door de massa komen vaak bijwerken naar boven die men verwaarloosde tijdens de tests. Als je de verhalen goed leest van verschillende haarwebbers, zou je beter moeten weten. Kijk als ik nu de enige was met dergelijke bijwerkingen, dan heb je helemaal gelijk, dan zal het best aan alles behalve Finasteride hebben gelegen. Helaas voor jou zijn er meer, en door het feit dat ik erover schrijf, zullen er meerdere zijn die herkenning vinden. Als iemand er geen last van heeft, zal hij weinig doen met dergelijke informatie. Die zal echt geen paniek ondervinden bij mijn bijdrage. Duidelijk is dat mensen verschillend kunnen reageren op dergelijke medicijnen. Velen zullen op relatief korte termijn (enkele jaren) geen klachten hebben, dat zal ik niet bestrijden. Ik schrijf dit ook beslist niet voor mensen als jij, je zal wel geen klachten hebben. Ik schrijf voor de mensen die wel problemen ondervinden. Zij zijn namelijk niet alleen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Het feit dat de farmaceutische bedrijven op enkele (zeer ernstige!) incidenten na nooit in moeiljkheden komen voor de rechter geeft alweer aan dat de FDA goed werk doet.
Dat betwijfel ik niet, hoewel de statistieken toch wel aangeven dat ze bij sommige medicijnen veel te lang hebben gewacht, ondanks honderden meldingen, alvorens de bijsluiters en waarschuwingen aan te passen of zelfs het middel te verbieden. Zie de geschiedenis van het middel Fen Phen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Lijkt me sterk, heb je een linkje naar dat artikel?
Dat had ik al gegeven....
gletscher is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2007, 00:24   #92
Vertig
HaarWeb lid
 
Vertig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Berichten: 97
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balou Bekijk bericht
Zo zonde dat mensen met negatief nieuws altijd ZO GROOT uit pakken. Niks is goed en niks kan beter. Terwijl mensen die goed nieuws hebben over welk middel dan ook, heel beschaafd posten of zelfs wegblijven. Ze hebben hier immers niks meer te zoeken wanneer de problemen minder erg van aard worden.

Zo zonde ook dat veel mensen zich laten regeren door angst. Tuurlijk, als je bijwerkingen wilt krijgen, dan krijg je ze ook. Zelfs mensen die een placebo slikken en gewaarschuwd worden voor bijwerkingen krijgen hier last van. Puur en alleen omdat bijna alles vanuit je bovenkamer aangestuurd wordt.

Zo zonde dit...

Maar in ieder geval succes met wat jullie nu gaan doen... Accepteren en met een rozenkrans rondlopen, prima, mij niet gezien! Geloof mij maar, als je straks echt binnen twee jaar kaal wordt, ga je je door onzekerheid nog slechter voelen dan je nu doet met "gesimuleerde" bijwerkingen!
DE ENIGE DIE UIT FUCKING ANGST REAGEERT BEN JIJ!! Je bent onzeker en bang, en zoekt een wondermiddel om dat allemaal op te lossen. ALs je egt zonder angst kiest en zo dapper bent zou je er schijt hebben(en dan zien dat het ook geen fuck uitmaakt). Als je niet bang zou wezen zou je dit hele medicijn niet eens hebben opgezocht. Bang voor SERIEUSE klachten is logisch, thats a whole different ballgame.

JEZUS GOZER open je faking ogen, kijk wat rond zou ik zeggen, er bestaat zelfs al een heel forum voor dit verschijnsel. Niet alles is placebo, het zijn egte medicijnen en egte mensen.

De enige reden dat mensen als jou zo reageren is omdat ze bang zijn dat er eigenlijk geen goed middel tegen bestaat. Je bent bang dat ook jij je er uiteindelijk bij neer moet leggen. En je bent bang dat andere mensen of vrouwen je minder zullen mogen als je kaal bent, hoe erg vanuit angst kies je dan, zeg nou zelf. (ik zeg absolut niet dat het iets ergs is om daarvoor bang te zijn of wat dan ook, ik ben het zelf ook het is logisch dat je het kut vind en bang bent voor wat voor gevolgen het heeft. Alleen als je vervolgens durft te zeggen tegen mensen die ermee stoppen en het egt accepteren dat ze het vanuit angst doen moet je egt kappen.)

