Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 april 2011, 04:56   #1
nokianokia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 50
Lieve mensen deel 2

Pure toeval dat ik vorig jaar BIJNA om dezelfde tijd een topic opende:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=24600

Situatie:
Inmiddels heb ik NW 3,5 en is het redelijk gestabiliseerd, alleen gaat het nog steeds verschrikkelijk met mijn persoonlijke gemoedsrust.

Ik ga nog een stapje persoonlijker, ik hoop dat jullie het even willen lezen.

Het is weer warmer aan het worden en dat is pijnlijk. Ik kijk waarschijnlijk als 1 van de weinige uit naar de winter omdat een pet dragen in de zomer klote is.

Schedel:
Millimeteren is serieus geen optie. Ik heb vroeger heel ironisch mijn haar gaan laten groeien omdat ik verschrikkelijk ben gepest vanwege mijn afwijkende formaat schedel. Mijn schedel is buiten proportioneel groot, en mijn voorhoofd is heel hoog.

Ik heb de scheldnamen vliegtuigschiphoofd, meloen, koeienkop,paardenkop,groothoofd en meer destijds naar me toe gekregen////

Mijn hoofd is uit proportie met mijn lichaam en om een indruk te geven.
Hoedjes/sombreros/baretten en alle soorten hoofdschoeisel pas ik simpel weg niet. Alleen een beetje in de allerlaatste stand (groot formaat) en dan als ik aan het eind van de dag thuis ben, heb ik gigantische koppijn omdat het eigenlijk nog te klein is.

Toen ik destijds mijn haar ben laten groeien, ben ik van ''lelijk eendje'' redelijk goed opgedroogt, mijn karakteristieke gezicht/uitstraling en haar viel goed bij de dames en van mijn 17 tot 21 ong (6 jaar geleden) heb ik daar flink van genoten.... Tot de ellende begon.

Het is water en vuur, want met haar camoufleer ik mijn lelijke voorhoofd/wat grotere hoofd, maar sinds mijn NW 3,5..........kan ik niet verwoorden hoe dat voelt.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat millimeteren absoluut, maar dan ook echt geen optie is. Ik ben een pienter persoon, realistisch en ik weet , en dit zijn waarschijnlijk de pijnlijkste woorden die ik ooit heb getypt.....''dat als ik mijn hoofd millimeter, ik echt.....Ik durf het niet te denken, of te zeggen''.

Ik denk serieus, en hoe gek/belachelijk dat ook klinkt,dat ik finaal kapot gemaakt wordt en uitgelachen/nagekeken. Ik heb serieus ECHT niet het hoofd voor gemillimeterd haar. Ik heb zoveel schedels/fotos gezien en ik ken mezelf van alle kanten. Ik weet het gewoon, dat is niet omdat ik het niet zou willen, maar nee. Gewoon. De gedachten

Door de stress/ongeluk wat dit met zich mee heeft gebracht, zal ik eruit zien als een junkerige alien.

Ik hoef nooit van mijn leven op de catwalk te staan, en hoef geen supermodel te zijn, maar...op deze manier kan ik echt niet langer doorgaan.

Werk
Ik werk freelance, en verdien ongeveer elke maand rond de 1500 euro, geen vetpot, maar ik kan er van rondkomen. Voor een baas werken zal waarschijnlijk nooit een optie zijn omdat ik dan mijn pet af moet doen, en dat durf ik niet.

Oplossing
Met fina/mino heb ik het redelijk gestabiliseerd, maar ik denk, dat na uitgebreidt inlezen een hairlace het beste zal werken op de gehele bovenkant van mijn hoofd.

Nu komt het probleem, iets waar ik al een jaar tegenaan boks (had destijds met Hanna veel contact over de mogelijkheden) en wat het al die tijd tegen heeft gehouden; geld.

Ik heb gewoon echt NIET het geld om dit te doen. Dat maakt het zo gigantisch moeilijk, want ik denk dat er met de mogelijkheden van nu wel degelijk wat gedaan kan worden aan mijn probleem die mijn hele leven in zijn greep heeft.

Omdat ik geen raad meer weet, hoop ik dat jullie me kunnen helpen. Ik leef heel bescheiden, heb geen grote uitgave, koop bewust, maar nog kan ik niet sparen voor een dergelijke behandeling en dat maakt me echt kapot. Ik heb maanden lang nagedacht over mogelijkheden om extra te werken maar ik werk al maximaal om aan 1500 e te komen (Ik werk als artdesigner)

1500 pm
-huur : 600 e pm(Bij ouders wonen is geen optie,delen met vriend ook niet)
-GLW: 57 euro pm (Nodig)
- Telefoon 50 euro pm (Nodig voor werk,Vodafone rek)
- Internet 28 euro pm (Nodig om thuis te kunnen werken)
- Reiskosten naar werk 45 pm (Nodig)
- Medicatie voor haar 75 pm (Groene thee,visolie,fina,min,shampoo)
- Eten/drinken 400 pm (Ben 2.00m moet veel eten, maar is bewust, en van de LIDL omdat ik 000000 vanwege sport)
- Huishoudelijke kosten 45 pm(Wasmiddel/enz en)
- BasisVerzekering 125 pm
- Onvoorzien: 25 pm
=1450

Ik:
Leef bewust
Eet gezond
Sport genoeg
Geen alcohol/drugs/tabak
Slaap zoveel mogelijk met ritme, behalve als ik niet kan slapen...vanwege :*
Medicatie
Probeer zo min mogelijk te stressen, en zoveel mogelijk te lachen.... Dat vergaat me alleen nu ik weet/voel dat het weer warmer gaat worden.

Ik weet me echt totaal geen raadt meer, en daarom mijn gigantisch brutale verzoek; is er mogelijkheid dat we met haarweb een kleine collecte doen zodat ik even ruimte/lucht heb om er zelf hard voor te werken? Iedere euro, is een euro. Ben uiteraard alles te doen om bij te dragen

- Bank: Geen optie vanwege BKR
- Ouders/Fam vragen is geen optie
- Vrienden heb ik, maar die hebben het ook niet breed
- Ik hoef het geld niet op mijn eigen rek (Van Tophaar?)
- Ik kan alles bewijzen op verzoek
- Ik voel me oprecht, intens, verschrikkelijk en diep ongelukkig dus excuus voor deze topic.
- Niets aan de situatie doen trek ik niet meer
- Ik ben ervan overtuigd dat dit mij heel hard zal helpen
- Ik kan het niet accepteren dat ik kaal word, zal ook nooit lukken helaas
- Ik wil niet als slachtoffer overkomen, want iedereen is hier een lotgenoot, maar ik zit er echt heel hard doorheen zonder kans op verbetering van mijn situatie/geluk/gemoedsrust.
- Extra baan erbij is geen optie, want maak al zoveel mogelijk uur (veel meer als 40), zit op de grens met het aantal werk watik nu verricht.

Conclusie: Ik ben echt door al mijn opties heen, heb geprobeerd creatief te denken. Ik zou desnoods een nier afstaan als dat zou helpen de behandeling te verspoedigen, maar los daarvan weet ik het niet meer na een jaar nadenken over de situatie, vandaar dit bericht en mijn smeekbede, hoe rot dat ook voelt om te doen. Ik ga ook geen oude omaatjes beroven.

De verzekering kan me hopelijk wel een deel helpen...

Voor vragen sta ik open, hoop dat jullie mij niet teveel kwalijk nemen

Laatst gewijzigd door nokianokia; 22 april 2011 om 05:13
nokianokia is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2011, 06:39   #2
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
Als ik dit verhaal zo hoor, raad ik aan om eens naar je huisarts te gaan om dit aan te kaarten.
Normaal gesproken vergoedt de verzekering haarmedicatie en -operaties niet, omdat AGA niet gezien wordt als ziekte, maar als 'ongemak'.
Wanneer er echter groot psychisch lijden is, welke veroorzaakt wordt door AGA, kan het zijn dat operaties e.d. vergoed worden. De kans hierop is klein, maar gezien je verhaal kun je het altijd eens proberen. Wellicht kan je HA je doorverwijzen naar een psycholoog. Dit lijkt me sowieso een verstandig idee, aangezien deze je ook wat meer zekerheid kan geven.

