Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 mei 2012, 09:20   #271
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
als je wilt gaan we eens ergens een koffietje slurpen?
enige probleem is dat ik nu heel het weekend moet werken en volgende donderdag in vakantie vertrek... ik ben dus pas vrij vanaf 15/06. maar dan maak ik heel graag tijd voor je... zou fijn zijn om eens bij te babbelen.
Zie maar...
x
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2012, 17:57   #272
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Oké, zie ik zeker zitten, véél te lang geleden. Na 15/6 spreken we af. Tot dan probeer ik me te 'gedragen'... Mercikes hé!!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2012, 09:05   #273
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Kop op, bolleke! Je hebt de kracht en doorzetting, dat heb je die 43 dagen dubbel en dik bewezen! Misschien moet je proberen om een nieuw doel/vooruitzicht te hebben, waar je naartoe kan werken?
Tinneke, super! Ik ga proberen om in juli ook eens naar de kapper te gaan - al ben ik daar nu reeds heel bang voor. Ik weet enkel niet waar te gaan..

Mijn blokperiode is alvast trekarm tot nu toe, niet trekvrij, maar ik veroorzaak nog geen te grote schade. Het is altijd wel moeilijker als mijn examens écht in zicht komen, maar ik probeer vol te houden.

Hoe gaat het nog met jullie?
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2012, 21:49   #274
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Oké Fleurr, bedankt voor je berichtje... het lukt me nog steeds niet goed.. blijf in mn dipje... maar ik kom er wel uit!
Succes met de examens, er komen ALTIJD betere tijden...!! xx
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2012, 23:15   #275
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Bedankt, bolleke! & Je komt er zeker uit! Hou maar vast aan je eigen woorden "Er komen ALTIJD betere tijden", want gelijk heb je.
Ik heb volgens mij al 2 trekvrije dagen achter de rug! Ik heb allesbehalve aan het trekken gedacht, en heb er zelfs niet eens op gelet om het niet te doen. Wat blijft het toch iets raars...
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2012, 16:00   #276
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
hoi fleurr en iedereen,

ben gisteren naar de kapper geweest, vorige keer was het niet zo goed gesteld met m'n haar en nu 4 weken later zei de kapster als ik m'n haar los had gedaan 'wow, het ziet er veel beter uit dan vorige keer. Goed gedaan meid'. stiekem was ik wel blij en het is een opsteker om er verder tegenaan te gaan. heb al direct een nieuwe afspraak gemaakt voor binnen 4 weken. Ik geloof echt dat m'n haar een boost krijgt van die knipbeurt. het zijn biologische, versterkende producten en in combinatie met wat bijknippen, dat stimuleert de groei echt volgens mij.

Mijn kapper is de natuurkapper in Antwerpen. Je zit er helemaal alleen (geen andere klanten) en dat heeft me over de streep getrokken om te gaan.

Ik ben ook nog trekarm, en ben daar tevreden mee. ik doe zelfs geen moeite om trekvrij te zijn, ik heb al geleerd dat me dat meer schade dan goeds doet meestal. nu ben ik er relax bij en ik ben niet gefrustreerd als het eens een dag wat meer haartjes zijn.

Bolleke, we zien elkaar gauw, ok? ik stuur je via fb wel een mailtje om af te spreken. misschien kan dat een stimulans zijn? mij ontmoeten? haha ;-).

nog veel succes Fleurr, je bent goed bezig!


xxxx
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2012, 16:06   #277
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
de natuurkapper

Fleurr,

dit is de site van mijn kapper:
http://www.natuurkapper.be/default.htm
de persoon die mij knipt is Katty. Ze heeft twee klanten met TTM (1tje ben ik dus). ze kende het niet echt, heb haar dan uitgelegd wat het is enzo. ze doet er niet raar over. ze zegt wel 'och iedereen heeft iets', wat de lading natuurlijk niet helemaal dekt, maar bon, daar ga ik niet over struikelen.

Ik doe dus elke 4 weken een natuurlijke kleuring (geeft extra warmte, glans en diepte aan je oorspronkelijke kleur) / bijknippen. Je krijgt eigenlijk een super voedend masker op waar die kleur inzit, extra goed voor je haar.

Wow, ik ben hier precies reclame aan het maken, dat is helemaal niet zo. ik heb daar geen aandelen :-). maar we zijn allemaal zo vaak op zoek naar een kapper waar we ons goed bij voelen, en dat is voor mij daar het geval. dus ik deel daarom graag m'n ervaringen.

Laat je niet tegenhouden door het duiveltje in jezelf om eens te gaan. Gewoon doen! probeer ook van het moment te genieten, iemand mijn haar laten wassen was de eerste keer echt heftig, maar nu geniet ik wel van dat momentje...

succes!
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2012, 23:19   #278
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Hey Tinneke,

Bedankt om je ervaringen te delen! Wat leuk dat je de website van je kapper meegeeft, misschien kan ik daar in juli wel eens gaan. Moet je lang op voorhand een afspraak maken?
Vandaag heb ik denk ik toch 10-15 haren getrokken, maar het voelt nog steeds goed en maak me er niet teveel zorgen om. Tov vorige examenperiodes ben ik goed bezig!

