Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 39 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 17 april 2007, 20:25   #196
Bio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2005
Berichten: 35
Millimeteren maakte het bij mij leefbaarder, maar het eczeem werd er niet minder door.
Bio is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2007, 12:49   #197
Marina78
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2006
Berichten: 12
Hoi Vanella,

Ik heb ook last van mijn darmen gekregen rond pubertijd en ook eczeem op mijn hoofdhuid. Ik ga volgende week naar een mesoloog. Voor informatie kun je ook even op internet kijken. Ik weet namelijk zelf nog niet wat het precies inhoud. Ben er via mijn zus terecht gekomen. Heb ook last van haaruitval. En jij?
Marina78 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2007, 19:22   #198
Vannelle69
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Berichten: 5
Hoi Marina,

Haaruitval had ik vooral toen ik nog Denorex voorgeschreven kreeg van mijn vorige huisarts. Ik heb nogal lang haar en moest tijdens het douchen het putje legen omdat de boel anders overstroomde.....
Sinds kort krijg ik (van een nieuwe huisarts) echter Ketokonazol hoofdgel en is mijn haartuival nagenoeg verdwenen!! (Ik heb het natuurlijk nog wel, maar dat heeft iedereen --> het is nu in normale proporties.)

De jeuk en zere plekken zijn niet helemaal weg van die hoofdgel; maar ik kan er mee leven nu. Vooral als het vochtig is buiten heb ik er last van. Maar goed, eigenlijk hoor je het ook twee keer in de week te gebruiken --> ik gebruik het maar één keer in de week vanwege mijn lange haar..

Is er nog iets uitgekomen bij de mesoloog??
Vannelle69 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2007, 22:13   #199
geelblauw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vannelle69 Bekijk bericht

Zijn er meerdere mensen die last hebben van hun darmen en die mijn vermoeden kunnen staven?
Hey Vannelle,

Ik kan je vermoeden staven.
Sinds ik last heb van Colitis Ulcerosa, (chronische dikke darm ontsteking) kreeg ik langzaam aan ook haaruitval. Ik dacht eerst dat het door de medicatie kwam. Totdat ik een jaar geleden gestopt ben met de medicatie en de hoofdhuid begon te jeuken. Toen ben ik de oorzaak gaan zoeken en volgens de huisarts is het sebboroisch eczeem (alleen op de behaarde hoofdhuid).


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vannelle69 Bekijk bericht

Sinds kort krijg ik (van een nieuwe huisarts) echter Ketokonazol hoofdgel en is mijn haartuival nagenoeg verdwenen!!
Is dit hetzelfde als Ketoconazol shampoo? Want ik heb die shampoo gehad en die hielp niet. En ik ben nu op zoek naar iets dat wel helpt.
geelblauw is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2007, 22:20   #200
geelblauw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nata Bekijk bericht
Hallo

hier ben ik weer met die grote klis capsules. Ze zijn nu al op (45 stuks) gedurende ong. 1,5 maand. Ik weet niet of ze echt helpen, maar sinds eind november heb ik helemaal geen last van mijn seb. eczeem.
...
Maar het kan ook zijn dat ik nu zeer consequent die dr. hauschka rozencreme en zijn andere cosmetica gebruik. Die rozen creme is wonderbaar, zodra er een roodheid of een jeuk ontstaat smeer ik hem gelijk in, en dan trekt het weg.
...
´s nachts doe ik nu geen nacht creme op advies van dr. hauschka alleen de gezichtslotion zonder vet en op de plekken bij de neus waar ik niet op vertrouw doe ik nog een propoliszalfje die ik zelf maak van roomboter en propolis.
Ook heb ik de locobase creme ontdekt. Deze koop je gewoon bij de apotheek, en ik doe hem op de voorhoofd waar de grens met haar en gezicht ligt
Deze creme heeft ook geen kleurstoffen en conserveermiddelen en hij voorkomt de roodheid en vorming van schilfers op deze plekken.
Ik adviseer nogmaals geen corticosteroiden te gebruiken, probeer toch met behulp van fytotherapie of paramedische/natuurlijke middelen, geef niet op met experimenteren; uiteindelijk lukt het wel.
Heb/had je ook last van seb.eczeem op de behaarde hoofdhuid?
En is dat weggegaan door iets te smeren op de haargrenzen, in combinatie met het innemen van klis capsules?
geelblauw is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2007, 10:50   #201
Vannelle69
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Berichten: 5
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geelblauw Bekijk bericht
Hey Vannelle,

