Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 7 juli 2007, 17:54   #1
Bros
Bros
 
Geregistreerd: 5 juli 2007
Berichten: 4
Alopecia Areata of Bijnieren?

Hallo Forum leden,

Het begon allemaal in november 2006. Ik ben 24 jaar en was volop bezig met afstuderen voor mijn opleiding werktuigbouwkunde. Ik werd door een collega aangesproken dat ik een kale plek zo groot als een euromunt op mijn achterhoofd had. Ik had me haar bewust wat langer laten groeien zodat het eigenlijk niet op viel. De tijd ging verder en er kwamen nieuwe haartjes op de kale plek. In Februari 2006 was ik afgestudeerd en dus van al mijn stress af. 1 maart begon ik te werken en toen constateerde ik dat mijn hoofdhaar al dunner werd. Ook had ik een plek erbij gekregen boven op mijn hoofd. De haaruitval werd al erger en ook mijn benen schaamhaar en armen vielen uit. Als ik s’ochtends wakker werd lag mijn kussen vol met haren en als ik had gedoucht zat het hele afvoerputje vol met haren. Ik was ten einde raad en ben naar mijn huisarts gegaan. Die kon er niks mee en verwees me door naar een dermatoloog. Ook die kon er weinig over zeggen en zij dat ik heb beste rustig af kon wachten.

Ik loop ook bij een homeopaat gedurende 1,5 jaar, omdat ik altijd last had van verkoudenheid en altijd vol zat. Ik ben hiervoor meerdere malen bij de huisarts geweest en bloed laten prikken, en zij constateerde dat ik allergies was voor pollen, later zijde ze weer dat ik allergies ben voor huismijt. Maar alles leverde niets op en ik kreeg pufjes en pillen voorgeschreven maar niets hielp. Tot dat ik 1,5 jaar terug voor het eerst bij de homeopaat kwam. Die constateerde d.m.v. een accu puntuur behandeling dat ik allergies ben voor melk en koe en varkensvlees producten. Sinds ben gestopt met het eten hiervan heb ik geen last meer van verkoudheid en niezen enz. Dus op zich gaat dat hartstikken goed. Ik was uiteraard erg benieuwd wat de homeopaat op mijn haaruitval zou zeggen. Dus ben ik vorige week bij hem langs gegaan en hij verklaarde dat mijn bijnier is uitgeput. Dit komt doordat mijn lichaam al die jaren heeft moeten vechten om die afvalstoffen kwijt te raken en nu is mijn lichaam inmiddels helemaal schoon, maar is mijn bijnier wel uitgeput. De bijnier maakt een EPO aan (dit zijn rode bloedlichaampjes) die onder andere voor het zuurstof transport naar de haarzakjes zorgen. Ik mijn lichaam gebeurd dit niet of te kort waardoor mijn haarzakjes geen voeding zodat mijn haar uitvalt. De oplossing volgens de homeopaat is dat ik EPO ga gebruiken. Maar het probleem van EPO is dat je er niet legaal aan kunt komen. En als je het gebruik is het van belang dat dit onder controle gebeurt. Dus ik ben vorige week evengoed langs de dermatoloog gegaan en te kijken of zij mijn aan EPO konden helpen, maar zij vonden de beredenering van de homeopaat de grootste onzin, hij kon direct zien dat ik last had van Alopecia Areata. Hij zij dat ik dit maar moest accepteren en dat ik er mee moet leren omgaan. Zonder ook maar een onderzoek kon hij het vol overtuiging zeggen. Hij zij dat ik Neoral of een prikkeltherapie kon gebruiken als optie. Maar in beide heb ik geen vertrouwen.

Ik vind het heel vreemd als je AA hebt dan groeit er toch helemaal geen haar meer? Ik heb zelf heel veel nieuwe dons haartjes op mijn hoofd, en zelfs in de baard streek. Ik scheer elke 2 weken en hard groeit het niet maar je kunt het wel duidelijk voelen en in het licht zelfs goed zien. Is er nog hoop voor mij dat het terug komt.

Inmiddels zijn mijn wenkbrouwen en wimpers ook zo goed als verdwenen. Zelf heb ik er gelukkig nog vertrouwen in dat het terug komt. Het kan toch niet in zon korte tijd allemaal weg zijn. Ik heb zelf de meeste vertrouwen in de homeopaat, en hou me hier ook nog even aan vast….

Zijn er forumleden met dezelfde ervaring? Ik heb ook gehoord over lichttherapie. Helpt dit de groei te bevorderen?

Alvast bedankt voor de reacties,

Groetjes Arjan
Bros is offline   Met citaat reageren
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Informatie gevraagd Alex71 AA - Algemeen 18 7 juli 2006 10:47
Het onderwerp Alopecia Werd Behandeld Door Een Tijdschrift Van Jehovah's Getuigen JaRule17 AA - Algemeen 6 11 mei 2006 15:02
Ik lijd aan Alopecia Areata en nu groeit m'n haar niet meer... Mrs.Donut AA - Algemeen 3 19 april 2006 20:47
Artikel: Wieke Peters (12 jr) over haar Alopecia Areata Totalis Webmaster AA - Algemeen 9 16 september 2005 23:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.