Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 augustus 2006, 17:11   #16
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Inimini

Ik weet zo niet 1,2,3 hoe het met jouw situatie zit, of je AGA hebt of niet en hoe oud je bent, maar ik vraag me meteen af of er een (natuurlijk nooit te verifiëren) verband zou kunnen zijn tussen het langdurig pilgebruik van je moeder en jouw haaruitval? Nou ja, hoogstwaarschijnlijk draaf ik nu veel te ver door, maar het zou me dus niks verbazen...
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2006, 19:14   #17
Inimini
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2006
Berichten: 17
Haha..gewoon mijn moeder de schuld geven..als dat zou kunnen !
Maar dan is het toch frappant dat mijn moeder er geen last van heeft en mn twee-eige tweelingszus ook niet (die overigens ook al zo'n 5 jaar de diane 35 slikt..)
Maar goed, om nog even iets toe te voegen aan mijn eerdere post...volgens mij kwam Maya, niet op deze site terecht omdat ze een haarprobleem heeft, maar om informatie te zoeken naar anticonceptiemiddelen. En aangezien ze in haar eerste post zegt dat de pil haar enige optie is, weet/wist ze nog weinig van alternatieven.

Als ze bij wijze van spreken op een forum terecht was gekomen over gewichtsproblemen had ze zich misschien heel erg druk lopen maken over het feit dat sommige vrouwen 10 kilo aankomen van de pil..ik bedoel maar...

En tja..elk farmaceutisch middel heeft zijn bijwerkingen en iedere persoon heeft weer andere bijwerkingen tot op een bepaalde hoogte (of juist helemaal niet) Maar goed misschien was dit allemaal overbodig!!
Inimini is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2006, 12:21   #18
maya
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2006
Berichten: 8
Hallo iedereen,
Ik wil jullie allemaal nogmaals bedanken voor jullie feedback,
Inimini, :-), ik weet dat ik mij echt ontzettend druk ben aan t maken tegen de pil, maar ik ben altijd al tegen het idee geweest van hormonen, maar zoals je weet moest ik nu wel. En ik wist dus niet goed welke bij mij zou passen, ik heb op verschillende forums geïnformeerd en ben de werking te weten gekomen van al die verschillende anti-conceptie, waaronder idd de NuvaRing mij ook geschikt leek, en dankzij deze forum ben ik redelijk gerust op de keuze onder de pillen:mercilon. Maar ik wil je toch ook bedanken voor je positieve feedback.
Georgie en Kitty, ik wil jullie ook nogmaals bedanken voor jullie feedback, ik was ook aan het zoeken naar een alternatief voor al die hormonen, omdat ik mij heel goed bewust ben van al die bijwerkingen. Weet je, ik vind het jammer dat vrouwen hier niet op reageren, alles in deze maatschappij draait om geld en er hoeven niet zoveel slechte anti-conceptie op de markt te zijn. Vrouwen zouden het recht moeten hebben dat al de slechte pillen geëlimineerd worden, zodat ze keuze hebben tussen enkel de beste. Maar ja, t is een moeilijke wereld.
Helen, ik wil je vooral nogmaals bedanken om mij de natuurlijke methode voor te stellen, als dat werkt voor mij zal ik dat zeker proberen denk ik, zal het nog bespreken met mijn man, als dit werkt is dit perfect .
Dus iedereen, mijn oprechte dank voor jullie reacties, :-)
Vriendelijke groeten, Maya
maya is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2006, 12:34   #19
maya
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2006
Berichten: 8
Hallo,
Sammy ik ben jou ook vergeten te bedanken, dus hierbij wil ik je ook bedanken voor je feedback.
Inimini, ik heb inderdaad nog geen haarprobleem en ben op deze site terechtgekomen toen ik info zocht over bijwerkingen van de pil, en zo zag ik hoe verschillende mensen zelfs bij korte gebruik van de pil last kregen van haarproblemen en huidproblemen, nu bij bijwerkingen van de pil staat ook huidproblemen vermeld, dus ik wilde informeren naar welke pil de mensen die haaruitval kregen hadden gebruikt. Ook zijn praktisch al de andere anti-conceptie op basis van hormonen, of niet geschikt voor vrouwen met kinderwens.
Dus ik wil je laten weten dat dit allemaal zeker niet overbodig is geweest, integendeel, ik heb dankzij jullie veel informatie kunnen vinden, dus hierbij wil ik iedereen nogmaals oprecht bedanken.
Vriendelijke groeten, Maya
maya is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2006, 14:46   #20
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
[QUOTE=Sammy]Volgens mij heeft Inimini het antwoord al gegeven; slechts bij een klein deel van de gebruiksters leidt het pilgebruik tot haaruitval, maar had ik dit op mijn 18e geweten dan was ik zelf never en nooit aan de pil begonnen! (Het toeval wil dat ik er spontaan buikpijn van kreeg toen ik op mijn 16e in de biologieles hoorde dat dus ook vrouwen kaal kunnen worden door een ongelukkige samenloop van genen. Wrang, hè?)[/QUOTE]

