Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 39 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 25 april 2008, 10:39   #301
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joellie Bekijk bericht
Onderstaand een positieve reactie van het forum van Allergieplein. op emou olie.


nr. 11 Reactie van: maartje Uit:enkhuizen Datum:20-nov-2006 07:22:10
Grote kans dat die posting op allergieplein ook door de eigenaresse van de webwinkel zelf is geplaatst.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2008, 12:17   #302
Joellie
HaarWeb lid
 
Joellie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2007
Berichten: 98
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door naabar Bekijk bericht
Heb ik beiden nog niet geprobeerd. Het is wel zo dat ik die Selsun niet direct vind in Vlaanderen als ik internet resultaten mag geloven toch. Die verwijzen me 99% van de gevallen naar een NL site, heb je enig idee of er een shampoo met een andere naam bij mij voorhanden is?

Nog een tweede vraagje: het is zo dat ik elke morgen een douche neem en dus ook mijn haar was. Kan dat geen kwaad in die zin dat de werkzame stoffen van een shampoobeurt op dag x (bvb Nizoral) verloren gaan na het wassen met een gewone shampoo op dag x+1? Wordt het werkende bestanddeel dan niet "weggewassen"?
Probeer dan eerst de appelazijn. Nee ik ken geen andere naam dan de Selsun shampl. Maar in NL krijg ik deze bij de apotheek. Ik denk dat de apotheek het zeker wel kan bestellen bij de groothandel. vraag anders een doktersrecept. Het is echt een van de beste shampo's hiervoor. Maar appelazijn mixen met de loreal shampo( naam moet ik je ff schuldig blijfen vergeten te kijken) gaat het ook echt mee weg. Ik wissel het af en toe. maar gebruik meestal de selsun omdat de appelazijn heel vloeibaar is in je handen. Probeer maar eerst die appelazijn. en stop met die nizoral want dat werkt echt niet. bij mij athans. Wel nizoral in creme vorm of ketacenozol voor je gezicht. die werkt pas na 5 of 6 weken.
UV licht dood ook het gist.
__________________
Hoofdhuid (scalp)
H&S
Gezicht
test producten


Jezus geneest direct of hij gaat een weg met je en geneest je alsnog!
Joellie is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2008, 12:30   #303
Appleyard M
HaarWeb lid
 
Appleyard M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 22
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Helaas is M.M. de Vet zelf eigenaar van het webwinkeltje waar ze hier reclame voor maakt. Dat is verboden op HaarWeb, ik heb haar daar ook op aangesproken. Neem haar postings dus met een korreltje zout.
Hmm dat is inderdaad niet de bedoeling lijkt me. Voel me nu ook een beetje naïef dat ik er blindelings op in ben gegaan. Maar eigenaresse of geen eigenaresse, voor mij heeft het toch wel een zeer positief effect gehad en ik heb geen belang in die winkel Maargoed het schept natuurlijk geen vertrouwen in die winkel...
Appleyard M is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2008, 14:19   #304
M.M. de Vet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2007
Berichten: 4
Ik word een beetje verdrietig van deze uitspraken, ik ben een amtenaar en heb geen webwinkel. Ik werk voor de overheid en heb echt geen zin en tijd om mij hier in te verdiepen. Vanmorgen heb ik contact gezocht met de webwinkel en zij zullen Tiuri aanschrijven. Je mag tegenwoordig nergens meer spontaan op reageren. bij deze neem ik afscheid van jullie.
Jullie zullen mij niet meer op het forum zien.
M.M. de Vet is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2008, 14:51   #305
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M.M. de Vet Bekijk bericht
Ik word een beetje verdrietig van deze uitspraken, ik ben een amtenaar en heb geen webwinkel. Ik werk voor de overheid en heb echt geen zin en tijd om mij hier in te verdiepen. Vanmorgen heb ik contact gezocht met de webwinkel en zij zullen Tiuri aanschrijven. Je mag tegenwoordig nergens meer spontaan op reageren. bij deze neem ik afscheid van jullie.
Jullie zullen mij niet meer op het forum zien.
Ik word pas echt verdrietig van mensen die keer op keer onze leden in de maling proberen te nemen. Zogenaamd een patiënt zijn en lotgenoten hier verwijzen naar een "wondermiddeltje" dat je stiekem zelf verkoopt, ik vind het niet chic.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2008, 17:06   #306
Angel..
Banned user
 
