Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 januari 2005, 11:07   #31
Hellen
Webwitch
 
Geregistreerd: 14 september 2004
Berichten: 158
Ik zeg altijd maar zo: als je ergens binnenkomt valt er echt geen mens op je oogverblindend mooie innerlijk. Maar dat betekent nog niet, dat uiterlijk alles is Iemand schreef al: met het komen der jaren wordt het voor iedereen anders. Ik schrijf anders, want minder hoeft het niet te zijn.De heersende trend om alles strak englad te trekken en er op je 50e nog uit te willen zien als toen je 18 was, gaat mijn deur mooi voorbij. En als ik iemand tegenkom wil ik weten of hij of zij een prettig persoon is. Het fysiek voorkomen zegt me niet zoveel. En natuurlijk: sommige mensne kan ik mooi vinden om te zien. Maar dan nog vind ik hoe ze zijn belangrijker. Daar moet je het immers vooral mee doen in je intermenselijke contacten . Anyway: in mijn jeugd leverde dat ook een rare stoet aan vriendschappen op. Waar op school qua uiterlijkheden heel erg in hokjes en groepjes werd gedacht, kwamen bij mij thuis wavers, rockers, kakkers en alle anderen gezellig over de vloer.

En ja...ik strooi ook Toppik op mijn hoofd.Als dat bijdraagt tot een fijner gevoel over jezelf , dan straal je dat immers ook uit. Toch? Geldt ook voor haarwerken etc. Het gaat er dus, wat anderen oo al zeiden, vooral om dat je je lekker voelt in je eigen lijf.
__________________
Allways look on the bright side of life.....


Diagnose december 2004.
Wat gooi ik sinds die dag in de strijd ?
Diane 35
Rooscure
Toppik

plus dagelijks:
* 1 kilo moed
* 1 flinke dosis relativeringsvermogen
* 3 koppen positiviteit
* een flinke korrel zout
* minstens eenmaal lachen om jezelf
* soms wat tranen

Goed door elkaar roeren en innemen. Het smaakt vaak zoet en soms wat bitter, maar de werkzaamheid is bewezen!
Hellen is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2005, 12:58   #32
lanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Berichten: 316
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Zo Kevin, ben je er zo eentje? Als iemand zijn of haar kop jou niet aanstaat, dan kan diegene het wel schudden bij jou? Ik neem aan dat je het hier niet eens over een potentiële partner hebt, maar over relaties in het algemeen, zoals vriendschappen? Als jij echt zo bent, dat je mensen behandelt op de manier hoe ze er in jouw ogen uitzien, dan wens ik je vooral veel haaruitval toe!

Jij moet eens leren relativeren in plaats van met die enorme dooddoener aan te komen van een samenleving "die nu eenmaal zo werkt." Zo werkt die samenleving niet, zo werken een aantal leden van die samenleving. Dat is heel wat anders.

Ik geef molletje en pizzacat groot gelijk. Het is wel allemaal relatief, zo simpel is het!

Hi haarmannetje,

Ik dacht dat jij een christen was/ bent?

wat gij niet wilt dat u geschied, wens dat s.v.p. ook een ander niet!
onder geen enkele omstandigheid


het beste,

Lanne
lanne is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2005, 13:33   #33
koppiekoppie
jeezes, wa een hair!
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Locatie: Belgium
Berichten: 338
Geslacht:
wat haarmannetje daar zei was volledig juist! Totaal mee eens!
__________________
Phyto Phytolium 4
Phytologist 15 shampoo
Neofollics Shampoo (sinds januari 2016 om de dag)
Regenepure DR/NT shampoo (sinds januari 2016 om de dag)
koppiekoppie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2005, 13:55   #34
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Helaas is het uiterlijk het eerste dat je ziet als je iemand ontmoet. En in deze op uiterlijke kenmerken gerichte maatschappij kijkt een hele groep mensen niet eens veel verder. Onbelangrijk kan je het uiterlijk volgens mij niet noemen.

