Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 augustus 2008, 01:15   #46
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door test123 Bekijk bericht
Ok je had dus shockloss in het ontvangst gebied? Merkwaardig genoeg heb ik daar bij geen enkele HT last van gehad. In ieder geval niet dat het opviel.
De shockloss bij mij is dus in het donorgebied. Maar goed, shockloss = shockloss (?) dus blijkbaar moet ik gewoon nog wat geduld hebben....

(Goed dat je dat toen zo duidelijk hebt bijgehouden)
Ik heb ook (totaal geen) last gehad van enige shockloss in het ontvangstgebied, zei Feriduni zelf ook. Het litteken zelf was al volledig behaard na 4 maanden. Volgens mij maakt een stretchback gewoon de haarwortels naar de klote op die plaats.
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2008, 17:04   #47
test123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 560
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee Bekijk bericht
Volgens mij maakt een stretchback gewoon de haarwortels naar de klote op die plaats.
Ik hoop dat dit niet zo is..... Ik kan het me ook niet echt voorstellen: door de stretchback neemt de spanning op het stuk sneller af dan bij een genezing zonder strechback zou ik denken. Daar moet alle "rek" uit de huid komen terwijl er bij een stretch back nieuw weefsel wordt aangemaakt....
Over een tijdje zal het echter wel duidelijk worden hoe dit nu zit
__________________
- - - - - - - - - - - - -
-1 mg Finasteride per dag sinds begin 2005
-4 strip HT's bij Transhair (~ 2800 grafts. tevreden over resultaat op het implantatiegebied, wel litteken bij het donorgebied)
-1 litteken correctie bij Transhair (28-03-2007)
-1 littekencorrectie bij Aesthetic Clinics (01-04-08)
-op 24-06-08:875 FUE (bij Aesthetic Clinics)


test123 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2008, 17:27   #48
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door test123 Bekijk bericht
Ik hoop dat dit niet zo is..... Ik kan het me ook niet echt voorstellen: door de stretchback neemt de spanning op het stuk sneller af dan bij een genezing zonder strechback zou ik denken. Daar moet alle "rek" uit de huid komen terwijl er bij een stretch back nieuw weefsel wordt aangemaakt....
Over een tijdje zal het echter wel duidelijk worden hoe dit nu zit
Heeft veel te maken met het herstellen van de bloedvaten na de ingreep ,waardoor het wat langer kan duren bij de ene persoon tegenover bij de andere.Die haarwortels krijgen in het begin ook niet de nodige bloedtoevoer ..voedingstoffen... dit heeft Feriduni mij zelf uitgelegt.

Nog een beetje geduld hebben denk ik
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2008, 18:52   #49
test123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 560
Geslacht:
had jij last van shockloss bij het litteken of had je daar weinig/geen last van?
__________________
- - - - - - - - - - - - -
-1 mg Finasteride per dag sinds begin 2005
-4 strip HT's bij Transhair (~ 2800 grafts. tevreden over resultaat op het implantatiegebied, wel litteken bij het donorgebied)
-1 litteken correctie bij Transhair (28-03-2007)
-1 littekencorrectie bij Aesthetic Clinics (01-04-08)
-op 24-06-08:875 FUE (bij Aesthetic Clinics)


test123 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2008, 21:26   #50
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door test123 Bekijk bericht
had jij last van shockloss bij het litteken of had je daar weinig/geen last van?
Op de snee zelf wel ja ,maar dat is wel normaal dat , boven of onder de snee totaal geen shockloss gehad. Na een paar maand zag je daar haast niks meer van , ik vind dat litteken zo goed als niet meer terug ,is volledig behaard ,zelfs bij het voelen met men vingers ,vind ik geen dunner behaard plekje op die snee ,die ik zelf niet vind bijna ,want ik moet echt zitten voelen op welke positie die juist weer zit.
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts

Laatst gewijzigd door Dundee; 8 augustus 2008 om 21:33
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2008, 11:02   #51
Dahlia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2008
Berichten: 52
shockloss?

Ik dacht dat ik shockloss had gehad bij het ontvangst gebied omdat mijn inhammen 1cm breder en dieper waren geworden.
Nu de hoofdhuid in het ontvangstgebied geneest en minder rood word kan ik zien dat die baan van 1cm afgeschoren is geweest.
Ik kan die 1cm naar boven en naar links en rechts zo precies bepalen omdat mijn vorige haargrens precies tot aan een dun littekentje liep van een vorige operatie.
Het afgeschoren deel groeit alweer terug in de vorm van redelijk lange stoppels, maar ik had toch wel graag van te voren geweten dat er ook bij een FUT hoofdhaar weggeschoren word om blijkbaar ruimte te maken of te bepalen voor de transplants.
Verder zitten er op het ontvangstgebied wat transplants die niet uitgevallen zijn en die verder zijn gaan groeien, beetje kroezig ook. En wat nieuwe sprietjes.
Het litteken is volkomen rustig en ook daar groeit het afgeschoren haar weer snel terug in de vorm van lange stoppels.
Volgens mijn kapper is het litteken nauwelijks zichtbaar in de vorm van een dun, rood lijntje en moet ie er echt naar zoeken.