Geregistreerd: 21 oktober 2007
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Ik word pas echt verdrietig van mensen die keer op keer onze leden in de maling proberen te nemen. Zogenaamd een patiënt zijn en lotgenoten hier verwijzen naar een "wondermiddeltje" dat je stiekem zelf verkoopt, ik vind het niet chic.
Ook ik heb de laatste tijd een hele stroom emoe olie promoters op haarweb ontdekt.
als je er wat van zegt wordt het glashard ontkend natuurlijk, vooral omdat ze zich steeds onder andere namen aanmelden. hoe meer mensen er zeggen er baat bij te hebben, hoe meer ze verkopen natuurlijk.

Kijk ook eens naar NicoLeL
gewoon ip blokkeren
Angel.. is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2008, 19:02   #307
DaNnY_24
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 november 2007
Berichten: 11
SE verdwijnt (bij gezonde mensen) bij voldoende slaap schone lakens en dekbedden niet te heet douchen, niet uitdrogende producten gebruiken doordat je huid dan weer meer vet gaat produceren (vooral niet als je een erg vette huid hebt door heet te douchen kan je huid beschadigen waardoor de allergische schimmel naarbinnen kan) en aanvullend eventueel een antischimmelmiddel voor max 4 weken.

MIJN THEORIE:
SE heeft niks met een slechte weerstand of iets te maken (kan me de laatste griep verkoudheid niet meer herinneren en dit terwijl ik een erg druk leven heb met Werk, sport, sex, drank en soms drugs) wat wel zo is is dat waarneer je stress, hoge testosteronspiegel hebt je afweersysteem even daalt (maar dat dalen is maar heel weinig dus als je al een hoge weerstand hebt en daalt iets) SE licht kan verergeren (bij sommige mensen) omdat ook de afweer van de huid afneemt, slaap je weer goe dneem je weer normale voeding gaat je afweersysteem weer naar normale waarde en verdwijnt SE,,, .
(allemaal mijn theorien uit eigen ervaring heb zelf ook SE alleen je ziet er niks meer van)

Ene je hebt 100% gelijk Tiuri... ze weten half niet wat ze sommige mensen aan kunnen doen met hun (goedbedoelde? of gewoon dikke winst maken!!) productjes, al is het product nog zo makkelijk en zonder bijwerkingen... Zo''n persooon zit HEEl erg met zijn huiduitslag en dan bestelt diegene een product dat zogenaamd door veel mensen is gebruikt en heel goed werkte...
En dan blijkt bij gebruik het helemaal niks of het zelfs erger te maken.

MENSEN GA DUS NAAR DE HUISARTS EN GA NIET ZOMAAR IETS KOPEN!

Ene het is echt geen zeldzame aandoening maar komt vooral bij jonge mensen voor(omdat als je ouder word jehuid minder vet gaat produceren ), naar schatting heeft 10 % last van cronische SE en denk wel dat iedereen eens een keer roos heeft gehad (een lichte vorm van SE) maar de meeste mensen grijpen snel in want SE kan ook strooien vanuit je hoofdhaar naar je gezicht (tijdens slapen)

Laatst gewijzigd door DaNnY_24; 27 april 2008 om 19:18
DaNnY_24 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2008, 13:50   #308
vlaamse reus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 14
Voor SE : ga Grote Klistabletten halen bij de apotheker, neem 1 tot 2 potjes leeg voor je echt resultaat hebt, maar blijf ze innemen!
Echt waar!! En ik ben GEEN verkoper.
Succes
vlaamse reus is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2008, 16:51   #309
mieske
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2008
Berichten: 2
Hoi,