Lukt het bij jullie wat?
Veel moed!
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2012, 09:51   #279
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
hoi fleurr,

je moet toch wel een paar weken op voorhand reserveren, dat is een nadeel. maar als ik reserveer, is dat voor mij een stimulans om het tot dan vrij goed te doen.

die eerste keer zal emotionel waarschijnlijk wel zwaar zijn, daar ga ik niet over liegen, en je zal je niet altijd op je gemak voelen (als ze je haar wast bv), maar daarna is het echt een bevrijding bijna. het is een grote stap vooruit (dat vond ik toch), dat je dat durft, dat je terug iets positiefs doet voor je haar, ...

Je kan er een leuk dagje antwerpen van maken, wat shoppen, naar de kapper, koffietje drinken,... een verwendag voor jezelf en je haar!

bij mij gaat het goed, paar haartjes per dag en dat is ok voor mij. ik kan me ook inhouden en de drang valt goed mee. so far so good!

Heel veel succes met je examens!
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2012, 22:41   #280
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Oké, ik denk er nog eens over na! Anders ga ik wel bij mezelf in de buurt. Ik wil allesins na bijna 3 jaar écht nog eens graag naar de kapper. Ik zie het ook wat als een stimulans om het beter te doen.
Vandaag staat de teller op 2, terug supergoed dus!

Bedankt tinneke, overmorgen beginnen we eraan. Hou ook vol daar!
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2012, 00:20   #281
Kloe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2012
Berichten: 4
Hallo iedereen,

Ik ben een 'groentje' op deze site en ben hier gekomen door een magazine. De reden waarom ik hier ben is omdat ik al een kleine 10 jaar aan TTM leidt (ik weet dit nu sinds 4 jaar), maar een 'milde' vorm. Ik had niet echt veel kale plekken en het was, als je het niet wist, niet echt te zien. Maar nu begint het erger en erger te worden en heb ik een aantal kale plekken gecreëerd! Ik ben nu bezig met mijn laatste examens en een thesis, heb reeds getekend bij een leuk bedrijf en ga binnenkort samenwonen met mijn vriend. Alle reden dus om dolenthousiast te zijn. Maar de kale plekken zijn een 'domper op de feestvreugde'. Ik maak me grote zorgen dat ik het binnenkort niet meer kan verbergen (ik durf mijn haar niet meer los te dragen) en ben nu ook echt bang om naar de kapper te gaan.

Daarom heb ik voor mezelf gezegd, het is genoeg! Ik hoop dat door hier af en toe uit te blazen en jullie verhalen te lezen, ik er van af raak, of toch verbetering zie!

Groetjes
Kloe is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2012, 09:27   #282
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Dag Kloe,

Welkom op dit forum, ik hoop dat het inderdaad kan helpen voor jou.
De toekomst ziet er fantastisch uit voor jou, probeer je daar aan op te trekken. Hopelijk zie je het niet te hard als "extra stress", maar kan het een motivatie zijn om trekarm/trekvrij aan al die dingen te beginnen.
Heb je dit trouwens al ooit aan iemand verteld?

Good luck
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2012, 10:37   #283
Kloe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2012
Berichten: 4
Een viertal jaar geleden heb ik dus ontdekt dat het een naam heeft en er veel over opgezocht. Door dit opzoeken werd ik er veel bewuster over en wou ik er iets aan doen. Ik heb het ondertussen aan 5tal mensen verteld: 2 goede vriendinnen, mijn ouders en mijn vriend. Vooral aan mijn vriend heb ik veel, hij wijst me er op als ik aan mijn haar frul. Hij prutst ook tijdens het leren constant aan de wondjes op zijn arm, iets wat blijkbaar dermotillomanie heet. Jaja, schoon koppel zijn wij

Nadat ik dit eerste onderzoek had gedaan (net na een examenreeks), ging het een paar maanden heel goed, zo goed als trekvrij! Maar met de volgende examens hing ik er terug aan en nu begint het te escaleren. Ik heb ook een thesis af te maken, dus ik weet dat als ik niets onderneem, ik het tegen eind augustus nog veel erger heb gemaakt.
Nu een avond en ochtend trekvrij, stelt nog niets voor, maar ja, stapje per stapje zeker?

Thanks om te luisteren...
Kloe is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2012, 15:13   #284
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Iedereen heeft wel zijn/haar gebreken, zeker weten. Jammer genoeg is de schade wij aanrichten nog een groot taboe, iets wat mensen niet kennen. Alleszins, ik ken en herken volledig je 'examenprobleem'. Mijn eigen oplossing is in de bib gaan studeren, daar heb je non-stop sociale controle, mijn drang heeft er alleszins niet de bovenhand. Misschien is dat het proberen waard voor je thesis?

En een avond en ochtend trekvrij is een zéér mooi begin! Hou vol aan de positieve dingen!

Succes
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2012, 10:26   #285
Kloe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2012
Berichten: 4
Woehoew, op 2 dagen tijd maar één haar uitgetrokken! Heel fier op mezelf! Wel zit ik constant nog met mijn handen in mijn haar, iets wat ik onbewust doe. Denk dat ik dat vooral moet afleren...

En Fleurrr, goede tip om in de bib te gaan werken, wou het voor deze examenperiode ook doen. Maar de bib van Antwerpen puilt uit van het volk. Je moet er een halfuur op voorhand aankomen om er een plaatsje te bemachtigen en als het dan zo druk is, kan ik me toch niet concentreren.

Tinneke, heel leuk dat je die kapper hebt aangereikt. Die is letterlijk achter mijn hoek, dus dan durf ik misschien eindelijk nog eens te gaan

Groetjes!
Kloe is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.