Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 januari 2011, 21:54   #1
s.schaaphok
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2011
Berichten: 5
roep om advies/tips alopecia areata

Sinds 7 weken nu haaruitval en volgens de Dermatoloog heb ik Alopecia Areata. Een grote plek bovenop mijn hoofd en enkele andere kale plekken achter. Word hier nerveus van en dit is weer niet goed voor mijn herstel. (stress schijnt niet goed te zijn) Eind vorig jaar heb ik twee operaties gehad en een ingrijpende situatie rondom mijn moeder. Ik ben geneigd te denken dat dit de trigger is geweest voor het uitbreken van deze Alopecia Areata. Nu ben ik bang dat het proces maar door en doorgaat. Volgens een vriendin van mij zijn er weer wat donshaartjes te zien. Teken van herstel? Ik hoop het. Zijn er mensen met nog enkele tips op gezondheidsgebied. Wat kun je het beste eten? Veel water drinken sowieso goed? Ik probeer van alles. Heeft iemand goede adviezen? Hoe kun je hier het beste mee omgaan? Vorig jaar één keer eerder een aanval van Alopecia Areata gehad. Minder heftig dan nu. Het haar kwam een paar maand later, toen, helemaal terug.
s.schaaphok is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2011, 22:33   #2
Martijn
Moderator

 
Martijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 586
Geslacht:
Zoals je zegt is je haar de vorige keer teruggekomen, die gedachte zou ik vasthouden en rustig afwachten of het weer terugkomt. Verder kun je het beste proberen gewoon verder te gaan, gevarieerd eten, etc.
Mijn ervaring is trouwens sowieso dat haar eerder terugkomt in het voorjaar en de zomer... en het voorjaar komt er weer aan!
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback
Martijn is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2011, 22:19   #3
s.schaaphok
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2011
Berichten: 5
Bedankt voor de bemoedigende woorden. Ik zal proberen gewoon door te gaan met de dingen die ik normaal ook al deed en niet téveel te denken aan mijn haaruitval. Vorig jaar begon de Alopecia Areata ook in januari en in het voorjaar kwam inderdaad het haar weer helemaal terug. Deze gedachte maar vasthouden.
s.schaaphok is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2011, 22:49   #4
belle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2004
Berichten: 74
Bij de meesten groeit het spontaan terug, dus ik zou me niet al te veel zorgen maken.
Enige tip die ik kan geven is insmeren met ricinusolie (=wonderolie of castorolie) en olijfolie, dat zal het haar op zich niet terugbrengen, maar wel haargroei versnellen. En gezond eten natuurlijk, eieren, melk, olijfolie, gember.
belle is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2011, 12:07   #5
Belladonna
Mijn haar danst niet meer
 
Geregistreerd: 12 mei 2010
Locatie: Omg Eindhoven
Berichten: 28
Hoi

Hoi

Ik heb sinds vorig jaar mei ook alopecia areata in mijn nek is tot de
boven kant van mijn oren al mijn haar weg en nu heb ik sinds eind december
ook voor op mijn hooft een plek bij gekregen zo bij mijn slapen.
Ik weet hoe moeilijk je het vind en dat stress een trigger is ook bij mij denk dat het de oorzaak is mijn moeder is ook heel ziek geweest en er zijn veel dingen gebeurt afgelopen jaar.
Ik zal hier wat foto plaatsen van mijn plekken zo dat je kan zien.
probeer bij de dag te leven. Ik weet hoe moeilijk het is en hoeveel verdriet je er van hebt.
ik gebruik niks om dat ik weet dat er bijna niks zal helpen en dat ik het moet accepteren en hopen dat op een dag alles terug komt.
Die dons haartjes had ik ook maar ik merk dat die ook langzaam aan weer verdwijnen helaas en dat het dan helemaal kaal word.
Blijf het van je af schrijven en delen is mijn tip.
Groetjes Sandra
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/...626336-530.jpg
Van de plek voor op mijn hooft ga ik vandaag foto maken
Belladonna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2011, 12:37   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Sandra,
Heb je ook minoxidil-lotion geprobeerd?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2011, 11:39   #7
Belladonna
Mijn haar danst niet meer
 
Geregistreerd: 12 mei 2010
Locatie: Omg Eindhoven
Berichten: 28
Hoi

Hoi

Nee tot nu toe gebruik ik nog helemaal niks.
maar ben bang dat ik wel stappen moet gaan onder nemen nu.
Voor op mijn hooft zit nu ook 1 kale plek en achter in mijn nek gaat alles weg.
Ik merk ook dan mijn wenkbrauwen langzaam aan gaan verdwijnen.
op het einde van mijn linker wenkbrauw mis ik al een stuk

En weet je wat is ik heb nog nergens gelezen of gezien dat mensen die wel
smeren .... ook hun haar weer terug kregen?
Daarnaast hoe kom ik aan dat spul want als ik dan niet via een arts kan krijgen dan vertrouw ik het niet.

groetjes Sandra
Belladonna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2015, 13:19   #8
Nanna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2015
Berichten: 2
Geslacht:
Oplossing

Nu twee maanden schussler zouten aan het nemen tegen de alopecia. Op al mijn plekken zijn haren terug gegroeid. Ze zijn nog wel dun en het gaat langzaam maar ik geloof dat het over nog twee maanden helemaal terug is. Je neemt drie keer per dag vijf tabletten. In de ochtend vijf tabletten van nummer 3, in de middag vijf van nummer 11 en in de avond vijf van nummer 21. Je moet ze kopen van het merk pfluger en je kunt ze vinden in elke reform zaak. Ik heb al van alles geprobeerd en dit is het eerste dat echt werkt. Succes en heb geduld ermee maar je haar komt hier echt mee terug.
Nanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2015, 20:30   #9
Nic
HaarWeb lid
 