Ik kan je vermoeden staven.
Sinds ik last heb van Colitis Ulcerosa, (chronische dikke darm ontsteking) kreeg ik langzaam aan ook haaruitval. Ik dacht eerst dat het door de medicatie kwam. Totdat ik een jaar geleden gestopt ben met de medicatie en de hoofdhuid begon te jeuken. Toen ben ik de oorzaak gaan zoeken en volgens de huisarts is het sebboroisch eczeem (alleen op de behaarde hoofdhuid).
Of de Ketoconazol hoofdgel hetzelfde is als de shampoo durf ik niet te zeggen... Je zou haast zeggen van niet: het spul dat ik gebruik heet:
"KETOCONAZOL HOOFDGEL 20mg/g pch" (in flesjes van 60 ml gel)
Het is roze spul dat je ná het wassen op je behaarde hoofdhuid smeert. Dit laat je dan een tijdje intrekken en spoel je daarna weer uit.
Het helpt matig... De plekken op mijn hoofdhuid verdwijnen er niet van, maar de jeuk en dergelijke is wel minder. Ik ben al lang blij dat ik niet meer zo'n haaruitval heb (dat had ik met die Denorex wel heel erg).

Ik vind het wel frappant dat er meerdere mensen zijn die én last van hun darmen hebben én last van seb.eczeem... Misschien is het dan toch verstandig om iets aan die darmen proberen te doen; in elk geval proberen te achterhalen waar die klachten vandaan komen (misschien een bepaalde voedselallergie ofzo?). Ik heb anderhalf jaar geleden een coloscopie gehad, maar daar kwam niets uit.
Maar ja - als het aanpakken van de darmklachten zou helpen tegen de problemen op de hoofdhuid, dan sla je natuurlijk twee vliegen in één klap!!
Vannelle69 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2007, 11:57   #202
MauZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 49
Hier nog een geval. Mijn darmen functioneren niet naar behoren, vreemde ontlasting, en een zeurende pijn in de darm/maagstreek die met vlagen komt opzetten. Ben hier al eens eerder voor naar de dokter geweest, maar die constateerde een spastisch darm syndroom. In principe heb ik nooit inwendig onderzoek hiernaar laten doen. Ik weet bijna wel 100% zeker dat er een verband is tussen mijn darmproblemen en seb. exceem op mijn behaarde hoofdhuid. Neem als voorbeeld afgelopen weekend: toen heb ik een patatje en een broodje kroket gegeten als avondmaal en daarna lekker flink wat bier en Smirnoff Ice gedronken. De dag erna had ik spijt als haren op mijn hoofdhuid met exceem. Een ware explosie van exceem op mijn voorhoofd (dikke witte gele schilfers), laat staan op mijn hoofdhuid. Het regende weer haren. Tevens ben ik heel de dag op en neer naar de WC gerend, want mn darmen waren helemaal overstuur. Dit doe ik dus geen tweede keer meer. Het was het proberen weer een keer waard, nu weet ik tenminste weer waar ik sta. Dit is in het kort mijn beredenatie van het verband tussen darmen, seb. exceem en haaruitval.
__________________
My regime:

- 1xdaags Propecia 1 mg ('s avonds voor het slapen gaan) sinds 1-12-2006


Status: nog steeds verergerde haaruitval / jeuk en dun haar all over scalp
MauZ is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2007, 20:53   #203
MisterE2002
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2007
Berichten: 3
Sinds ongeveer 10 jaar geleden heb ik behoorlijk last van roos. Sinds wat minder lang heb ik ook last van mijn hoofdhuid. Deze blijft nat en korrelig aanvoelen. Ik heb echter een paar jaar geleden Andrelon Anti-roos (netel-extract) ontdekt waardoor m'n huid normaal aanvoelt. Ik moet echter wel eigenlijk mijn haar dagelijks wassen omdat het anders best gaat stinken en jeuken. Bij mijn haarlijn is het soms nog wel rood en gevoelig.

