Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 mei 2005, 17:22   #1
Fiona
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2005
Berichten: 5
Ongewenst haargroei door Diane 35?

Hallo,

ik ben nieuw hier. Ik heb ook last van hirsutisme en ik slik de pil diane 35 sinds 2 maanden, maar ik heb het gevoel dat er juist meer haartjes komen en donkerder, nu beginnen zelfs haartjes te groeien op mijn hals. Tijdens de zeven dagen pauze heb ik jeuk op mijn kin en rondom mijn lippen en dan komen er haartjes uit, vrij donker en dik. Heeft iemand ook dezelfde evaringen?
Fiona is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2005, 09:21   #2
Fiona
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2005
Berichten: 5
Is er niemand die antwoord op heeft???
Fiona is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2005, 20:07   #3
alegna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2005
Berichten: 15
hoi,

Ik slik al jaren de diane-pil ivm haaruitval en andere hormonale stoornissen (pco) en voor zover mij bekend is zou het evt. overbeharing tegen moeten gaan. Echter aangezien haren in cyclussen groeien duurt het wel even voordat je er wat van merkt, soms zo'n 9-12 maanden. Mocht je gevoelig zijn voor de mannelijke hormonen dan zul je de haargroei weer terug zien komen als je stopt met het gebruiken van medicijnen. Dus als het even kan slik het dan als je niet al te veel last van bijwerkingen hebt.

sterkte
alegna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2005, 18:41   #4
Marije2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 mei 2005
Berichten: 2
heey

Ik was eerst begonnen aan de normale pil. toen was er nog niets aan de hand
na dat ik deze pil een maand had geslikt kreeg ik ook ineens last van ongewenste haargroei. Er werd door de dokter verteld dat ik beter de diana 35 pil kon gaan slikken.. dit heeft het effect alleen maar verergerd. Ook werd er gezegt dat er waarschijnlijk altijd wel beharing zou komen maar dat het door de pil versneld werd. Tot nu toe heb ik er nog niets aan laten doen. Die ervaring van jeuk op me kin en lippen herken ik erg goeD! ik heb niet gemerkt dat er haarjtes uit komen maar ik ben er wel erg bang voor dat dat gaat gebeuren

groetjes
Marije2 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2005, 20:55   #5
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Lieve schatjes,

Adem eerst heel diep in en uit en blijf gewoon rustig. Ik weet hoe frustrerend het is (heb nog dagelijks hele jankdagen en schaamte, etc.) maar je kunt er niets aan doen. Vaak ligt het niet aan de pil (Diane 35 tenminste) maar aan een vantevoren al vastgestelde gevoeligheid voor hormonen (stresshormonen bijvoorbeeld.) Ikzelf slik nu al 7 jaar Diane, androcur en spironolactone, en ondanks dat ze zouden moeten helpen wordt de overbeharing in perioden ( met stress en zeker in de zomer vanwege warmte,denk ik??.) erger. Ik kan dan slikken wat ik wil. Die jeuk en bultjes, herken ik eveneens, evenals het flink tintelen van de huid en gloeien op de plaatsen waar het op dat moment erger wordt. Dus het is zeker herkenbaar, en je bent niet de enige.

Bovendien moet je minstens een paar maanden wachten vooraleer Diane 35 en andere medicaite resultaat geeft bij dergelijke problemen.

Wat je erna alleszins kunt doen is naar een gynecologe gaan en onderzoeken wat de reden ervan is. (er moet hier ergens op het forum een prachtige uitleg staan van de mogelijke oorzaken.)

Laat je alleszins niet ontmoedigen, leg het een aantal mensen uit je omgeving uit (zodat je het er met hen over kan hebben, is zeer belangrijk dat je iemand in je omgeving hebt!!!!), mij helpt dit forum wel enigszins.

heel veel succes en mocht je nog vragen hebben, je mag altijd mailen.

xx marte

martjekerkhof@hotmail.com
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2005, 13:52   #6
Shaida
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2005
Berichten: 5
Lieve mensen

Ik heb 6 jaar lang de diane 35 gebruikt en het haar werd wel iets minder, maar ging niet helemaal weg. Ik kreeg er wel een prachtige gave huid van (in mijn gezicht) maar dat komt vast omdat het ook tegen acne is.

De werking is echt afhankelijk van je hormonen, en stom genoeg is alles weer terug gekomen toen ik ermee stopte. Het is dus niet voor altijd, werd mij later verteld maar alleen voor de periode dat je er mee bezig bent. Ik ben er ook heel veel door aangekomen.

Ik heb zware last van overbeharing. zwarte dikke haren.
Shaida is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
welke methode tegen ongewenste haargroei is het beste?? kimaa Hirsutisme - Behandelingen 19 10 april 2010 15:59
Kan je hoofdhuid jeuken door nieuwe haargroei? sigur Haarproblemen bij vrouwen 4 27 augustus 2004 11:10
ongewenste haargroei minoxidil Charissa Haarproblemen bij vrouwen 3 29 mei 2004 13:10
gevolgen voor je haargroei Diana Hirsutisme - Algemeen 1 8 september 2002 19:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.