Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 februari 2024, 22:06   #1
jelllllmer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2022
Berichten: 15
Geslacht:
FUE Hairtec Delft (4500 grafts)

Hi allemaal,



Over minder dan twee weken zal ik mijn haartransplantatie (eindelijk!) achter de rug hebben.

Graag houd ik jullie via dit forum op de hoogte van mijn proces en beantwoord ik graag jullie vragen.


Wat informatie over mij: Ik ben net 34 jaar geworden en werd me ongeveer 8 jaar geleden bewust van mijn kaler wordende kruin. Omdat mijn haar behoorlijk dik is, slagen heeft en ik het altijd wat langer liet, heb ik het lang kunnen verbloemen. Totdat het de afgelopen twee jaar toch ineens wel een stuk sneller ging, vooral aan de voorkant en bovenop. Omdat mijn steeds kaler wordende hoofd mijn dagelijks leven behoorlijk beïnvloedt - jullie herkennen het vast wel; harde wind die het haar alle kanten op doet waaien, regen, zwemmen - heb ik de knoop doorgehakt. Nu is het moment dan bijna daar, en ik kan niet wachten.

Het budget dat ik voor ogen had voor mijn haartransplantatie lag ergens rond de 5000 euro. Na klinieken te hebben vergeleken en een consult elders te hebben gehad, ben ik uiteindelijk bij Hairtec Delft terecht gekomen. Hier heb ik in oktober een consult. Het was professioneel, duidelijk en ze waren realistisch over de mogelijkheden. Ik was erg positief en had mijn besluit dan ook snel gemaakt.

Het werd mij bij Hairtec Delft duidelijk dat mijn haaruitval op dit moment in Norwood-schaal 5 zit. Voor het ‘meest gewenste effect’ (maximale dichtheid) zouden er tegen de 6000 grafts nodig zijn, echter hanteert Hairtec Delft een maximum van 4500 grafts tijdens één Sapphire FUE-behandeling. We hebben daarom verschillende opties besproken:

1) Twee haartransplantaties plannen. Tijdens de eerste een focus op het voorhoofd en de middenbrug. De kruin zou in over één/twee jaar aan de beurt komen.

2) Één haartransplantatie, waarbij ze de 4500 grafts verspreiden over het hele gebied met een mindere dichtheid. Indien nodig, over één/twee nog verder verdichten.

3) Meer grafts verspreid over twee dagen, echter gaf Cengiz al aan dat zij hier niet volledig achter staan vanuit medisch perspectief.

De keuze voor optie 2 was voor mij snel gemaakt, omdat ik ‘liever’ een mindere dichtheid heb dan een hogere dichtheid, maar nog steeds een kale kruin waar ik mij aan zal blijven storen de komende jaren. Alles is beter dan hoe het er nu uitziet. Daarnaast werd bevestigd dat mijn donorgebied ontzettend goed is en een eventuele tweede haartransplantatie dan ook geen probleem zal zijn, mocht ik dit willen. Ook is mijn haar (gelukkig) erg dik en omdat ik voorheen van nature ook redelijke slagen in mijn haar had, hoop ik dat dit de mindere dichtheid ook weer enigszins zal verbloemen. De tijd zal het leren. Om het herstel te verbeteren zal ik ook een PRP-behandeling nemen.

Daarnaast heb ik veel gelezen over hulpmiddelen, zoals finasteride, minoxidil, Essengen-6, Folligain, etc. De ervaringen die ik heb gelezen waren wisselend, maar vanaf het begin af aan heb ik hier geen goed gevoel over gehad. Dit heeft mij uiteindelijk dan ook doen besluiten hier niet aan te beginnen. Omdat ik al in Norwood-schaal 5 zit, valt er toch al niet mega veel meer te redden en ik kies er dan liever voor om in de toekomst nog een tweede haartransplantatie te ondergaan, indien ik het nodig vind.

Foto’s (voor/na) zullen na de behandeling volgen. Mochten jullie in de tussentijd vragen hebben, laat het me weten.
jelllllmer is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2024, 08:44   #2
zoezel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2022
Berichten: 395
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jelllllmer Bekijk bericht
Hi allemaal,



Over minder dan twee weken zal ik mijn haartransplantatie (eindelijk!) achter de rug hebben.