Aangezien ik op mijn neus en voorhoofd best veel talg uitscheidde ben ik een half jaar geleden gestopt met het gebruiken van zeep voor het wassen van mijn gezicht. Dit omdat dit averechts schijnt te werken. Ook ben ik toen begonnen met een vrij intensieve zonnebankkuur. Een aantal weken geleden begon een irritatie in mijn plooien van mijn neus. En inmiddels lijkt het steeds erger te worden.

Misschien heeft iemand dezelfde ervaringen en/of tips voor me....


Of dit relevant is weet ik niet, maar ik meld het toch maar even:

Een jaar geleden is een plek ontstaan op de linkerkant van mijn linkerbeen. Het ziet er uit als een blauwe plek. Het was erg schraal. Mijn huisarts had triamcinolonacetonide ratiopharm zalf aangeraden maar dit hielp niet. Later kwam ik er achter dat het wel eens kon komen door de zithouding (linkerbeen of het rechterbeen). Ik probeer er nu op te letten dat ik niet zo zit, en het lijkt minder erg nu.

Laatst had ik ook opeens last van jeukende bultjes in de plooien van mijn ellebogen, en ook een aantal aan de binnenkant van de plooien van mijn schouders. Dit kan misschien een allergische reactie geweest zijn. Het enige rare dat ik me kan herinneren dat ik daarvoor op heb is Bacardi Mojito (de mint bladeren?)
MisterE2002 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2007, 21:46   #204
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterE2002 Bekijk bericht
Een aantal weken geleden begon een irritatie in mijn plooien van mijn neus. En inmiddels lijkt het steeds erger te worden.
De neusplooien zijn één van de voorkeursplaatsen van seborroïsch eczeem. Bij de drogist kun je miconazolnitraatcrème halen. Dat kan helpen, als het dat is. Of je huisarts kan ketoconazolcrème voorschrijven, of een ander middel dat helpt tegen gisten. Of je kunt deppen met een oplossing van dode zeezout in water. Triamcinolon mag niet op je gezicht. Overleg al je klachten met je dokter.
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2007, 22:30   #205
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
'' Een jaar geleden is een plek ontstaan op de linkerkant van mijn linkerbeen. Het ziet er uit als een blauwe plek. Het was erg schraal.''

Dat lijkt wel erg op psoriasis
http://www.isotechnika.com/common/im...eforeafter.jpg

http://www.psoriasis-fn.nl/content/view/19/33/
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2007, 00:10   #206
Mezelf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 november 2005
Berichten: 6
eczeem?

Hey. 2 jaar geleden (toen was ik ong 17 jaar) ontstond er schilfering op 1 van m'n oogleden. Sinsdien is de schilfering verspreidt over heel m'n gelaat en hoofdhuid (soort van roos) en de binnen-en buitenkant van m'n oren zijn ook een probleemzone. Na het douchen(ik was m'n gelaat nooit met zeep, wel met een washandje wrijf ik m'n gelaat proper. Is dit wel goed?) heb ik zeer veel last van schilfers en een droge huid, maar als ik 's avonds douche en 's morgends weer opsta zijn de meeste schilfers verdwenen (minder droge huid). 2 dagen later is m'n huid en m'n haar weer vettig...
Wanneer het een zonnige periode is, heb ik hier duidend minder last van.
Ook heb ik last van witte puntjes op m'n bovenlip maar die schijnen "onschadelijk" te zijn. Ik heb ook last van mee-eters op m'n neus, onder m'n ogen en op m'n voorhoofd een beetje. Zou iemand me goede raad kunnen geven aub want ik ben al naar enkele dermatologen geweest en ze konden me allemaal niet van het probleem af helpen :s
Mezelf is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2007, 13:08   #207
aibo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2007
Berichten: 1
Dankuwel

