Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA bij kinderen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 mei 2011, 11:11   #1
Mamama
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 mei 2011
Berichten: 1
Kind van 5 met ernstige haaruitval

Beste lezer(s),

Ik ben lid geworden van dit forum om even mijn verhaal kwijt te kunnen en ook om misschien wat tips te krijgen.

Mijn zoon van 5 heeft sinds een aantal weken flinke (diffuse) haaruitval. Er zijn voor zover ik kan zien nog niet echt kale plekjes ontstaan, maar zijn haar is heel erg uitgedund en we kunnen zijn hoofdhuid er inmiddels wel doorheen zien. Elke ochtend zit zijn pyama onder de haren en ligt het bed vol. En waar hij ook komt: overal liggen haren. Het is net of de haren los op zijn hoofd liggen.

Nu heeft er recentelijk bloedonderzoek plaatsgevonden omdat hij een week of 6 nogal gekwakkeld heeft met zijn gezondheid, d.w.z. steeds terugkerende koortsperioden. Uit het bloedonderzoek kwamen verhoogde onstekingswaarden die volgens de huisarts een viraal beeld lieten zien. M.a.w.: mijn zoon kreeg het ene na het andere virus voor zijn kiezen (zegt de huisarts). Ik heb wel opgenoemd dat ik me zorgen maakte over een afweerstoornis, maar de huisarts zei dat ze daar nu (nog) niet aan dacht.

Ik heb van de week de huisarts nog een keer gebeld om te vragen hoelang ik de haaruitval nog moet aan zien. Ik kreeg als antwoord dat ik het nog moet afwachten en dat als er echt kale plekken ontstaan ik aan de bel moet trekken.

Er zijn denk ik een aantal scenario's: 1) de haaruitval is een reactie op een hele heftige griep die hij rond de jaarwisseling heeft gehad (ruim een week hele hoge koorts en erg ziek geweest), 2) de haaruitval is een reactie op een van de virussen die hij de afgelopen weken heeft gehad, 3) er is een andere oorzaak.

Natuurlijk maak ik me ernstig zorgen over of hij niet helemaal kaal zal worden. Ik weet dat niemand iets kan voorspellen en ook ik heb alle informatie die er op internet te vinden is allemaal al gelezen.
Maar: is er iemand die misschien nog iets kan toevoegen en/of tips heeft over hoe dit aan te pakken?
Ik vind het zo lastig te bepalen of ik dit nog moet afwachten of niet.

Alvast hartelijk dank voor het meedenken!?
Mamama is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2011, 12:14   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
De oorzaken van de haaruitval zijn denk ik wel:
1) een hele heftige griep die hij rond de jaarwisseling heeft gehad;
2) virussen die hij de afgelopen weken heeft gehad.
Ik vind 't ook erg lastig om te bepalen wat er nu gedaan kan worden, maar om de weerstand te verbeteren denk ik dat de arts multivitaminen met mineralen zou kunnen voorschrijven. Om zelf op eigen houtje vitaminen en mineralen te geven aan een kind, lijkt me niet verstandig, maar Roosvicee mag misschien wel.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2011, 16:47   #3
chrissey
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2010
Berichten: 27
Ik zou eisen dat ik doorgestuurd werd naar een kinderarts.
chrissey is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.