Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 juni 2012, 03:18   #1
arnold12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2012
Berichten: 9
Question Oh oh, ook aan de beurt! Meedenken/advies gevraagd.

Hallo allemaal!

Ook ik ontkom er helaas niet aan denk ik. Ben 24 jaar en mijn kapper gaf me al Nioxin mee (koop ik de volgende keer niet meer, geloof er niet zo in) omdat ze constateerde dat het al dunner bovenop wordt. Daarnaast zie ik vooral bij nat haar dat het vooral rond de kruin, maar ook bovenop, al een stuk dunner wordt in vergelijking met de bekende 'rand' rondom het hoofd. Bij droog haar valt het allemaal nog niet zo op. Ik heb donker krullend haar, dus dat komt goed uit. Overigens valt er bijna géén haar uit (hooguit 1 of 2 wanneer ik met mijn hand volledig door mijn bos haar ga) en heb totaal geen last van inhammen.

1. Dit MOET wel AGA zijn lijkt me? Maak een zeer stressvolle periode door, maar dit kan het toch niet zijn? Zit nog wat in de ontkenningsfase merk ik, dus harde woorden zijn welkom.
2. Het feit dat ik géén haaruitval, maar alleen uitdunning heb, heeft dit invloed op de werking van Monixidil, in de zin van een grotere of kleinere kans op een evt shedding?
3. mbt. de Finasteride. Ik twijfel hier erg aan. Veelbelovende resultaten, maar het is toch je hormoonhuishouding door de war gooien en volgens mij is die bij mij nooit helemaal optimaal geweest (heb nog steeds wat opgezette tepels sinds pubertijd, en verhoogde vetopslag rondom mn middel, wat duid op wat meer oestrogeen). Ben verder gelukkig zo geil als een stier (godzijdank ), maar dat wil ik wel graag zo houden. Misschien moet ik ook eens intensief gaan sporten om dit oestrogeenlevel omlaag te brengen en mn libido nog verder te verhogen, maar wat is daarnaast verstandig? Toch een lage dosis (0.5 mg) finasteride nemen en direct stoppen bij het merken van bijwerkingen? Of een alternatief slikken in de vorm van Sal Palmetto bijvoorbeeld?

Mijn idee is dus eigenlijk Revita shampoo (3x) per week + Minxodil (5% kirkland), en finasteride (0.5 mg) OF Sal palmetto.

Ik hoop dat jullie met mij mee kunnen denken en tips/aanbevelingen kunnen geven!

Groeten Arnold
arnold12 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2012, 10:33   #2
moksel
HaarWeb lid
 
moksel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2009
Berichten: 255
Een optie is om zelfs 0.2 mg finasteride te nemen, er zijn grafieken beschikbaar uit onderzoeken dat je dan maar marginaal minder dht onderdrukt dan wanneer je 1 mg neemt. Hoe dit te nemen vraag je je vast af, verkruimelen en oplossen in een beetje sterke drank. (echt een klein beetje) Dan verdun je dit met wat water en dan kun je het goed verdeeld nemen. En maak je geen zorgen, als jij in 2 weken 1 shotglaasje aan alcohol binnenkrijgt zal dit je geen slecht doen.
moksel is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2012, 11:35   #3
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moksel Bekijk bericht
Een optie is om zelfs 0.2 mg finasteride te nemen,.......
Volgens mij gaf Arnold duidelijk aan dat hij niet zo'n trek had in finasteride en dit is het eerste advies.

Een optie (die hier niet zo heel populair is) kan zijn om je haar kort te knippen/scheren en doorgaan met je leven. Je kunt het altijd weer laten groeien. Je ziet hier heel erg veel gevallen van jarenlange strijd tegen haaruitval. Kaal worden is vreselijk, kaal zijn is geen probleem.
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2012, 18:44   #4
Expert
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2012
Berichten: 152
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dave523 Bekijk bericht
Volgens mij gaf Arnold duidelijk aan dat hij niet zo'n trek had in finasteride en dit is het eerste advies.
▼▼▼▼

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arnold12 Bekijk bericht
Toch een lage dosis (0.5 mg) finasteride nemen en direct stoppen bij het merken van bijwerkingen?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dave523 Bekijk bericht
Een optie (die hier niet zo heel populair is) kan zijn om je haar kort te knippen/scheren en doorgaan met je leven. Je kunt het altijd weer laten groeien. Je ziet hier heel erg veel gevallen van jarenlange strijd tegen haaruitval. Kaal worden is vreselijk, kaal zijn is geen probleem.
Die optie kan wel eens niet zo populair zijn omdat iedereen die optie zelf kan bedenken. Daar (nog) geen acceptatie in heeft gevonden dan hier terecht komen. Misschien is daarom die optie, op een haar forum, niet erg in trek vooralsnog. Ik probeer er maar wat logica in te gooien hoor.
Expert is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2012, 14:54   #5
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moksel Bekijk bericht
Hoe dit te nemen vraag je je vast af, verkruimelen en oplossen in een beetje sterke drank. (echt een klein beetje) Dan verdun je dit met wat water en dan kun je het goed verdeeld nemen.
Blijft de werking nog overeind door het mengen? Het kan toch andere reacties aangaan en werking verliezen.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2012, 15:41   #6
moksel
HaarWeb lid
 
moksel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2009
Berichten: 255
Ik heb er geen onderzoek naar gedaan maar aangezien er ook een aantal minoxidil oplossingen zijn geweest/zijn waar zowel alcohol en finasteride inzat/zit.

Daarbij gaan stabiele stoffen niet zomaar een reactie aan met andere stabiele stoffen.
moksel is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.