Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 december 2020, 20:17   #1
Nano
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2018
Berichten: 8
Geslacht:
Post Esteworld vragen

Hej,


Ik ben een 33 jarige man met haaruitval vooraan aan de kruin, ben al 2 jaar aan het meevolgen in de verschillende topics en zou graag een haartransplantatie laten doen bij Esteworld.

Ik zit echter met paar vragen waar ik eerlijk en een onafhankelijk antwoord op wil.

De eerste vraag is: Zijn de sneetjes of andere littekens nog zichtbaar na 1 jaar na de transplantatie? Met andere woorden, kan ik gewoon weer terug mijn haar afscheren als ik dit zou willen zonder dat er lelijke littekens te zien zijn van de HT?

Is het echt nodig om Medicatie te gebruiken om het haar dat juist is ingeplant te behouden? Of is dit vooral om te zorgen dat het al bestaand haar niet verder verdwijnt. Zijn er mensen die met succes 5 jaar (of langer) na de HT nog bijna al hun haren behouden hebben?

Vanaf wanneer mag je terug je haar scheren/knippen? Is dit al na 1 maand (als je voorzichtig bent?)

Is het toonbaar om na 1 maand na de HT terug aan het werk te gaan? of ziet je hoofd er dan niet uit ? Kan ik dan een muts opzetten(na 1 maand)? of is dat geen goed idee?


Ik heb deze vragen ook al eens gevraagd aan Esteworld, maar wil toch eens confirmatie van "onafhankelijke" mensen die al een Ht achter de rug hebben.


Alvast bedankt voor de tips & info!
Nano is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2020, 20:36   #2
Haartjes2020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2020
Berichten: 296
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nano Bekijk bericht
Hej,


Ik ben een 33 jarige man met haaruitval vooraan aan de kruin, ben al 2 jaar aan het meevolgen in de verschillende topics en zou graag een haartransplantatie laten doen bij Esteworld.

Ik zit echter met paar vragen waar ik eerlijk en een onafhankelijk antwoord op wil.

De eerste vraag is: Zijn de sneetjes of andere littekens nog zichtbaar na 1 jaar na de transplantatie? Met andere woorden, kan ik gewoon weer terug mijn haar afscheren als ik dit zou willen zonder dat er lelijke littekens te zien zijn van de HT?

Is het echt nodig om Medicatie te gebruiken om het haar dat juist is ingeplant te behouden? Of is dit vooral om te zorgen dat het al bestaand haar niet verder verdwijnt. Zijn er mensen die met succes 5 jaar (of langer) na de HT nog bijna al hun haren behouden hebben?

Vanaf wanneer mag je terug je haar scheren/knippen? Is dit al na 1 maand (als je voorzichtig bent?)

Is het toonbaar om na 1 maand na de HT terug aan het werk te gaan? of ziet je hoofd er dan niet uit ? Kan ik dan een muts opzetten(na 1 maand)? of is dat geen goed idee?


Ik heb deze vragen ook al eens gevraagd aan Esteworld, maar wil toch eens confirmatie van "onafhankelijke" mensen die al een Ht achter de rug hebben.


Alvast bedankt voor de tips & info!
Hoi Nano,

Heb je toevallig je vragen al eens op google.com ingetypt? Dit zijn wel erg standaard vragen, die op elke willekeurige website terug te vinden zijn.
__________________
FUE Saffier Haartransplantatie Esteworld 07-2020

Regime
Biotine 1 x 1000ug pd sinds 10-03-2020
Ketokonazol 3 x pw sinds 10-07-2020
Essengen 6 plus 0.75ml pd sinds 27-07-2020
Dermapen 1,25mm 1 x pw sinds 10-11-2020
Haartjes2020 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2020, 13:12   #3
Lennard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2020
Berichten: 58
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haartjes2020 Bekijk bericht
Hoi Nano,

Heb je toevallig je vragen al eens op google.com ingetypt? Dit zijn wel erg standaard vragen, die op elke willekeurige website terug te vinden zijn.

Als je dat zo goed weet haartjes waarom geef je dan niet gewoon fatsoenlijk antwoord. Daar heeft iemand meer aan en het zijn gewoon legitieme vragen op de juiste website/forum hoor. Sterker nog je lult uit je nek want je moet als leek wel heel erg gaan spitten om de juiste antwoorden te krijgen + sommige vragen zijn misschien de wijze waarop een behandeling plaatsvindt afhankelijk.