Ik vind het egt best als iemand het slikt, maar zeg niet dat je over 10 jaar andere zal uitlachen. In alle waarschijnlijkheid lacht iedereen jou uit over 10 jaar omdat jij je helemaal de tefus in hebt geslikt, en de rest gewoon ziet dat je leven met of zonder haar net zo goed is en over 10 jaar nog kerngezond rondloopt.

TEGEN IEDEREEN DIE ZEGT DAT HET POSITIEF IS; Je fuckt met je hormonen, in GEEN ENKEL maar dan ook GEEN ENKEL opzicht heeft het een positief effect op je lichaam!!!!. HET ENIGE wat het verhelpt is je facking ONZEKERHEID, die je paradoxiaal hierdoor alleen maar versterkt.

Het beste middel voor je haar is niet acceptatie, het beste middel voor je leven en alles erin lichaamelijk en geestelijk is acceptatie.

Kies voor jezelf, maar bescherm het middel niet met dit soort domme shit, geef wetenschapelijke bewijsen, bekijk het van beide kanten.

(en ja slechte dingen worden eerder gemeld dan goede, zo werkt de wereld nou eenmaal wen er maar aan. In dit soort gevallen is dat maar goed ook, het is gewoon een zwaar medicijn accept it. De enige vraag is wat heb je voor je haar over..)

Btw het is niet mijn bedoeling om iemand af te zeiken ofzo het is de resterende fina .
nee serieus bij dit soort opmerkingen kan ik me gewoon niet inhouden. Denk dat zon post duidelijker is dan een lievere.. no bad intentions..
Vertig is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2007, 07:03   #93
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Er is een aparte rubriek voor vragen/opmerkingen aan de mods. Verder wil ik je eraan herinneren dat er na 3 waarschuwingen een ban volgt van het forum.
Bedankt voor je snelle en makkelijke antwoord, stampertje.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2007, 09:34   #94
BiTemp
Live & Learn
 
Geregistreerd: 5 september 2005
Locatie: Buitenland
Berichten: 115
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vertig
In alle waarschijnlijkheid lacht iedereen jou uit over 10 jaar omdat jij je helemaal de tefus in hebt geslikt, en de rest gewoon ziet dat je leven met of zonder haar net zo goed is en over 10 jaar nog kerngezond rondloopt.
...waarmee Balou's punt gemaakt is. Je overdrijft. In alle waarschijnlijkheid is je stelling onzin.
__________________

minoxidil 15% (sinds 2005)
shea butter
BiTemp is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2007, 09:45   #95
pleetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 september 2006
Berichten: 50
ik denk niet dat het tussen de oren zit.
ik heb zelf ook psychise klachten gehad maar nooit een link gelegt met fina
het viel zelfs iemand op en zei dat ik maar eens een maand ermee moest stoppen
ik wou daar toen echter niets van weten en dacht het ligt echt niet aan de fina ik heb het erna redelijk lang gebruikt maar heb veel klachten gehad
zoals een overgevoeligheid voor geluid ik kon muziek echt niet meer verdragen terwijl ik voor die tijd een echte muziek freak was
toen ik een klein poosje duta gebruikte werden verschillende klachten veel erger, ik voel me toen letterlijk ziek en mijn spieren begonnen echt slap te worden en zelfs pijn te doen
ben nu gestopt met fina alles word beter maar het zal nog wel een tijdje duren voor ik me weer volledig hersteld voel geestelijk en lichamelijk.
dus ik zou toch nog een keer willen aanraden denk niet te licht over fina/duta

Laatst gewijzigd door pleetje; 30 augustus 2007 om 09:49
pleetje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2007, 09:45   #96
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gletscher Bekijk bericht
Heb ik dan beweert dat er maandelijks geneesmiddelen worden teruggeropen? Nee dus. Recalls gebeuren van beide, uiteraard veel voedingsmiddelen.
Naast RECALLS worden er continue bijstellingen gedaan betreffende medicijnen en de bijsluiters en labels met waarschuwingen, het gaat dan om bijwerken die niet naar boven zijn gekomen tijdens hun testtrails.
Om maar een lijstje te noemen van deze maand (aug 2007):

