Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 oktober 2019, 18:21   #1
Tumbleweed
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2019
Berichten: 2
Geslacht:
Thumbs up Haartransplantie Hairplus 3500 grafts

Ik heb 2 weken geleden een haartransplantie van 3500 grafts ondergaan bij Hairplus MC in Barendrecht. Ik vond het best een lastige zoektocht om de voor mij meest geschikte kliniek te vinden, daarom deel ik hier mijn ervaring. Hopelijk heeft iemand er iets aan.


Na de kennismakingen bij Hairplus MC en Beauclinic een half jaartje geleden, was de keuze voor mij al heel duidelijk. Het gesprek met Cora bij Hairplus was heel prettig. Rustig uitgelegd, geen enkele druk, en alle tijd voor vragen. Bij Beauclinic verliep het een stuk minder prettig, maar daar zal ik verder niet over uitweiden. Kan ook een ongelukkige momentopname zijn geweest.

Ik heb een 2-daagse behandeling ondergaan van in totaal 3500 grafts.

In eerste instantie was ik wat ongelukkig met een vrijdag en maandag. Liever 2 dagen achter elkaar dan was het sneller voorbij.

Dag 1: Vrijdag om 8.30 word ik ontvangen door dr Anil. Na een herhaling van de uitleg en het bespreken van mijn doel, wordt de nieuwe haarlijn getekend, en gekeurd door de rest van het personeel. Ik krijg OK-kleding aan en mijn spullen in een locker. Het is handig dat ik wat foto's van mijn 20-er jaren heb meegenomen, dat helpt bij het vaststellen van wat een natuurlijke lijn moet worden.

Vervolgens wordt mijn hoofd met een tondeuse kaal geschoren en worden er foto's gemaakt. Ik heb overwogen mezelf al eerder kaal te scheren om er aan te wennen, maar heb er toch van af gezien. Uiteindelijk is dat een goede beslissing geweest, want nu kunnen ze goed zien waar ze moeten zaaien en oogsten

Hierna wordt de procedure gestart. Vandaag zullen er zo'n 1250 grafts getransplanteerd worden. Eerst brengt dr Anil de verdovingen aan. Dat is best pijnlijk, maar duurt niet lang. Daarna gaan de twee hair technicians, Heleen en Nellie aan de slag. Het is vrij stil, want ze moeten heel goed tellen. Uiteindelijk worden er 1450 grafts geoogst. Af en toe val ik wat in slaap vanwege de medicatie. Dat is prettig, gaat de tijd sneller.

De sfeer is rustig en prettig, en na een paar uur is het klaar en krijg ik lunch (broodjes mocht ik van tevoren zelf uitzoeken). Er wordt goed voor me gezorgd en iedereen is erg vriendelijk.

Na de lunch brengt dr Anil de verdovingen aan op het transplantatiegebied. Dit is wederom pijnlijk, maar als je je hoofd ontspant scheelt het een stuk (wat overigens niet gemakkelijk is).

Hierop brengt dr Anil de 1450 sneetjes aan, waarna de dames aan de slag gaan om alle grafts terug te plaatsen. Nu hoeven ze niet te tellen, dus we kletsen heel wat af. Goed voor de sfeer en de tijd gaat dan een stuk sneller.

Om een uur of 16.30 is het klaar en krijg ik van dr Anil uitleg hoe ik het de komende dagen moet behandelen en waar ik allemaal op moet letten. Ik voel me prima, geen pijn en niet suf. Alleen moe.

Slapen gaat redelijk de eersre nacht. Ze hebben maar een deel van mijn achterhoofd als donorgebied gebruikt, dus zolang ik daar niet op leun ligt het redelijk. Voor zover je lekker kunt liggen met een vliegtuigkussentje in je nek en met het hoofdeind van je bed omhoog zodat je half zit.

De 2 dagen erna rustig aan doen, veel sproeien met de meegeleverde zoutoplossing en uitrusten. Gaat op zich prima, al ben ik niet goed in niks doen, dus af en toe wat onrustig.

Maandag dag 2. Ik ben ontspannen, maar ga ervan uit dat dit een zware dag zal worden. Er zullen meer (ong 2000) grafts worden getransplanteerd, en ik ben natuurlijk al wat minder uitgerust dan vrijdag doordat het de 2e dag is.

Dr. Anil is erg enthousiast over het resultaat en de staat van het helingsproces, het verloopt allemaal enorm soepel.

Het ritueel door de dag is hetzelfde, en eigenlijk gaat het boven verwachting. Ik slaap meer en ben meer ontspannen. Wederom is het ook gewoon gezellig met zowel dr Anil als met de hair technicians, die nu met z'n drieën zijn, Charisma is er vandaag ook bij zodat ze elkaar af kunnen wisselen.

Rond 16.45 is het klaar en krijg ik debriefing van dr Anil. Pfff het zit erop!

De eerste nachten zijn pittig. Het donorgebied is nu pijnlijk, branderig. Redelijk goed te bestrijden met paracetamol. Het slapen gaat moeizaam, weer half zittend met vliegtuigkussentje in de nek. Eerste dagen rustig aan doen.

Na een paar dagen begint het behoorlijk te jeuken, soms echt stekelig. Niet prettig, maar met paracetamol, nat houden met nacl oplossing en af en toe huidolie of zinkzalf is het oké.

Al met al zijn de 2 dagen enorm positief verlopen, en is het me meegevallen.



Na 1 week belt één van de dames mij op om te vragen hoe het gaat. Heel attent.



Na een week of 2 is er van korstjes e.d. niets meer te zien, en denkt iedereen eigenlijk gewoon dat ik mijn haar heb afgeschoren, verder niets. Het slapen gaat goed, maar alleen op mijn buik. Als ik op mijn rug lig, prikken de korte haren en toch nog wat tere huid en ligt het snel vervelend. Niet erg omdat ik meestal toch op mijn buik slaap.


Al met al ben ik heel blij dat ik voor Hairplus gekozen heb: professioneel, vriendelijk, en uitstekend werk geleverd. Al moet ik het resultaat natuurlijk nog afwachten.
Tumbleweed is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2020, 14:32   #2
Jopie321
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2020
Berichten: 8
Geslacht:
Hoe is het ondertussen? Heb je foto's?
Jopie321 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2020, 19:57   #3
Tumbleweed
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2019
Berichten: 2
Geslacht:
Foto's moet ik opzoeken. Ik kan je wel zeggen dat ik heel erg tevreden ben, en enorm blij dat ik het gedaan heb. Haar was echt een dagelijks ergernis, en nu totaal niet meer. Een wereld van verschil qua gevoel.
Tumbleweed is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
3500 grafts, barendrecht, hairplus

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.