Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 januari 2013, 17:22   #1
voormv
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 december 2012
Berichten: 4
nieuw en vragen

hoi,

ik ben een vrouw (40 jr) en heb de laatste jaren heel veel last van haaruitval (sinds een 2-tal operaties met narcose), terwijl ik al heel weinig en dun haar heb van nature... vooral aan de linkerkant van mijn hoofd en bij mijn voorhoofdshaargrens gaat het hard... de laatste maanden is stress duidelijk een vergerende factor en gaat het ineens zichtbaar hard (en dat geeft op zich nog meer stress), maar ik denk dat er ook iets erfelijks aan de hand is (als ik naar het haar van mijn moeder kijk)...

ik heb een paar vragen die me her en der niet duidelijk worden, deels omdat replies vaak voor een eigen parochie lijken te preken. Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden (ik zal ze niet allemaal in 1x plaatsen).

- klopt het dat haren die uitvallen door stress vaak na een aantal maanden weer terugkomen?
- is er een (bloed)test of iets dergelijks om te bepalen wat de oorzaak is van de haaruitval?
- kunnen medicijnen (zoals bijv. finasteride) een negatief effect hebben op bijv. de terugkeer van haren die zijn uitgevallen door stress?

ik heb ook nog een aantal vragen over haarwerkjes, maar die stel ik eventueel later wel.

Laatst gewijzigd door voormv; 7 januari 2013 om 17:27
voormv is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2013, 02:37   #2
voormv
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 december 2012
Berichten: 4
het loopt storm in mijn topic...

je mag ook antwoorden als je niet alle vragen kunt beantwoorden hoor
voormv is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2013, 13:16   #3
colonquixote
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 september 2012
Berichten: 44
Ik sluit me geheel bij de vorige poster aan

Inderdaad, wat is er mis met je vraag? Ik heb wel mindere posts gezien waar het druk is
Kijk maar even bij je privépost.

Groetjes

Ronald

Laatst gewijzigd door colonquixote; 12 januari 2013 om 13:22
colonquixote is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2013, 18:16   #4
jaimy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2009
Locatie: noord-holland
Berichten: 28
hoi voormv,
Als je haaruitval door stress komt komt , wat ik weet meestal als je in wat rustiger vaarwater zit meestal gwoon weer terug komt.Bloedtest kan je altijd vragen aan de huisarts om te kijken of daar mischien een afwijkende waarde zit waardoor je haaruitval komt.

liefs jaimy
jaimy is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2013, 13:04   #5
Haartjesterug
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2012
Berichten: 38
Door stress kan altijd terug komen. Ik ben 2 jaar mijn haar kwijt geweest. Daardoor nog meer stress gehad en in een vicieuze cirkel terecht gekomen waardoor het alleen maar erger werd. Uiteindelijk het licht gezien en mijn haar met rust proberen te laten en met liefde te behandelen. Langzaam aan begint mijn haar weer normaal terug te groeien.. voor mij een wonder en elke dag voel en zie ik de verbetering en begin ik mezelf langzaam weer terug te vinden. Het heeft een behoorlijke impact op je leven!
__________________
Aangezien ik nog niet kaal ben:

December:
Yasmin sinds 3 maanden (deze nu sinds mei de deur uitgegooid wat een rotzooi! hoop dat mijn haar het aankan, want je hoort vreselijke verhalen na het stoppen van. Ik merk al meer haaruitval dan voorheen tijdens mijn menstruatie, maar wie weet valt het allemaal mee)

Start Biotine 5000
Start foliumzuur 800
Start Silicea 15 ml per dag.

Mei 2013:
Zink tabletten op dagen dat ik geen vlees eet

Oktober 2014:
Volledig pil vrij (inclusief vitaminepillen etc. vrij)
Borstel mijn haar niet meer droog
Volledige natuurlijke shampoo en conditioner
Raak mijn haar nauwelijks nog aan
Ik was het 2x in de week

Mijn haar is zeker voor 70% herstelt, krult weer volledig en er groeien nog nieuwe haren terug.
Haartjesterug is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.