Ik vind het uiterlijk belangrijk in die zin, dat ik graag iemand zie die goed verzorgd is, met of zonder haar . Het uiterlijk zegt ook wel degelijk wat over het innerlijk. Een mooie geest heeft een bepaalde uitstraling naar buiten, en kan dus zo ook een uiterlijk kenmerk worden.

Het ligt er aan waar je voor kiest: als je uiterlijk alleen belangrijk vindt, kom je uiteindelijk altijd bedrogen uit. Als je kiest voor het innerlijk van mensen, dan kost dat meer moeite, maar het is ook het enige dat de moeite waard is.
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2005, 14:16   #35
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ja maar wat ik nooit snap, we hebben het hier over een abstract begrip als een "op het uiterlijk gerichte maatschappij". Maar wat is dat nu eigenlijk? Is de maatschappij soms één of andere autonome entiteit met een eigen mening? Ik vind het allemaal zo vaag. Bovendien scheppen de meesten hier de indruk dat er één of ander model bestaat voor een perfect uiterlijk. Dat model bestaat enkel in een pseudo werkelijkheid die door de media wordt gecreëerd en in stand gehouden, omdat dat meer oplevert: het neerzetten van een ideaalbeeld bereikt een groter publiek dan een verdeeld beeld van wat mooi is. Maar die pseudowereld is niet de werkelijke wereld; een wereld waarin mensen intensief met elkaar te maken krijgen en elkaar leren kennen.

So what dat mensen op het eerste gezicht naar het uiterlijk kijken? Wat is dan eigenlijk het probleem?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2005, 14:30   #36
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Het zogenaamde perfecte uiterlijk is toch ook kunstmatig geschapen? Dat wordt in stand gehouden door wat je dagelijks krijgt voorgeschoteld op televisie, tijdschriften e.d. Ik denk dat heel veel mensen daar heel goed doorheen kunnen prikken, maar er is een groep mensen die zich steeds meer richt op uiterlijk. Er wordt ook een "maakbaar perfect uiterlijk" geschapen: kijk naar programma's als Make me beautiful e.d. Verfraaiing verwordt tot norm, er wordt een suggestie gewekt dat "lelijkheid" een kwestie is van twee dingen: eigen schuld of een lege portemonnee. Het zal hier op het haarweb niet spelen , maar ik post ook wel eens op zgn "vrouwenfora". Er zijn hele discussies van allerlei jonge meiden aan de gang, die ontzettend graag een schaamlipverkleining willen, omdat ze niet willen of kunnen accepteren dat de "gemiddelde" vagina er niet uitziet als de geretoucheerde versie in een seksblad.

Oprah Winfrey heeft eens een hele uitzending besteed aan de manier waarop zij in een dag tijd werd "opgelapt" voor shows en fotoreportages. Ze wilde op die manier laten zien hoezeer de schoonheid van beroemdheden e.d. op een illusie berust.

Overigens worden bij veel bladen uitgebreid onderzoeken verricht welke modellen de lezers het meest aanspreken: kleding voor grote maten wordt veel minder goed verkocht als deze wordt gepresenteerd op "dikke" modellen.
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2005, 14:38   #37
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Georgie, dat klopt allemaal wel, maar dat heeft betrekking op twee groepen mensen:

1) Pubers die in een identiteitscrisis zitten en graag willen voldoen aan de verwachtingen van de omgeving. Zij zijn er zeer gevoelig voor en uiteindelijk gaat het vanzelf over. Dit hoort gewoon bij een levensfase en dat kunnen we niet veroordelen.

2) Domme idioten die op de één af andere manier geen voldoening uit het leven kunnen halen. Ze zijn constant op zoek naar perfectie, maar zullen deze (uiteraard) nooit vinden. Dat maakt ze ongelukkig, verbitterd en met name ook afwijzend richting de mensen die in hun ogen niet voldoen aan het ideaalbeeld. Weet dan ook, dat die afwijzing voortkomt uit persoonlijke frustraties.

