Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 augustus 2008, 12:46   #1
Lon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 168
minox en shedding

Hallo,

Ik heb een vraagje over de shedding van minox.

Op de site van Dr. Lee las ik het volgende;

"Warnings:
Initial Shedding: Topical minoxidil can cause an initial increase in shedding of follicles that were going to shed within 100 days anyway. However, it's important to realize that the sustained use of 5% topical minoxidil and 5% minoxidil with 0.025% retinoic acid will result in an improvement in the number and quality of the hair on your scalp.

Minoxidil allows hair that is already in the telogen phase to shed. Normally, the hair shaft sheds at the end of the telogen phase. 10% of normal hair is in the telogen phase, but in areas affected by MPB, up to 20% of thinning, miniaturized follicles are in the telogen phase. This is why minoxidil induced shedding may appear so dramatic when it affects thinning hair. The hair shafts, which are shed, will be replaced at the end of the telogen phase with healthier hair. On the other hand, untreated MPB will result in progressive miniaturization of the hair follicles."

Het lijkt er dus op dat alleen de haren die in de telogene fase zitten shedden. Iemand met AGA heeft procentueel gezien meer haren in de telogene fase zitten dan iemand zonder AGA.

Stel ik probeer eerst de DHT te verminderen (dmv bijv.finasteride of cyproteronacetaat). Doordat er minder DHT is wordt de groeifase van een haar minder aangetast en dus verlengd. Gevolg; uiteindelijk minder haren in de telogene fase.

Als je dus pas met de minox start nadat je de medicijnen een tijdje hebt geslikt, dan heb je minder telogene haren en dus ook een minder erge shedding dan als je minoxil vóór de orale medicatie gaat gebruiken (dan nl. nog wel veel telogene haren.)

Is mijn redenering juist of zit het niet zo simpel in elkaar?

Als mijn redenering juist is dan zou het dus beter zijn om even te wachten met de minox (eerst DHT dmv medicijnen verlagen, dan pas minox). De shedding zou dan minder moeten zijn, omdat er dan minder telogene haren zijn. Klopt dit?

Wie weet meer?

Lonneke
__________________
Regime
Medicijnen
Diane 35 (tot okt 2007)
Rooscure shampoo

Voedingssupplementen
Visolie Omega 3-6-9 (sinds juni 2008)
Huid, haar en nagel (sinds juni 2008)

Status
Zoekend naar het juiste medicijn...
Lon is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2008, 12:02   #2
Lon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 168
Niemand die even met mij mee wil redeneren?

Lonneke
__________________
Regime
Medicijnen
Diane 35 (tot okt 2007)
Rooscure shampoo

Voedingssupplementen
Visolie Omega 3-6-9 (sinds juni 2008)
Huid, haar en nagel (sinds juni 2008)

Status
Zoekend naar het juiste medicijn...
Lon is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2008, 13:57   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik wil wel meedenken, maar volgens mij weet eigenlijk niemand hoe die medicijnen precies werken; al helemaal niet bij vrouwen.
Zelf heb ik helemaal geen shedding door minox ervaren.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2008, 14:43   #4
Lon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 168
Hoi Hanna,

Bedankt weer!

Het is wel zo ja, dat de precieze werking eigenlijk helemaal niet bekend is. Jammer.

Maar Dr. Lee heeft het wel over het feit dat door de minox de telogene haren uitvallen. Als dat dan daadwerkelijk zo is, dan zou het toch beter zijn eerst het aantal telogene haren te verminderen dmv DHT remmers? Dus minox pas starten na DHT remmende medicatie?

Groetjes,
Lonneke
__________________
Regime
Medicijnen
Diane 35 (tot okt 2007)
Rooscure shampoo

Voedingssupplementen
Visolie Omega 3-6-9 (sinds juni 2008)
Huid, haar en nagel (sinds juni 2008)

Status
Zoekend naar het juiste medicijn...
Lon is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2008, 14:44   #5
yophisto
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2007
Berichten: 37
ik deel ook ergens jouw mening: momenteel gebruik ik topical dht -remmers ( nu ongeveer al een dikke maand) en volgende maand begin ik met minox.
yophisto is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2008, 17:22   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lon Bekijk bericht
Als je dus pas met de minox start nadat je de medicijnen een tijdje hebt geslikt......
Ja, maar wat is "een tijdje"? Misschien werkt de fina of cypro wel reeds na 24 uur...?

Van mij word je ook niets wijzer, sorry.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2008, 18:58   #7
Lon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 168
Tsja, wat is een tijdje... moeilijk.

Maar ik denk minstens een maand of 3, eigenlijk net zolang de telogene fase duurt voor een haar. Dat zou dus 3 maanden zijn.

Groetjes,
Lonneke

Hoe lang had jij de minox ook al weer gebruikt Hanna voordat je allergisch werd? (ik weet niet meer of ik dit al een keer gevraagd had eigenlijk.)
__________________
Regime
Medicijnen
Diane 35 (tot okt 2007)
Rooscure shampoo

Voedingssupplementen
Visolie Omega 3-6-9 (sinds juni 2008)
Huid, haar en nagel (sinds juni 2008)

Status
Zoekend naar het juiste medicijn...

Laatst gewijzigd door Lon; 18 augustus 2008 om 19:03
Lon is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2008, 01:03   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lon Bekijk bericht
Hoe lang had jij de minox ook al weer gebruikt Hanna voordat je allergisch werd? (ik weet niet meer of ik dit al een keer gevraagd had eigenlijk.)
Na 3 maanden met minox 2% met ppg.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Shedding t.g.v. Minox; vanaf wanneer en hoe lang? Mamala Medicijnen/haargroeimiddelen 11 12 augustus 2007 22:28
Minox gebruiken tijdens Finashedding. Verstandig? Colm Medicijnen/haargroeimiddelen 8 10 september 2004 18:40
Saw Palmetto shedding Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 3 29 februari 2004 14:18
Shedding: De waarheid II Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 0 31 januari 2004 10:16
Shedding: De waarheid I Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 0 31 januari 2004 10:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.