Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 februari 2014, 11:49   #1
Doemdenkertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 140
Geslacht:
Volledig haarwerk: haar eronder.......

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren/ervaringen kan delen.

Ik draag nu een topper van echt haar, eerste maanden via klemmetjes bevestigt aan mijn eigen haar en nu via micro-point. Ik merk dat dit op de lange termijn niet mijn oplossing is. Kan me iig niet voorstellen dat ik dit zo jaren ga blijven doen. Er zijn een aantal zaken die ik namelijk met een half jaar ervaring op zak behoorlijk vervelend vind:

- de zorg dat je eigen haar qua kleur matcht met het haarstuk
- de bevestigingsmethoden waar ik bij een topper uit kan kiezen
- de kosten die vastkleven aan de micro-point bevestiging (eur 1000 per jaar)
- de uitgevallen lange haren die ik overal terug vind
- afhankelijkheid van de haarwerker
- niet zelf in control zijn t.a.v. het op en afzetten

Daarnaast merk ik dat ik mijn eigen haren ook een soort van "vies" vind, dun bezaaid en niet mooi. Kan dat niet zo goed uitleggen.

Ik merk dat ik psychisch steeds meer aan het toegroeien ben naar het idee om mijn haren kort te gaan knippen en een volledig haarwerk te gaan dragen. In mijn ideale toekomstbeeld heb ik een inloopkast met meerdere haarwerken, lang/kort, echt/synthetisch etc. en wil ik geen gedoe meer.
Ik ervaar veel op dit moment namelijk echt als gedoe.

Zijn er vrouwen op het forum die volledig dragen van echt haar? En hoe kort moet ik mijn haar knippen? Als ik op wigsupport naar ervaringen kijk, draagt het merendeel daar volledig en volgens mij niet eens per se met kaal geschoren hoofd. Dat laatste zie ik namelijk niet zo zitten.
__________________
Liefs,

Heleen

Don't let your struggle become your identity!!


December 2011: haar-ellende begonnen
Oktober 2013: diagnose AGA.

Na anderhalf jaar leven in onzekerheid, stress en angst, geen zin in nog meer onzekerheid t.a.v. het wel of niet aanslaan van medicatie:
Augustus 2013: HH gedeeltelijk haarwerk afgeleverd: wat een verademing!!
Doemdenkertje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2014, 19:48   #2
mamamarleen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2010
Locatie: België
Berichten: 184
Geslacht:
Heleen,

Ik heb alleen ervaring met een volledig synthetisch haarwerk.
2 weken geleden heb ik mijn haren korter laten knippen. Ongeveer 5 à 6 cm lang bovenaan/ achteraan en opzij nog wat korter. Ik vind dat mijn haarwerk minder omhoog wordt geduwd en beter blijft zitten dan met langer haar.

Ik heb wel een cropped model (Ellen Wile - risk)
http://www.naturalwigs.co.uk/by-coll...ower/risk.html

Groetjes.
Marleen
__________________
Sinds mijn 17 jaar AGA. Na 27 jaar frustraties en gesukkel met medicatie, camouflage en zelfs een zinloze haartransplantatie, draag ik sinds december 2013 een haarwerk. Nu heb ik mijn zelfvertrouwen terug !!!
mamamarleen is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2014, 20:22   #3
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Hi Heleennn
Je wist zeker al dat ik iets ging roepen

Ik draag full cap synthetisch en heb mijn eigen haar kort eronder. Gaat prima, niets mis mee, goed te doen, bevalt me goed. In de avond je haarwerk afzetten en lekker met je eigen korte haartjes thuis rondlopen. Nooit meer gedoe met je eigen haar in dezelfde kleur houden als je haarstukje etc. etc.
Wat jij wilt kan ook met full cap in echt haar.

Inloopkast vol pruiken: dat wil ook ook (btw was dat niet mijn idee ???

Je hoeft niets te scheren, hoor. Je full cap opzetten evt. aan de voorrand vastplakken; ik plak tegenwoordig gewoon een stukje tape op mijn haar en haal dit in de avond er weer af. Voorzichtig losweken met alcohol op wattenstaafje.

Sucesssssss
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2014, 23:30   #4
millie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 668
hoi heleen
zoals je weet was ik begonnen met een volledig haarwerk,ik vond het echt naar zitten,en niet fijn!ik zou echt niet meteen je haar eraf halen hoor, als je een volledig haarwerk gaat nemen,straks bevalt het niet en zit je met een kort koppie!natuurlijk hoop ik voor jou dat jij het wel fijn vind,je hebt nu toch een 3/4 haarwerk? bevalt dat niet?
of heb je je nieuwe haarwerk nog niet?liefs millie
__________________
Sinds september 2013 gestopt met androcure 10
Sinds Maart 2015 gestopt met de diane35
Sinds november 2013 een gedeeltelijk haarwerk van Europees haar,waar ik erg blij mee ben!
millie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2014, 16:18   #5
Doemdenkertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 140
Geslacht:
Bedankt voor jullie reacties dames!!

@ Millie: Het feit dat jij het niet als fijn hebt ervaren, kan dat niet voor een heel groot deel te maken hebben gehad met het feit dat jij er nog je lange haren onder had zitten? Kan me voorstellen dat dat ook niet fijn is en erg warm?

Mijn 3/4 cap met lace is inmiddels klaar, maar ik ga deze pas dragen als er een vakantie heeft tussen gezeten, kan ik zelf eerst een paar dagen aan de lace wennen en is de overgang niet opeens heel groot (voor mijn collega's). Ik wil eigenlijk proberen te rekken tot de zomer. Weet niet of dat gaat lukken hoor. Afhankelijk hoe het een en ander zich gaat ontwikkelen, mijn huidige haarstuk is in ieder geval nog heel mooi (nu bijna 7 maanden oud) Ik ben niet het type om op dit vlak impulsieve beslissingen te nemen. Dus ik zou ook niet meteen mijn haren helemaal kort knippen. Maar ik merk dat hier mee bezig zijn ook weer rust geeft, ik kan dit aan!

In mijn ogen en voor mij persoonlijk is er maar een manier om met deze nare aandoening om te gaan: ACCEPTATIE. En acceptatie in de uiterlijke vorm is voor mij: de narigheid die ik soms door mijn zielig bosje eigen haren voel verwijderen: kort knippen en geen omkijken meer naar hebben. Nu zit ik in een stoptrein en op elk perron waar ik stop, loop ik tegen verdriet aan (de keuze voor een haarwerk en de drempel over stappen, de eerste aflevering van het haarwerk, het besef dat klemmetjes voor mij geen oplossing meer zijn, de keuze moeten maken voor een andere bevestigingsmethode: micro-point, de narigheid en het gedoe van het eens in de zes weken loshalen en opnieuw vastzetten.....ga zo maar door. En ik weet al wat het eindstation gaat zijn: dit gaat nooit meer goedkomen: waarom niet meteen daar naartoe waar voor mijn gevoel de laatste strijd ligt. Ik ben klaar om in de intercity te stappen. Hoop dat dit een beetje duidelijk is en niet als complete onzin over komt?

Ik ga hier sowieso nog 10 maanden niets mee doen vanwege de vergoeding van het haarwerk: 2014 heb ik al gebruikt dus dit wordt een 2015 dingetje.

Fijne zondag nog allemaal!!
__________________
Liefs,

Heleen

Don't let your struggle become your identity!!


December 2011: haar-ellende begonnen
Oktober 2013: diagnose AGA.

Na anderhalf jaar leven in onzekerheid, stress en angst, geen zin in nog meer onzekerheid t.a.v. het wel of niet aanslaan van medicatie:
Augustus 2013: HH gedeeltelijk haarwerk afgeleverd: wat een verademing!!

Laatst gewijzigd door Doemdenkertje; 23 februari 2014 om 16:21
Doemdenkertje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.