Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 maart 2019, 01:47   #1
Sanderj11
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2019
Berichten: 14
Geslacht:
Welke haargroei capsules zijn het beste ?

Hoi iedereen,


Ik vraag me al een tijdtje af welke haargroei supplementen (vitamines) het beste zijn en die ook echt werken, nu weet ik dat middelen zoals Fina en minox een bewezen werking hebben op het haargroei maar die wil ik dus niet gebruiken I.v.m. De bijwerkingen etc. Ik ben 21 jaar en heb wat dat betreft nog wel goed en dik haar alleen ietsjes dunner op de kruin, ik wil me haar een soort van boost geven ik las op internet wat over de Foligain capsules of de sugerhair bears deze hadden wel wat positieve reviews..

Nu is mijn vraag wat is nou het beste ??
Sanderj11 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2019, 12:33   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
ik zou gaan voor Foligain haargroei capsules.
sugarhair is wat mij betreft meer een hollywood 'rare' dan daadwerkelijk onderzocht. terwijl foligain een hele reeks heeft van producten tegen haaruitval.
je zou de ingredienten 1:1 naast elkaar kunnen leggen maar puur op branding zou ik gaan voor foligain.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2019, 14:49   #3
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Helaas gaan capsules weinig voor je doen. Bij kalende mensen spelen andere dingen als vitaminen en mineralen, het zal je haren misschien hooguit wat steviger of dikker maken. Ik weet niet in hoeverre je je al ingelezen hebt hier op Haarweb want je wil niet aan de medicijnen en dat is natuurlijk jouw goedrecht. Finasteride kan bijwerkingen geven, Minoxidil een stuk minder. Misschien dat je toch kunt overwegen om jezelf meer te verdiepen in Minoxidil. Dit middel slik je niet maar smeer je op de hoofdhuid. Niet dat ik je de richting van de medicijnen op duw, maar wil je echt wat doen tegen haarverlies dan ga je het niet redden met vitaminen.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2019, 16:08   #4
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Geen.
Pak finasteride.
En trap niet in de marketing praatjes van die gummy bears, leuk dat Kim K met haar plastic kontje er posts over instagram op maakt maar dat maakt het nog geen goed product
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2019, 08:21   #5
Sanderj11
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2019
Berichten: 14
Geslacht:
Iedereen bedankt voor de snelle reacties.

En wat de shampoos betreft ? In het verleden heb ik de aloe Vera was gel gebruikt van haarkliniek.nl nu twijfel ik dus tussen die of de regenepure DR maar ben bang dat me haar gaat schedden van de regenepure..
Sanderj11 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2019, 11:31   #6
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ook een shampoo op zichzelf zal geen wonderen verrichten, maar kan wel helpen om je haar en hoofdhuid gezond(er) te houden. Zelf vind ik Revita shampoo de beste optie. De Aloe Vera gel ben ik niet bekend mee.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2019, 08:27   #7
Sanderj11
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2019
Berichten: 14
Geslacht:
Ik lees hier ook vaak dat na het gebruik van een aantal supplementen het haar gaat schedden bij welke middelen komt dit het vaakst voor? Is dit ook mogelijk bij shampoos of bij het gebruik van de Foligain haar capsules?
Sanderj11 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2019, 18:33   #8
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sanderj11 Bekijk bericht
Ik lees hier ook vaak dat na het gebruik van een aantal supplementen het haar gaat schedden bij welke middelen komt dit het vaakst voor? Is dit ook mogelijk bij shampoos of bij het gebruik van de Foligain haar capsules?
haar shed (soms, lang niet altijd) omdat het middel werkt. de middelen die jij noemt werken niet tot nauwelijks, ik zou me over een shedding dus niet al te veel zorgen maken.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2019, 23:21   #9
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Je kunt voedingssupplementen voor je haar nemen die je bij de drogist kan kopen, maar sowieso dan wel gewoon gezond leven, gezond eten, gematigd alcohol en vooral niet roken. Gezond leven en eten is echt het belangrijkste. Verder kan je natuurlijk je hoofd af en toe masseren voor de bloedsomloop.

Zelf neem ik supplementen: Forzapil (van Arkopharma), PABA 500mg (van Healthy vitamins), en Centrum. Maar ik neem ook datgene wat ik je niet wil aandringen: anti-dht zoals finasteride dat is en minoxidil.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2019, 18:20   #10
Sanderj11
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2019
Berichten: 14
Geslacht:
Hoe is de werking van de Forzapil van arkopharma merk je op ten duur wel een beetje verschil kwa haaruitval ?
Sanderj11 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2019, 23:09   #11
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sanderj11 Bekijk bericht
Hoe is de werking van de Forzapil van arkopharma merk je op ten duur wel een beetje verschil kwa haaruitval ?
Kan hij niet vertellen want het is niet het enige wat hij gebruikt. Zou dat wel het geval zijn dan kon hij vertellen of Forzapil werkt of niet. Nu gebruikt hij nog meer middelen, dus als hij minder haaruitval heeft dan weet je nog niet welke van de middelen voor de verminderde haaruitval zorgt. Maar eerlijk gezegd kunnen we hopen of net doen alsof vitaminen en mineralen wat aan haaruitval doet, maar dat is gewoon een fabeltje! Aangepraat door de fabrikanten van de vitaminepillen die je doen geloven dat de haar en huid zich herstelt. Het zal je misschien een heel klein beetje helpen met het verstevigen of iets gezonder maken van het haar, meer niet. Denk dat de Finasteride en Minoxidil hem wel helpen ondersteund door de andere middelen.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2019, 18:13   #12
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Ik raad TS aan om eens in te lezen over AGA en medicatie. Supplementen gaan je situatie niet verbeteren of stabiliseren.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2019, 03:57   #13
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Misschien dat je deze over het oog hebt gezien, het is erg aan te raden deze te lezen. Hier staat zeg maar alles in wat je moet weten.

haargroei middelen voor dummies:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=10736

haarweb woordenboekje:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4459


Wat verder gezegd is klopt dat het zonder medicatie weinig oplevert. Ik gebruik dus medicatie zoals finasteride of dustasteride dat DHT (dehydratestosteron) voor 70 tot 90 procent remt. Ik ben hiervan overtuigd dat dit datgene is dat mijn erfelijke kaalheid heeft gestopt of op zijn minst flink geremd. De andere dingen zoals minoxidil is slechts een goede aanvulling op mijn regime, maar weinig van nut zonder die medicatie. Op laatste plaats voedingssupplementen naast het gezond eten en leven daarbij.

Wil je later toch nog op terugkomen voor advies om finasteride te willen hebben (liefst gratis via jou huisarts) dan geef je maar een brul
123hallo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.