Hopelijk heb je hier wat aan.
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2011, 07:58   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Poe, zwaar verhaal, Nokia. Ik wist wel dat mensen het heel zwaar konden hebben met kaler worden, maar het kan kennelijk altijd een graadje erger.

Het lijkt me ook dat je in jouw situatie gebaad kunt zijn met wat extra hulp. Je zult daar zelf om moeten vragen, zoals Another ook aangaf.

Ik lees ook dat je al een oplossing op het oog hebt. Ik meen dat je daarvoor zo'n 150 euro per maand kwijt zult zijn. Met jouw financiën is dat op dit moment wel een probleem. Maar je geeft ook aan dat je ander, beter betaald, werk kunt zoeken als je haar geen issue meer is. Dus zou het alleen voor de eerste maanden dat je die overstap moet maken nog een probleem zijn.

Is het geen optie om er een weekendbaantje bij te nemen? Simpel handwerk in een kas of op het land? Dan is een pet standaard werkuitrusting. Of je gaat een eindje uit de buurt werken en hebt maling aan wat de mensen zeggen of denken omdat je ze toch nooit meer zult zien.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2011, 08:58   #4
nokianokia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 50
@ Another:

Ik ben al bij de verzekering langs gegaan, gesprek met medische adviseur, die claim is afgewezen, net als het in hoger beroep gaan.

Zelfs als je er geestelijk aan onderdeel gaat, heb je ''pech'' omdat ik wel gewoon alles kan doen (ben niet invalide geraakt oid). Hij zei dat ze me graag wilde helpen maar dat ze de regels moeten voelen.


@ AnthonieH

Ander werk is geen optie, het houdt me op de been en mijn (WO) niveau zit ik al beneden mijn niveau en doe ik iets waar ik niet voor gestudeerd heb.
nokianokia is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2011, 09:40   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nokianokia Bekijk bericht
Ander werk is geen optie, het houdt me op de been en mijn (WO) niveau zit ik al beneden mijn niveau en doe ik iets waar ik niet voor gestudeerd heb.
Wat ik bedoel is dat je je tijdelijk in schulden zou kunnen steken als je er echt vertrouwen in hebt dat je met dat haarwerk wel een betere baan zou krijgen.

En waarom geen weekendbaantje? Het klinkt voor mij alsof je jezelf vooral zielig vindt, maar er toch niet echt zelf aan wil werken. Het klinkt hard, maar als er nu een inzamelactie komt, dan zou je een bodemloze put kunnen blijken te zijn. Eventjes geholpen, maar niet duurzaam.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2011, 09:55   #6
nokianokia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 50
bedankt voor je reactie,waardeer ik.

Even een korte vraag

- Hoe zou ik me in de schulden kunnen steken? Want ik heb er alles voor over, voor zover dat nog niet duidelijk was.

Ik vind mezelf niet zielig, maar ik loop hier al zolang mee dat het me echt diep intens ongelukkig heeft gemaakt, de situatie en alles bij elkaar maakt het gewoon verschrikkelijk.

Wetende dat er iemand binnen handbereik is die me kan helpen maar dat financiën het hele plaatje in de weg zit. Het is niet dat ik naar een nieuwe auto of een mooie tv verlang en die ik niet kan kopen.

Ik werk ong 50/60 uur per week, voor geen hoge prijs maar om wel maximaal proberen te verdienen. De combi veel uren maken en me zo klote voelen kost me al mijn energie, een 2e baantje zou ik niet trekken omdat ik al op mijn max zit van wat ik aankan. Niet om zielig tedoen,maar jezelf jaren kut voelen gaat ook zijn tol kosten..
nokianokia is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2011, 10:41   #7
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Blijkbaar heb je je al ooit in de schulden gestoken, gezien je registratie bij het BKR.

Het is mij eerlijk gezegd een raadsel dat je uberhaupt nog geen psychologische hulp heb opgezocht...gezien je relaas van een jaar geleden. Was dat wel het minste wat je had kunnen doen. Niet dat dat even de oplossing is, maar in deze situatie die je beschrijft moet je sowieso alle potentiele mogelijkheden benutten. Al is het maar 1% vooruitgang.

Dat is nu ook net jouw probleem...je geeft je probleem aan en tegelijkertijd wijs je al meteen alle mogelijkheden/alternatieven zelf direct van de hand....soms zelfs om geen/onverklaarbare reden of om een reden die je zelf vind. Niet verkeerd natuurlijk om zelf iets te vinden, maar het is een feit dat je zelf niet echt meer een geweldig zelfbeeld hebt.

Op deze manier gooi je ook gewoon geen hoge ogen. Collecte vragen ? Kom op nokianokia. Jij bent gewoon een vreemde voor ons, net als ik een vreemde ben voor iedereen. Als je een vriend van me was, dan had ik je evt kunnen helpen. En zelfs dan had ik daar er nog diep over moeten nadenken als diegene alles op deze manier tegen mij verteld.

Dit klinkt keihard, i know. Je mag best in de rats zitten, want dat zit je, uiteraard komt er dan ook een stuk zelfmedelij bij kijken en dat is gewoon onoverkomelijk. Geeft verder ook niet, want herken wel een aantal dingen in je verhaal, maar kom op zeg. Zet je schouders er eens onder. Begin eens te onderzoeken of je je financiele kostenplaatje niet iets omlaag kan brengen. Verandering zorgverzekering en/of pakket, goedkoper telefoonabonnement etc etc...zoek psychologische hulp (zit sowieso in je zorgpakket)weet ik veel wat allemaal niet meer.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2011, 11:03   #8
nokianokia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 50
Ik loop in therapie (al jaren), maar het accepteren kan ik gewoon niet, omdat ik weet dat er een mogelijke oplossing is. Niet meer, niet minder.

Dat er mensen zijn die hier wel vrede mee hebben vind ik oprecht fijn voor hun, maar ik heb duidelijk aangegeven waarom ik dit niet kan accepteren, om nog maar te zwijgen van het millimeteren. Na 10 jaar intens gepest te worden, weet ik wel waar de mensheid tot in staat is, en de energie die nodig is om zulke blikken/vernederingen/uitgelachen te worden en meer, heb ik gewoon niet meer.

Heb mijn excuus al aangeboden voor de brutaliteit.

Jullie bedoelen het allemaal goed, maar uiteindelijk is het mijn gevoel, weet ik wat er speelt, weet ik wat ik allemaal heb geprobeerd/meegemaakt en zijn de mogelijkheden op een gegeven moment op want ik wijs de mogelijkheden alles behalve af.

Dus ondanks je bemoedigende woorden die ik op prijs stel, heb ik heel lang na kunnen denken over oplossingen, maar is er uiteindelijk maar 1.

Mijn zelfbeeld over dit probleem zal hierdoor niet veranderen omdat ik er elke dag in de spiegel naar kijk en gewoon eerlijk/realistisch ben.

Laatst gewijzigd door nokianokia; 22 april 2011 om 11:06
nokianokia is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2011, 11:13   #9
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Wie heeft het hier over accepteren ? Wie zegt het hier beter te weten wat er in je leven speelt dan jezelf, maar om daar toch eens mee te beginnen....

Kijk eens naar je huur bv. 600 euro p/m. In wat voor penthouse leef je ? Een paar tientjes meer en je zou al helemaal geen huurtoeslag meer krijgen. De belastingdienst denkt ook, als je zoveel kan betalen dan hoef je geen huurtoeslag te krijgen ook. Misschien eens beginnen een goedkoper huurflatje zoeken ? En al die andere kosten, een telefoonabonnement van 50 euro per maand...en nog veel meer...alles nodig voor werk werk werk. Je schrijft het er al meteen zelf bij om daar geen lastige vragen over te krijgen, maar besef wel dat je dit werk doet omdat je zelf er voor kiest dit werk te doen omdat je niet zonder hoofddeksel wilt lopen...en dan vragen om een collecte...

Brutaliteit of niet, het gaat erom dat je zelf moet inzien dat een goed begin bij jezelf begint.

