Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 6 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 31 augustus 2007, 00:24   #121
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vertig Bekijk bericht
ennn spiderman.. ik ga het niet eens onderbouwen. Geef mij maar es een onderzoek waarin staat dat je gezond word van fina en je hebt me overtuigt.
Dan moet je ook niet roepen dat je genoeg bewijzen hebt die je stelling onderbouwen. Tiuri heeft in zijn post hierboven punten aangehaald waar ik mij bij aansluit, meer is er niet over te zeggen.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2007, 03:23   #122
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Ik weet wat er in je lichaam gebeurt als je finasteride slikt; dan nog kan ik niet beredeneren waarom je er depressief van zou worden.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat teveel oestrogeen bij mannen psychische klachten kan veroorzaken. Maar ja, op dit moment hebben we niks aan "Guoy die iets gelezen heeft." Ik zal nog eens gaan zoeken.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2007, 03:44   #123
Ed1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2006
Locatie: Nederland
Berichten: 113
Kan het kloppen dat je van finasteride een beetje futloos word? Ik weet niet zeker of het hierdoor komt, ik slik nu een ruime maand dit (gedeeld door 4, elke pil) maar ben de laatste tijd behoorlijk moe. Tevens merk ik bij bukken een bepaalde druk 'in' mijn neus (heel bekend wanneer je een opkomende griep hebt voor veel mensen!).

Ik weet het niet zeker, maar misschien hierdoor..
Ed1 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2007, 18:51   #124
Vertig
HaarWeb lid
 
Vertig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Berichten: 97
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Dan moet je ook niet roepen dat je genoeg bewijzen hebt die je stelling onderbouwen. Tiuri heeft in zijn post hierboven punten aangehaald waar ik mij bij aansluit, meer is er niet over te zeggen.
dude, lees alleen de gebruiksaanwijzing . Niet proberen eroverheen te praten, geef maar een bewijs dat het goed of neutraal voor je is.

lees dit allemaal;

http://www.keratin.net/forums/viewtopic.php?t=6857

onderzoek;
http://forum.mesomorphosis.com/mens-...134245778.html

Bijwerkingen
http://www.nadermedical.com/propecia_side_effects.html

met alle respect maar als je egt denkt dat fina niet met je gezondheid fuckt...jezus mina.. anyways dan zal ik je naiviteit maar respecteren..
Of het te maken heeft met depri zijn etc, is gewoon van beide kanten niet duidelijk, maar valt zkr niet uit te sluiten. Je gaat me niet vertellen dat al die mensen zo instabiel zijn, en alles maar voor het gemak aan fina afschrijven, en dat zodra ze stoppen met fina de klachten toevallig verdwijnen..

ik ben der klaar mee, doe er mee wat je wil. Het is je eigen leven, ik snap alleen niet waarom sommige de fina zo erg proberen te beschermen, bang dat het mss wel waar is?

Laatst gewijzigd door Vertig; 31 augustus 2007 om 19:07
Vertig is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2007, 19:37   #125
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vertig Bekijk bericht
ik ben der klaar mee,
Mooi zo!!
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2007, 19:46   #126
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vertig Bekijk bericht
dude, lees alleen de gebruiksaanwijzing . Niet proberen eroverheen te praten, geef maar een bewijs dat het goed of neutraal voor je is.

lees dit allemaal;

http://www.keratin.net/forums/viewtopic.php?t=6857

onderzoek;
http://forum.mesomorphosis.com/mens-...134245778.html

Bijwerkingen
http://www.nadermedical.com/propecia_side_effects.html

met alle respect maar als je egt denkt dat fina niet met je gezondheid fuckt...jezus mina.. anyways dan zal ik je naiviteit maar respecteren..
Of het te maken heeft met depri zijn etc, is gewoon van beide kanten niet duidelijk, maar valt zkr niet uit te sluiten. Je gaat me niet vertellen dat al die mensen zo instabiel zijn, en alles maar voor het gemak aan fina afschrijven, en dat zodra ze stoppen met fina de klachten toevallig verdwijnen..

ik ben der klaar mee, doe er mee wat je wil. Het is je eigen leven, ik snap alleen niet waarom sommige de fina zo erg proberen te beschermen, bang dat het mss wel waar is?
Als finasteride zo erg je lichaam zou verneuken was het al lang verboden.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2007, 21:01   #127
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Als finasteride zo erg je lichaam zou verneuken was het al lang verboden.
Helemaal mee eens, maar sommige mensen zijn niet te overtuigen.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2007, 12:04   #128
gletscher
HaarWeb lid
 
gletscher's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2005
Berichten: 126
Psychologie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vertig Bekijk bericht
Het is je eigen leven, ik snap alleen niet waarom sommige de fina zo erg proberen te beschermen, bang dat het mss wel waar is?
Tijdens een managementopleiding (o.a. psychologie) kregen we een test.
Uit een serie vragen kwam uiteindelijk een lijstje waaruit een persoonlijke top 3 rolde, met eigenschappen van andere mensen waaraan je jezelf het meest irriteerde. Bijvoorbeeld respectloze mensen, oneerlijke mensen, arrogante mensen, noem maar op.