Groetjes,

Dahlia

Laatst gewijzigd door Dahlia; 16 augustus 2008 om 11:05
Dahlia is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2008, 23:10   #52
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
@test123, hoe staat het inmiddels met je litteken? het is nu bijna 5 1/2 maand geleden, dus volgens mij valt moet er nu onderhand wel wat meer duidelijkheid zijn.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2008, 16:11   #53
test123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 560
Geslacht:
Inderdaad, ik kreeg er via een PB al een vraag over.
Om maar met de deur in huis te vallen: ik vrees dat er nauwelijks effect is geweest. Ik zal het eens laten opmeten. Het rare is dat er wel haren in staan. Er zijn stukjes waar dat niet zo is (stretching?), maar op andere stukken wel. De dichtheid is overigens zeer laag. Ik heb het idee dat er mogelijk een stuk minder stretching is dan voorheen. Maar dat de haren in het gebied naast de stretching toch niet groeien om andere redenen. Dit was natuurlijk de 6-e (!) ingreep in dat gebied. Als ik t.z.t. eens een keer in de buurt ben zal ik mogelijk een afspraak maken zodat Dr Feriduni er eens naar kan kijken. Misschien helpt dat ook om deze ingrepen in de toekomst succesvoller te maken. Na afloop zag het er perfect uit en er was veel tijd in gestoken. Maar de medische wereld heeft natuurlijk nog niet alles onder controle. Ik kan dus niet uitsluiten dat er wel degelijk minder stretching is, maar dat dit alles voor de haren er gelijk naast toch teveel van het goede is geweest. Overigens zag ik gisteren nog dat er weer een haartje begon te groeien. Het eindresultaat is dus nog niet bereikt.

Ik wist vooraf overigens dat er geen garanties waren. Hoewel ik het litteken liever niet zou hebben, zou ik het gewoon hebben laten zitten als ik geen FUE gedaan had. De belangrijkste reden voor de laatste correctie was dat ik na mijn FUE (=kaalscheren in donorgebied) niet met een litteken rond wilde lopen. Ik heb overigens totaal geen last van het litteken in de zin van een trekkend gevoel of wat dan ook. Dat is nooit het geval geweest en mijn hoofdhuid is ook nu gewoon flexibel. Toch blijft het me verbazen met dat litteken: in totaal zijn er bij mij maar ~2800 grafts met FUT verwijderd. Sommigen doen er 3000 in 1 keer zonder probleem.

Ik ga nu niks meer met het litteken doen, tenzij een haarkloon methode als die van Intercytex over een aantal jaar echt succesvol blijkt te zijn. Ik ken overigens geen enkel verhaal van een geslaagde litteken correctie. Het enige verhaal dat ik ken -van dit forum- dat hier op lijkt is het verhaal van een fransman die na 2 FUT's een groot litteken had. Bij zijn 3-e FUT in Parijs is dit tevens succesvol hersteld (arts werd niet genoemd, en user Cherifo heeft het stukje destijds via een PB voor me vertaald omdat ik het niet helemaal kon volgen).

De FUE van eind juni daarentegen ziet er voor zover ik nu kan beoordelen prima uit: overal beginnen dunne haartjes te groeien! (zit nu op bijna 12 weken). Die behandeling is me zeer goed bevallen, net als ac.

Ik zal beide bevindingen nog even naar ac doorspelen want ik had een evaluatieformlier maar dat ben ik kwijtgeraakt .
__________________
- - - - - - - - - - - - -
-1 mg Finasteride per dag sinds begin 2005
-4 strip HT's bij Transhair (~ 2800 grafts. tevreden over resultaat op het implantatiegebied, wel litteken bij het donorgebied)
-1 litteken correctie bij Transhair (28-03-2007)
-1 littekencorrectie bij Aesthetic Clinics (01-04-08)
-op 24-06-08:875 FUE (bij Aesthetic Clinics)


test123 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2008, 19:04   #54
mlsbutt
HaarWeb lid
 
mlsbutt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2005
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door test123 Bekijk bericht
Inderdaad, ik kreeg er via een PB al een vraag over.
Om maar met de deur in huis te vallen: ik vrees dat er nauwelijks effect is geweest.
Hallo Test123,

Bedankt weer voor je update!

Jammer om te horen dat het niet geworden is wat je wilde etc.
Maar dat je toch de ''gok'' hebt genomen.

Idd wachten maar op de haarcloning methode van Intercytex.

