Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Jouw resultaat met dutasteride? [LUKT STEMMEN BIJ JOU NIET? STUUR PM NAAR TIURI]
A) Stabilisatie van kaalwordingsproces en hergroei van haren 33 30,84%
B) Alleen stabilisatie van kaalwordingsproces, geen hergroei 37 34,58%
C) Kaalheid zet door na langer dan 1 jaar gebruik 37 34,58%
Aantal stemmers: 107. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 14 stemmen, 4,71 gemiddeld. Weergave
Oud 2 juli 2003, 14:15   #46
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Berichten: 1.798
Thumbs up Gaat lekker...!

Gebruik nu zo`n 6,5 á 7 maanden Duta (Avodart 0.5) en het gaat prima!
Totaal geen problemen gehad met bijwerkingen etc.
Haren op de kruin zijn echt stukken beterder geworden (dikker, wat voorheen érg dun was)
En bij de inhammen zie ik ook allemaal kleine haartjes tevoorschijn komen.
Nu maar hopen dat deze haartjes ook dikker gaan worden..
Ik denk zelf van wel, omdat ik dit bij Fina nooit heb gehad. (Remde alleen de uitval een beetje)

Ik wens alle andere Duta-gebruikers veel succes, en ik hoop dat jullie ook zulke positieve resultaten boeken!

Groetjes!
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2003, 23:40   #47
Frank83
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 4
matthijs en rocco, wat zijn jullie nieuwe resultaten sinds jullie laatste posts hier?

ik ben nog maar 20 en zie het allemaal al wat dunner worden, en ik denk dat als ik er nu wat aan doe ik het goed aan kan pakken, denken jullie er ook zo over? (en anderen)...

Wil beginnen met dusta, goede keus?
Frank83 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2003, 11:35   #48
melvinpoorter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2003
Berichten: 63
Kunnen de mensen die het nu langer dan een half jaar gebruiken hun ervaringen hier neerzetten??
Ben benieuwd of jullie bijwerkingen hadden met fina en of deze toe of afgenomen dan wel hetzelfde gebleven zijn met duta.

En is de haarstatus al verbeterd en het haarverlies afgenomen??
melvinpoorter is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2003, 13:08   #49
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Berichten: 1.798
Question de rest............?!

Hoe is het met de rest van de Duta-gebruikers!?
`K zie alleen maar negatieve dingen op andere buitenlandse forums van Duta-gebruikers. `T schijnt voor hun alleen maar erger te zijn geworden. (van een NW2 naar NW4)
Na +- 7 maanden...!? Heeft het te maken dat sommigen een 2.5 duta dosis nemen!? (ipv 0.5)

Is het nou ook zo dat type I 5ar maar weinig in de scalp voor komt? (wat ik heb gelezen op andere forums)

Gegroet
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2003, 13:58   #50
melvinpoorter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2003
Berichten: 63
Pindakaas, goed om te horen dat het bij jou effect heeft. Ken jij trouwens nog andere mensen die ook goede resultaten hebben?
De negatieve geluiden op de buitenlandse forums maken het wel moeilijker voor mij om er mee te gaan beginnen.

ik vind het daarom ook jammer dat er niet veel mensen hun resultaten hier posten. misschien heeft het er mee te maken dat als de resultaten goed zijn dat deze mensen minder bezig zijn met hun haar en dus minder behoefte hebben om hier hun ervaringen te delen.
melvinpoorter is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2003, 17:33   #51
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Berichten: 1.798
Smile

Hey Melvin, M`n broer gebruikt ook duta en is ongeveer net zolang bezig als ik (hij is 24 jaar en NW3A) Bij hem zie je heel goed dat de haren tussen de inhammen "vrijwel" volledig zijn terug gegroeid.. Ook bij de inhammen zelf zie wat kleine haartjes, ze zijn welliswaar op 2 handen te tellen, maar ze zijn er wel!
Kortom hij heeft er ook veel baat bij gehad..

"ik vind het daarom ook jammer dat er niet veel mensen hun resultaten hier posten. misschien heeft het er mee te maken dat als de resultaten goed zijn dat deze mensen minder bezig zijn met hun haar en dus minder behoefte hebben om hier hun ervaringen te delen."