Het nummer 1 aspect werd tegen je gebruikt net zolang dat duidelijk was dat dit niet alleen iets is waar je jezelf aan ergert, maar dat je dit zelf hebt of zelf zo bent. Da's nu eenmaal hoe menselijke intelligentie in elkaar steekt. Mensen die psychologie hebben gestudeert zullen deze test wel kennen.

Van de gehele klas was er niemand die uiteindelijk ontkende dat dit zo is, het was alleen erg moeilijk om jezelf tegen te komen.
Iedereen kwam zichzelf tegen door zijn ergernis nr1 in zichzelf te ontmoeten.

Dit zie ik hier ook weer zo goed terug. De mensen die zo heftig reageren, weten onderbewust allang dat de inname van deze stoffen, meer kapot maakt dan hun lief is. Alleen die spiegel kijken ze nog niet in....
gletscher is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2007, 12:43   #129
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gletscher Bekijk bericht
Dit zie ik hier ook weer zo goed terug. De mensen die zo heftig reageren, weten onderbewust allang dat de inname van deze stoffen, meer kapot maakt dan hun lief is. Alleen die spiegel kijken ze nog niet in....
Beetje psychologie van de koude grond

Die bal kaatst overigens weer net zo hard terug.

De mensen die hier heftig reageren weten heus wel dat er mogelijk een schaduwkant kan zitten aan het gebruik van medicatie. Zij geven er echter de voorkeur aan om die schaduwkant niet uit te vergroten en de zaak rationeel te benaderen. Vandaar ook de reactie op jullie puur op (negatieve) emoties geschreven verhalen.

Ik denk dat spelen met de angsten van mensen in de regel schadelijker is dan een pilletje slikken.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2007, 13:03   #130
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gletscher Bekijk bericht
De mensen die zo heftig reageren, weten onderbewust allang dat de inname van deze stoffen, meer kapot maakt dan hun lief is.
Ik vind de zin 'fina maakt meer kapot dan je lief is' een mooie slogan maar tegelijkertijd ook een beetje stemmingmakerij en paniek om niks. Finasteride is in mijn ogen een ongevaarlijk en onschuldig medicijn en ik mag hopen dat dat ook gezegd en verdedigd mag worden zonder dat het onbewuste erbij wordt gesleept.

EDIT: ja AntonieH, dat is eigenlijk precies wat ik bedoelde.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2007, 13:12   #131
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gletscher Bekijk bericht
Tijdens een managementopleiding (o.a. psychologie) kregen we een test.
Uit een serie vragen kwam uiteindelijk een lijstje waaruit een persoonlijke top 3 rolde, met eigenschappen van andere mensen waaraan je jezelf het meest irriteerde. Bijvoorbeeld respectloze mensen, oneerlijke mensen, arrogante mensen, noem maar op.

Het nummer 1 aspect werd tegen je gebruikt net zolang dat duidelijk was dat dit niet alleen iets is waar je jezelf aan ergert, maar dat je dit zelf hebt of zelf zo bent. Da's nu eenmaal hoe menselijke intelligentie in elkaar steekt. Mensen die psychologie hebben gestudeert zullen deze test wel kennen.

Van de gehele klas was er niemand die uiteindelijk ontkende dat dit zo is, het was alleen erg moeilijk om jezelf tegen te komen.
Iedereen kwam zichzelf tegen door zijn ergernis nr1 in zichzelf te ontmoeten.

Dit zie ik hier ook weer zo goed terug. De mensen die zo heftig reageren, weten onderbewust allang dat de inname van deze stoffen, meer kapot maakt dan hun lief is. Alleen die spiegel kijken ze nog niet in....
Die test laat alleen de structuur van de menselijke psyche zien, dus ook bij de deelnemers van die test. Er zijn inderdaad een heleboel vervelende mensen in de wereld met vervelende eigenschappen, die test laat dan een duidelijk beeld zien.

Bij een uitvoerig geteste middel als finasteride is gebleken dat het een veilig middel is met minimale, niet ernstige, en omkeerbare bijwerkingen.

Tenslotte dit; de menselijke psyche is heel uiteenlopend, lichamelijk is dat veel minder het geval, daarom zal een goed geteste middel als finasteride vrijwel voor iedereen hetzelfde effect hebben.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2007, 04:32   #132
Vertig
HaarWeb lid
 
Vertig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Berichten: 97
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Mooi zo!!
ja ik bedoelde dus ONDER-BOUW-EN?
Vertig is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2007, 04:46   #133
Vertig
HaarWeb lid
 
Vertig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Berichten: 97
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Als finasteride zo erg je lichaam zou verneuken was het al lang verboden.
ehh wel es gehoord van wiet, alcohol, paddo;s, anti depresivum, zelfs parecetemon. Dingen worden niet verboden omdat ze schadelijk zijn, het komt voor door mensen die zon ''wonder-middle'' zoeken om even snel van hun klachten af te komen.