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bio Bekijk bericht
Millimeteren maakte het bij mij leefbaarder, maar het eczeem werd er niet minder door.
Hallo allemaal,
Ook bij mij werd er een 3-tal maanden geleden seboroisch eczeem geconstateerd op gezicht en behaarde hoofdhuid. Na bezoek aan (verscheidene) dermatologen, ontdekte ik deze site.
Doordat ik schrik had van allerlei middellen op cortizonebasis, heb ik ook enige tips geprobeerd die ik op deze site vond. Zo gebruik ik nu dagelijks d'r Huschka's rozencreme, en was ik m'n haar met de ghul rozemarijnshampoo (ook dagelijks).
Op m'n gezicht valt er nog nauwelijks iets te bespeuren, wat m'n hoofdhuid betreft, die is enorm verbetert, af en toe steekt jeuk en schilfervorming nog wel eens op, en dan gebruik ik paar dagen betnelan lotion (op doktersvoorschrift). Ik woon in Belgie, en weet dus niet of dit in Nederland onder dezelfde benaming verkocht wordt.
Volgens mijn arts is zon, en zwemmen in zeewater ook enorm goed.
Ik vertrek binnenkort met vakantie en zal dan ondervinden of dit effectief ook zo is.

Hiermee wou ik jullie bedanken voor jullie goede raad, en hoop dt 't voor jullie allemaal ook in orde komt.
aibo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2007, 21:13   #208
MisterE2002
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2007
Berichten: 3
Goed, ik ben naar de huisarts geweest. Blijkt idd Seborroïsch eczeem te zijn. Wat ik nog vergeten te vermelden was is dat ook mijn wenkbrouwen soms wat jeuken en schilfers geven.

In ieder geval, ik heb nu shampoo en gel gekregen voor de behaarde hoofdhuid en zalf voor gezicht. Wie weet heeft iemand anders nog wat aan deze informatie.

Zal over een tijdje nog ff melden of het geholpen heeft

[update]
hmmm, mijn neus begint na een paar dagen wel rood te worden, en ook een groter gedeelte van de wangen. Daarbij begint het nu te vervellen. En het voelt wat nat aan.

Ik vraag me af of het nu helpt of het erger wordt.
[/update]

Laatst gewijzigd door MisterE2002; 14 juni 2007 om 20:32
MisterE2002 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2007, 21:53   #209
MisterE2002
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2007
Berichten: 3
hmm, het zal wel aan mij liggen maar ik kon de "edit" niet meer vinden. Vandaar nieuwe post.

Na het aardig vervellen in het gezicht is alles toch weer goed gekomen. Het rode is weg. Kan iemand me eigenlijk vertellen of ik nu nog moet doorgaan met smeren, en met welke interval?
Mijn tube zal denk ik over 2 weken wel op zijn.

Ik zag trouwens ook wat over haaruitval in combinatie met de exzeem. Ik merk dat ik boven/achter op mijn hoofd wat kaliger ben geworden. Nou lees ik over mensen "met plukken tegelijk", dat heb ik iig niet. Het is wel de plek waar ik altijd het meeste last van talgophopingen had. Ik hoop dat dit overgaat nu ik de ketoconazol gebruik. Ook hiervan zou ik graag weten of mensen dit blijven gebruiken....
MisterE2002 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2007, 23:32   #210
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterE2002 Bekijk bericht
hmm, het zal wel aan mij liggen maar ik kon de "edit" niet meer vinden. Vandaar nieuwe post.

Na het aardig vervellen in het gezicht is alles toch weer goed gekomen. Het rode is weg. Kan iemand me eigenlijk vertellen of ik nu nog moet doorgaan met smeren, en met welke interval?
Mijn tube zal denk ik over 2 weken wel op zijn.

Ik zag trouwens ook wat over haaruitval in combinatie met de exzeem. Ik merk dat ik boven/achter op mijn hoofd wat kaliger ben geworden. Nou lees ik over mensen "met plukken tegelijk", dat heb ik iig niet. Het is wel de plek waar ik altijd het meeste last van talgophopingen had. Ik hoop dat dit overgaat nu ik de ketoconazol gebruik. Ook hiervan zou ik graag weten of mensen dit blijven gebruiken....

Wel opletten met die zalf ,want je krijgt er een filterdunne glanzende huid van. Normaal mag je die maar een tweetal weken gebruiken aan een stuk. Ik heb ook eczeem gehad (gelukkig acute eczeem) ,dit van november 2006 tot eind januari 2007....ben ook veel haar verloren (50%) . Eenmaal seborroïsch eczeem ,is de kans groot dat het steeds opnieuw zal terugkeren.
Dundee is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 19:21
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Astma, Eczeem of nog wat anders? Lies86 AA - Algemeen 18 7 november 2006 09:59
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.