Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 7 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 14 januari 2005, 14:35   #466
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thdeters@hotmai
Boris,

Jij gebruikt al meer dan twee jaar Proscar, wat is je ervaring in die twee jaar?
Tja ik gebruik idd al lange tijd fina. Ik moet zeggen dat ik het jammer vind dat de korte haartje (ik heb vrij lang haar) aan de voorkant nooit mee zijn gaan groeien. Daarbij krijg ik het idee dat, zoals ik van andere mensen hier ook heb gelezen dat de DHT-ongevoelige zone, wat minder dikke haren levert dan voor fina. Ik heb een hoog testosterongehalte en dus ook een hoog DHT gehalte. Fina blokt 2/3 van de omzetting (zegt propecia), maar ik vraag me af of dat bij mij genoeg is. Mijn haar op de kruin ziet er echter prima uit en dat is voor mij het belangrijkste. Met rooscure erbij een kleine aanpassingen in mijn leefgewoontes ben ik volgens mij wel goed bezig.
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 14:43   #467
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Waarom moet je je haar eerst met een andere shampoo wassen voordat je rooscure gebruikt ? [/QUOTE]

Dat staat toch in de bijsluiter?????????????????????????????????????
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 14:53   #468
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boris
Dat staat toch in de bijsluiter?????????????????????????????????????
Ja, in het geval van roos (de bacterie), maar geldt dat ook voor AGA, dat is de vraag .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 15:00   #469
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Okee mensen..... twee dingen.

1) Het voorwassen met een andere shampoo. Inderdaad gewoon doen! Dat staat in de bijsluiter. "Was het haar eerst met een shampoo naar keuze. Spoel de shampoo goed uit en breng daarna een kleine hoeveelheid ketoconazol hoofdgel (1 à 2 theelepels) aan op het natte haar. Masseer de gel goed in de hoofdhuid en laat drie tot vijf minuten inwerken."
Waarom dit nodig is weet ik niet, maar gewoon doen! Misschien werkt de stof beter als je eerst alle puin opruimt of kan het dan beter door de huid worden opgenomen ofzo. Ik merk in ieder geval zelf dat het veel prettiger wast en dat ik de ketoconazol ook veel beter kan verspreiden als ik eerst met een andere shampoo heb gewassen. Als voorwasshampoo gebruik ik de pH-neutrale babyshampoo van Zwitsal.

2) De werking van ketoconazol. Met dank aan haarmannetje heb ik nu het volledige artikel waar ik eerder naar verwees dat gaat over de werking van ketoconazol. (Ketocazole as an adjunct to finasteride in the treatment of androgenetic alopecia in men, full text artikel zie attachment.)

Dit artikel onderschrijft dus wat ik al vermoedde: keto is helemaal geen anti-inflammatory maar een anti-androgeen! In eerdere onderzoeken werd beweerd dat ketoconazol de inflammation remt doordat het bepaalde microbacteriën van de hoofdhuid zou verwijderen [bron]. Dit artikel laat zien dat deze theorie hoogstwaarschijnlijk niet klopt. Overal op de Amerikaanse forums wordt keto toch nog gebracht als een fantastische anti-inflammatory, ze lopen allemaal het Cauwenbergh-artikel achterna. Wij op HaarWeb zijn echter slimmer en weten nu de echte werking van keto Ik zal het meteen aanpassen in het Haarwoordenboekje.

In hoge doseringen wordt ketoconazol ook al gebruikt om prostaatkanker te behandelen vanwege de anti-androgene werking, staat in dit artikel. Volgens de auteur van dit artikel is de werking van keto tweevoudig:

1) Ketoconazol is in staat om, net als finasteride, de productie van 5AR te remmen.
2) Ketoconazol is in staat om de androgeenreceptoren te blokkeren/deactiveren! En dit is iets wat finasteride niet kan.

Kort gezegd leidt gebruik van keto dus tot minder DHT in de hoofdhuid, en ook minder androgeenreceptoren waar het zich aan kan hechten!

De conclusie van het artikel luidt dan ook dat ketoconazol een bijzonder effectief middel tegen AGA is, en ook prima te gebruiken is in combinatie met finasteride. Bij gebruik van deze twee middelen minimaliseer je de DHT productie, en zorg je er bovendien voor dat het overgebleven DHT zich niet kan hechten aan de haarzakjes.

