Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 26 september 2004, 20:42   #91
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Daar heb je wel een punt! De mate van gevoelligheid van de receptoren zouden ook per persoon kunnen verschillen en ook dit speelt dan een rol. Bij mn vader is de haaruitval rond zn 23e begonnen en nu met 56 heeft ie pas echt een kale plek op zn kruin... Hoe bedoel je, traag proces.

Dat je sterker bent geworden door het gebruik van DHTremmers, geloof ik meteen. heb hier onlangs zelf nog gepost dat ik de laatste zeven maanden ben 'gegroeid als een aap". Er is me zelfs al twee maal gevraagd wat ik "gebruik" omdat het anderen ook was opgevallen dat het in de breedte erg hard gaat . Ook (semi) professionele sporters hebben deze bijwerking al beschreven bij gebruik van finasteride en ook zij schreven dit toe aan stijging van het T-niveau. Ik denk ook zeker dat je met die conclusie juist zit!

Ps. Echt goed dat je zo weinig last van bijwerkingen hebt
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2004, 21:42   #92
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Daar heb je wel een punt! De mate van gevoelligheid van de receptoren zouden ook per persoon kunnen verschillen en ook dit speelt dan een rol. Bij mn vader is de haaruitval rond zn 23e begonnen en nu met 56 heeft ie pas echt een kale plek op zn kruin... Hoe bedoel je, traag proces.

Dat je sterker bent geworden door het gebruik van DHTremmers, geloof ik meteen. heb hier onlangs zelf nog gepost dat ik de laatste zeven maanden ben 'gegroeid als een aap". Er is me zelfs al twee maal gevraagd wat ik "gebruik" omdat het anderen ook was opgevallen dat het in de breedte erg hard gaat . Ook (semi) professionele sporters hebben deze bijwerking al beschreven bij gebruik van finasteride en ook zij schreven dit toe aan stijging van het T-niveau. Ik denk ook zeker dat je met die conclusie juist zit!

Ps. Echt goed dat je zo weinig last van bijwerkingen hebt
Thanks, Vince!

De aftakeling van de haarwortels door DHT verschilt van persoon tot persoon. Bij sommigen gaat dat proces zeer snel, bij anderen weer heel traag. De hoeveelheid DHT in de scalp/skin en bloedbaan is niet zo heel belangrijk volgens mij. Een voorbeeld, fina onderdrukt 70% serum en 35% scalp DHT, voor duta is dat 92% serum en 55% scalp. Nu bevindt er zich nog voldoende DHT in de hoofdhuid, zoals met duta 55% scalp-DHT-onderdrukking, maar het gaat erom hoeveel DHT zicht in de kernen van de haarwortels bevinden. Eigenlijk moet er dan weer onderscheid gemaakt worden tussen scalpDHT en Haarwortel-DHT, dat laatste is zeer van belang denk ik. Als de haarwortel bijna DHT-vrij wordt, dan zal het medicijn na jaren nog steeds goed werken.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2004, 01:10   #93
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Daar heb je wel een punt! De mate van gevoelligheid van de receptoren zouden ook per persoon kunnen verschillen en ook dit speelt dan een rol. Bij mn vader is de haaruitval rond zn 23e begonnen en nu met 56 heeft ie pas echt een kale plek op zn kruin... Hoe bedoel je, traag proces.

Dat je sterker bent geworden door het gebruik van DHTremmers, geloof ik meteen. heb hier onlangs zelf nog gepost dat ik de laatste zeven maanden ben 'gegroeid als een aap". Er is me zelfs al twee maal gevraagd wat ik "gebruik" omdat het anderen ook was opgevallen dat het in de breedte erg hard gaat .
Dat heb ik ook een beetje, mensen vragen ook aan me vaker of ik train ofzo. Dit is aan de ene kant niet negatief ofzo, maar is het niet slecht voor de gezondheid o.i.d ? Ik dacht dat bij 5-ar-remmers de testosteronspiegel niet of nauwlijks veranders, tenminste binnen de standaard grenzen blijft. Maar gaat het bij ons dan niet te veel stijgen ? welke nadelen heeft een hoog T-gehalte eigenlijk ?
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.

