Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 juni 2011, 21:10   #1
zwaarzonderhaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2011
Berichten: 3
Is dit nog wel de moeite waard?

Hallo, Ik ben een jongen van 23 jaar en sinds verleden jaar begint mijn kaalheid erg rap in te zetten....

Helaas heb ik naast mijn kaalheid ook last van folliculitis. Ik heb al sinds mijn 20e inhammen. Maar mijn vader die 60 is heeft die ook en is nooit helemaal kaal geworden. Het leek dat het bij mij ook zo bleef totdat het verleden jaar opeens enorm rap begon te gaan. Ik denk dat mijn onderliggende ziektebeeld er mee te maken heeft. Ik heb geen diagnose maar mijn immuun systeem is erg zwak, al sinds geboorte heb ik last van huid klachten.

Ik durf daarom ook geen medicijnen te nemen tegen de kaalheid. Maar zijn de shampoo's nog wel de moeite waard met hoe ver mijn kaalheid al ingezet is? Ik wil tot aan mijn 30e graag nog wel haar houden. Daarna kom ik in de leeftijd waar het "normaal" is.

Ik zeg dat tussen haakjes want ik ben 23, maar ik voel me 50.

Ik heb wat foto's gemaakt, excuses voor het wilde kapsel. Ik wilde het wat uit laten groeien voor beter overzicht.

Laatst gewijzigd door zwaarzonderhaar; 10 juni 2011 om 08:43
zwaarzonderhaar is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2011, 21:22   #2
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Hallo daar, we leven met je mee. Folliculites is natuurlijk ook knap vervelend.
Ik ga je een advies geven waar je niet echt op zit te wachten, maar ik zou alles wat hier nu gezegd wordt negeren en in overleg gaan met jouw arts en daarna in overleg met ene dermatoloog. Situatie is te complex om hier als leek iets over te zeggen.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2011, 21:44   #3
zwaarzonderhaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2011
Berichten: 3
Dat snap ik. Ik hoop wat positive woorden te horen van lotgenoten.

Ik heb mijn folliculities ook in mijn nek gehad. Is mijn donorgebied daardoor aangetast? want in heb wel een kruin daar, of is een kruin juist slecht daarvoor?

Laatst gewijzigd door zwaarzonderhaar; 10 juni 2011 om 00:04 Reden: Dyslectie lol...
zwaarzonderhaar is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2011, 22:25   #4
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Hallo Hallo,
ik weet helaas niks van folliculities..dus ik kan je geen advies geven dat hier op aangepast is. Maar misschien kan je toch wat nuttige info geven.

Voor je kruin zou je eens een potje toppik kunnen proberen. Je hebt daar genoeg haar, het is alleen dun geworden. Toppik zal dit een stuk dikker doen lijken. Zover ik weet is het ook volledig huid vriendelijk en zou dat geen problemen moeten opleveren.

Verder tegen haaruitval...Shampoo's zullen niet veel uithalen. En zal je haaruitval niet stoppen.

Wat je ook zou kunnen proberen is Low Level Laser Therapy..Dit is, naast dat het goed is voor je haargroei, ook nog eens goed tegen acne en andere huidproblemen. Wellicht pak je hiermee 2 dingen in 1 keer aan. Je kunt een eigen laserhelm bouwen voor zo'n 700 euro..en die moet je dan 3x per week 20 minuten gebruiken.
...
En als laatste. Kaal zijn = geen ramp!
Ik weet dat het klote voelt, ik heb er ook nog lang geen vrede mee.. maar het voelt bij jezelf altijd veel sterker dan dat je omgeving er op reageert.
Maar heb je je haar als eens gemillimeterd? Sommige mensen staat het super goed.


In ieder geval succes ermee, en stel gerust meer vragen.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2011, 22:59   #5
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Ik zou met jouw immuunsysteem problemen geen risico's nemen met hormonale medicijnen als finasteride. In ieder geval niet zonder met een dermatoloog/huidarts te overleggen. Als je middelen wilt gaan gebruiken, dan moet je echt een expert op dit gebied raadplegen.

Misschien eerst eens superkort scheren? Dat hebben veel jonge twintigers als look.

Laatst gewijzigd door Kniekous; 9 juni 2011 om 23:15
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.