Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 maart 2007, 14:16   #1
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Eh, was dit al bekend hier, pfizer gaat toch fase III clinical trials doen voor duta.....? Raar verhaal
http://news.hairlosshelp.com/fda-new...for-hair-loss/
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2007, 14:28   #2
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001 Bekijk bericht
Eh, was dit al bekend hier, pfizer gaat toch fase III clinical trials doen voor duta.....? Raar verhaal
http://news.hairlosshelp.com/fda-new...for-hair-loss/
Verrek zeg.

http://www.clinicaltrials.gov/ct/show/NCT00441116

Goed nieuws wel! Ben met name benieuwd naar de dosering waarmee het middel op de markt zal worden gebracht.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2007, 14:38   #3
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Verrek zeg.

http://www.clinicaltrials.gov/ct/show/NCT00441116

Goed nieuws wel! Ben met name benieuwd naar de dosering waarmee het middel op de markt zal worden gebracht.
Het schijnt dat de deelnemers iedere dag 0,5 mg moeten nemen, dus van die dosering zullen ze dan wel uitgaan.

Het is wel een heel opvallend verhaal. Ik vraag me af of ze een soort verkorte procedure mogen volgen omdat het middel voor andere doeleinden al goedgekeurd is.


Ook opvallend: de trials zijn in Korea. OSH101 wordt getest in Duitsland. Waarom allemaal zo ver weg. Aan de centen kan het niet liggen, zowel Z-K als Duitsland zijn relatief dure landen...
__________________
AmazingLaserBrush

Laatst gewijzigd door Vince001; 7 maart 2007 om 14:45
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2007, 16:37   #4
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Ik denk sowieso dat het doorgaan met de trails goed nieuws is! Het maakt het in ieder geval aannemenlijk dat GSK er na trail II niet mee gestopt is omdat de kans op bijwerkingen/andere gevaren te groot was. En ook dat ze iig toekomst in het product zien qua haargroei/behoud prestaties!

@Vince hoe kom jij op pfizer? Het is gewoon GlaxoSmithKline dat de trails gaat doen...
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2007, 17:20   #5
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tellmemore Bekijk bericht
Ik denk sowieso dat het doorgaan met de trails goed nieuws is! Het maakt het in ieder geval aannemenlijk dat GSK er na trail II niet mee gestopt is omdat de kans op bijwerkingen/andere gevaren te groot was. En ook dat ze iig toekomst in het product zien qua haargroei/behoud prestaties!
Ik vraag me wel eens af of dit soort bedrijven aan marktanalyse doen. Zoiets van 'we gaan nu 150 milj. in onderzoek steken, kunnen we die terugverdienen als we kijken naar wat we van de concurrentie verwachten?' Als dat zo is, ben ik niet zo blij met dit onderzoek...
Citaat:
@Vince hoe kom jij op pfizer? Het is gewoon GlaxoSmithKline dat de trails gaat doen...
Haha, zei ik Pfizer... Nee, was aan 't zoeken naar info over de minoxfoam toen ik dit verhaal over duta tegenkwam. Was daar met mn kop nog bij. Had trouwens ook niet verwacht dat dit nieuws bij de duta jongens en meisjes op hw nog niet bekend was.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2007, 13:23   #6
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Heb even wat postings afgesplitst van de duta-algemeen thread...

Is hier inmiddels al meer over bekend?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2007, 14:03   #7
035
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10
Ik heb zo het idee dat dit nog wel een tijdje kan duren. Want de trial duurt voor elke proefpersoon dan wel een half jaar, maar wie zegt dat iedereen tegelijk start?

Zou het mogelijk zijn voor gsk om een nieuwe indicatie toe te voegen aan dutasteride zonder een nieuw medicijn/merk op de markt te brengen? Dus dat je Avodart kunt gebruiken voor zowel BPH als MPB (Male Pattern Baldness)? Ik heb ergens gelezen dat het patent op dutasteride met zo'n actie verlengd kan worden. Dat zou in dit geval een mooie strategische move zijn van GSK.

