Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren

Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 januari 2020, 13:57   #46
Pionier
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Ik heb wel respect voor je doorzettingsvermogen. Heb gelukkig helemaal nergens last van .
Blijkbaar zit het erg diep bij jou, hè.
Nergens last van en toch posten dat je last had van libido problemen, etc. Raar hè? Zeker totaal niets te maken met het feit dat je fina slikt, wat is nu de kans dat je bijwerkingen krijgt, alleen een kleine en onsignificante minderheid heeft hier mee te maken, toch?

Mensen zijn slim genoeg om hier hun conclusies uit te trekken.

Nog veel geluk met finasteride.
Pionier is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2020, 19:22   #48
minten
HaarWeb lid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Ik heb wel respect voor je doorzettingsvermogen. Heb gelukkig helemaal nergens last van .
Blijkbaar zit het erg diep bij jou, hè.
Je denkt alleen maar dat je zelf nergens last van hebt. Pionier weet wel beter
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2020, 20:17   #49
Pietjeee
HaarWeb lid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionier Bekijk bericht
Nergens last van en toch posten dat je last had van libido problemen, etc. Raar hè? Zeker totaal niets te maken met het feit dat je fina slikt, wat is nu de kans dat je bijwerkingen krijgt, alleen een kleine en onsignificante minderheid heeft hier mee te maken, toch?

Mensen zijn slim genoeg om hier hun conclusies uit te trekken.

Nog veel geluk met finasteride.
Man, reageer normaal. Kinderlijk figuur.
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2020, 22:55   #50
PJKG
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
Je denkt alleen maar dat je zelf nergens last van hebt. Pionier weet wel beter
Hahaha inderdaad
- Finasteride, 0.5mg, 1x per dag (sinds medio juli 2019)
- Minoxidil 5%, 2x per dag (sinds februari 2019)
- Regenepure DR & NT shampoo, om de dag (sinds januari 2019)
- Nizoral, 1x per week (sinds oktober 2019)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2020, 11:39   #51
Pionier
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietjeee Bekijk bericht
Man, reageer normaal. Kinderlijk figuur.
Dag Pietjeee,

Gelukkig toch een fina slikker gevonden die nooit last heeft gehad van bijwerkingen...oh wacht:

De finasteride heeft mee niet veel gedaan voor mijn haarlijn, behalve dat mijn haar dikker lijkt het waarschijnlijk daardoor ook meer.
Een aantal keren probleempjes gehad om hem up te krijgen, maar dit met een lachertje over laten gaan.

http://haarweb.nl/forum/showthread.p...291#post402291

En Pietjeee, heb je nog problemen om je pietje up te krijgen?

Toch raar dat ook deze nieuwe vriend van mij ook al bijwerkingen heeft/gehad...

Maar hé, het is een totaal veilige medicatie hoor.
Oud 29 januari 2020, 21:01   #52
Pionier
HaarWeb lid

Geslacht:
Nog verschillende studies over pfs, etc.

https://www.notion.so/Bibliography-o...0f64b2e5e00552
Oud 8 februari 2020, 15:15   #53
Klaas93
HaarWeb lid

Geslacht:
In de wetenschap geldt helaas te vaak dat: wie betaalt, bepaalt. Je kan dus tientallen studies vinden die pleiten voor de veiligheid van Finasteride en tientallen die dat in twijfel trekken. In Amerika gaat gerechtigheid zoeken en geld verdienen hand in hand.
Ik betwijfel of de gemiddelde bezoeker geholpen is met een massa (vaak twijfelachtige) onderzoeken. Wat voor mij een stuk interessanter is, zijn de ervaringen van gebruikers.

Mijn ervaringen met Finasteride zijn goed, voor mij is het een wondermiddel zonder bijwerkingen. De machteloosheid van het proces van kaal worden is doorbroken en dat is voor mijn (psychische) gesteldheid en kwaliteit van leven heel goed geweest. Zelfs mij huid, die altijd onrustig was is ontzettend opgeknapt. Mijn probleem is opgelost en ik kan verder met m'n leven. Ik voel me goed, ik kom meer buiten, voel me zelfverzekerd en geniet ik weer meer van het leven. Door de nieuwe energie gaat m'n studie lekker, ben ik weer sociaal en heb ik een meisje gevonden waar ik alleen maar van kon dromen.