Het zou erg jammer zijn als dit daadwerkelijk ook zo zou zijn. Daarom probeer ik hier iedere maand(en) wat up te daten mochten er veranderingen plaats vinden.

Groetjes
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2003, 19:20   #52
melvinpoorter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2003
Berichten: 63
Hey Pindakaas,

Ik ben er echt blij mee dat jij je ervaringen hier blijft posten. En nog blijer ben ik dat je positieve resultaten hebt.
Ik vind het erg jammer dat we niks meer horen van mensen als Rocco, Dht-killer en Mathijs. Het is te hopen dat zij niks meer posten omdat het goed gaat met hun haar en zij er dus minder mee bezig zijn.

Als een van de bovengenoemde personen dit leest zou ik graag van jullie horen hoe het ervoor staat.

Melvin
melvinpoorter is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2003, 10:29   #53
Mathijs
007
 
Mathijs's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2002
Berichten: 122
Beste duta gebruikers!

Dat ik enige tijd niets meer van me heb laten horen op dit forum komt niet omdat het zo geweldig gaat met mijn haar.
Ik gebruik nu ongeveer iets meer dan 5 maanden Duta en boek geen resultaat (0.5mg). Mijn haaruitval is toegenomen sinds het gebruik van Duta, de welbekende "Shedding" waar ik nooit last van heb gehad met Fina! In deze shedding zit ik nog steeds en ik geef het nog drie maanden de tijd voordat ik weer terug ga op Fina. Mijn haargrens is teruggetrokken, mijn inhammen zijn vergroot en er is geen teken van hergroei te bespeuren, integendeel! Ik kan jullie helaas niets positiefs melden over Duta en ik kijk het dus nog heel even aan. Als advies kan ik geven om nog even te wachten met het gebruik van Duta totdat er meer testresultaten verschijnen langer dan 6 maanden gebruik! Blijf nog even bij je Fina, je inhammen kunnen weliswaar langzaam groter worden het voordeel blijft echter wel dat je je haar bovenop je kop blijven zo ook je voorste haargrens.

Groeten Mathijs.
Mathijs is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2003, 11:39   #54
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Mathijs, Melvin en anderen,

Ik ben nu precies zes maanden aan de Duta, heb een lichte shedding de laatste dagen. Dit had ik ook met fina in maand 6 en 7 en zag de eerste goede resultaten (echte resultaten, dus hergroei) pas na een jaar. Uit ervaring kan ik zeggen dat je minimaal een jaar lang een middel moet gebruiken om te kunnen zien of het daadwerkelijk helpt.

Voor de rest ziet m'n haar er goed uit, het ziet er vol, gezond en vetloos uit.

Ik hou jullie op de hoogte, vrienden en maak je niet te druk.


groeten, DHTkiller
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2003, 19:55   #55
michiel10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2003
Berichten: 6
duta zes maanden

I gebruik nu zes maanden 1 milligram ( twee pillen)
per dag. En overal tevreden.

Ik heb in het verleden drie jaar finasteride gebruikt, eerste twee jaar goed succes, helaas laatste jaar werd het minder.
Vandaar dat ik ben begonnen met avodart.

Eerste maand duidelijk meer haarverlies. Maand drie en vier waren perfect, hergroei op de kruin en mijn haar voelde super dik
( deze dikte had ik met fin nooit gehad) maand vijf, leek het weer slechter te gaan, en nu in maand zes lijkt het weer te stabiliseren.
Overal, tevreden , ( tov 6 maanden geleden ziet me haar er zeker bete ruit) en ik verwacht dat de komende maanden weer nieuwe hergroei ontstaat, de haren groeien, in cycli maar door duta en hierdoor de sterke afname van dht, uiteindelijk dikker en beter worden, en ook nieuwe haargroei onstaat .
Met fin had ik dat ook in het verleden. Ik hoop alleen dat duta het langer gaat volhouden, maar verwacht gezien de sterkte dat dit gaat lukken.

In de forums lees je nu vaker dat de mensen die zes maanden of langer duta gebruiken, soort gelijken resultaten hebben. En de optimale resultaten komen na zo, n 8 a 9 maanden.