Laatst gewijzigd door Lucky; 22 april 2011 om 11:19
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2011, 11:55   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hoi Nok,
Het is niet moeilijk om zelf een mal te maken en die op te sturen naar een Chinese leverancier, compleet met al je wensen wat betreft haarkleur, haarsoort, haarlengte, etc. Communicatie gaat via email en ze beheersen het Engels behoorlijk goed.
Voor €30 - €80 inclusief verzendkosten heb je dan na een paar maanden levertijd een maatwerk van remy Indiaas mensenhaar, waar je een kwartaal mee doen kunt. Dan moet je nog een grote rol blauwe tape aanschaffen voor €20 en een flesje alcohol 96% voor €3.
De Haarwebmannen Echoes en Nicky666 en Haarwebvrouw Ina bestellen al jarenlang regelrecht uit China.
Het barst op internet van de filmpjes die door lotgenoten zijn gemaakt over alle mogelijke onderwerpen die hiermee verband houden, dus ook over het zelf knippen, verwijderen, schoonmaken.

Hier een filmpje over het maken van een mal:
http://www.youtube.com/watch?v=eqQssZ8_V5g
Hier nog veel meer filmpjes:
http://www.hairdirect.com/video/atta...aspx?s=How-Tos
http://www.hairdirect.com/video/main...aspx?s=How-Tos

Bij een kerel van 2 meter lijkt mij trouwens een groot hoofd niet misstaan.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ

Laatst gewijzigd door Hanna; 22 april 2011 om 13:04
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2011, 11:58   #11
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Die spullen voor je haar (75 euro) heb je straks niet meer nodig als je een haarwerk zou nemen.

En volgens mij heb jij met je inkomen recht op huur- en zorgtoeslag!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2011, 12:40   #12
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Ik vind dit nogal een brutale en ongepaste vorm van een bedelbrief. Ben ik hierin de enige?
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2011, 14:47   #13
nokianokia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 50
@ Hanna/Ambo, bedankt voor jullie reacties, ik ga er dit weekend op inlezen. Goede tips!

Daar heb ik wat aan, in tegenstelling tot Kniekous.

Het is je goedrecht om je mening te geven maar je voegt hiermee niets toe, dus rot ff lekker een eind op(nu ben ik ongetwijfeld te gebeten hond maar ik vind jouw reactie misplaatst en dat vind ik jammer, vandaar mijn irritatie, want als dat het enige is wat je te zeggen hebt op hetgeen ik heb getypt) want ik heb al meerdere keren aangegeven dat het brutaal is, maar ik heb genoeg persoonlijke dingen opgeschreven waaruit je kan opmaken dat ik er redelijk doorheen zit en ik in een intens wanhopige situatie zit.

Ik heb de wil om te vechten, maar daarvoor heb ik na alles wat ik heb geprobeerd, mijn schaamte opzij gezet.

Nogmaals: We hebben het hier niet over een nieuwe LED-tv, maar over iets wat mijn leven kapot heeft gemaakt, flapdrol.

Laatst gewijzigd door nokianokia; 22 april 2011 om 14:59
nokianokia is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2011, 18:21   #14
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Je bent niet dodelijk ziek of echt hulpbehoevend. Je gooit al je sores op een forum en vraagt eigenlijk niet om advies maar om geld. En dan et verhaal emotioneel maken en inspelen op de gevoelens van mensen op een forum als dit. Iedereen die hier zit vind zijn/haar haar belangrijk en daar speel je op in. Je weet dat je op begrip kunt rekenen.

1500 euro in de maand, en dan zo'n betoog? Er zitten hier ook wel mensen in de bijstand! Ik besteed mijn geld liever aan echt hulpbehoevenden. Zoek een financieel adviseur via de overheid, zoek hulp, zoek je opties uit op internet.

Je betaalt veel te veel voor een woning, als je op deze voet leeft. En je hebt inderdaad recht op huursubsidie.

Ik heb met je te doen want je bent duidelijk van het pad af. Dus zoek hulp voor je geestelijke gesteldheid. Want het is in mijn ogen tamelijk ziekelijk zoals jij alles verwoord en dat je überhaupt zo ver gaat als in je eerste post.

De flapdrol hier ben jij naar mijn inzien toch duidelijk zelf.

Laatst gewijzigd door Kniekous; 22 april 2011 om 18:26
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2011, 19:50   #15
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Dat is niet best als je nooit huursubsidie hebt aangevraagd, denk dat je maandelijks ruim 250 euro misloopt.

Zo zie je maar dat door een toevalligheid je weer een stuk wijzer wordt. Zeg nooit dat je het allemaal zelf wel weet hoe de vork in de steel zit.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.