Iedereen die nog niet overtuigd was van ketoconazol moet dat nu zo langzamerhand toch wel zijn
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf Ketocazole_Perez_2002.pdf‎ (152,3 KB, 98x gelezen)
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 14 januari 2005 om 16:18
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 15:11   #470
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
oh ja en wat dit dat zegt over het gebruik van keto:

1) ik zou het sowieso altijd aanbrengen na een voorwasbeurt met een andere shampoo

2) het is belangrijk dat het goed wordt verspreid, wellicht kun je het extra goed inmasseren in de probleemzones van je kapsel

3) het is belangrijk dat je het goed in laat trekken, zeker 3 tot 5 minuten.

4) het is belangrijk dat je het frequent gebruikt. dagelijks lijkt me teveel, maar 2x per week lijkt me te weinig.

5) ik zou in ieder geval 24 uur wachten met het opnieuw natmaken / wassen van het haar. op deze wijze kunnen de anti-androgene stoffen zo lang mogelijk actief blijven op de schedel. nog steeds heeft het mijn voorkeur om de dagen dat je niet met keto wast, ook niet de haren te wassen met een andere shampoo. Hoewel je kunt verwachten dat de stoffen onderhuids actief blijven en dat daarom het wassen van je haren met andere shampoos geen kwaad kan, weet je dat toch niet zeker.

Ikzelf was om de dag mijn haar met 2% ketoconazol hoofdgel, was iedere keer voor met een pH-neutrale shampoo, masseer de shampoo iedere keer grondig in, was op de overige dagen NIET met shampoo (spoel de haren dan wel even uit met water) en laat de keto iedere keer zeker 5 minuten intrekken.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 15:50   #471
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Mooie posts Laurens!
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 16:01   #472
high
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 318
dit is een zeer verhelderende post nice work tnx
high is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 16:02   #473
thdeters@hotmai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2004
Berichten: 23
Mijn complimenten Laurensj!
thdeters@hotmai is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 16:07   #474
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Goed stukje informatie ja, maar wat ik nog niet snap aan keto. is dat wordt gezegt dat het vergelijkbaar is met minoxidil 2%, maar minox moet elke dag, 's morgen en 's avonds toegepast worden om te werken, wat ook normaal is. Maar keto. hoeft het maar 3x per week te gebeuren en dan maar 1x per dag. Hoe kan dit?
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 16:59   #475
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Ik vraag me bijv. ook af of keto en minox met elkaar ook werken of dat deze elkaar juist weer tegen werken.
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 17:01   #476
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Goed stukje informatie ja, maar wat ik nog niet snap aan keto. is dat wordt gezegt dat het vergelijkbaar is met minoxidil 2%, maar minox moet elke dag, 's morgen en 's avonds toegepast worden om te werken, wat ook normaal is. Maar keto. hoeft het maar 3x per week te gebeuren en dan maar 1x per dag. Hoe kan dit?
niet de WERKING, maar de RESULTATEN zijn vergelijkbaar met minox 2%. Maar dit klopt niet eens wat de resultaten zijn veel beter met keto: met minox zul je zelden blijvend resultaat hebben tegen AGA, met keto wel. Keto pakt de oorzaak aan, minox niet.

@Boris: ja hoor, minox en keto zijn prima samen te gebruiken.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 20:32   #477
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Nou ik dat artikel gezien heb ga ik maar eens voor 5 tot 7 dagen per week wassen met rooscure.
__________________
Regime:
3 x 160 mg SP van Cheapregaine per dag
1 mg fina per dag
3 tot 5 keer per week wassen met rooscure
Vit B complex
5 mg Cetirizine per dag sinds 1-1-2005
Druifstuif is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2005, 15:18   #478
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Nou Amigo's het ziet er naar uit dat we dit forum wel kunnen opheffen.
Dankzij onze Laurensj zijn de oorzaken en middelen in kaart gebracht en hoeven we alleen nog maar de middelen op een zo goedkoop mogelijke manier zien aan te schaffen en consequent blijven met het gebruik ervan!
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2005, 15:29   #479
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Boris, dat is natuurlijk niet waar . Er zijn zoveel factoren die meespelen op het gebied van het behalen van succes en bovendien weten we niet wat er na een lange periode allemaal te verwachten is.

En sowieso, het is hier toch altijd gezellig? Dat is toch al een reden om hier te komen ?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2005, 15:48   #480
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
leuke nieuwe avatar, haarmannetje!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Rooscure Nizoral simbah Medicijnen/haargroeimiddelen 2 19 oktober 2006 22:22
Nizoral vs Rooscure koppiekoppie Medicijnen/haargroeimiddelen 5 27 augustus 2004 14:07
Nizoral vs. Rooscure Uitgeblust Medicijnen/haargroeimiddelen 12 2 oktober 2002 12:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.