Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 maart 2007, 14:55   #31
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Er is zelfs een theorie over het haarkrans kapsel. De hersenen hebben koeling nodig en daarom verlies je de haren
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2007, 15:06   #32
hairobservator
QuickGrafting = FUTURE
 
hairobservator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2005
Locatie: 's-HEERENBERG(NL)
Berichten: 1.111
Wink Oh jé wat nu weer..

Jaja Kevin dit was alléén als haarmopje bedoeld maar daar vallen ze hier dan gelijk weer overheen - direct eronder vertel ik toch wat ik denk waarom haarkranshaar overblijfd en ook dmv. haartransplantatie blijft doorgroeien op het kalende bovenhoofd!

Ik wil meer meningen kom op HaarWebleden Ja of NEE

Groet Hairobservator
hairobservator is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2007, 17:21   #33
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hairobservator Bekijk bericht

Ik denk dat haarkransharen een soort van beschermende funtie hebben en daardoor ook weer aangroeien bij haartransplantatie verder wordt gezegd dat dit haarkranshaar tot het lichaamshaar behoord, hormoon ongevoelig haar is, genetisch vastgelegd om een leven lang te blijven produceren, ongevoelig / recistent voor DHT en nog veel meer stellingen..

Groet Hairobservator

Nee, ook hier geloof ik totaal niet in!

Wat is voor jou dan de funtie van het haarkranshaar, waarom werkt haartransplantatie?
Graag niet alléén bekritiseren ook een tegenstelling geven!
Oke daar heb je een punt. Alleen bekritiseren zonder tegenstelling is te makkelijk.

Ik denk dat haarkranshaar hormoonongevoelig is, dus resistent tegen DHT. Daarom blijft haarkranshaar een levenlang behouden. Dat gegeven spreekt je ''tussen de oren'' theorie juist tegen.

AGA is gewoon erfelijk bepaald. De wetenschap weet nog niet alles over AGA, maar dat AGA erfelijk is, is inmiddels wel bewezen.

Deze theorie van Sonnewald is in mijn ogen sowieso nergens op gebaseerd. Maarja dat is mijn mening misschien dat er een paar anderen zijn die daar anders over denken.

Laatst gewijzigd door Spiderman; 11 maart 2007 om 20:53
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2007, 15:51   #34
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Voor zover ik het gelezen heb is het alleen hairobservator die "ja" heeft gezegd. Zullen we dan maar "nee" aannemen?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2007, 10:58   #35
hairobservator
QuickGrafting = FUTURE
 
hairobservator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2005
Locatie: 's-HEERENBERG(NL)
Berichten: 1.111
Wink Meningen op de stelling "Haaruitval zit tussen de oren!"

Oh die paar meningen hier zeggen voor mij nog helemaal niets!
Spreek elke dag vele mensen en daarbij komen er steeds meer uit voor de gedachtengang spanningshaaruitval mbt. haaruitval & kaalheid! Denk verder ook dat er vele zijn die hun mening hier niet durven geven op HaarWeb!

The NEW HAIRRESTORATION 2007 by Hairobservator
Ikzelf denk ook bijvoorbeeld dat de door mij bedachte "Rehair methode" gaat werken, dit zal dan ookweer bewijzen leveren tegen de erfelijke genetische overgevoelige variabele hormonale haaruitval & kaalheid.
Ik hoop dat REFUE binnenkort werkelijkheid gaat worden en functioneert - geloof in ieder geval op dit moment meer in HR(hairregeneration) dan dat er ooit iets ontstaat met HM(hairmultiplication)!

Ik blijf nog steeds bij een volmondig JA en geloof in de praktijkervaring van H. Sonnenwald in meer dan 10 jaar haarpraxis voor haarregeneratie! Ook geloof ik in mijzelf en mijn eigen ervaringen en al die verhalen + observatie en haarwetenschap die ikzelf in nu bijna 16 jaar heb verzameld sinds mijn eerste haren overmatig uit mijn hoofd vielen!

Het kan ook zo zijn(..als ik terugdenk is dat ook af&toe het geval geweest!) dat na mijn HT vaak herverdeelde/getransplanteerde haren ookwel eens weer overmatig vielen(!), tijdens een stressperiode met veel onverwachte trennungsgefühle waar ik moeilijk over kon praten ontstond er weer geweldige spanning in dit gebied op mijn hoofd met als gevolg haaruitval, ook bij de getransplanteerde haren!? Ook Sonnenwald spreekt over "rezidive" in de Nieuwe Haarkunde een terugval van het haar door een herhaling van de spanningen op het hoofd! Deze getransplanteerde haren kwamen echter wel weer sneller terug omdat deze misschien welweer beter regenereren dan hoofdhaarfollikels..?
Dit is allemaal weer spelen met gedachten maar ook mensen met getransplanteerde haren hebben wel eens een periode dat ook het ht-haar geweldig valt..