Waarschuwing gebruik Codeine.
Waarschuwing Warfarin
Waarschuwing Baraclude



Nou, dan zal ik je er nog een paar geven:
Fen-phen werd gebruikt door meer dan 6 miljoen mensen. (Afvalpil)
Baycol, meer dan 700.000 mensen. (Cholesterol)
Rezulin, ook meer dan 700.000 (Diabetes)
Zelnorm(anti constipatie middel)

Fen-phen, ach ja, wat noem je dramatisch, 6 miljoen mensen...
Zal allemaal wel meevallen, ook al die mensen met problemen zal ook wel allemaal tussen de oren hebben gezet. Hadden allemaal spoken in hun hoofd. Want immers: "als de FDA het goedgekeurd heeft, omdat ze met een paar honderd mensen de dubbelblind testen hebben uitgevoerd, dan is het helemaal veilig, dat wisten de chinesen al!" Moet je tegen de nabestanden zeggen van de slachtoffers van deze medicijnen!



Ook de statistieken van de teruggetrokken medicijnen waren voorbeeldig, goedgekeurd door de FDA, en dan toch....



Bij het gebruik door de massa komen vaak bijwerken naar boven die men verwaarloosde tijdens de tests. Als je de verhalen goed leest van verschillende haarwebbers, zou je beter moeten weten. Kijk als ik nu de enige was met dergelijke bijwerkingen, dan heb je helemaal gelijk, dan zal het best aan alles behalve Finasteride hebben gelegen. Helaas voor jou zijn er meer, en door het feit dat ik erover schrijf, zullen er meerdere zijn die herkenning vinden. Als iemand er geen last van heeft, zal hij weinig doen met dergelijke informatie. Die zal echt geen paniek ondervinden bij mijn bijdrage. Duidelijk is dat mensen verschillend kunnen reageren op dergelijke medicijnen. Velen zullen op relatief korte termijn (enkele jaren) geen klachten hebben, dat zal ik niet bestrijden. Ik schrijf dit ook beslist niet voor mensen als jij, je zal wel geen klachten hebben. Ik schrijf voor de mensen die wel problemen ondervinden. Zij zijn namelijk niet alleen.



Dat betwijfel ik niet, hoewel de statistieken toch wel aangeven dat ze bij sommige medicijnen veel te lang hebben gewacht, ondanks honderden meldingen, alvorens de bijsluiters en waarschuwingen aan te passen of zelfs het middel te verbieden. Zie de geschiedenis van het middel Fen Phen.



Dat had ik al gegeven....
Gletscher, bedankt voor je info over die medicijnen die zijn teruggetrokken. Interessant. Maar laten we niet vergeten het grote plaatje in beeld te houden. De vraag is nu: keurt de FDA op grote schaal gevaarlijke medicijnen goed (jouw mening) of gebeurt dit slechts zeer incidenteel (mijn mening). Ik geloof dat de hoge eisen die de FDA stelt aan studies van medicijnen ervoor zorgt dat er zelden wat mis gaat. Jij weerspreekt dit en onderbouwt dit met de volgende zin:

Citaat:
Meer dan 100.000 doden in de VS alleen zijn het gevolg van medicijnen oorspronkelijk goedgekeurd door de FDA, waarbij dit de doodsoorzaak nr. 4 is van dat land.
Nu vraag ik me af wie er precies wel en niet in dit cijfer van 100.000 zijn meegenomen. Waarschijnlijk zijn dit alle medicijndoden en zitten daar dus vooral mensen in die medicijnen verkeerd gebruiken, de bijsluiter niet hebben gelezen, overdosis namen etc. Dit cijfer is dan dus niet zo relevant voor deze discussie, en dan zul je je punt ("Er worden op grote schaal gevaarlijke medicijnen op de markt gezet") met een ander argument moeten onderbouwen.

Wat jij bovendien lijkt te ontkennen is dat spoken wel degelijk snel kunnen ontstaan in de hoofden van mensen die medicijnen gebruiken. Je kunt van mij aannemen dat je je een hoop kunt inbeelden. Dat wordt bewezen door het feit dat er altijd ook veel bijwerkingen worden gemeld door mensen die zonder dat ze het weten een placebo slikken.

Als ik alle reacties op forums serieus zou moeten nemen zou finasteride een middel from hell zijn: je wordt er dik van, of juist dun, depressief, homo, kleurenblind, je piemel gaat krimpen, etc. In feite is ALLES wel een keer genoemd als bijwerking van fina. Op het moment dat één iemand dat meldt volgt er een hele groep met nerveuze andere gebruikers die vrezen hetzelfde te ervaren. Kijk maar eens wat rond op de Amerikaanse forums, maar ook hier op HaarWeb. Iets zegt me dat niet al deze reacties serieus te nemen zijn.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 30 augustus 2007 om 09:47
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2007, 10:06   #97
pleetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 september 2006
Berichten: 50
ik heb lang last gehad van de fina maar kende haarweb toen nog lang niet,
en de psychise klachten waren al lang aanwezig voordat ik haarweb leerde kennen
en het staat ook niet in de bijsluiter maw ik kan het dus ook niet ingebeeld hebben.
pleetje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2007, 10:39   #98
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vertig Bekijk bericht
DE ENIGE DIE UIT FUCKING ANGST REAGEERT BEN JIJ!! Je bent onzeker en bang, en zoekt een wondermiddel om dat allemaal op te lossen. ALs je egt zonder angst kiest en zo dapper bent zou je er schijt hebben(en dan zien dat het ook geen fuck uitmaakt). Als je niet bang zou wezen zou je dit hele medicijn niet eens hebben opgezocht. Bang voor SERIEUSE klachten is logisch, thats a whole different ballgame.

JEZUS GOZER open je faking ogen, kijk wat rond zou ik zeggen, er bestaat zelfs al een heel forum voor dit verschijnsel. Niet alles is placebo, het zijn egte medicijnen en egte mensen.

De enige reden dat mensen als jou zo reageren is omdat ze bang zijn dat er eigenlijk geen goed middel tegen bestaat. Je bent bang dat ook jij je er uiteindelijk bij neer moet leggen. En je bent bang dat andere mensen of vrouwen je minder zullen mogen als je kaal bent, hoe erg vanuit angst kies je dan, zeg nou zelf. (ik zeg absolut niet dat het iets ergs is om daarvoor bang te zijn of wat dan ook, ik ben het zelf ook het is logisch dat je het kut vind en bang bent voor wat voor gevolgen het heeft. Alleen als je vervolgens durft te zeggen tegen mensen die ermee stoppen en het egt accepteren dat ze het vanuit angst doen moet je egt kappen.)

Ik vind het egt best als iemand het slikt, maar zeg niet dat je over 10 jaar andere zal uitlachen. In alle waarschijnlijkheid lacht iedereen jou uit over 10 jaar omdat jij je helemaal de tefus in hebt geslikt, en de rest gewoon ziet dat je leven met of zonder haar net zo goed is en over 10 jaar nog kerngezond rondloopt.

TEGEN IEDEREEN DIE ZEGT DAT HET POSITIEF IS; Je fuckt met je hormonen, in GEEN ENKEL maar dan ook GEEN ENKEL opzicht heeft het een positief effect op je lichaam!!!!. HET ENIGE wat het verhelpt is je facking ONZEKERHEID, die je paradoxiaal hierdoor alleen maar versterkt.

Het beste middel voor je haar is niet acceptatie, het beste middel voor je leven en alles erin lichaamelijk en geestelijk is acceptatie.

Kies voor jezelf, maar bescherm het middel niet met dit soort domme shit, geef wetenschapelijke bewijsen, bekijk het van beide kanten.

(en ja slechte dingen worden eerder gemeld dan goede, zo werkt de wereld nou eenmaal wen er maar aan. In dit soort gevallen is dat maar goed ook, het is gewoon een zwaar medicijn accept it. De enige vraag is wat heb je voor je haar over..)