Dit is altijd al zo geweest en dit zal altijd zo blijven. Maar over het algemeen zijn de meeste mensen heel aardig en ongevoelig voor die prikkels. Ik zit wel eens in de trein en dan hoor ik soms wel mensen praten over de afgelopen aflevering van bijvoorbeeld "Make me beautiful". Over het algemeen vinden mensen in de echte wereld zoiets maar belachelijk, dat hoor je aan hun reacties. Niemand neemt zo'n programma echt serieus en dat is maar goed ook.

Ik vind het wel een schande dat de overheid zulke prikkels toelaat, want er zijn wel degelijk mensen die er door beïnvloed worden, zoals die jonge (puber)meiden waar jij het over hebt. Kijk, het stimuleren van zulke gevoelens is natuurlijk de andere kant en dat is wat er inderdaad steeds meer gebeurt. Dat zou moeten worden verboden.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2005, 14:47   #38
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
En dan nog even een aanvulling ten aanzien van onderzoekingen op dit gebied. Mensen komen altijd met hetzelfde verhaaltje aankakken: onderzoek heeft aangetoond dat mooie mensen meer verdienen, een betere loopbaan kunnen verwachten en over het algemeen meer succesvol zullen zijn in hun leven. Als ik echter één ding heb geleerd van de academische wereld is het wel dat 'het volk' onderzoeksuitkomsten altijd wil interpreteren naar toepasbare feiten en dat is verkeerd. Het gebeurt ook door politici, of dagbladen, of tijdschriften, of managers, of andere belangrijke personen of instanties die met onderzoeksuitkomsten zaken voor elkaar kunnen krijgen. En 'het volk' doet het dus ook.

Ik kan mij niet voorstellen dat een wetenschappelijk artikel vast concludeert met iets als: "uit dit onderzoek is zonder twijfel gebleken dat mooie mensen meer verdienen." Zo gaat dat niet. Er wordt altijd een verantwoordig bij gegeven en men spreekt altijd in de vorm van: "er zijn aanwijzingen," "er moet meer onderzoek worden verricht naar," "we hebben de indruk" enzovoort. Het gaat verder dan altijd om zo'n specifiek en gedetaileerd gebied, dat het niet eens volledig gegeneraliseerd kan worden.

Dus ik wil niet zeggen dat dergelijk wetenschappelijk onderzoek onzin is, maar het slaat werkelijk nergens op hoe mensen zonder enig bezwaar dergelijke onderzoeken maar even aanhalen om een bepaald zelfmedelijden of de zelfverheerlijking te voeden.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2005, 14:50   #39
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Haarmanntje: natuurlijk heeft dat gelukkig alleen maar betrekking op bepaalde groepen.
Maar ik vind de indruk die met dit soort programma's gewekt wordt kwalijk.
Er zijn soms deelnemers in te vinden, die na de "metamorfose" ineens WEL helemaal gelukkig zijn. Daarvoor was dat blijkbaar onmogelijk... De onterechte boodschap die wordt gebracht: met een "juist" uiterlijk wordt het allemaal ineens leuk.
En dan gaat het niet om mensen met een afschrikwekkende "afwijking", maar om heel "gewone" personen.
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2005, 15:59   #40
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Haarmanntje: natuurlijk heeft dat gelukkig alleen maar betrekking op bepaalde groepen.
Maar ik vind de indruk die met dit soort programma's gewekt wordt kwalijk.
Er zijn soms deelnemers in te vinden, die na de "metamorfose" ineens WEL helemaal gelukkig zijn. Daarvoor was dat blijkbaar onmogelijk... De onterechte boodschap die wordt gebracht: met een "juist" uiterlijk wordt het allemaal ineens leuk.
En dan gaat het niet om mensen met een afschrikwekkende "afwijking", maar om heel "gewone" personen.
Ja klopt, helemaal mee eens.