In het beoordelingsrapport van de CBG staat btw al lang dat "dutasteride haargroei kan induceren hoewel dit bij het fase3 onderzoek niet officiëel is meegenomen".
035 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2009, 22:06   #8
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Ik ben benieuwd of hier intussen al meer over bekend is, iemand? Hier heb ik een link gevonden naar de officiele trials, maar heb nog geen resultaten gezien. Of kijk ik er misschien overheen? http://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT00441116

Roland

Laatst gewijzigd door Roland; 16 januari 2009 om 22:12
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2009, 22:38   #9
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Aha, we moeten dus deze link in de gaten houden: http://www.gsk-clinicalstudyregister...studyId=106377

Roland
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2009, 22:38   #10
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Wink dacht dat ze van de trails voor haarverlies afgezien hadden ?

ik dacht dat galaxo onder nieuw managment was, en dat ze besloten hadden om geen fda approval te halen voor haarverlies, omdat het niet de gewenste winsten zou opleveren tegenover de kosten om zoiets aan te vragen...

als je ziet dat er al veel bang zijn van fina, vooral voor de sides ervan...
ja, van duta hebben er nog meer bang hoor...
ik oordeel niet over die mensen hoor, sides kunnen er altijd zijn , en op het libido heeft het wel effect , het word eerst hoger, en na 1 jaar gebruik word het juist lager....

maar ik vind het nog te doen

hoe meer dht geblocked hoe mee kans op hergroei... das mijn idee
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2009, 22:48   #11
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Wink trail 3 gedaan lees ik op de link ?

dus ze hebben dus wel de human trails 3 gedaan ?
dan zullen ze toch fda approval aanvragen...

is toch het bewijs dat de prestaties hoog genoeg zullen zijn...
ben benieuwd naar een verslag hierover als ze dit vrijgeven ?

voor mij niet echt van belang aangezien ik toch al bijna een jaar duta gebruik
maar veel mensen zullen het maar durven gebruiken als er een fda approval is...

ik heb het wel eens met men huisarts besproken over de geruchten dat dutasteride de vruchtbaarheid van de man beinvloed
en hij zei me dat hoe langer je het gebruikt de vruchtbaarheid inderdaad zakt... wel beperkt maar toch...

niet echt iets om je hele leven blijven door te gebruiken , wat ook niet men bedoeling is, ik wil het gewoon rekken tot intercytex eindelijk hun produkt op de markt brengt....

ik had wel gelezen van duta gebruikers dat na 5 jaar gebruik het nog even goed werkt dan toen ze de behandeling starten, dat is wel iets goed, je blijft dus je haar behouden , of toch langer dan met fina ?
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2009, 22:54   #12
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Ik ben zelf namelijk wel ontzettend blij met deze studie! Dutasteride zou in theorie de perfecte opvolger van Finasteride (samen met Minox het ENIGSTE beschreven medicijn tegen haaruitval) moeten zijn. Toch hoor je er zo ontzettend veel verschillende verhalen over. Verschillende gebruikers hier hebben het echt een jaar of meer gebruikt, en kwamen uiteindelijk toch echt tot de conclusie dat de haarstatus ontzettend was verslechtert. (aanzienlijk dunner, en zelfs een duidelijk opgeschoven haarlijn). De grote vraag was dan ook, of de hele theorie rondom Duta eigenlijk wel klopte. Werkte het allemaal wel zoals we gedacht hadden, met de type 1-en 2 AR remmers? Of zit er toch nog veel meer aan het verhaal van haaruitval?

Deze trial kan dat nu eindelijk eens wel of niet bevestigen. Ik heb namelijk zelf ook een eindeloze shedding gekregen van Duta. En ik ben hierdoor ook gestopt, omdat ik zeker wist dat als dit zo doorging ik binnen een paar jaar volledig kaal zou zijn. En zolang als er geen gestaafd onderzoek naar is geweest, wil je dit gewoon niet riskeren.

Feit alleen al dat ze de trials nu wel doorvoeren geeft wel aan dat GSK er wel hoop in ziet om het middel als medicijn tegen haaruitval te kunnen registreren.

En moet je je eens bedenken, als je straks naar de huisarts kan gaan en je heel makkelijk zomaar je receptje Avodart meekrijgt, geweldig toch! Misschien krijg je het zelfs voor een deel vergoed. Zo'n studie maakt echt een wereld voor verschil van duidelijkheid omtrent Dutasteride tegen haaruitval. Ik zal deze site van GSK dan ook nauwlettend in de gaten houden, ben echt gru-we-lijk benieuwd!