Nogal ja... maar wel opvallend dat je er uberhaupt iets over hoorde tijdens een bio-les. Toen ik met mijn (aga blijkt nu) haaruitval bij de huisarts kwam (ben zo'n 3x geweest) bleef die volhouden dat vrouwen dus niet kaal worden.. veel artsen weten er weinig van is inmidd. mijn ervaring.
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2006, 14:51   #21
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maya
Hallo iedereen,
Ik wil jullie allemaal nogmaals bedanken voor jullie feedback,
Inimini, :-), ik weet dat ik mij echt ontzettend druk ben aan t maken tegen de pil, maar ik ben altijd al tegen het idee geweest van hormonen, maar zoals je weet moest ik nu wel. En ik wist dus niet goed welke bij mij zou passen, ik heb op verschillende forums geïnformeerd en ben de werking te weten gekomen van al die verschillende anti-conceptie, waaronder idd de NuvaRing mij ook geschikt leek, en dankzij deze forum ben ik redelijk gerust op de keuze onder de pillen:mercilon. Maar ik wil je toch ook bedanken voor je positieve feedback.
Georgie en Kitty, ik wil jullie ook nogmaals bedanken voor jullie feedback, ik was ook aan het zoeken naar een alternatief voor al die hormonen, omdat ik mij heel goed bewust ben van al die bijwerkingen. Weet je, ik vind het jammer dat vrouwen hier niet op reageren, alles in deze maatschappij draait om geld en er hoeven niet zoveel slechte anti-conceptie op de markt te zijn. Vrouwen zouden het recht moeten hebben dat al de slechte pillen geëlimineerd worden, zodat ze keuze hebben tussen enkel de beste. Maar ja, t is een moeilijke wereld.
Helen, ik wil je vooral nogmaals bedanken om mij de natuurlijke methode voor te stellen, als dat werkt voor mij zal ik dat zeker proberen denk ik, zal het nog bespreken met mijn man, als dit werkt is dit perfect .
Dus iedereen, mijn oprechte dank voor jullie reacties, :-)
Vriendelijke groeten, Maya
Maya : Mbt niet-hormonale anticonceptie;
alt. is nog altijd het zeer bekende condoom natuurlijk, jaren zelf gebruikt omdat ook ik wars was van de pil indertijd. Daarnaast - Persona wordt ook omgekeerd gebruikt (dus niet om zwanger te worden, maar om de :"onveilige dagen" waarop je dus zwanger zou kunnen worden, te vermijden) maar dit is net zoals de temperatuurmethode niet 100% veilig.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2006, 16:10   #22
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
[QUOTE=kas]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammy
Volgens mij heeft Inimini het antwoord al gegeven; slechts bij een klein deel van de gebruiksters leidt het pilgebruik tot haaruitval, maar had ik dit op mijn 18e geweten dan was ik zelf never en nooit aan de pil begonnen! (Het toeval wil dat ik er spontaan buikpijn van kreeg toen ik op mijn 16e in de biologieles hoorde dat dus ook vrouwen kaal kunnen worden door een ongelukkige samenloop van genen. Wrang, hè?)[/QUOTE]

Nogal ja... maar wel opvallend dat je er uberhaupt iets over hoorde tijdens een bio-les. Toen ik met mijn (aga blijkt nu) haaruitval bij de huisarts kwam (ben zo'n 3x geweest) bleef die volhouden dat vrouwen dus niet kaal worden.. veel artsen weten er weinig van is inmidd. mijn ervaring.
Ik heb een kale oma, een moeder met AGA, een vader met AGA, een zus met AGA en een broer met AGA. Ben dus best wel erfelijk belast, geloof ik.
Mijn zus ging 20 jaar geleden al naar Plinck (zonder resultaat).
Ik dacht altijd de dans te ontspringen, tot ik met de Mirena begon... helaas.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2006, 16:18   #23
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
[QUOTE=Georgie]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas

Ik heb een kale oma, een moeder met AGA, een vader met AGA, een zus met AGA en een broer met AGA. Ben dus best wel erfelijk belast, geloof ik.
Mijn zus ging 20 jaar geleden al naar Plinck (zonder resultaat).
Ik dacht altijd de dans te ontspringen, tot ik met de Mirena begon... helaas.
Ja joh... balen he die hormonen? ik heb eigenlijk geen enkele vrouw in de fam. met aga (wel een aantal mannen). Vrouwen allemaal op hoge leeftijd nog volle bossen met haar.. 1 moet de 1e zijn...
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2006, 14:45   #24
maya
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2006
Berichten: 8
Kitty, ik wil je nogmaals bedenken voor je bijkomend feedback, ik heb nog een laatste kleine vraagje voor je :-), nl als je zou weten waar dat die hulpmiddelen om je veilige en onvelilige dagen vast te stellen, verkrijgbaar zijn. Zoals o.a. de persona , ladycomp, donna of andere?
Vriendelijke groeten, maya

Laatst gewijzigd door maya; 20 augustus 2006 om 14:50
maya is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2006, 15:17   #25
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maya
Kitty, ik wil je nogmaals bedenken voor je bijkomend feedback, ik heb nog een laatste kleine vraagje voor je :-), nl als je zou weten waar dat die hulpmiddelen om je veilige en onvelilige dagen vast te stellen, verkrijgbaar zijn. Zoals o.a. de persona , ladycomp, donna of andere?
Vriendelijke groeten, maya

|Maya,
de persona kun je bij iedere drogist krijgen... en ook bij de apotheek meen ik.
de andere genoemden ken ik niet maar een drogist of apotheek zou volgens mij die andere merken ook moeten hebben.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2006, 15:31   #26
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Persona is ook verkrijgbaar via drogisterij.net.


Ik denk overigens dat je dit soort middelen alleen moet gebruiken als je bereid bent het risico op een zwangerschap te lopen.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2006, 16:20   #27
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Persona is ook verkrijgbaar via drogisterij.net.


Ik denk overigens dat je dit soort middelen alleen moet gebruiken als je bereid bent het risico op een zwangerschap te lopen.
Ja dat denk ik dus ook want het is niet 100% veilig netzoals de temperatuur-methodiek.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2006, 15:41   #28
maya
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2006
Berichten: 8
Kitty en Georgie, ik wil jullie nogmaals bedanken voor jullie feedback,
nog veel vriendelijke groeten, maya
maya is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2006, 16:40   #29
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maya
Kitty en Georgie, ik wil jullie nogmaals bedanken voor jullie feedback,
nog veel vriendelijke groeten, maya
Graag gedaan!
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.