Juist door deze discussies heb ik zelf geen behoefte om echt actief te zijn op het forum. Hierdoor ontstaat er een scheefgroei aan negatieve topics van gefrusteerde mensen die wel op het forum blijven hangen.

Mijn tip: luister naar ervaringen en ervaringsdeskundigen, zoals een dermatoloog in loondienst die geen enkele prikkel heeft anders dan jou te helpen. Dit forum glijdt langzamerhand af tot een plek die op geen enkele wijze meer bijdraagt aan het proces waar 'lotgenoten' mee zitten.

Wat mij betreft worden mensen die op geen enkele wijze een constructieve bijdrage leveren aan dit forum geweerd of komt er een aparte subsectie voor dit soort onzinnige discussies.

Wanneer iets je ongelukkig maakt, dan probeer je dat te doorbreken.
Risico's horen bij het leven. De kans op een verbetering van je gesteldheid versus de kans op bijwerkingen. Het is maar net wat het je waard is. Dan heb je meer aan een psycholoog en een dermatoloog , dan aan het lezen van dit vergif.

Ik ga afscheid nemen van dit forum. Ik hoop dat de moderatoren inzien dat dit zo langzamerhand geen zinnige invulling meer geeft aan de bedoeling waarvoor dit forum is opgericht.
Klaas93 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2020, 11:45   #54
Pionier
HaarWeb lid

Geslacht:
@Klaas93, ik snap je reactie, je bent emotioneel geïnvesteerd in het pilletje dat je dagelijks slikt en ziet als je ultieme redding voor je haarverlies, dan is het natuurlijk moeilijk om met de realiteit en de lange termijn gevolgen van fina geconfronteerd te worden. Het is spijtig genoeg hormonaal vergif, en het is niet omdat je nog geen bijwerkingen hebt dat deze nog niet kunnen komen, meestal is het gewoon een kwestie van tijd.

En oproepen tot het bannen van een discussie over bijwerkingen van fina laat de realiteit dat fina gevaarlijk is niet verdwijnen. (even een reminder; meer dan 50% van 500+ leden hier op dit forum rapporteerde last te hebben van bijwerkingen door fina) De officiële cijfers van Merck zijn 3%...maar ja we weten ondertussen al dat hun studies niet te vertrouwen zijn. Je "wondermiddel" is spijtig genoeg een illusie dat misschien je leven kan verwoesten, haar is dan het minste van je zorgen.

Anyway, nog een interessante studie:

https://www.sciencedirect.com/scienc...06453018305067

“Finasteride treatment causes several alterations in the hippocampus,” the section of the brain responsible for processing long-term memory and emotional responses, according to a new study conducted at the University of Milano, and the Cajal Institute and Carlos III Health Institute, both in Madrid.Oct 1, 2018

Geen wonder dat fina hersenschade veroorzaakt. Brain fog, etc komt veel voor als bijwerking van fina.
Oud 15 februari 2020, 13:02   #55
Hopsaflopsa
HaarWeb lid

Geslacht:
Ja..... ik heb het licht gezien... oud worden is leuk... ik zal nooit een risicokaart nemen omdat ik weet dat het min eigen schuld is... maar ik doe wat ik kan... jij bent gek...
Hopsaflopsa is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2020, 17:00   #56
Pionier
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hopsaflopsa Bekijk bericht
Ja..... ik heb het licht gezien... oud worden is leuk... ik zal nooit een risicokaart nemen omdat ik weet dat het min eigen schuld is... maar ik doe wat ik kan... jij bent gek...
Dag Hopsaflopsa, inderdaad ik ben gek dat ik ooit overwogen heb om orale AA's voor lange termijn te gebruiken tegen haarverlies. Spijtig was er vroeger minder info dan nu.

Nog een mooie wetenschappelijke studie:

https://www.sciencedirect.com/scienc...15028219325993

Based on the existing body of evidence in the contemporary clinical literature, the author believes that finasteride and dutasteride induce a constellation of persistent sexual, neurological and physical adverse side effects, in a subset of men. These constellations of symptoms constitute the basis for PFS in individuals predisposed to epigenetic susceptibility. Indeed, delineating the pathophysiological mechanisms underlying PFS will be of paramount importance to the understanding of this syndrome and to development of potential novel therapeutic modalities.

Het is al langer een vermoeden dat epigenetics/methylation een grote rol spelen in het pfs verhaal...
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten