Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 juni 2014, 14:55   #1
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Exclamation Ervaring gevraagt Dutasteride

Hoi mensen,
ik zal mij eerst even voorstellen en ik hoop het kort te houden.

Ik ben een jongeman tussen de 21 en 24 jaar uitziend en zoek dus ook tussen die leeftijdcategorie informatie over haarproblemen.
Officieel ben ik 31 jaar en natuurlijk wil ik graag rond die leeftijd informatie.

Ik heb een bos haar en geen kale plekken. Mijn vader was kalend op mijn leeftijd zoals veel mannelijke familieleden.
Nu zit het wel zo dat mij haar dunner is geworden en ik mij zorgen maak.

Om te voorkomen dat ik in de toekomst ook kaal wordt wil ik Dutasteride gaan gebruiken.
Ik heb ook dingen gelezen over Finestaride, alleen komt het niet zo positief over in verhouding met Dutasteride.
Verder heb ik veel dingen gelezen over Dutasteride, maar nog geen bevredigend antwoord. Ikzelf ben zeer potent en een beetje minder potent worden vind ik juist hartstikke gunstig.

Ik zou graag ervaring willen weten van gebruikers van Dutasteride.
Werkt het? Word je haar dikker?
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2014, 16:28   #2
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Dutasteride werkt super, (tenminste bij mij) maar het feit dat je er niet zoveel negatieve berichten over hoort komt gewoon door het feit dat er niet zo veel Dutasteride gebruikers zijn en wel heel veel Finasteride gebruikers. Qua bijwerkingen is het gewoon hetzelde als Finasteride hoor.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2014, 18:49   #3
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Yep, dutasteride heeft een dubbele werking.. Dus potentieel effectiever, maar ook potentieel meer bijwerkingen. Zou beginnen met adviseren en kijken hoe dat gaat, als je dan meer wilt kun je altijd duta gebruiken.

Heb je dit al besproken met je huisarts? Heb je ook naar andere opties gekeken?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2014, 22:22   #4
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Goed om te lezen dat het echt werkt.
Met mijn huisarts heb ik dit nog niet besproken en ben wel van plan om dit snel te doen. De makkelijkste advies voor mij is voorlopig via deze forum.

Dus duta heeft dezelfde bijwerkingen als fina begreep ik van jullie twee?
Omdat ik op het internet lees dat juist dutasteride minder bijwerkingen heeft spreek mij dit aan (en hierbij dus naar mijn idee 'veiliger' is).

Alvast erg bedankt voor jullie twee reacties en ik stel andere reacties van duta-gebruikers ook zeer op prijs.

Laatst gewijzigd door 123hallo; 8 juni 2014 om 22:26
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2014, 00:30   #5
Crazy9
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Berichten: 336
Reet wat doet Duta precies voor jou?
Crazy9 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2014, 01:48   #6
Jhan-air
HaarWeb lid
 
Jhan-air's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 februari 2012
Berichten: 157
Geslacht:
Volgens mij is er toch een grotere kans op bijwerkingen als je Dusta inslikt? Het blokkeert meer, dus dan zou je er meer bijwerkingen krijgen, toch? Ik ben eigenlijk best bang dat ik later geen kinderen zal krijgen. Hoe denken jullie hierover.
__________________
Finasteride sinds Juni 2012
Minoxidil sinds November 2012
Jhan-air is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2014, 12:03   #7
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
+

Laatst gewijzigd door Reet; 9 juni 2014 om 12:18
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2014, 12:11   #8
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jhan-air Bekijk bericht
Volgens mij is er toch een grotere kans op bijwerkingen als je Dusta inslikt? Het blokkeert meer, dus dan zou je er meer bijwerkingen krijgen, toch? Ik ben eigenlijk best bang dat ik later geen kinderen zal krijgen. Hoe denken jullie hierover.
Omzetting van testosteron naar DHT (door het enzym 5-alpha reductase) wordt door Finasteride geblokkeerd voor ongeveer 70%. 5 alpha reductase heeft 2 types waarvan type 2 door Finasteride aangepakt wordt. Type 2 is wel de grootse boosdoener in de omzetting naar DHT. Dutasteride pakt ook 5 alpha reductase aan, maar schijnt type 2 nóg beter aan te pakken en ook nog eens 5 alpha reductase type 1. Zo blokt Dutasteride wel 90-95%. Dus Dutasteride blokt wel meer maar ik vraag me af in hoeverre je dat ook opmerkt met eventuele bijwerkingen. Volgens mij merk je (indien je de bijwerkingen überhaupt ondervindt) tot op een bepaald punt van de 5-ar onderdrukking geen extra bijwerkingen meer op, maar dat is mijn eigen idee hierover. Ik gebruik al 20 jaar middelen, ook iets van 10 jaar dutasteride. Ben er heel positief over en met de weinige bijweringen die ik ondervind kan ik leven. Heb ook na jaren gebruik een kind op de wereld gezet dus wat dat betreft hoef je je daar niet al te veel zorgen over te maken. Tenzij er iets is als supergevoeligheid hiervoor wat voor eeuwig je geslachtsorganen verstoort.