Er was een vrouw die in huilen uitbastte toen ze over haar ontevredenheid begon en ze wilde ook geen foto's van haarzelf in de kamer. Zo'n vrouw is in mijn ogen psychisch niet orde en zou naar een psycholoog dan wel psychiater doorverwezen moeten worden. Het was een hele normale vrouw, ze zag er gewoon gezond uit... een vrouw van in de 40.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2005, 16:14   #41
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Mensen die ontevreden zijn over zichzelf raad ik aan om het boek " De 7 eigenschappen van effectief leiderschap" van Stephen R. Covey te lezen.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2005, 16:27   #42
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
ik zou ze Dr. Phil Getting Real: Lessons in Life, Marriage, and Family adviseren
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2005, 23:49   #43
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Ik zou een sessie met mij adviseren

In onze maatschappij is er een vraag naar de continue herhaling van de schoonheidsidealen, het is oorzaak en gevolg. Dat is een sociologisch gegeven. Daar tegenover staat dat er op intermenselijk heel andere factoren meespelen. Je hebt soms mensen die ontegenzegelijk echt lelijk zijn, en die die impressie ook de rest van de avond op je achterlaten. De meeste mensen hebben echter een of meerdere redeeming features, ze zijn sympathiek, hebben een goed verhaal, etc etc. Aan het eind van de avond hebben die mensen een andere indruk achtergelaten.

En ook al ben je geen spetter, en met minder haar, so what, je bent niet verantwoordelijk voor je eigen creatie. Het is wel slim om fatsoenlijk aandacht te besteden aan je kleding en verzorging. Niet zozeer om het fashion-statement uit hangen maar wel om aan te geven dat je naar de situatie weet te conformeren ( of als ultieme anarchist, het tegendeel ) En daarmee geef je je geengageerdheid aan.

zorg dat de indruk die je uiteindelijk achterlaat goed is.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2005, 13:41   #44
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door molletje
ik ben toevallig een vrouw, en my intereseert het niks of iemand nou wel of geen haar heeft. ik kyk naar de innerlyke uitstraling van een persoon.
Single ?


Ik vind het zo'n gezwets over dat het innerlijk belangrijker is, weet ik veel wat allemaal. Wat kevinme al zegt, de eerste indruk is gebaseerd op het uiterlijk en niemand weet hoe vriendelijk of aardig ik wel niet ben. Ook ik heb een heleboel dingen die ik aan mezelf zou willen veranderen, maar kan het prima relativeren behalve me haarverlies. Ik ben niet blind, ik vind gewoon dat ik er niet knapper op wordt en dat wil helemaal niet zeggen dat kale mannen bij voorbaat lelijk zijn.

Dan kan men me wel vertellen dat ik me niet moet aanstellen, maar ik voel me gewoon minder man. Vergelijk het met een vrouw die helemaal geen borsten heeft en dat heeft niks te maken met het feit dat de boze buitenwereld grote tieten wil en/of mannen met haar, het is gewoon niet of minder mooi, punt.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2005, 14:48   #45
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Volgens mij willen de meeste mensen ook "gewoon" zijn. En dan in de zin van gewoon een prettig uiterlijk hebben. Een volle buste is leuk, maar als je met twee erwtjes of twee meloenen loopt, ben je vaak een redelijk opvallende uitzondering. De meeste mensen willen niet negatieve zin opvallen. En bij sommige mensen neemt het idee "dat iedereen er naar kijkt" soms reusachtige, obsessieve vormen aan. En ik geloof dat ze daarin nog eens gesterkt worden door de heersende "schoonheidsidealen"en de groeiende overtuiging dat het uiterlijk altijd maar "maakbaar" moet zijn.

Mijn eigen man werd op zijn 22ste kaal, heeft het gelijk rigoreus afgeschoren (heb ik hier al eens verteld natuurlijk). Dat gaf, op zijn zachtst gezegd, toch best wel veel reacties (we hebben het hier ook over bijna 30 jaar geleden). En nog wel eens. Ik vind het heel sterk van hem, maar het is niet voor iedereen weggelegd.

Ik zou het als vrouw natuurlijk ook best kunnen doen, maar ik geloof niet dat er al aan toe ben .
Georgie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.