Laatst gewijzigd door Tiuri; 27 september 2004 om 12:08
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2004, 10:39   #94
mjoy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 december 2003
Berichten: 134
Als het testosteron niveau zou toenemen bij het innemen van bij fina waarom hebben dan zoveel gebruikers last van erectiestoornissen en kweken ze gemakkelijker borsten ? Deze bijwerkingen zijn tegenstrijdig met een hoog testosteron gehalte in het bloed.
__________________

fina (20/11/2003)
minox 5% 1x/d (terug begonnen op 01/10/2004)
msm 1000mg/d
omega3 1xdag
p5p NOW 2xweek (1/10/2004)
zink 2xweek
Nizoral schampoo 3xweek
Rozemarijn schampoo 4xweek
mjoy is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2004, 11:26   #95
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Het is DHT dat oestrogeen neutraliseert en NIET testosteron. Vandaar de gyno (borstvorming dus).

Erectiestornis: je hebt in feite maar een klein beetje DHT of testosteron nodig voor een erectie. Deze klacht komt dan ook niet zo vaak voor. Zeker na de eerste maanden van therapie als de nieuwe hormoonwaarden zich hebben ingesteld, blijkt er eigenlijk altijd voldoende DHT of testosteron aanwezig te zijn. Erectiestoornis is dus hooguit in de beginfase als er nog wisselvalligheden in de hormoonbalans aanwezig zijn (schommelingen).

Son of Sam
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2004, 11:30   #96
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
Het is DHT dat oestrogeen neutraliseert en NIET testosteron. Vandaar de gyno (borstvorming dus).
Toch fijn om te lezen dat ik altijd gelijk gehad heb wat betreft een wezenlijke functie van DHT . Bedankt Sonofsam.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2004, 11:17   #97
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Wat is nou precies de reden om niet naar duta te stappen als fina redelijk werkt? ... je kan beter de problemen voor zijn toch ?
als mn fina op is (duurt nog een jaar!) stap ik naar duta denk ik.

heb ook ineens 3 dagen achter mekaar weer haaruitval gehad terwijl ik dat maanden amper had. Dat is nu ook ineens weer zo goed als over.
De haren die ik verlies zijn vaak gewoon goed donkerbruin van kleur. Bovendien zitten er witte puntjes op(stond ergens dat het dan goede haren zijn die terugkomen maar is dat niet onzin?...zou het een tweede(!) lichte shedding kunnen zijn?
__________________
Regime:

Intern:
2x Finasteride (1/4 van 5mg) (dru-online.com)
1x Saw Palmetto 160mg (CheapRegaine.nl)
Vitamine B-Complex (Etos)
Vitamine C (1000mg)
Selenium-Zink (Etos)
Visolie / Omega-3 Vetzuren (Etos)
Bio-MSM 1500mg (Pharma Nord)
Dagravit Totaal 30 (Dagravit)

Extern:

1x-2x Minoxidil 5% (Kirkland, CheapRegaine.nl)
of
2x Minoxidil 5% Day and Night kit (Dr Lee, Minoxidil.com)

Toekomst misschien:
Rooscure
een Anti-histamine
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2004, 11:49   #98
mjoy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 december 2003
Berichten: 134
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iemand
Wat is nou precies de reden om niet naar duta te stappen als fina redelijk werkt? ... je kan beter de problemen voor zijn toch ?
als mn fina op is (duurt nog een jaar!) stap ik naar duta denk ik.