Ik ga ook mijn litteken laten behandelen middels die methode.
En anders niet!
__________________
3 ''HT'' bij ''TH''(FUT) in jan'02, mei'03, okt'05.
Finasteride gebruik sins mrt'02(met nog steeds veel succes) Sins +- Sept. '10 gestopt met Finasteride

In okt 1,2,3 2007 2000 Grafts laten FUE Transplanteren bıj Derma-Plast ın Ankara, Turkıje!
Door Dr. M. Keser! en assıstente Sılhem.

4 dec. '09 gestart met de laserhelm van www.OverMachoGrande.com 300 Laser diodes!
Om de dag 20 min.(schoon handdoekdroog haar)
Helmpje op timer aan en Relaxed..

Geen gedoe met een laserborsteltje met 5 lasertjes...(borstelen borstelen worstelen..)
Nope result....Ya ''RSI'' oplopen mss...
mlsbutt is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2008, 19:58   #55
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
@test123, ik was er eigenlijk al bang voor dat het niet helemaal gelukt
zou zijn.
Vooral toen ik de foto's van dag 54 zag, zo zag het er bij mij rond die tijd ook uit.

Merk je verder last van uitdunning in het donorgebied na je Fue? )ivm bedekken van het litteken)
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2008, 07:53   #56
test123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 560
Geslacht:
Als je bedoeld of er sprake is van shockloss in het donorgbebied door de FUE: ik heb er niks van gemerkt. Dus of het was er gewoon niet, of het was maar heel weinig. De FUE is erg goed bevallen. Nu nog het eindresultaat afwachten
__________________
- - - - - - - - - - - - -
-1 mg Finasteride per dag sinds begin 2005
-4 strip HT's bij Transhair (~ 2800 grafts. tevreden over resultaat op het implantatiegebied, wel litteken bij het donorgebied)
-1 litteken correctie bij Transhair (28-03-2007)
-1 littekencorrectie bij Aesthetic Clinics (01-04-08)
-op 24-06-08:875 FUE (bij Aesthetic Clinics)


test123 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2008, 14:26   #57
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Nee ik bedoel eigenlijk of je veel verschil merkt qua volume van je donorgebied.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2008, 21:51   #58
test123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 560
Geslacht:
nee ik merk er niks van. Ik vroeg me van te voren ook af hoe dat zou zijn. Maar het valt mij dus totaal niet op dat er haren verwijderd zijn. En dat is goed nieuws Ik was ook bezorgd dat door het verwijderen van haren het litteken minder goed bedekt zou worden. Dat wordt vast wel wat minder bedekt maar dit is van dien aard dat het niet opvalt. Relatief worden dan ook maar heel weinig haren weggehaald. (En ook aan de zijkanten).
__________________
- - - - - - - - - - - - -
-1 mg Finasteride per dag sinds begin 2005
-4 strip HT's bij Transhair (~ 2800 grafts. tevreden over resultaat op het implantatiegebied, wel litteken bij het donorgebied)
-1 litteken correctie bij Transhair (28-03-2007)
-1 littekencorrectie bij Aesthetic Clinics (01-04-08)
-op 24-06-08:875 FUE (bij Aesthetic Clinics)


test123 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2008, 18:36   #59
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Weet hier iemand, of het mogelijk is om een litteken correctie zo te laten doen dat het nadien mogelijk is om je hoofd helemaal kaal te laten scheren? Zodat niemand er iets van kan zien?
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2008, 18:48   #60
test123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 560
Geslacht:
als dit met trichoclosure gedaan wordt en er 0 mm stretching is dan zal een "ongeoefend" oog denk ik vrijwel zeker niet zien dat er ooit een stip uit is gehaald. Maar....ik ken zelf dus geen enkel verhaal van een correctie die geslaagd is. Mogelijk zijn deze mensen niet op dit forum, maar mogelijk zijn er domweg geen succesvolle correcties. Ik ken namelijk wel een paar gevallen van correcties, uitgevoerd door verschillende artsen, en die zijn helaas allen niet gelukt. Dat zou als een duidelijk signaal kunnen worden opgevat. Ik zou graag zien dat het anders was, maar het lijkt erop dat dit niet zo is...
__________________
- - - - - - - - - - - - -
-1 mg Finasteride per dag sinds begin 2005
-4 strip HT's bij Transhair (~ 2800 grafts. tevreden over resultaat op het implantatiegebied, wel litteken bij het donorgebied)
-1 litteken correctie bij Transhair (28-03-2007)
-1 littekencorrectie bij Aesthetic Clinics (01-04-08)
-op 24-06-08:875 FUE (bij Aesthetic Clinics)


test123 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[Kliniek] Aesthetic Clinics joh Chirurgische behandelingen 1904 20 januari 2012 14:09
Haarimplantaten ja of nee? > Transhair Piet30 Chirurgische behandelingen 129 17 augustus 2010 20:12
[Kliniek] Consult Aesthetic Clinics lesshair Chirurgische behandelingen 8 16 juni 2005 18:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.