Ik loop nu 1 jaar met Seborroiche eczeem. Maanden heb ik bij de dermatoloog gelopen maar daar kwamen we niet verder dan zalfjes me hormonen. Mijn lichaam zou te veel gist aanmaken. Er zou geen echt middel tegen Seborroiche Eczeem zijn alleen maar zalfjes en tabletten die het verminderen.
Mijn gezicht stond vol met dikke rode vlekken. Dag in dag uit jeuk en schilfertjes op mijn hoofd en in mij gezicht. Afspraken ging ik niet meer heen, op stap werd ook al een probleem.
Van de een op de andere dag ben ik gestopt met zalven en de dermatoloog. Ik had het echt helemaal gehad en ben nu 2 maanden op natuurlijke basis bezig. Ik slik 2x per dag Paardenmelk capsules van Equilac. www.equilac.nl. De capsules kun je bestellen bij de apotheek. En daarnaast gebruik ik 2x daags Omega3. De eerste 2 a 3 weken werden de vlekken alleen erger. Maar nu langzaam aan raak ik het kwijt. Ik drink hierbij 2 liter water zodat ik mijn nieren spoel.
Natuurlijk kan is het geen garantie dat het voor iedereen helpt. Maar proberen kan natuurlijk altijd.
Veel succes


Groetjes,
Michelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Hallo mensen,

Bij mij is seborroïsch eczeem geconstateerd op m'n gezicht en op m'n behaarde hoofdhuid. Dat is opzich een onschuldige aandoening, maar in al z'n onschuld toch zeer venijnig. Ik ben er achter gekomen dat het mijn leven waarschijnlijk toch meer gaat beïnvloeden dan ik eerst dacht.



Seborroïsch eczeem (Engels: seborrheic dermatitis) is namelijk een chronische eczeemaandoening, dat zich meestal manifesteert op de hoofdhuid. Ik heb een goede informatiefolder op internet gevonden en die als attachment bij deze post gedaan. Bij mij komt het eczeem nu al langer dan een jaar in meer of mindere mate voor in de nasolabiale plooien (de neus-wangplooien), een bekende plek voor dit eczeem omdat daar meer talg wordt afgescheden dan elders. Gelukkig komt het nog nergens anders voor, want het kan in principe uiteindelijk op de gehele hoofdhuid actief worden.

Het probleem met deze eczeemaandoening is dat het chronisch is, en dus nooit meer overgaat. Het kan wel een tijdje weggaan, maar het zal vroeg of laat weer de kop op steken. Daarbij zijn er nog niet echt geschikte behandelmethodes voor. Roos is ook een variant van deze eczeemsoort, maar het is zeker niet hetzelfde! Roos zorgt namelijk alleen voor schilfering en jeuk van de huid, terwijl seborroïsch eczeem gepaard gaat met een dikkere, rode huid.

Het enige wat bij mij goed helpt ertegen is hydrocortison. Echter, als ik hier mee stop is het binnen een dag weer terug, maar dan erger. Hydrocortison is een zalf die je maar kort mag gebruiken en vooral op de dunne gezichtshuid voor onherstelbare schade kan zorgen. Daarbij helpt ketoconazol-zalf bij veel mensen, bij mij niet.

Ik moet nu helaas definitief stoppen met de hydrocortison en zoek nu naar tips om de eczeem toch verder onder controle te krijgen. Ik vraag me af of meer mensen op dit forum ermee te kampen hebben. Het schijnt dat 10% van de bevolking er in meer of mindere mate last mee heeft.

Daarbij schijnt de aandoening in verband te worden gebracht met alopecia androgenetica, daarom post ik het ook in deze rubriek. Er zijn wetenschappers die een relatie tussen deze twee "kwalen" suggereren. Op ieder groot Amerikaans haarforum lopen ook een of meer threads over dit onderwerp.

Dus als er mensen zijn die dit ook hebben of die hier ervaringen mee hebben gehad: jullie reacties zijn meer dan welkom.
mieske is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2008, 17:01   #310
mieske
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2008
Berichten: 2
Hoi,