heb ook ineens 3 dagen achter mekaar weer haaruitval gehad terwijl ik dat maanden amper had. Dat is nu ook ineens weer zo goed als over.
De haren die ik verlies zijn vaak gewoon goed donkerbruin van kleur. Bovendien zitten er witte puntjes op(stond ergens dat het dan goede haren zijn die terugkomen maar is dat niet onzin?...zou het een tweede(!) lichte shedding kunnen zijn?
Ik denk aangezien duta beide types 5-ar enzymes blokkeert dat je dus sneller bijwerkingen zal krijgen wanneer je hier aanleg voor had bij het gebruik van fina.
__________________

fina (20/11/2003)
minox 5% 1x/d (terug begonnen op 01/10/2004)
msm 1000mg/d
omega3 1xdag
p5p NOW 2xweek (1/10/2004)
zink 2xweek
Nizoral schampoo 3xweek
Rozemarijn schampoo 4xweek
mjoy is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2004, 11:53   #99
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iemand
Wat is nou precies de reden om niet naar duta te stappen als fina redelijk werkt? ... je kan beter de problemen voor zijn toch ?
als mn fina op is (duurt nog een jaar!) stap ik naar duta denk ik.
Wat redenen zijn om niet over te stappen op duta??

Dat heeft een aantal redenen.
  1. De bijwerkingen van dutasteride zijn groter en er is minder bekend over de gevolgen op lange termijn.
  2. Er zijn geen grote studies gedaan naar de werking van duta tegen alopecia androgenetica. Er is nog geen enkel bewijs dat het beter werkt dan finasteride. Dat is iets wat mensen allemaal massaal aannemen omdat er wel bewijs is dat het de DHT-waarden lager krijgt dan fina. Maar dat wil in mijn ogen nog niet automatisch zeggen dat het meteen ook beter is tegen AGA. DHTkiller heeft wel eens gezegd dat het niet nodig is om alle DHT weg te halen maar dat het het belangrijkste is dat de formaties worden verzwakt, en hierin slaagt fina alleen al goed in.
  3. Ik heb uitgebreid contact gehad met GlaxoSmithKline, de producent van dutasteride, en zij raadden het gebruik tegen AGA ook ten strengste af. Zijzelf zijn de trials naar duta als haargroeimiddel met een onduidelijke reden gestopt.
  4. Finasteride wordt bij mij voorgeschreven door de huisarts en vergoed door het ziekenfonds. De vraag is of mijn huisarts duta wil voorschrijven, denk t niet (en geef 'r eens ongelijk...) Dutasteride is erg duur.
  5. Het is bekend dat de werking van 5AR-remmers langzaam afneemt. Finasteride heeft na 5 jaar al een groot deel van zijn werking verloren. Daarom lijkt het mij belangrijk om in noodgevallen nog een zwaarder middel achter de hand te hebben, voor het geval er tzt nog geen wondermiddel is uitgevonden. Ik wil dus niet in een keer al mijn kruit verschieten.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2004, 12:17   #100
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
In een ding heb je ongelijk Laurens: duta is niet veel duurder dan fina...tenzij het niet vergoed wordt natuurlijk, dan wel. De prijzen zijn echter ongeveer gelijk...
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2004, 16:33   #101
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
Verliest Duta ook aan kracht???
__________________
Regime:
-1 mg Fina (sinds midden september 2003) [ GESTOPT augustus 2006 ]
-Veel water
-Multivitaminen
-0.5 mg Duta (sinds augustus 2006)

21 jaar, NW 2
The Dude is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2004, 20:36   #102
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Wat redenen zijn om niet over te stappen op duta??

Dat heeft een aantal redenen.
  1. De bijwerkingen van dutasteride zijn groter en er is minder bekend over de gevolgen op lange termijn.
  2. Er zijn geen grote studies gedaan naar de werking van duta tegen alopecia androgenetica. Er is nog geen enkel bewijs dat het beter werkt dan finasteride. Dat is iets wat mensen allemaal massaal aannemen omdat er wel bewijs is dat het de DHT-waarden lager krijgt dan fina. Maar dat wil in mijn ogen nog niet automatisch zeggen dat het meteen ook beter is tegen AGA. DHTkiller heeft wel eens gezegd dat het niet nodig is om alle DHT weg te halen maar dat het het belangrijkste is dat de formaties worden verzwakt, en hierin slaagt fina alleen al goed in.
  3. Ik heb uitgebreid contact gehad met GlaxoSmithKline, de producent van dutasteride, en zij raadden het gebruik tegen AGA ook ten strengste af. Zijzelf zijn de trials naar duta als haargroeimiddel met een onduidelijke reden gestopt.
  4. Finasteride wordt bij mij voorgeschreven door de huisarts en vergoed door het ziekenfonds. De vraag is of mijn huisarts duta wil voorschrijven, denk t niet (en geef 'r eens ongelijk...) Dutasteride is erg duur.
  5. Het is bekend dat de werking van 5AR-remmers langzaam afneemt. Finasteride heeft na 5 jaar al een groot deel van zijn werking verloren. Daarom lijkt het mij belangrijk om in noodgevallen nog een zwaarder middel achter de hand te hebben, voor het geval er tzt nog geen wondermiddel is uitgevonden. Ik wil dus niet in een keer al mijn kruit verschieten.
ok..
1. was bekend
2. ok maar er wordt wel algemeen aangenomen dat duta een sterkere werking heeft en ook type 1 blocked tov fina.
3. Zij hebben commercieel belang, dit is al eens eerder uitgelegd.
4. Krijg zelf geen vergoeding, zoals zoveel mensen.
5. Ik denk nog steeds dat dat meer is door een steeds sterkere aGA, wat best los kan staan van Fina.
__________________
Regime:

Intern:
2x Finasteride (1/4 van 5mg) (dru-online.com)
1x Saw Palmetto 160mg (CheapRegaine.nl)
Vitamine B-Complex (Etos)
Vitamine C (1000mg)
Selenium-Zink (Etos)
Visolie / Omega-3 Vetzuren (Etos)
Bio-MSM 1500mg (Pharma Nord)
Dagravit Totaal 30 (Dagravit)

Extern:

1x-2x Minoxidil 5% (Kirkland, CheapRegaine.nl)
of
2x Minoxidil 5% Day and Night kit (Dr Lee, Minoxidil.com)

Toekomst misschien:
Rooscure
een Anti-histamine
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2004, 16:39   #103
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Punt 5 van Iemand vind ik zeer zeker een goede hypothese. Er wordt vaak verondersteld dat mannen rond de 25, 26 jaar een testosteron-explosie hebben en dat er op dat moment doorgaans veel haar verloren wordt. Als je die jaren goed doorstaat, zou je je haar lange tijd kunnen behouden. Persoonlijk lijkt die redenering mij onzin. Okay, meer testosteron (als dat waar is) betekent meer omzetting naar DHT. Maar iemand die geen aanleg voor AGA heeft, zou weinig hinder van deze 'boom' moeten ondervinden. Lijkt mij aannemelijk dat AGA progessief erger wordt, en dat de mysterieuze 'inflammation' hier vooral debet aan is. Zou denk ik goed kunnen dat om die reden fina (en ook duta) na een verloop van jaren minder goed werkt. Volg de threads over anti-histamines e.d. dan ook met meer dan gemiddelde interesse.
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2004, 16:50   #104
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
Dus Duta verliest ook aan kracht na verloop van tijd??
__________________
Regime:
-1 mg Fina (sinds midden september 2003) [ GESTOPT augustus 2006 ]
-Veel water
-Multivitaminen
-0.5 mg Duta (sinds augustus 2006)

21 jaar, NW 2
The Dude is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2004, 17:33   #105
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Zou ik niet weten, is maar een schot voor de boeg. Wil niet pretenderen dat ik er verstand van heb. Lijkt mij echter, op basis van gezond verstand, dat duta langer werkzaam is omdat het DHT zo krachtig onderdrukt. De onderliggende oorzaak, de ziekte AGA, zal echter progressief verergeren indien je enkel anti-androgenen slikt. In dat opzicht ben ik het dus (instinctief) met Iemand eens.
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Hoe overtuig ik mijn huisarts? Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 23 16 augustus 2007 13:09
Van duta naar fina pupuh Medicijnen/haargroeimiddelen 4 9 december 2003 21:24


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.