"Haaruitval zit tussen de oren?"
JA zegd hairobservator..

Waarom verloren vroeger toen de dienstplicht hier in Nederland nog bestond vele jonge mannen hun "wilde haren" tijdens deze nieuwe vaak onzekere en voor sommigen ook angstige periode in hun leven ver weg van huis & haard? Het is niet de stalen helm dat weet ik zeker!

Groet Hairobservator

Laatst gewijzigd door hairobservator; 13 maart 2007 om 11:32
hairobservator is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2007, 15:14   #36
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevin Bekijk bericht
Er is zelfs een theorie over het haarkrans kapsel. De hersenen hebben koeling nodig en daarom verlies je de haren
dus hoe meer hersencapaciteit hoe kaler

serieus maar ik merk toch dat veel mensen op mijn uni kaal of kalend zijn en dat dit percentage op mijn werk (bijbaantje) minder lijkt.

btw, deze week was op de radio dat uit een europees onderzoek bleek dat 50% van de haarverf produkten tot blijvende allergische reacties zou resulteren of zo

lekker dan, heb zelf ook 2 a 3 jaar lang mijn haar geverfd en juist toen begon de uitval op te vallen (alhoewel ik nooit zonder bewijs die link direct kan leggen maar het zet je toch tot denken aan).
ray is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2007, 16:14   #37
CA.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 december 2006
Berichten: 159
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Wat een bullshit weer.

Mare als je haaruitval door stress krijgt, dan moet je weer meer vitamine B slikken


maybe I'm just stupid, maar dit begrijp ik niet, waarom zou je dan meer vitamine B moeten slikken?

anyway, ik denk dat stress zeker een rol speelt, maar niet de enige factor is.
__________________
I don't wanna spend my life jaded, waiting
To wake up one day and find
That I let all of these years go by wasted
Carrie Underwood - Wasted

The hardest thing in this world, is to live in it
CA. is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2007, 16:22   #38
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CA. Bekijk bericht
[/b]

maybe I'm just stupid, maar dit begrijp ik niet, waarom zou je dan meer vitamine B moeten slikken?

anyway, ik denk dat stress zeker een rol speelt, maar niet de enige factor is.
Ik denk omdat je lichaam onder stress staat, het meer vitamines B opneemt en je dus meer nodig hebt.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2007, 17:25   #39
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 327526435 Bekijk bericht
lekker dan, heb zelf ook 2 a 3 jaar lang mijn haar geverfd en juist toen begon de uitval op te vallen (alhoewel ik nooit zonder bewijs die link direct kan leggen maar het zet je toch tot denken aan).
't Was altijd al bekend dat haarverf zeer agressief is. Er zijn echter helaas nog steeds velen die daar geen rekening mee houden.
Kleurshampoos waarvan 't effect na 6-8 wassingen weer verdwenen zijn, zijn veel huid- en haarvriendelijker; daar zit namelijk meestal geen PPD in en vaak ook geen ammonia.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2007, 17:48   #40
MisterT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 februari 2007
Berichten: 35
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevin Bekijk bericht
Er is zelfs een theorie over het haarkrans kapsel. De hersenen hebben koeling nodig en daarom verlies je de haren
dit is natuurlijk onzin... als er nu één deel van het lichaam koeling nodig heeft dan zijn het wel testikels... waarom hebben die dan geen AGA???
MisterT is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2007, 17:54   #41
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterT Bekijk bericht
dit is natuurlijk onzin... als er nu één deel van het lichaam koeling nodig heeft dan zijn het wel testikels... waarom hebben die dan geen AGA???
Denk je dat er meer gebeurt in je ballen dan in je hersens?
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2007, 12:15   #42
hairobservator
QuickGrafting = FUTURE
 
hairobservator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2005
Locatie: 's-HEERENBERG(NL)
Berichten: 1.111
Lightbulb Spanningshaaruitval!

Hé kijk er zijn nog meer mensen die geloven in een soort van "Spannungshaarausfall"!

Alopecia Contentionalis

www.ac-therapie.de

http://www.medizinfo.de/hautundhaar/...rausfall.shtml

Groet Hairobservator

De Stelling: "Haaruitval zit tussen de oren!"
JA versus NEE

Laatst gewijzigd door hairobservator; 14 maart 2007 om 12:40
hairobservator is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2007, 15:10   #43
hektor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2006
Locatie: Holland
Berichten: 338
Geslacht:
Ik denk ook wel dat er een relatie is tussen stress of slecht in je vel zitten en haaruitval. Toch geloof ik niet dat je daardoor helemaal een kale kop zult krijgen. Als ik naar Dr. Phill kijkt zie ik een man, die niet snel vol stress zal zitten, maar heeft toch niet zoveel haar meer op zijn koppie
hektor is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2007, 22:54   #44
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hektor Bekijk bericht
Ik denk ook wel dat er een relatie is tussen stress of slecht in je vel zitten en haaruitval. Toch geloof ik niet dat je daardoor helemaal een kale kop zult krijgen. Als ik naar Dr. Phill kijkt zie ik een man, die niet snel vol stress zal zitten, maar heeft toch niet zoveel haar meer op zijn koppie
Maarja dat weet je toch niet, jij kan toch niet in zijn leven kijken? Misschien is hij in het prive leven wel licht psychopathisch..

Maar goed misschien kan het zo zijn dat iedereen laten we zeggen voor 90% wel enige vorm van kaalheidsgenen heeft. En die geactiveerd kunnen worden door veranderingen in het lichaam voornamelijk in het hormonenstelsel.
Het hormonstelsel wordt geregeld door de hypothalamus, die je ook gebruikt voor het denkwerk. Zoals fantasien, dromen, etc. Stress maar ook bijvoorbeeld piekeren etc. kunnen de hypothalamus overspannen. Dit schopt hormonenstelsel in de war. Wat als gevolgt heeft dat het lichaam hierop reageert, en haaruitval zal dan een mogelijk gevolg kunnen zijn. Misschien ook wel het activeren/versnellen van het kaalwordingsproces.

Oke dit is alleen puur onwetenschappelijk denkwerk wat ik net getypt hebt. Dus neem het niet te serieus :p
__________________
regime:
minoxidixil 5% ZONDER propyleenglycol dr.lee - gestopt

situatie voor:
haar zelfde als 2 jaar terug ..niks veranderd..

haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2007, 12:29   #45
hairobservator
QuickGrafting = FUTURE
 
hairobservator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2005
Locatie: 's-HEERENBERG(NL)
Berichten: 1.111
Wink Spanningshaaruitval

Als ik naar Dr. Phill kijkt zie ik een man, die niet snel vol stress zal zitten, maar heeft toch niet zoveel haar meer op zijn koppie
Misschien kan hij er nu wel zo goed over praten(problemen!) omdat hij er vroeger zelf ook veel heeft gehad!

Alopecia Contentionalis(Spanningshaaruitval!)

AC Therapie
Nu dus ook injecties tegen haaruitval dienend als een soort van "spierrelaxer"!
Dadelijk krijgen we nog van die reizende haardokters die "haarparty´s" organiseren waar even een paar "botoxspuitjes" onder de hoofdhuid worden geplaatst tegen haaruitval & voor nieuwe haargroei!
Het wordt er allemaal wel leuk weergegeven en het kan misschien wel goed helpen(als het werkt) als men vanuit zichzelf niet goed tot een relaxte ontspanning van de hoofdhuid kan komen met haartherapie!
Maar ookhier worden alléén weer de vermoedelijke syntomen van haaruitval bestreden!

Verder blijft Hairobservator bij een volmondig JA haaruitval & kaalheid ontstaat / het begint / de oorsprong / de ontwikkeling hiervan heeft zijn "aftrap" tussen de oren!

Groet Hairobservator
Expert voor haartransplantatie & haarregeneratie
Only on HaarWeb & Hairtransplantnetwork

Laatst gewijzigd door hairobservator; 15 maart 2007 om 12:35
hairobservator is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
GEZOCHT! Vrouw tussen 35 - 45 jaar met haaruitval! hairobservator Haarproblemen bij vrouwen 2 27 oktober 2006 13:04
Zit TTM niet gewoon tussen de oren? RudeF TTM - Algemeen 19 23 november 2005 21:37
Artikel: Verband tussen kaalheid en hartziekten Chris AGA - Algemeen 0 13 september 2002 22:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.