Ik loop nu 1 jaar met Seborroiche eczeem. Maanden heb ik bij de dermatoloog gelopen maar daar kwamen we niet verder dan zalfjes me hormonen. Mijn lichaam zou te veel gist aanmaken. Er zou geen echt middel tegen Seborroiche Eczeem zijn alleen maar zalfjes en tabletten die het verminderen.
Mijn gezicht stond vol met dikke rode vlekken. Dag in dag uit jeuk en schilfertjes op mijn hoofd en in mij gezicht. Afspraken ging ik niet meer heen, op stap werd ook al een probleem.
Van de een op de andere dag ben ik gestopt met zalven en de dermatoloog. Ik had het echt helemaal gehad en ben nu 2 maanden op natuurlijke basis bezig. Ik slik 2x per dag Paardenmelk capsules van Equilac. www.equilac.nl. De capsules kun je bestellen bij de apotheek. En daarnaast gebruik ik 2x daags Omega3. De eerste 2 a 3 weken werden de vlekken alleen erger. Maar nu langzaam aan raak ik het kwijt. Ik drink hierbij 2 liter water zodat ik mijn nieren spoel. Na het wassen van mijn gezicht smeer ik de rode vlekken in met Amandel olie. Deze amandel olie heb ik gemixed ying yang olie.
Natuurlijk kan is het geen garantie dat het voor iedereen helpt. Maar proberen kan natuurlijk altijd. Mocht je vragen hebben hoor ik het graag.
Veel succes
mieske is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2008, 00:09   #311
Appleyard M
HaarWeb lid
 
Appleyard M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 22
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaamse reus Bekijk bericht
Voor SE : ga Grote Klistabletten halen bij de apotheker, neem 1 tot 2 potjes leeg voor je echt resultaat hebt, maar blijf ze innemen!
Echt waar!! En ik ben GEEN verkoper.
Succes
Hoe heeft het bij jou geholpen? Is het minder geworden of volledig verdwenen? Ik heb ze ook een tijdje geslikt maar na 1 potje merkte ik niets dus ik ben gestopt.
Appleyard M is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2008, 18:24   #312
chris27
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2008
Berichten: 14
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris27 Bekijk bericht
(...)
Toch waren er nog rode vlekken en voordat ik me in alternatieve middelen wilde storten, wilde ik toch nog de dermatoloog een kans geven. Na mededeling van heftige reacties op de ketoconazol en hydrocortison, schreef hij me een brouwseltje voor, een teerzalf (beigekleurig). Op de verpakking staat "SOL CARBONIS DETERGENS 1,5 ML; SULFUR AD USUM EXTERNUM 1,5 G; CREMOR LANETTE I 27,0 G" Het meurt ontzettend, maar ik smeer het voor de nacht op de huid. De vlekken werden de eerste 3 dagen iets erger, maar daarna zwakten de vlekken af. Ik ben nu twee weken aan het smeren, en heb nog maar 20% van de vlekken over. De schilfering is ook minder, maar aan het eind van de middag schilfert het toch iets meer dan 's ochtends en smeer ik daar nu een heel neutrale creme op (ook van de dermatoloog: het is als het ware een crème met niets erin waar je gevoelig voor zou kunnen zijn): CETOMACROGOLCREME MET 10% DUNVLOEIBARE PARAFFINE. Op dit moment ben ik blij. Een gladde huid, met hier en daar nog wat minimale schilfering en een plekje, maar daar kan ik uitstekend mee leven.
Status op dit moment: alle vlekken weg!! Ik heb trouw de hierboven genoemde teerzalf gesmeerd en op gegeven moment hoefde ik zelfs de Cetomacrogolcreme niet meer te gebruiken, want ook de schilfering verdween! Nu smeer ik zo 2-3 keer per week de zalf ter preventie. En de stank? Ach, daar wen je aan. Heb van anderen ook nog geen klachten gehoord (in de geest van: "wat stinkt het hier!")

Ik heb in dit forum alleen niemand anders over teerzalf gehoord, ben ik echt de enige met deze ervaring?
chris27 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2008, 03:11   #313
valentijn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Berichten: 25
Na een tijdje mee gelezen te hebben, vond ik het tijd om mijn ervaringen te delen en wat actiever bij te dragen aan deze thread.

Sinds een jaar of twee (ben nu 20) heb ik ook last van wat zeer waarschijnlijk seborroisch eczeem is. Van wat ik me kan herinneren is het begonnen met 'gewone' roos. Ik ben toen een aantal gewone shampoos gaan gebruiken, Nivea antiroos en Palmolive antiroos shampoo. Omdat ik hiermee weinig bereikte, ben ik naar de huisarts gegaan. De huisarts heeft me toen Ketozonacol voorgeschreven. Een aantal weken gebruikt en de roos was verdwenen.