Ik houd jullie op de hoogte

Succes

PS Melvinpoorter, ik ben de Michiel van hairsite, als je nog vragen hebt, mail op deze site!!!
michiel10 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2003, 20:31   #56
melvinpoorter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2003
Berichten: 63
He Michiel, hartstikke bedankt dat jij je ervaringen hier neerzet.
Een hoop mensen hebben er denk ik baat bij om positieve verhalen van anderen t.o.v. duta te lezen.

Helaas lees je op de buitenlandse sites een hoop negatieve verhalen en helaas werkt het bij Mathijs ook nog niet. Ik hoop dat Mathijs het nog een paar maandjes volhoudt en dan positiever resultaten zal zien.

Ga jij ook weleens naar dr. Boersma en heeft hij je het gebruik van duta geadviseerd? Ik heb eigenlijk gemengde gevoelens bij deze man, aangezien hij mij 5 jaar geleden garandeerde dat ik nooit kaal zou worden als ik fina zou gebruiken. Helaas valt mijn haar weer net zo hard uit als voor het gebruik van fina.
Ik ben wel bang nu ik immuun ben voor fina en dat ik dat ook zal zijn voor duta. De mensen die baat hebben bij duta hadden alleen minder baat bij fina maar geen haaruitval zoals in de periode van voor fina.

Is er trouwens veel verschil tussen .5 duta en 1.0 duta, ik persoonlijk denk van niet dus vind ik 1.0 duta een beetje geld over de balk gooien.

Verder nog iemand wat van Duta-pionier Rocco gehoord?? Z'n mailbox moet wel vol zitten met replys van het haarweb forum, maar toch neemt hij niet even de moeite om te reageren. Jammer.
melvinpoorter is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2003, 16:53   #57
Sjakie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Berichten: 18
Sjakie

Ik gebruik nu 5,5 maand Avodart en ben niet ontevreden. Het lijkt (lees: probeer nog niet te enthousiast te zijn) of er wat hergroei is ontstaan op mijn linker inham. Rechts zie ik geen vooruitgang. Het geheel ziet er goed uit en het lijkt ook wel of het bovenop iets dikker is. Het is inderdaad waar, dat als je het idee hebt dat het vooruit gaat (of in ieder geval niet achteruit) ben je er stukken minder mee bezig. En dus lees je minder op forums.

Succes allemaal.
Sjakie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2003, 15:25   #58
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Berichten: 1.798
Thumbs up Beter......!

Ben nu zo`n 7 maanden aan de duta (0.5) en begin nu toch echt te merken dat die dunne vlashaartjes bij de inhammen, donkerder gaan worden, en steviger aanvoelen
Alleen vraag ik mij nu af of dit ook door de minox. komt, waar ik bijna een week mee bezig ben. Zou dit kunnen?
Of is dat onmogelijk op zo`n korte termijn?

Groetjes!
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2003, 18:39   #59
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Ja dat kan ook door de minoxidil komen. Ik gebruik ook sinds ongeveer een week minoxidil en Saw Palmetto, ik betwijfel het dat die vlassige haartjes door de SP komen, eerder van de minoxidil.
Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2003, 00:08   #60
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Hmm, ergens krijg ik het idee dat Dutasteride toch niet zó'n hemelse oplossing is. Veel gebruikers die gestopt zijn met fina en zijn overgestapt op de Duta, ervaren een immense haaruitval, waarschijnlijk gewoon doordat ze gestopt zijn met de Fina. Ik zou zelf wel heel graag willen weten of het gebruik van Duta nu beter is als Fina, omdat ikzelf op het punt sta aan één van de twee te gaan beginnen. Ik wilde zowieso voor nog 'n jaar minoxidil gaan gebruiken, maar kweet dat er ook iets ingrijpenders nodig is om verdere haaruitval te voorkomen. Hoopte op Duta, omdat deze waarschijnlijk verdere haaruitval tussen de geïmplanteerde haren kon voorkomen vóórdat iedereen weet dat je een HT hebt laten doen, maar zie de feiten onder ogen als blijkt dat deze eigenlijk níet werkt...

Daarom dus de vraag: Fina of Duta???
Roland is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Hoe kom ik eraan? Jeremy Medicijnen/haargroeimiddelen 256 24 januari 2015 19:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.