Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 mei 2018, 19:20   #1
Sapphire
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 september 2017
Berichten: 6
Geslacht:
Van waarschijnlijk "te duur" naar "te goedkoop" haarwerk

Hallo allemaal, Ik heb al wel een tijdje meegelezen, maar nog nooit iets gepost. Al mijn hele leven dun haar gehad en nooit gedacht aan een haarwerk. Ik had het idee dat je daar toch wat kaler voor moest zijn, maar na de tv uitzending van Lelijke Eendjes zag ik wat er allemaal mogelijk is. Vorig jaar eindelijk naar een haarwerker geweest om aan meer haar te komen. De eerste topper die ik opkreeg heb ik meteen gekocht, ik was zo blij om eindelijk eens mooi haar te hebben. Ik heb daar verder ook niets meer opgezet. Het was een lange topper van echt haar (niet-europees) van maar liefst ?1400. Hoewel ik erg blij ben met mijn nieuwe haar, heb ik toch ook wel ergenissen erbij gekregen, het haar pluist namelijk als een gek, hoeveel cremespoeling ik er ook insmeer. Het gaat steeds wijder uitstaan en klitten tijdens het dragen. Ik smeer er nu arganolie in om het weer plat te krijgen, al denk ik dat dat niet de bedoeling is, maar dat is het enige dat een beetje helpt. Ook vind ik de 5 clips niet fijn, om ze goed vast te zetten zonder pijn is al een gedoe. Als ik dan mijn hoofd buig en het gewicht van de topper verplaatst zich, gaat het ook trekken bij de clips, heel vervelend. Uit frustratie heb ik nu in een wilde bui 2 synthetische pruiken bij Wiwigs besteld, ze kunnen mij niet glad en glimmend genoeg zijn na al dat pluisgedoe! Ik ben heel benieuwd hoe deze pruiken mij gaan bevallen, ze waren in ieder geval heel goedkoop. Iets wat me misschien had moeten waarschuwen, maar erger dan wat ik nu heb kan bijna niet. Als er al iemand ervaring heeft met Wiwigs hoor ik dat graag.
Sapphire is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2018, 12:59   #2
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 531
Geslacht:
Haarwerken met clips

[QUOTE=Sapphire Ook vind ik de 5 clips niet fijn, om ze goed vast te zetten zonder pijn is al een gedoe. Als ik dan mijn hoofd buig en het gewicht van de topper verplaatst zich, gaat het ook trekken bij de clips, heel vervelend. Uit frustratie heb ik nu in een wilde bui 2 synthetische pruiken bij Wiwigs besteld, [/QUOTE]

Hi Sapphire,
Ik hoop dat de bestelde pruiken aan je verwachtingen voldoen. Laat het ons eens weten. M.b.t. clips aan haarwerken moet je voorzichtig zijn. Door "tractie alopecia" kunnen er kale plekken ontstaan. Voor meer info: https://www.haarproblemen.nl/?s=tractie+alopecia.
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2018, 23:14   #3
Sapphire
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 september 2017
Berichten: 6
Geslacht:
Hi Diksy, ik ben blij dat ik vroeger niet aan extensions ben begonnen en zal zeker rekening houden met het gevaar van tractie alopecia met mijn topper. Ik heb vandaag de 2 pruiken van wiwigs binnen gekregen. Net als Poppy (in het topic over internetleveranciers, zo kwam ik ook op deze site, ik heb dezelfde besteld btw) ben ik zeer blij met hoe ze eruitzien, zeker voor die prijs. De zwarte kleur ziet er iets 'nepper' uit dan de bruine wat glim betreft, maar daar gooi ik wel wat droogshampoo doorheen. Ook het punt bovenop waar alle haren vandaan komen ziet er niet heel natuurlijk uit, maar van voren zie je dat toch niet. Ik had een eenvoudige gazen binnenkant verwacht, maar het binnenwerk ziet er ook netjes uit (heb er niet zoveel verstand van, want ik ken alleen mijn topper). Nu afwachten hoelang deze synthetische pruiken mooi blijven. Ik heb al speciale shampoo etc besteld, maar las hier dat ik met Woollite en Robijn ook een eind kan komen, dat scheelt weer! Hoe bewaren jullie je pruiken/haarwerken als je er meerdere hebt, allemaal op een rekje/hoofd of liggend?
Sapphire is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2018, 14:17   #4
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 531
Geslacht:
Pruiken en onderhoud

[QUOTE=Sapphire;420854 ik ken alleen mijn topper). Nu afwachten hoelang deze synthetische pruiken mooi blijven. Ik heb al speciale shampoo etc besteld, maar las hier dat ik met Woollite en Robijn ook een eind kan komen, dat scheelt weer! Hoe bewaren jullie je pruiken/haarwerken als je er meerdere hebt, allemaal op een rekje/hoofd of liggend?[/QUOTE]

Hi Sapphire, Leuk te horen dat je tevreden bent. Die schoonmaakmiddelen die je noemt zijn prima te gebruiken. Voor het bewaren raad ik toch een kop/kunsthoofd aan. Dan behouden ze het model langer. Ga ook maar eens kijken bij Astrid26 (zie hieronder) Zij is heel actief op Haarweb en weet er veel van.
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"

Laatst gewijzigd door Diksy; 18 mei 2018 om 17:04
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2018, 16:56   #5
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Fijn dat je deze stap gezet hebt en de pruikjes goed bevallen
Ik bewaar mijn pruiken in de doos waarin ik ze gekocht hebt,
dan blijven ze mooi in vorm en stofvrij.
Veel draagplezier!
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2018, 10:42   #6
Sapphire
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 september 2017
Berichten: 6
Geslacht:
Ik heb niet genoeg kastruimte over om ze allemaal op een hoofd te zetten, dus ben blij te lezen dat ze liggend ook in vorm blijven. Ik heb gisteren in een extension winkel nog een goedkope pruik gekocht van Sleek Fashion, maar las op de bijsluiter (toen ik al thuis was) dat die maar een maand mee zou gaan. Oeps dat is wel heel kort zeg, ik denk dat die houdbaarheid ook zal gelden voor de goedkope Wiwigs pruiken. Van de schrik heb ik een kledingstomer bij de Lidl gekocht om ze zo lang mogelijk goed te kunnen houden, maar daarvan zag ik weer op Youtube dat je daarmee de slag/krul uit je haar stoomt en dat wil ik ook niet. Volgende keer maar een betere synthetische pruik kopen. Maar goed ik ben nog nieuw in het pruikengebeuren en van je fouten leer je (hoop ik).
Sapphire is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2018, 17:59   #7
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Bijna iedereen koopt in het begin de verkeerde pruik(en) en al doende leert men.
Ik koop mijn pruiken tegenwoordig bij Boelies Choice, prachtige merk pruiken voor mooie prijsjes.
Voordeel: bij haar kan je pruiken op zicht laten komen en op je gemak passen en je krijgt vakkundig advies.
En ze geeft open dagen waar lotgenoten bij elkaar komen en waar je ook ongegeneerd pruiken kan passen zonder enige schaamte.

Laatst gewijzigd door Astrid26; 19 mei 2018 om 19:17 Reden: Tikvaut
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2018, 18:51   #8
Sapphire
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 september 2017
Berichten: 6
Geslacht:
Bedankt voor de tip, houd het in gedachten voor als mijn goedkope pruiken zijn uitgevallen
Sapphire is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.