Laatst gewijzigd door Lennard; 10 december 2020 om 18:15
Lennard is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2020, 21:41   #4
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.156
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nano Bekijk bericht
Hej,


Ik ben een 33 jarige man met haaruitval vooraan aan de kruin, ben al 2 jaar aan het meevolgen in de verschillende topics en zou graag een haartransplantatie laten doen bij Esteworld.

Ik zit echter met paar vragen waar ik eerlijk en een onafhankelijk antwoord op wil.

De eerste vraag is: Zijn de sneetjes of andere littekens nog zichtbaar na 1 jaar na de transplantatie? Met andere woorden, kan ik gewoon weer terug mijn haar afscheren als ik dit zou willen zonder dat er lelijke littekens te zien zijn van de HT?

Is het echt nodig om Medicatie te gebruiken om het haar dat juist is ingeplant te behouden? Of is dit vooral om te zorgen dat het al bestaand haar niet verder verdwijnt. Zijn er mensen die met succes 5 jaar (of langer) na de HT nog bijna al hun haren behouden hebben?

Vanaf wanneer mag je terug je haar scheren/knippen? Is dit al na 1 maand (als je voorzichtig bent?)

Is het toonbaar om na 1 maand na de HT terug aan het werk te gaan? of ziet je hoofd er dan niet uit ? Kan ik dan een muts opzetten(na 1 maand)? of is dat geen goed idee?


Ik heb deze vragen ook al eens gevraagd aan Esteworld, maar wil toch eens confirmatie van "onafhankelijke" mensen die al een Ht achter de rug hebben.


Alvast bedankt voor de tips & info!
Hallo Nano,

De getransplanteerde haren zijn niet hormoongevoelig, daar hoef je dus geen medicatie voor te slikken om die te behouden. Die haren vallen niet meer uit.
Maar als je de overige haren wilt behouden dan zal je daar medicatie voor moeten slikken/smeren.
Hoe zichtbaar de sneetjes zijn weet ik niet. Het ligt ook een beetje aan deskundigheid van degene die ze maakt..

Ik zie nog veel twijfel bij je. Denk er nog even goed over na. Het is geen verplichting om een haartransplantatie te laten doen, het wordt er niet altijd beter van. En zeker niet zolang je haaruitval niet gestabiliseerd is.

Succes.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2020, 09:54   #5
Nano
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2018
Berichten: 8
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lennard Bekijk bericht
Als je dat zo goed weet haartjes waarom geef je dan niet gewoon fatsoenlijk antwoord. Daar heeft iemand meer aan en het zijn gewoon legitieme vragen op de juiste website/forum hoor. Sterker nog je lult uit je nek want je moet als leek wel heel erg gaan spitten om de juiste antwoorden te krijgen + sommige vragen zijn misschien de wijze waarop een behandeling plaatsvindt afhankelijk.
Bedankt, het waren vragen waar ik niet direct een antwoord op vond.
Ik zit 3 dagen per week op het forum, gedurende al meer dan 2 jaar. Ik zie in een andere topic dat jij met dezelfde vraag zit ivm sneetjes die zichtbaar zijn. Al antwoord op gehad?
Nano is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2020, 09:57   #6
Nano
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2018
Berichten: 8
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Hallo Nano,

De getransplanteerde haren zijn niet hormoongevoelig, daar hoef je dus geen medicatie voor te slikken om die te behouden. Die haren vallen niet meer uit.
Maar als je de overige haren wilt behouden dan zal je daar medicatie voor moeten slikken/smeren.
Hoe zichtbaar de sneetjes zijn weet ik niet. Het ligt ook een beetje aan deskundigheid van degene die ze maakt..

Ik zie nog veel twijfel bij je. Denk er nog even goed over na. Het is geen verplichting om een haartransplantatie te laten doen, het wordt er niet altijd beter van. En zeker niet zolang je haaruitval niet gestabiliseerd is.

Succes.
Ben al bijna 3 jaar aan het onderzoeken, ga dus niets overhaast doen

Ik ben vooral kaal aan de kruin, voor de rest heb ik nog veel haar. Ik had ergens gelezen dat dit de kaalheid is die het beste te behandelen valt.
Het is pas de laatste 2 jaar dat het iets sneller gegaan is.
Heb jij al ervaringen met HT?
Nano is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2020, 10:47   #7
Haartjes2020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2020
Berichten: 296
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lennard Bekijk bericht
Als je dat zo goed weet haartjes waarom geef je dan niet gewoon fatsoenlijk antwoord. Daar heeft iemand meer aan en het zijn gewoon legitieme vragen op de juiste website/forum hoor. Sterker nog je lult uit je nek want je moet als leek wel heel erg gaan spitten om de juiste antwoorden te krijgen + sommige vragen zijn misschien de wijze waarop een behandeling plaatsvindt afhankelijk.

Nou, dan kan ik blijkbaar beter googleen dan de rest van de wereld.

Overigens was het alleen een vraag, zodat ik niet iemand zijn vragen ga beantwoorden als er zelf nog niet gezocht is.

Blijkbaar ben jij met het verkeerde been uit je bedje gestapt.
__________________
FUE Saffier Haartransplantatie Esteworld 07-2020

Regime
Biotine 1 x 1000ug pd sinds 10-03-2020
Ketokonazol 3 x pw sinds 10-07-2020
Essengen 6 plus 0.75ml pd sinds 27-07-2020
Dermapen 1,25mm 1 x pw sinds 10-11-2020
Haartjes2020 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2020, 13:44   #8
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.156
Geslacht:
Even vriendelijk mannen. Het is bijna kerst.
Nano stelt gewoon een vraag. En ja, er bestaat een grote kans dat je op een forum een vraag stelt die al meerdere keren is gesteld. Dat geeft niet. Als je persoonlijk antwoord wil, gewoon die vraag stellen. Ook al kan het voor de diehards soms irritant zijn, maar we zijn allemaal zo begonnen. Ik tenminste wel.

Nano, ik heb inderdaad al een haartransplantatie gehad, maar dat is al bijna dertig jaar geleden en niet te vergelijken met de haartransplantaties van tegenwoordig.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2020, 11:51   #9
Nano
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2018
Berichten: 8
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Even vriendelijk mannen. Het is bijna kerst.
Nano stelt gewoon een vraag. En ja, er bestaat een grote kans dat je op een forum een vraag stelt die al meerdere keren is gesteld. Dat geeft niet. Als je persoonlijk antwoord wil, gewoon die vraag stellen. Ook al kan het voor de diehards soms irritant zijn, maar we zijn allemaal zo begonnen. Ik tenminste wel.

Nano, ik heb inderdaad al een haartransplantatie gehad, maar dat is al bijna dertig jaar geleden en niet te vergelijken met de haartransplantaties van tegenwoordig.
Bedankt voor te antwoorden Dus jij hebt een haartransplantatie gehad met de FUT techniek?
Nano is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2020, 11:54   #10
Nano
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2018
Berichten: 8
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haartjes2020 Bekijk bericht
Nou, dan kan ik blijkbaar beter googleen dan de rest van de wereld.

Overigens was het alleen een vraag, zodat ik niet iemand zijn vragen ga beantwoorden als er zelf nog niet gezocht is.

Blijkbaar ben jij met het verkeerde been uit je bedje gestapt.
Ik wil vooral ervaringen horen van mensen die dadwerkelijk een Ht hebben gehad. Als ik google krijg ik enkel antwoorden van HT klinieken die natuurlijk zeggen dat je niets meer van de sneetjes gaat zien. Ze zijn natuurlijk biased
Nano is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2020, 12:21   #11
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.156
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nano Bekijk bericht
Bedankt voor te antwoorden Dus jij hebt een haartransplantatie gehad met de FUT techniek?
Klopt. Bij hairplus. Volgens mij zijn ze nu nog een van de weinige klinieken die nog FUT aanbieden.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2020, 12:51   #12
Arno1990
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2018
Berichten: 114
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nano Bekijk bericht
Hej,


Ik ben een 33 jarige man met haaruitval vooraan aan de kruin, ben al 2 jaar aan het meevolgen in de verschillende topics en zou graag een haartransplantatie laten doen bij Esteworld.

Ik zit echter met paar vragen waar ik eerlijk en een onafhankelijk antwoord op wil.

De eerste vraag is: Zijn de sneetjes of andere littekens nog zichtbaar na 1 jaar na de transplantatie? Met andere woorden, kan ik gewoon weer terug mijn haar afscheren als ik dit zou willen zonder dat er lelijke littekens te zien zijn van de HT?

Is het echt nodig om Medicatie te gebruiken om het haar dat juist is ingeplant te behouden? Of is dit vooral om te zorgen dat het al bestaand haar niet verder verdwijnt. Zijn er mensen die met succes 5 jaar (of langer) na de HT nog bijna al hun haren behouden hebben?

Vanaf wanneer mag je terug je haar scheren/knippen? Is dit al na 1 maand (als je voorzichtig bent?)

Is het toonbaar om na 1 maand na de HT terug aan het werk te gaan? of ziet je hoofd er dan niet uit ? Kan ik dan een muts opzetten(na 1 maand)? of is dat geen goed idee?


Ik heb deze vragen ook al eens gevraagd aan Esteworld, maar wil toch eens confirmatie van "onafhankelijke" mensen die al een Ht achter de rug hebben.


Alvast bedankt voor de tips & info!
Hi Nano,

Goed dat je je vragen stelt en ik snap dat dit soms fijner/makkelijker is dan een heel forum door te spitten. Ik heb 2,5 jaar geleden een FUE HT ondergaan voor m'n voorzijde en ga over een paar dagen weer voor m'n kruin. Ik zal proberen je vragen te beantwoorden met de kennis die ik heb.

De eerste vraag is: Zijn de sneetjes of andere littekens nog zichtbaar na 1 jaar na de transplantatie? Met andere woorden, kan ik gewoon weer terug mijn haar afscheren als ik dit zou willen zonder dat er lelijke littekens te zien zijn van de HT?
Na een FUE behandeling is er nauwelijks iets te zien. Bij de FUE Saffier methode worden de kleinste boortjes gebruikt, waardoor er amper een litteken achterblijft. Wellicht dat als je jezelf helemaal kaal scheert dat je iets kunt zien, maar volgens mij valt dit mee. Bij mijzelf zie je als je heel goed kijkt wat minipuntjes, maar ik weet niet hoe dat er uit ziet als ik al m'n haar afscheer.

Is het echt nodig om Medicatie te gebruiken om het haar dat juist is ingeplant te behouden? Of is dit vooral om te zorgen dat het al bestaand haar niet verder verdwijnt. Zijn er mensen die met succes 5 jaar (of langer) na de HT nog bijna al hun haren behouden hebben?
Medicatie is enkel nodig om bestaand haar te behouden. Je kan wel bepaalde vitamines/voedingssupplementen gebruiken om je gehele haar in goede conditie te houden, maar dat doet verder niets tegen haaruitval. Ik gebruik zelf 2,5 jaar Minoxidil en 1 jaar Finasteride oraal. Lastig te zeggen of het goed helpt, maar van enige stabilisatie lijkt wel sprake. Of dit door de medicatie komt, dat weet ik niet.

Vanaf wanneer mag je terug je haar scheren/knippen? Is dit al na 1 maand (als je voorzichtig bent?) Daar verschillende meningen nogal over. Ik heb dit bij meerdere klinieken nagevraagd.
Knippen mag volgens mij vrijwel direct zodra het lang genoeg is om het te knippen, maar dan ben je du al een tijd verder. Scheren van donor kan volgens de ene partij 1 maand na je HT en volgens anderen zelfs pas na 6 maanden. Ik heb er destijds voor gekozen om na 3 maanden m'n donor voorzichtig te scheren. Ontvangstgebied zou ik sowieso niet gaan scheren en knippen zou ik pas doen zodra je een beetje een fatsoenlijk kapsel kunt maken.

Is het toonbaar om na 1 maand na de HT terug aan het werk te gaan? of ziet je hoofd er dan niet uit ? Kan ik dan een muts opzetten(na 1 maand)? of is dat geen goed idee?
Tja, wat is toonbaar? Na een maand kan je zeker een muts opzetten. Na 2 weken zijn je wondjes zo goed als weg en heb je gewoon een gemillimeterd kapsel. Dat zal mensen opvallen, maar met een beetje geluk zien ze weinig van je HT. Je moet het dan maar net weten, anders ziet men het niet. Tenzij de huid erg onrustig blijft of je shockloss ervaart. Kans op shockloss is niet groot, maar het kan voorkomen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en wens je succes met je keuze!

Laatst gewijzigd door Arno1990; 15 december 2020 om 13:02
Arno1990 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
esteworld, vragen

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.