Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Bekijk resultaten enquête: -
- 0 0%
- 0 0%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 1. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 13 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 12 maart 2007, 21:46   #181
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevin Bekijk bericht
Misschien dat jij dit wel weet Jaapie. Hoeveel Proteïne per dag is wenselijk/aanbevolen? Ik kan het nergens vinden. Volgens mij is er niet echt een een ADH van Proteïne, maar het is wel noodzakelijk.
Ongeveer 0,9 gr eiwit per kg lichaamsgewicht. Voor krachtsporters ligt dat natuurlijk een stuk hoger.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2007, 22:09   #182
kurt
HaarWeb lid
 
kurt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2005
Locatie: belgie
Berichten: 732
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie Bekijk bericht
Ongeveer 0,9 gr eiwit per kg lichaamsgewicht. Voor krachtsporters ligt dat natuurlijk een stuk hoger.
dat klopt, maar is het ook niet zo dat teveel eiwitten belastend zijn voor de nieren??
__________________
regime

groene thee maar dat drink ik al jaren, en meer om de algemene gezondheid

fina 1 mg vanaf dec 2004 (gestopt maart 2006)terug gestart op 22 maart 2008

duta 0,5mg om de dag (vanaf 11dec 2006)( gestopt begin juli 2007)

adam (now) green tea (now)

omega 3 (now) silymarin (now)
kurt is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2007, 22:18   #183
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kurt Bekijk bericht
dat klopt, maar is het ook niet zo dat teveel eiwitten belastend zijn voor de nieren??
Mja, het kan voor dehydratie zorgen. Dus bij een hoge eiwitiname moet je ook veel drinken, ik hanteer altijd de regel van minimaal 1 liter water per 1000 kcal.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2007, 22:35   #184
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie Bekijk bericht
Ongeveer 0,9 gr eiwit per kg lichaamsgewicht. Voor krachtsporters ligt dat natuurlijk een stuk hoger.
Ah bedankt. Dat is trouwens best veel . Dan zou ik rond de 70 gram eiwit per dag binnen moeten krijgen, maar dit ligt eerder rond de ~50 per dag.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2007, 16:53   #185
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Het verhaal over voeding en haaruitval op HLH heeft nog een vervolg gekregen. Onderzoekers zouden een link hebben gevonden tussen een dikke buik door vet en inflammation.
Citaat:
We had previously reported on a Finnish study that showed that men who were overweight and had a large amount of belly fat were 17% more likely to also be suffering from hair loss than non-obese men.

In addition to this, these men also had a greater amount of a protein (hs-CRP) that indicated the presence of low-grade inflammation. This inflammation may be partially responsible in increasing the incidence of hair loss in these men.

Until now it wasn’t clear how this happens but now research out of the Washington University School of Medicine in St. Louis suggests that the fat in the belly itself may be an important promoter of that inflammation.

The researchers have been able to confirm that fat cells inside the abdomen are secreting molecules that increase inflammation. It’s the first evidence of a potential mechanistic link between abdominal fat and systemic inflammation.

For years, scientists have been aware of a relationship between disease risk and excess belly fat. “Apple-shaped” people, who carry fat in the abdomen, have a higher risk of heart disease, diabetes and other problems than “pear-shaped” people, who tend to store fat in the hips and thighs. Too much abdominal fat is associated with a defect in the body’s response to insulin. During medical exams, some physicians measure waist circumference to identify patients at increased risk for these problems.


Not just any belly fat will cause inflammation, however. Back in 2004, Washington University investigators found that removing abdominal fat with liposuction did not provide the metabolic benefits normally associated with similar amounts of fat loss induced by dieting or exercising.

“Despite removing large amounts of subcutaneous fat from beneath the skin — about 20 percent of a person’s total body fat mass — there were no beneficial medical effects,” says Samuel Klein, M.D., the Danforth Professor of Medicine and Nutritional Science and the senior investigator on both studies. “These results demonstrated that decreasing fat mass by surgery, which removes billions of fat cells, does not provide the metabolic benefits seen when fat mass is reduced by lowering calorie intake, which shrinks the size of fat cells and decreases the amount of fat inside the abdomen and other tissues.”

In this new study, researchers looked instead at visceral fat — the fat that surrounds the organs in the gut. Unlike subcutaneous fat, visceral fat is not easy to remove surgically because it is very close to the intestines and other internal organs. Since they couldn’t just take out the fat, the research team decided to analyze the blood that ran through it to determine whether visceral fat was involved in inflammation or whether, like subcutaneous fat, it was merely a marker of potential problems.

Reporting in the journal Diabetes, the research team says visceral fat likely contributes to increases in systemic inflammation and insulin resistance. They sampled blood from the portal vein in obese patients undergoing gastric bypass surgery and found that visceral fat in the abdomen was secreting high levels of an important inflammatory molecule called interleukin-6 (IL-6) into portal vein blood.

“The portal vein is filled with blood that drains visceral fat,” says first author Luigi Fontana, M.D., Ph.D., assistant professor of medicine at Washington University in St. Louis and an investigator at the Istituto Superiore di Sanita, Rome, Italy. “Portal vein blood had levels of IL-6 that were 50 percent higher than blood from the periphery.”

Increased IL-6 levels in the portal vein correlated with concentrations of an inflammatory substance called C-reactive protein (CRP) in the body. High CRP levels are related to inflammation, and chronic inflammation is associated with insulin resistance, hypertension, type 2 diabetes, atherosclerosis, and more recently hair loss.