Graag houd ik jullie via dit forum op de hoogte van mijn proces en beantwoord ik graag jullie vragen.


Wat informatie over mij: Ik ben net 34 jaar geworden en werd me ongeveer 8 jaar geleden bewust van mijn kaler wordende kruin. Omdat mijn haar behoorlijk dik is, slagen heeft en ik het altijd wat langer liet, heb ik het lang kunnen verbloemen. Totdat het de afgelopen twee jaar toch ineens wel een stuk sneller ging, vooral aan de voorkant en bovenop. Omdat mijn steeds kaler wordende hoofd mijn dagelijks leven behoorlijk beïnvloedt - jullie herkennen het vast wel; harde wind die het haar alle kanten op doet waaien, regen, zwemmen - heb ik de knoop doorgehakt. Nu is het moment dan bijna daar, en ik kan niet wachten.

Het budget dat ik voor ogen had voor mijn haartransplantatie lag ergens rond de 5000 euro. Na klinieken te hebben vergeleken en een consult elders te hebben gehad, ben ik uiteindelijk bij Hairtec Delft terecht gekomen. Hier heb ik in oktober een consult. Het was professioneel, duidelijk en ze waren realistisch over de mogelijkheden. Ik was erg positief en had mijn besluit dan ook snel gemaakt.

Het werd mij bij Hairtec Delft duidelijk dat mijn haaruitval op dit moment in Norwood-schaal 5 zit. Voor het ‘meest gewenste effect’ (maximale dichtheid) zouden er tegen de 6000 grafts nodig zijn, echter hanteert Hairtec Delft een maximum van 4500 grafts tijdens één Sapphire FUE-behandeling. We hebben daarom verschillende opties besproken:

1) Twee haartransplantaties plannen. Tijdens de eerste een focus op het voorhoofd en de middenbrug. De kruin zou in over één/twee jaar aan de beurt komen.

2) Één haartransplantatie, waarbij ze de 4500 grafts verspreiden over het hele gebied met een mindere dichtheid. Indien nodig, over één/twee nog verder verdichten.

3) Meer grafts verspreid over twee dagen, echter gaf Cengiz al aan dat zij hier niet volledig achter staan vanuit medisch perspectief.

De keuze voor optie 2 was voor mij snel gemaakt, omdat ik ‘liever’ een mindere dichtheid heb dan een hogere dichtheid, maar nog steeds een kale kruin waar ik mij aan zal blijven storen de komende jaren. Alles is beter dan hoe het er nu uitziet. Daarnaast werd bevestigd dat mijn donorgebied ontzettend goed is en een eventuele tweede haartransplantatie dan ook geen probleem zal zijn, mocht ik dit willen. Ook is mijn haar (gelukkig) erg dik en omdat ik voorheen van nature ook redelijke slagen in mijn haar had, hoop ik dat dit de mindere dichtheid ook weer enigszins zal verbloemen. De tijd zal het leren. Om het herstel te verbeteren zal ik ook een PRP-behandeling nemen.

Daarnaast heb ik veel gelezen over hulpmiddelen, zoals finasteride, minoxidil, Essengen-6, Folligain, etc. De ervaringen die ik heb gelezen waren wisselend, maar vanaf het begin af aan heb ik hier geen goed gevoel over gehad. Dit heeft mij uiteindelijk dan ook doen besluiten hier niet aan te beginnen. Omdat ik al in Norwood-schaal 5 zit, valt er toch al niet mega veel meer te redden en ik kies er dan liever voor om in de toekomst nog een tweede haartransplantatie te ondergaan, indien ik het nodig vind.

Foto’s (voor/na) zullen na de behandeling volgen. Mochten jullie in de tussentijd vragen hebben, laat het me weten.
Behoorlijk dik haar,komt zeer zeker goed 👍
zoezel is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2024, 18:54   #3
jelllllmer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2022
Berichten: 15
Geslacht:
Hierbij een korte update:

De afgelopen weken twijfelde ik toch nog of ik niet voor de DHI-methode zou moeten gaan gezien mijn situatie.