Na ongeveer een jaar merkte ik dat de roos weer terug kwam, dit maal erger. Ik heb toen Rooscure gebruikt, omdat Rooscure immers ook Ketozonacol bevat. Dit werkte echter niet. Ik ben naar de huisarts gegaan en heb wederom Ketozonacol gekregen. Na twee keer per week gebruik gedurende vier weken zonder resultaat, adviseerde zij mij om elke dag er mee te wassen (eerst 10 minuten laten inweken). Ook dit had geen resultaat. Ik heb daarna een week of twee weken Locoid gebruikt, zonder resultaat.

Ik ben teruggegaan naar de huisarts en ben doorverwezen naar dermatoloog 1. Deze gaf mij, overigens na een 5 seconden durende inspectie van mijn haar,Topicorte, teerzalf en Denorex. Na een tijdje getwijfeld te hebben om met teershampoo te gaan wassen ben ik het toch gaan gebruiken. De teerzalf diende hierbij voor 't slapen gaan aangebracht te worden, om de schilfers los te weken zodat de shampoo beter zijn werk kon doen. In deze zalf zat verder Salicylzuur en nog iets met een A. Een zeer vette zalf, die ik nauwelijks goed kon aanbrengen. De zalf moest ik een week lang aanbrengen en verder moest ik drie keer per week met Denorex wassen. Dit heb ik een tijdje volgehouden, maar het resultaat was niet echt overtuigend. Ik vind het leuk om te lezen dat het bij jou wel resultaat heeft, Chris (de zalf).

Ik ben na zo'n drie weken voor iets anders bij dermatoloog 2 geweest. Ik liet hem zien hoe het met m'n hoofd stond, en hij zei (ook zonder echte inspectie) dat hij iets had wat veel sneller werkte. Ik natuurlijk helemaal blij, en hij vertelde mij dat dit een nieuw ontwikkelde shampoo was die je gewoon twee keer per week kon gebruiken. Deze shampoo bleek Clobex te zijn. Zo uit mijn hoofd is de werkzame stof hierin een klasse 4 corticosteoride. Omdat ik weet dat coricosteoriden eigenlijk alleen de afweerreactie van je lichaam doen afnemen, heb ik deze shampoo tot op heden nog niet gebruikt. Bij het stoppen zal de afweerreactie weer terug komen, omdat hetgeen waar je lichaam op reageert immers nog steeds aanwezig is. Ook gezien de bijwerkingen sta ik niet echt te springen om deze shampoo te gebruiken.

Mijn status nu:

Jeuk is eigenlijk zeer weinig, af en toe lichte jeuk maar dit verdwijnt meestal na 5 minuten, tenzij ik er aan ga zitten.

Roodheid, voor zover niet te zien.

Schilfers: Eigenlijk zitten over mijn hoofdhuid verspreid dikke lagen met op elkaar gekleefde schilfers. Ik heb daarom ook plaatsen waar het haar gewoon plat ligt omdat het helemaal vast zit. Daarnaast zitten iets minder grote schilfers door mijn hele haar heen. Om de schilfers te verbergen draag ik sinds een tijd een pet. Voordat ik wegga knip ik de nog zichtbare schilfers weg. Kammen lukt bijna niet, omdat ik steeds vastloop op schilfers.

Overigens heb ik ook op mijn gezicht last van seborroisch eczeem. Dit is echter goed te behandelen met ketazonacol of appelcider azijn.

Lijstje met middelen die ik tussendoor gebruikt heb (voor mijn hoofdhuid):

Zarqa anti-dandruff
Appelciderazijn
Weleda rozermarijn shampoo
Lavashampoo van Sante (geheel natuurlijk)

Ik gebruik nu shampoo van Vichy tegen vette schilfers met salicylzuur en seleniumsulfide.
Als ook deze shampoo niet werkt, dan heb ik toch het idee dat iets anders dan een gist bij mij het probleem veroorzaakt. Immers zowel ketazonacol en selniumsulfide zijn erkende gistdodende stoffen. Tenzij ik natuurlijk last heb van een of andere super gist die nog niet ontdekt is..