Btw het is niet mijn bedoeling om iemand af te zeiken ofzo het is de resterende fina .
nee serieus bij dit soort opmerkingen kan ik me gewoon niet inhouden. Denk dat zon post duidelijker is dan een lievere.. no bad intentions..
Als je argumentatie goed genoeg is, hoef je deze niet te verduidelijken door middel van de caps lock knop.

De manier waarop jij kruistocht voert tegen een "redelijk onschuldig" en uitgebreid getest middel, is denk ik buiten proporties. Je lijkt in mijn ogen een beetje op meneer Bush, als je maar hard genoeg denkt dat er kernwapens in Irak cq. Afghanistan, dan ga je op den duur ook jouw realiteit tot een ieders realiteit maken. Maar daar ben je vast ook voorstander van dan. Doe je oogkleppen af en redeneer niet enkel vanuit je eigen ervaringen, zoals je misschien weet is dat een drogreden. (Aan je spelling/taalgebruik te zien waarschijnlijk niet)

Denk eens na voor je iets zegt. En over wetenschappelijk bewijs, ik denk dat dat aan mijn kant staat. Succes met je keuze, ik zal niemand uitlachen na 10 jaar, noch zal ik zeggen dat mijn keuze beter is dan die van een ander. Wel wil ik zeggen, probeer niet zo'n paniek te zaaien hier!

Onzekerheid leeft op dit moment niet bij mij. Heb al regelmatig mijn haar er helemaal afgehaald en moet zeggen dat dat niet gek stond. Alleen wil ik graag zelf de keuze houden of ik mijn haar heel kort heb, wat langer, of lang! En ik hoop die keuzevrijheid iets langer te behouden door het gebruik van enkele middelen.

Met een klein beetje sarcasme zeg ik: Ik wil niemand afzeiken met deze post! En voor de volgende keer, reageer relaxt en wanneer dat niet mogelijk is, koop dan een boksbal!
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2007, 11:57   #99
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Ik was in het begin ook bang voor bijwerkingen van finasteride, in het begin heb ik er een paar gehad (waaronder eigenlijk alleen waterige sperma me opviel) maar nu op dit moment merk ik er geen 1.

Ik snap eigenlijk ook niet waarom sommige mensen zich hierover zo druk kunnen maken
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2007, 12:56   #100
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Misschien dat dit artikel wel interessant is.
Citaat:
Pharmaceutical fraud: How Big Pharma's marketing and profits come before consumer safety and wellness
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2007, 13:07   #101
Marco18
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2007
Berichten: 17
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Als ik alle reacties op forums serieus zou moeten nemen zou finasteride een middel from hell zijn: je wordt er dik van, of juist dun, depressief, homo, kleurenblind, je piemel gaat krimpen, etc. In feite is ALLES wel een keer genoemd als bijwerking van fina.

Haha, vooral die vind ik geestig..

excuses voor mijn ochtendhumor..
Marco18 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2007, 14:34   #102
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marco18 Bekijk bericht
Haha, vooral die vind ik geestig..

excuses voor mijn ochtendhumor..
Jij vind het grappig en je slikt het zelf nog niet eens ??
Bijwerkingen hoeven er niet meteen te zijn ,die kunnen ook later opduiken....bij het ouder worden verzwakt ook je lichaam = minder weerstand.
Als je deze discussie leest vanaf de (1st pagina)..merk je dat er veel meer zijn met dit soort bijwerkingen..dan alleen bovenstaande personen...elk lichaam reageert nu eenmaal anders op een medicijn....
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts

Laatst gewijzigd door Dundee; 30 augustus 2007 om 14:37
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2007, 15:17   #103
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Cool

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marco18 Bekijk bericht
Haha, vooral die vind ik geestig..

excuses voor mijn ochtendhumor..
En nog waar gebeurd ook...
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2007, 16:17   #104
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
En nog waar gebeurd ook...
Die Amerikanen zijn echt niet goed wijs zeg .
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2007, 16:24   #105
Vertig
HaarWeb lid
 
Vertig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Berichten: 97
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balou Bekijk bericht
Als je argumentatie goed genoeg is, hoef je deze niet te verduidelijken door middel van de caps lock knop.