De reden waarom ik toch nog twijfelde is omdat bij de DHI-methode een betere haardichtheid kan worden bereikt en het risico op beschadigingen van de grafs minimaal is. Dit vind ik belangrijk, omdat, zoals ik in mijn eerste bericht al had gezegd, er voor het meest optimale resultaat meer grafts nodig zouden zijn in mijn situatie. Als bijkomend voordeel zal de herstelperiode (over het algemeen) ook korter zijn, al was dit voor mij niet doorslaggevend in mijn besluitvorming.

Door de voordelen van de DHI-methode heb ik uiteindelijk contact opgenomen met HairTec Delft en gelukkig was het op deze korte termijn nog mogelijk om de DHI-behandeling voor mij in te plannen aankomende donderdag.

Mocht de beheerder dit lezen: Het was voor mij niet mogelijk mijn oorspronkelijke bericht te bewerken (of kijk ik verkeerd?). Ik zou het waarderen als het onderwerp van deze discussie kan worden gewijzigd naar 'DHI Hairtect Delft (4500 grafts)'.
jelllllmer is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2024, 13:14   #4
Esmee1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2009
Berichten: 22
Is het goed gegaan?
Esmee1 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2024, 11:54   #5
jelllllmer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2022
Berichten: 15
Geslacht:
Hi Esmee,

Helaas werd er donderdag eczeem geconstateerd op bepaalde plekjes, o.a. in het ontvangstgebied en ook onder mijn bestaande haren in het donorgebied. Dit kwam voor mij als een verrassing - omdat het niet zichtbaar is als ik in de spiegel kijk en ook geen jeuk o.i.d. had of het voelde tijdens het wassen - en was natuurlijk ook wel even een flinke teleurstelling...

Het personeel van Hairtec Delft was erg meegaand en in overleg hebben we uiteindelijk besloten om de HT uit te stellen, om geen risico's te nemen en zo op een later moment voor het optimale resultaat kunnen gaan.

Hairtec Delft heeft er alles aan gedaan om te schuiven met hun planning en de HT staat nu gepland op 2 april. Dit geeft mij de tijd om de eczeem te behandelen met speciale shampoo die ik van hen heb gekregen en ik zal ook nog een keer extra langskomen in maart zodat mijn hoofdhuid extra gecontroleerd kan worden (door dezelfde arts van afgelopen donderdag, omdat zij het verschil het beste kan zien). Ondanks mijn gevoel van teleurstelling afgelopen donderdag, ben ik wel al zeer te spreken over de goede en vriendelijke service van Hairtec Delft in mijn situatie.
jelllllmer is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2024, 03:10   #6
Esmee1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2009
Berichten: 22
Hopelijk gaat het beter en kan je over 2 weken terecht. Succes alvast!
Esmee1 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2024, 18:50   #7
jelllllmer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2022
Berichten: 15
Geslacht:
Hierbij weer een update:

Op 2 april was het dan toch echt eindelijk zover! Om 07:30 uur werd ik verwacht bij Hairtec Delft.

Na aankomst is uiteraard eerst mijn hoofdhuid goed bekeken (door dr. Gokcek), omdat deze op de oorspronkelijke datum van de HT op bepaalde plekjes wat onrustig was. De speciale shampoo heeft geholpen en alles zag er goed uit. Hierna kon ik de medicatie innemen en werd bloed afgenomen voor de PRP.

Toen was het tijd voor dr. Gul om mijn haarlijn te tekenen en nogmaals de verdeling van de grafts te bespreken. Zoals eerder gezegd, heb ik besloten om de focus op de voorkant te leggen qua dichtheid en vervolgens op de middenbrug en kruin met een mindere dichtheid te werken.

Hierna werd m'n hoofd kaal geschoren. Zoals voor zovelen hier is dit toch altijd wel even een bijzonder moment, maar ik moet zeggen dat ik een kaalgeschoren hoofd eigenlijk best goed vond staan.