Laatst gewijzigd door Reet; 9 juni 2014 om 12:15
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2014, 13:19   #9
Jhan-air
HaarWeb lid
 
Jhan-air's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 februari 2012
Berichten: 157
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Omzetting van testosteron naar DHT (door het enzym 5-alpha reductase) wordt door Finasteride geblokkeerd voor ongeveer 70%. 5 alpha reductase heeft 2 types waarvan type 2 door Finasteride aangepakt wordt. Type 2 is wel de grootse boosdoener in de omzetting naar DHT. Dutasteride pakt ook 5 alpha reductase aan, maar schijnt type 2 nóg beter aan te pakken en ook nog eens 5 alpha reductase type 1. Zo blokt Dutasteride wel 90-95%. Dus Dutasteride blokt wel meer maar ik vraag me af in hoeverre je dat ook opmerkt met eventuele bijwerkingen. Volgens mij merk je (indien je de bijwerkingen überhaupt ondervindt) tot op een bepaald punt van de 5-ar onderdrukking geen extra bijwerkingen meer op, maar dat is mijn eigen idee hierover. Ik gebruik al 20 jaar middelen, ook iets van 10 jaar dutasteride. Ben er heel positief over en met de weinige bijweringen die ik ondervind kan ik leven. Heb ook na jaren gebruik een kind op de wereld gezet dus wat dat betreft hoef je je daar niet al te veel zorgen over te maken. Tenzij er iets is als supergevoeligheid hiervoor wat voor eeuwig je geslachtsorganen verstoort.
Ik zit nu 2 jaar aan de fina en ik ondervind gelukkig ook geen bijwerkingen. Dat is dus wel een positieve punt. Ben je eerst met fina of dusta begonnen? Heb je ook testen gedaan wat dusta of andere middelen met je lichaam deden? En gebruik je het nog steeds en werkt het nog bij je eigenlijk? Hoe is je haarsituatie nu?
__________________
Finasteride sinds Juni 2012
Minoxidil sinds November 2012
Jhan-air is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2014, 18:46   #10
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Ik heb het vandaag met de arts overlegt. Hij zij inderdaad dat dutasteride meer bijwerkingen kan hebben en zo het beter is om te beginnen met finestaride. Ik heb dus finestaride gekregen.

Via de apotheek heb ik dat dus gekocht:
Propecia (finestaride) 58.24 euro.
30 stuks tabletten. 1x per dag 1 tablet
OMH 1 MG

Ik beken even dat ik ook een Wajonguitkering heb en zou het erg op prijs stellen als iemand toevallig een link weet naar een goede site waar ik het voor goedkoper kan bestellen?
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2014, 21:11   #11
Moker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juni 2014
Berichten: 11
Geslacht:
Wat kost duta eigenlijk? Is het veel duurder dan de 5mg finestaride?
Moker is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2014, 23:06   #12
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
Ik heb het vandaag met de arts overlegt. Hij zij inderdaad dat dutasteride meer bijwerkingen kan hebben en zo het beter is om te beginnen met finestaride. Ik heb dus finestaride gekregen.

Via de apotheek heb ik dat dus gekocht:
Propecia (finestaride) 58.24 euro.
30 stuks tabletten. 1x per dag 1 tablet
OMH 1 MG

Ik beken even dat ik ook een Wajonguitkering heb en zou het erg op prijs stellen als iemand toevallig een link weet naar een goede site waar ik het voor goedkoper kan bestellen?

Ja kans op bijwerkingen is inderdaad groter. Je hebt dus een recept voor propecia gekregen. Je kunt vragen of je huisarts een recept voor finasteride 5mg wil uitschrijven. Deze tabletten kun je dan in 5-en snijden.

Ben je veel goedkoper uit.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2014, 15:21   #13
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Heel erg bedankt voor de info, dZinee, dat ga ik zeker vragen

Moker, ik weet alleen via deze link dat dutasteride Avodart je zo`n 30 euro per maand kan kosten:
http://fastcureshop.com/v2/order-avo...ur=EUR&lang=en
En dat is niet duur, want ik kan dat ook makkelijk betalen met een Wajonguitkering.
Maar een prijs zoals 58.24 euro per maand vind ik erg duur.

Laatst gewijzigd door 123hallo; 23 juni 2014 om 15:34
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2014, 01:10   #14
radoman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2012
Berichten: 11
Hoevaak innemen?

Beste forumleden, ik zit te denken aan dutasteride en informeerde ernaar bij iemand die het verkoopt. Deze zei:

Bij dagelijkse inname van 0,5mg neemt de productie van DHT gemiddeld met 93% af (vergelijk: finasteride zorgt voor een afname van 70% DHT). De stof blijft ook veel langer in het bloed aanwezig. Is de helft van de stof finasteride al binnen 8 uur afgebroken, bij dutasteride duurt dit gemiddeld 240 uur (10 dagen)."

Klopt dat?

In dat geval, is het nodig om dutasteride wel elke dag in te nemen?
Dan kan je het toch net zo goed om de drie dagen of eens per week doen?

Ik ben erg benieuwd of dit waar is!
radoman is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2014, 08:23   #15
Blauwbaard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 april 2014
Berichten: 87
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radoman Bekijk bericht
Beste forumleden, ik zit te denken aan dutasteride en informeerde ernaar bij iemand die het verkoopt. Deze zei:

Bij dagelijkse inname van 0,5mg neemt de productie van DHT gemiddeld met 93% af (vergelijk: finasteride zorgt voor een afname van 70% DHT). De stof blijft ook veel langer in het bloed aanwezig. Is de helft van de stof finasteride al binnen 8 uur afgebroken, bij dutasteride duurt dit gemiddeld 240 uur (10 dagen)."

Klopt dat?

In dat geval, is het nodig om dutasteride wel elke dag in te nemen?
Dan kan je het toch net zo goed om de drie dagen of eens per week doen?

Ik ben erg benieuwd of dit waar is!
Om de dag of drie keer per week is voldoende. Per dag is echt een te hoge dosis.
Blauwbaard is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.