Op de dag dat ik iets vind dat mij van deze vooral psychosociale last af helpt, zal ik dat zeker delen met mede-‘patiënten’. Ik hoop dat jullie hetzelfde zullen doen. Ik zit er gewoon heel erg mee, en ik merk dat ik steeds meer situaties probeer te vermijden.
valentijn is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2008, 10:39   #314
chris27
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2008
Berichten: 14
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door valentijn Bekijk bericht
Ik ben teruggegaan naar de huisarts en ben doorverwezen naar dermatoloog 1. Deze gaf mij, overigens na een 5 seconden durende inspectie van mijn haar,Topicorte, teerzalf en Denorex. Na een tijdje getwijfeld te hebben om met teershampoo te gaan wassen ben ik het toch gaan gebruiken. De teerzalf diende hierbij voor 't slapen gaan aangebracht te worden, om de schilfers los te weken zodat de shampoo beter zijn werk kon doen. In deze zalf zat verder Salicylzuur en nog iets met een A. Een zeer vette zalf, die ik nauwelijks goed kon aanbrengen. De zalf moest ik een week lang aanbrengen en verder moest ik drie keer per week met Denorex wassen. Dit heb ik een tijdje volgehouden, maar het resultaat was niet echt overtuigend. Ik vind het leuk om te lezen dat het bij jou wel resultaat heeft, Chris (de zalf).
Ik denk dat je toch een ander soort teerzalf hebt gehad, want de mijne is makkelijk op te brengen (beter dan nivea-blauw-blik-crème) en als ik het zo lees is jouw zalf bedoeld voor in het haar? Ik smeer het op mijn gezicht (voorhoofd/langs de neus)...

Voor wat betreft de corticosteroiden kan ik het alleen maar met je eens zijn. Als je het al gaat gebruiken, mag je dat niet langdurig doen. Bij mij mist er nog maar een heeeel klein beetje uit de tube.

Je zult ongetwijfeld gelezen hebben dat ik ook van die vette schilfers/plakken had (met lood in de schoenen ga je dan naar de kapper) en dat die als sneeuw voor de zon verdwenen met Guhl Rozemarijn shampoo. Maar ik ben er intussen ook achter dat ieder geval anders is en dit is dus puur een suggestie... Waar ik ook achter ben is dat je huid eerst tot rust moet komen voordat je weer eens iets anders uitprobeert. De "cocktails" die ik heb geprobeerd maakten op gegeven moment de huid overgevoelig voor wat dan ook...

In de beschrijving van mijn teerzalf lees ik dat er Sulfur in zit. Dat is naar ik gehoord heb ook wat homeopaten vaak voorschrijven in bepaalde gevallen van eczeem...
chris27 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2008, 21:19   #315
vlaamse reus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 14
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Appleyard M Bekijk bericht
Hoe heeft het bij jou geholpen? Is het minder geworden of volledig verdwenen? Ik heb ze ook een tijdje geslikt maar na 1 potje merkte ik niets dus ik ben gestopt.
Ik heb pas na 2 potjes resultaat gemerkt.Maar ik ben het blijven doornemen.
Ik heb nu soms nog wat last thv de middelste punten van mijn wenkbrauwen (naast de bovenkant neus maw) en onder de neus. Maar dit lijkt mij puur een reaktie van de lever, dus bij belasting van de lever.
Als ik dit vergelijk met vroeger , is dit een hele verbetering. Het is maw zo goed als weg en het blijft ook lange perioden weg.
Ik ben SE-vrij geweest gedurende de hele winter, terwijl dit vroeger de lastigste periode was.
Ik heb ook een creme laten maken door de apo van de moedertinctuur van de grote klis (arctium lappa 10%) en die creme is op die plaatsjes wel doeltreffend. De creme is ook goed voor andere huidaandoeningen.
Succes ermee.
vlaamse reus is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 19:21
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Astma, Eczeem of nog wat anders? Lies86 AA - Algemeen 18 7 november 2006 09:59
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.