Vervolgens was het tijd om de haren uit het donorgebied te oogsten. De hair technician die mij (de hele dag) heeft behandeld is Ali. Ik heb ongeveer 3½ uur op mijn buik gelegen met mijn hoofd in een soort van donut-kussen. De verdovingen vielen mee en werkten goed, ik voelde niets en dommelde zo nu en dan zelfs even weg. Het resultaat van de oogst was 4675 grafts (415 enkele, 1960 dubbele, 1850 met drie haartjes, 420 met 4 haartjes en 30 met vijf haartjes). Totaal goed voor 12.210 haren. Een goed resultaat, volgens Ali. Iets meer ook dan de 4500, dus dat is altijd goed!

Rond half 12 was het tijd voor lunch; dit was goed geregeld en mijn gezelschap kon gezellig mee lunchen. Ook waren er nog twee andere mannen die werden behandeld.

Na de lunch werden de grafts geplaatst. De verdovingen nabij de haargrens waren eventjes pijnlijk, maar dit duurt gelukkig maar even (naar mijn idee nog geen 2 minuten). Tijdens het implanteren zit je rechtop in de stoel, met een soort van opgerold kussen in je nek, zodat ze overal goed bij kunnen. Twee assistenten waren continu bezig de naald voor te bereiden voor Ali. Ondertussen kun je muziek luisteren of Netflix kijken en je kunt ook gewoon je telefoon gebruiken. Zowel dr. Gul als Dr. Gokcek kwamen gedurende de dag een aantal keren langs om te kijken hoe alles gaat en om te checken hoe het met mij ging. Erg fijn! Rond half 6 was het dan eindelijk klaar. Een lange dag, maar al met al goed te doen en vrijwel pijnloos. Met verband rondom het achterhoofd kon ik weer richting huis.

Het merendeel van de grafts is dus gebruikt voor het herstellen van mijn haarlijn en het gedeelte achter de haarlijn. Voor het gedeelte van de middenbrug / kruin zijn rond de 1400/1500 grafts gebruikt, vertelden ze mij. Er is een kans dat ik in de toekomst nog een tweede HT zal nemen als ik een hogere dichtheid wil, maar ik wil eerst zien hoe dit uitpakt.

De washing op dag 3 ging goed. Tussen dag 3 en 10 moest ik zelf dagelijks lotion aanbrengen en 30 minuten laten inwerken, waarna het afgespoeld en vervolgens gewassen kon worden met shampoo. Het is even een 'eng' moment om voor het eerst de lotion aan te brengen, maar dit ging prima. Op dag 10 (afgelopen donderdag) werden in de kliniek de korstjes eraf gewassen en deze maand moet ik mijn haar om de dag wassen. Wat het wassen betreft moet ik het gewoon wassen zoals ik normaal ook zou doen (en niet extreem voorzichtig te werk gaan bijv.). Gelukkig heb ik niet veel last van jeuk gehad (dit schijnt ook minder erg te zijn met een DHI-behandeling werd mij verteld).

Nu is het wachten tot de haren gaan uitvallen. Op 3 mei heb ik mijn volgende controle.

Ik zal proberen de komende dagen ook wat foto's te plaatsen.

P.S. Is er ook een moderator die het onderwerp van deze discussie kan aanpassen voor mij naar 'DHI Hairtec Delft (4675 grafts)'?