Ik probeer me nou egt zwaar in te houden. Mensen die egt heilig gelofen dat het een goed middel is, sta op zijn minst open voor de mogelijkheid dat het mss wel niet zo goed is als je orgineel dacht!

Het is denk ik met alles wat iemand remt in zijn ''ideaal'' beeld van een ''wonder middel'' het mAakt mensen boos.. sta op zijn minst open, ik doe ook mijn best om te zien hoe het wel goed kan zijn voor je lichaam, alle bewijzen en alle onderzoeken wijzen op het tegendeel, bewijs mij maar es dat het wel zo is, of op zijn minst neutraal.. En reageer es een x niet vanuit angst!

Egt ik wens mensen egt het beste toe, maar ben in godsnaam niet zo blind. Toen ik begon wist ik ook wel dat het slecht voor mijn gezondheid was, had er alleen de schijt aan.. ik bedoel het leek me niet zo erg dat het me egt zou beinvloeden, de voordelen weegde zwaarder dan de nadelen. Maar ik zou nooit maar dan ook NOOIT gezegt hebben dat het ooit goed voor me was, of neutraal voor me was, letterlijk gezien.. ik kan me egt niet bevatten hoe iemand dat wel kan zeggen, vooral zonder bewijs, gewoon domweg een strijd geven om gelijk te krijgen gaat mij egt zo te boven..

gelukkig ben je er blij mee, maar kijk naar de FEITEN, niet om je gelijk te krijgen, om jezelf goed te praten, maar egt alleen de feiten. En geef me dan feiten die jou mening ondersteunen en hou anders alsjeblieft je mond.
Vertig is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2007, 04:51   #134
Vertig
HaarWeb lid
 
Vertig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Berichten: 97
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller Bekijk bericht

Tenslotte dit; de menselijke psyche is heel uiteenlopend, lichamelijk is dat veel minder het geval, daarom zal een goed geteste middel als finasteride vrijwel voor iedereen hetzelfde effect hebben.

Dingen als allergien etc dan? sommige mensen krijgen een heel andere reactie op noten als andere. Geen enkel middel heeft het zelfde effect op wie dan ook, bij iedereen zal het anders zijn. Bij sommige egt heel anders, bij sommige meer bij het gemiddlede, bij de meeste dus.

Hetzelfde dat 1% tieten krijgt van fina en de rest niet.
Vertig is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2007, 04:59   #135
Vertig
HaarWeb lid
 
Vertig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Berichten: 97
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Ik vind de zin 'fina maakt meer kapot dan je lief is' een mooie slogan maar tegelijkertijd ook een beetje stemmingmakerij en paniek om niks. Finasteride is in mijn ogen een ongevaarlijk en onschuldig medicijn en ik mag hopen dat dat ook gezegd en verdedigd mag worden zonder dat het onbewuste erbij wordt gesleept.

EDIT: ja AntonieH, dat is eigenlijk precies wat ik bedoelde.
precies. Er is geen reden voor paniek. Al mocht het zo zijn dat zon klein deel van iedereen er egt last van zou krijgen, absoluut geen reden om niet te beginnen(dat meen ik egt.). Het is geen heel schuldig of gevaarlijk middel, en het mag ook egt verdedigt worden, ik snap alleen de noodzaak voor het verdidigen niet tenzij je bang bent dat het mss wel waar is(over ander mans reacties)?

Egt fina is egt geen super slecht middel ofzo. Maar sommige mensen(die hier heel fel op reageren) proberen te veel goed te praten, het is en blijft gewoon slecht voor je hoe dan ook. Hoe schadelijk het is i dunno, mss dat het egt reuse meevalt voor de meeste en er veel meer voordeel uit te halen is dan nadeel, prima toch. Daar gaat het niet om, het gaat erom dat het ook egt enorm fout kan gaan! en dat het gewoon niet goed te praten is, het is gewoon slecht voor je, het is geen vitame pil he..

ik blijf me egt zo irriteren aan mensen die egt gewoon nog serieus proberen te bewijsen dat het goed is voor je!(en ja dit heeft idd met mij te maken, mss dat ik wel bang ben dat fina noujuist wel goed is, of neutraal... )
Vertig is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
bijwerkingen dutasteride, bijwerkingen finasteride

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] [dutasteride] Averechtse werking? Vince001 Medicijnen/haargroeimiddelen 529 24 juli 2020 13:34
[finasteride] [dutasteride] Gevolgen voor de vruchtbaarheid / zwangerschap elpa Medicijnen/haargroeimiddelen 247 8 januari 2017 00:08
[finasteride] [dutasteride] Seksproblemen Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 180 9 mei 2009 17:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.