De manier waarop jij kruistocht voert tegen een "redelijk onschuldig" en uitgebreid getest middel, is denk ik buiten proporties. Je lijkt in mijn ogen een beetje op meneer Bush, als je maar hard genoeg denkt dat er kernwapens in Irak cq. Afghanistan, dan ga je op den duur ook jouw realiteit tot een ieders realiteit maken. Maar daar ben je vast ook voorstander van dan. Doe je oogkleppen af en redeneer niet enkel vanuit je eigen ervaringen, zoals je misschien weet is dat een drogreden. (Aan je spelling/taalgebruik te zien waarschijnlijk niet)

Denk eens na voor je iets zegt. En over wetenschappelijk bewijs, ik denk dat dat aan mijn kant staat. Succes met je keuze, ik zal niemand uitlachen na 10 jaar, noch zal ik zeggen dat mijn keuze beter is dan die van een ander. Wel wil ik zeggen, probeer niet zo'n paniek te zaaien hier!

Onzekerheid leeft op dit moment niet bij mij. Heb al regelmatig mijn haar er helemaal afgehaald en moet zeggen dat dat niet gek stond. Alleen wil ik graag zelf de keuze houden of ik mijn haar heel kort heb, wat langer, of lang! En ik hoop die keuzevrijheid iets langer te behouden door het gebruik van enkele middelen.

Met een klein beetje sarcasme zeg ik: Ik wil niemand afzeiken met deze post! En voor de volgende keer, reageer relaxt en wanneer dat niet mogelijk is, koop dan een boksbal!
reactie op die manier was idd niet gepast.
Ik probeer niemand te overtuigen ofzo. Als je het wil slikken waarom niet be my guest. Ik zeg alleen dat het hoe dan ook schadelijk zal zijn voor je gezondheid, geef mij maar es bewijs wat het tegendeel bewijst (en ja genoeg bewijs klaarliggen dat het egt gewoon slecht voor je gezondheid is.)

Het is gewoon een eigen keuze, als je er weinig of minde bijwerkingen van hebt kan je het gewoon gebruiken daar niet van, maar het blijft schadelijk.
het is geen aspriene die je neemt he.

verder idd, ik had ook nog nooit van mijn leven gehoord dat je pscychise klachten ervan kon krijgen ezno, dus een inbeelding lijkt me sterk. Nogmaals, ik geef de schuld niet meteen aan de fina, maar het kan zeker. (ik merk dat het steeds minder word, nu komt het zo af en toe ineens en is het ook ineens weer weg.. sinds ik gestopt ben met fina, wel erg toevallig als je het mij vraagt..)

en btw als je je stoort aan mijn reactie toen(wat ik wel begrijp), probeer dan niet terug te flammen, maar laat dan zien dat je het zelf niet nodig hebt, dan had ik meer respect voor je gehad en kwam het tenminste nog geloofwaardig over. En nee dit bedoel ik serieus, niet om je terug te pakken ofzo. Ik laat mezelf af en toe gaan, denk er niet teveel van, probeerde egt gewoon iets duidelijk te maken en te helpen niet te beledigen.

btw2 ik probeer geen paniek te zaaien. Gewoon mijn ervaringen te delen, en mss mensen zo helpen, de keuze ligt uiteindelijk bij jezelf. Het is wel goed om mensen op mogelijke gevolgen te wijzen, zodat ze een beter overwegen keuse kunnen maken.


greetz
Vertig is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
bijwerkingen dutasteride, bijwerkingen finasteride


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] [dutasteride] Averechtse werking? Vince001 Medicijnen/haargroeimiddelen 529 24 juli 2020 12:34
[finasteride] [dutasteride] Gevolgen voor de vruchtbaarheid / zwangerschap elpa Medicijnen/haargroeimiddelen 247 7 januari 2017 23:08
[finasteride] [dutasteride] Seksproblemen Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 180 9 mei 2009 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.