Laatst gewijzigd door jelllllmer; 17 april 2024 om 18:54
jelllllmer is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2024, 14:23   #8
Rogieros
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Berichten: 36
Dank voor je verslag tot nog toe. Ben benieuwd naar de update en eventuele foto's. Succes met de voortgang.
Rogieros is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2024, 15:30   #9
jelllllmer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2022
Berichten: 15
Geslacht:
Hierbij de foto's van het consult in oktober vorig jaar:
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Consult 01.jpg‎ (145,7 KB, 31x gelezen)
Bestandstype: jpg Consult 02.jpg‎ (146,0 KB, 32x gelezen)
Bestandstype: jpg Consult 03.jpg‎ (148,2 KB, 31x gelezen)
Bestandstype: jpg Consult 04.jpg‎ (149,5 KB, 30x gelezen)
jelllllmer is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2024, 15:31   #10
jelllllmer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2022
Berichten: 15
Geslacht:
En hier de foto's direct na de behandeling:
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Behandeldag 01.jpg‎ (145,3 KB, 26x gelezen)
Bestandstype: jpg Behandeldag 02.jpg‎ (142,4 KB, 26x gelezen)
Bestandstype: jpg Behandeldag 03.jpg‎ (136,7 KB, 28x gelezen)
jelllllmer is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2024, 15:32   #11
jelllllmer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2022
Berichten: 15
Geslacht:
Hieronder de foto's van de eerste controle en washing op dag 3:
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Controle dag 3-01.jpg‎ (148,9 KB, 25x gelezen)
Bestandstype: jpg Controle dag 3-02.jpg‎ (140,2 KB, 15x gelezen)
Bestandstype: jpg Controle dag 3-03.jpg‎ (145,7 KB, 20x gelezen)
Bestandstype: jpg Controle dag 3-04.jpg‎ (147,1 KB, 17x gelezen)
jelllllmer is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2024, 15:33   #12
jelllllmer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2022
Berichten: 15
Geslacht:
En hierbij ook de foto's van de tweede controle / washing op dag 10:
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Controle dag 10-04.jpg‎ (134,6 KB, 22x gelezen)
Bestandstype: jpg Controle dag 10-03.jpg‎ (144,8 KB, 28x gelezen)
Bestandstype: jpg Controle dag 10-02.jpg‎ (144,5 KB, 21x gelezen)
Bestandstype: jpg Controle dag 10-01.jpg‎ (149,2 KB, 22x gelezen)
jelllllmer is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2024, 15:41   #13
jelllllmer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2022
Berichten: 15
Geslacht:
Tussen dag 10 en vandaag (dag 23) heb ik niet veel foto's gemaakt. De eerste foto is van dag 17 en de andere drie foto's zijn van vandaag (dag 23).

Het viel mij rond dag 17 op dat mijn hoofdhuid vrij droog was. Na het nog een aantal dagen te hebben aangekeken, ben ik gisteren begonnen met wat Calendula Cream van Dr. Organic op de hoofdhuid aan te brengen. Hopelijk helpt dit. Op advies van de kliniek breng ik zalf aan i.p.v. olie, omdat olie de huid minder goed laat ademen.

Verder heb ik op dit moment één puistje, hier zal ik vanaf blijven en deze zou vanzelf weer weg moeten gaan.

Wat mij zelf opvalt is dat mijn haar tussen mijn kruin en het donorgebied minder snel groeit. Dit zal ook niet een enorme dichtheid hebben, maar valt nu vooral op omdat mijn haar zo kort is.

Tot slot merk ik ook sinds gister dat de getransplanteerde haren langzaamaan uit beginnen te vallen. Het is even gek, maar onderdeel van het herstelproces natuurlijk.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Dag 17.jpg‎ (143,9 KB, 35x gelezen)
Bestandstype: jpg Dag 24-01.jpg‎ (117,3 KB, 33x gelezen)
Bestandstype: jpg Dag 24-02.jpg‎ (146,7 KB, 35x gelezen)
Bestandstype: jpg Dag 24-03.jpg‎ (143,6 KB, 33x gelezen)
jelllllmer is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2024, 15:51   #14
Rogieros
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Berichten: 36
Dank voor je update! Het ziet er, voor zover ik het kan beoordelen, voorspoedig uit.
In ieder geval trekt het mij over de streep om ook een adviesgesprek aan te gaan met hairtec.
Rogieros is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2024, 16:35   #15
jelllllmer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2022
Berichten: 15
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogieros Bekijk bericht
Dank voor je update! Het ziet er, voor zover ik het kan beoordelen, voorspoedig uit.
In ieder geval trekt het mij over de streep om ook een adviesgesprek aan te gaan met hairtec.
Graag gedaan! Fijn te horen dat het jou over de streep heeft getrokken!
jelllllmer is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.