Groeten,

Roland

Laatst gewijzigd door Roland; 16 januari 2009 om 23:03
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2009, 22:57   #13
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Wink yep

dht speelt een zeer belangrijke rol in haaruitval , das mijn mening...

maar er zijn ook andere zaken dat het beinvloeden :

- insulinewaardes of intolerantie...
- adrenaline (kan denk ik ook door stress verhoogd worden)
- stress , dit heb ik ook zelf al ondervonden... had ik meer uitval door, zou zeggen eerder diffuus
- slaaptekort , dit heb ik zelf al ondervonden....
- vitamine/ijzertekort (kan je altijd laten controleren bij je huisarts)

er kunnen nog andere factoren meespelen : groeihormoonwaarde enz...

ik probeer zoveel mogelijk stress te vermijden , al een hele tijd...
ook probeer ik zoveel mogelijk te slapen , wat niet altijd gemakkelijk is aangezien ik ploegen werk en heel moeilijke slaper ben
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair




Laatst gewijzigd door wesley1982; 16 januari 2009 om 23:14
wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2009, 23:14   #14
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Ja heb mijn vorige post aangepast met info. Niet dat ik echt iets wilde vragen aan je. Meer aangeven denk ik hoe verheugd ik ben met deze test. Ik denk niet dat mijn resultaat met Dutasteride hierdoor zal veranderen. Maar het geeft in ieder geval wel uitsluitsel over heel veel dingen.

De aller aller belangrijkste van deze is wel de shedding. Hoe lang moet die nu echt maximaal duren, en wat is nu eigenlijk ECHT het idee achter de shedding? Goed of slecht nieuws als je deze hebt? Is het toch mogelijk om in een soort van permanente shedding terecht te komen? (http://www.haarweb.nl/forum/showthre...nente+shedding)

Ik ga me in ider geval ook Spectral aanschaffen. Eens kijken wat er met mij gebeurd als ik jou regime een beetje ga mimicen.

Enjoy the movie, 2 be continued

Roland
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2009, 23:23   #15
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Wink shedding tijdlijn...

hier vind je een shedding tijdlijn van andere mensen op hairlosstalk

kan je jouw situatie beetje met vergelijken...

http://www.hairlosstalk.com/interact...p?f=44&t=49310

ik vind het altijd informatief om ook geregeld de hairlosstalk en regrowth forum te overlezen...

ik heb men vorige post ook veranderd met mijn idee van haaruitval en de oorzaak , je kan altijd zaken opzoeken op google ....

combos geven naar mijn idee het beste resultaat , in het begin met enkel duta en minox 5% had ik ook altijd beetje shedding hoor, het kan door de tijdzone zijn van men dutagebruik dat ik nu stabiel ben en hergroei heb, of aan men grotere regime... 100% weet ik het niet, maar zolang het beter word blijf ik alles doorgebruiken...

let wel op hoe meer middelen hoe meer kans op sides... vooral met die fltuamide ben ik wel voorzichtig...
als er teveel in je bloed geraakt kan je gyno krijgen (borstgroei) door teveel vrouwelijke hormonen in je lichaam te krijgen...
word vooral veroorzaakt door anti-androgenen...

ik heb denk ik op hairlosstalk het verhaal gelezen van iemand dat gyno kreeg , en hiertegen een ander medicijn bijnam om vrouwelijke hormoon te blokeren... hierdoor zakte de waarde ervan met 60% en steef zen testosteronwaarde met 60%...
alhoewel zen gyno ermee dus opgelost was, was zen libido nog gezakt.... dus ja , het was geen verbetering...

ik doe maar 0,5ml fluta of soms eens 0,7ml voor men volledig hoofd, maar liest geen 1ml

ook : als je fitnesst dan maak je meer testosteron aan, dus kan fitness gyno tegenhouden, dat vroeg ik mij wel af
aangezien je lichaam altijd vrouwelijk of mannelijk hormoon aanmaakt, block je bepaalde processen teveel maak je
soms meer vrouwelijk aan (gyno) maar als je veel fitnesst maakt je meer mannelijk aan en kan je mischien zo de aanmaak
van vrouwelijke hormoon verhinderen ?? zat ik al tijdje aan te denken, ik fitness veel , gebruik veel middelen, maar geen gyno , ik denk dat het mischien door de fitness kan komen (hogere testo?)

wel is het gekend dat vrouwelijk hormoon de androgene receptoren meer afbreekt... toch iets van voordeel

veel succes
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair




Laatst gewijzigd door wesley1982; 16 januari 2009 om 23:31
wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.