Nic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 182
Geslacht:
Nanna, waar heb je de info vandaan dat dit zal werken?
Nic is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2015, 19:37   #10
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Nanna, kun je iets meer vertellen over jouw alopecia, hoe veel van jouw haar is uitgevallen en hoe lang was dat al?
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2015, 01:27   #11
Nanna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2015
Berichten: 2
Geslacht:
Mijn haar is nu anderhalf jaar aan het uitvallen, toen ik met de celzouten begon had ik ongeveer zeven kale plekken. Sommige klein en andere flink. Waar ik dit gehoord heb van die zouten is via een vriendin van mijn moeder die homeopaat is en wist dat het bij honden weg te krijgen is met deze tabletten. Ik ben het toen gaan proberen omdat de hond van een vriendin echt al zijn haar terug had na drie maanden. Ik dacht wie weet werkt het dan ook voor mij. Heb alles al geprobeerd. Hormoon zalf, hormoon spuiten, een of ander duur spul van vichy maar dit leverde geen resultaat. Dit is het eerste dat werkt. Ik begrijp dat jullie huiverig zijn en dat t moeilijk te geloven is maar bij mij werkt t gewoon. Ik ben niet echt iemand die snel dingen op internet zet maar ik moest dit delen als andere hier ook hun haar mee terug kunnen krijgen. Ik weet hoe super rot deze vreemde aandoening is. Hoop dat jullie het gaan proberen. Hoor graag hoe het bij jullie verloopt. Liefs en succes

Laatst gewijzigd door Nanna; 20 februari 2015 om 01:31
Nanna is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2015, 16:19   #12
trudyvanderwees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 maart 2012
Berichten: 2
Geslacht:
Hallo Nanna,
Interessant. Er zijn steeds meer signalen dat alopecia te maken heeft met een gebrekkige opname van voedingsstoffen. Gaat het nog steeds goed? En hoe lang ben je deze zouten blijven slikken?
trudyvanderwees is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2016, 14:18   #13
Kaat_je
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2016
Berichten: 6
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belle Bekijk bericht
Enige tip die ik kan geven is insmeren met ricinusolie (=wonderolie of castorolie) en olijfolie, dat zal het haar op zich niet terugbrengen, maar wel haargroei versnellen. En gezond eten natuurlijk, eieren, melk, olijfolie, gember.
Ik ben me aan het inlezen over Alopecia Areata, omdat ik vrees dat ik hier ook aan lijd (de kapper ontdekte gisteren bij mij een grote, rond/ovale kale plek van 3-4 cm. doorsnede). Op Internet kwam ik tegen dat Alopecia Areata vaak samengaat met een koemelk allergie. In dat geval lijkt het dus niet aan te raden om melk te drinken.
Kaat_je is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2016, 17:06   #14
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Beste Kaatje, welkom hier en vervelend voor je dat je een kale plek op je hoofd hebt gekregen. Bij mij kwam de eerste toen ik ergens in de 20 was en daarna heb ik nog meer dan 20 jaar meer dan genoeg haar gehad om ze te verbergen, dus wanhoop niet meteen. Misschien valt het mee.

Nog een tip: geloof niet alles wat je hierover op het internet leest, hoe verleidelijk ook. Als je dat allemaal wilt uitproberen ben je de rest van je leven bezig en zal je nooit meer rust hebben. Alle 'wondermiddelen' zijn door anderen al lang uitgeprobeerd, en ze werkten niet, anders zou er nu niemand meer zijn met AA.

Gezond leven is altijd goed, al kan wat dat concreet is per persoon wel wat verschillen. Misschien heb jij echt wel last van een allergie maar zeker is dat niet. Als je het zeker wilt weten: laat het onderzoeken door een echte deskundige (bij voorkeur een arts) en geen kwakzalver. Zo ook met vitaminegebrek en dergelijke. En verder: het is maar haar. Zonder kun je ook prima leven (en ik spreek uit ervaring).
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Oud 29 februari 2016, 22:37   #15
Kaat_je
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2016
Berichten: 6
Geslacht:
Beste Carla,

Dank je wel voor je reactie. Ik heb me inmiddels aardig ingelezen en had voor mezelf ook al besloten dat ik zeker niet aan al die standaard middeltjes ga beginnen. Ik ben afgelopen vrijdag bij de huisarts geweest en vandaag bloed laten prikken om te kijken hoe het met mijn schildklier en HB staat. Dat AA vaak samen gaat met schildklierproblemen, heb ik vaak gelezen.
Verder wilde de huisarts een hormoonzalf voorschrijven, maar dit heb ik vooralsnog afgewezen. Ik wil eerst afwachten hoe de kale plek zich ontwikkelt.

Ik weet dat je prima kunt leven zonder haar, maar was altijd wel erg blij met mijn mooie, lange, dikke haardos...

Wat versta je onder kwakzalvers?
Kaat_je is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat is de AAPV (Alopecia Areata Patiëntenvereniging)? Webmaster Alopecia Vereniging 0 13 november 2009 14:43
Informatie gevraagd Alex71 AA - Algemeen 18 7 juli 2006 11:47
Het onderwerp Alopecia Werd Behandeld Door Een Tijdschrift Van Jehovah's Getuigen JaRule17 AA - Algemeen 6 11 mei 2006 16:02
Artikel: Wieke Peters (12 jr) over haar Alopecia Areata Totalis Webmaster AA - Algemeen 9 17 september 2005 00:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.