“These data support the notion that visceral fat produces inflammatory cytokines that contribute to insulin resistance and cardiovascular disease,” says Klein.

Klein, Fontana and J. Christopher Eagon, M.D., assistant professor of surgery, looked at blood samples from 25 patients. All were extremely obese, and all were undergoing gastric bypass surgery. They took blood from the portal vein and from the radial artery in the arm and found differences in levels of IL-6 between the samples.

Fontana believes the findings help explain how visceral fat can lead to inflammation, insulin resistance and other metabolic problems. And he says by contributing to inflammation, visceral fat cells in the abdomen may be doing even more than that.

“Many years ago, atherosclerosis was thought to be related to lipids and to the excessive deposit of cholesterol in the arteries,” Fontana says. “Nowadays, it’s clear that atherosclerosis is an inflammatory disease. There also is evidence that inflammation plays a role in cancer, and there is even evidence that it plays a role in aging. Someday we may learn that visceral fat is involved in those things, too.”
http://news.hairlosshelp.com/hair-lo...our-hair-loss/
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2007, 20:24   #186
Jkkezh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 148
Dus sit-ups tegen haarverlies....
__________________
regime:
status:
nw3

Jkkezh is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2007, 13:06   #187
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001 Bekijk bericht
Het verhaal over voeding en haaruitval op HLH heeft nog een vervolg gekregen. Onderzoekers zouden een link hebben gevonden tussen een dikke buik door vet en inflammation.
http://news.hairlosshelp.com/hair-lo...our-hair-loss/
Zeer interessant. Dit verklaart waarschijnlijk ook waarom mensen met veel IGF-I (lijkt op insuline) meer succes hebben met fina:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4937

Dus voor mensen met aanleg voor vet op de buik (zoals ik ) doen er goed aan om de boel lekker strak te houden.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2007, 01:15   #188
MisterT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 februari 2007
Berichten: 35
Lightbulb vitamine D

dat zijn mooie resultaten... zie foto's in het midden

http://endo.endojournals.org/cgi/con...ll/143/11/4389
MisterT is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2007, 14:55   #189
MisterT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 februari 2007
Berichten: 35
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterT Bekijk bericht
dat zijn mooie resultaten... zie foto's in het midden

http://endo.endojournals.org/cgi/con...ll/143/11/4389
in principe hoort deze post in een aparte thread. Dit onderzoek wijst uit dat normale vitamine D3 juist niet voor haargroei zorgt, maar enkel de chemically engineered analogen van D3.

Laatst gewijzigd door MisterT; 24 maart 2007 om 15:05
MisterT is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2007, 15:06   #190
MisterT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 februari 2007
Berichten: 35
the plot thickens...

Vitamine D3 analoog voor de behandeling van prostaatvergroting?

http://jcem.endojournals.org/cgi/con.../7/2576?ck=nck

Laatst gewijzigd door MisterT; 24 maart 2007 om 15:12
MisterT is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2007, 15:58   #191
MisterT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 februari 2007
Berichten: 35
patent

er is blijkbaar al een patent aangevraagd voor een topical met D3...

http://www.freepatentsonline.com/5597575.html
MisterT is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2007, 13:46   #192
Marcel01
Vredeskind Marcel01
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Locatie: Roermond
Berichten: 1
Wink Echte oplossing hergroei, geen illusie.

Ik ga dit met alle duidelijk zeggen :


Na veel opletten wat andere mensen te zeggen hebben vond ik iets waar ik nu mee bezig ben, met een goed gevoel!
Ik vond een winkel die hun eigen producten maken.
Iedereen kan zo eigenlijk hun eigen oplossing maken uit planten.
Ze noemen 100% concentatie uit planten ook wel eens oer-tintuur en moeder-tincturen www.natuurlijkerwijs.com


Ik ben er persoonlijk geweest, bijna de gehele winkel zit vol met oncommerciele {zelfgemixte producte uit eigen naam} .
Ik ben zelf al 6 weken met de volgende combinatie bezig geweest en vind nu kleine bultjes {als je de huid met twee vingers rechttrekt} op mijn inhammen.


Ik ben nu 6/half weken bezig met de volgende producten:
Alleen exacte bijschrijving, precies en alles wat op het product staat

* Haarlotion BIOflorence voor haaruival en verminderde haargroei
BIOflorence haarlotion op basis van arnicavalkruid, geeft een krachtige impuls aan de doorbloeding van de hoofdhuid waardoor deze beter gevoed wordt en afvalstoffen worden afgevoerd.
Dit resulteert in een vollere haardos bij slap- slechtgroeiende en dun haar en haaruitval.
Gebruik: Dagelijks een kleine hoeveelheid haarlotion in de hoofdhuid masseren bij voorkeur na gebruik van BIOflorence medi-hair shampoo. Absoluut niet vet. Gebruik ook: silicea-urtica complex tabletten.
INCI: Alcohol, Aqua Arnica Extract, Calendula Extract, Menthol EDTA, E.J.Kaat, Voorstraat 323, Dordrecht. Ch: 719 t.h.t. 6-20010
BIOflorence Dordrecht Holland inhoud 200ml 6,95

* Silicium-urtica komplex

* Vitamine B-100 Complex Time Release {voor een betere opname}

Ik kan ook Tabletten van Arnica montana nemen, maar dan krijg ik na plusminus twee maanden last van ongewenst haargroei op andere plaatsen dan alleen op mijn hoofdhuid, maar geeft toch beter effect, logisch.
maar ik smeer liever de vloeibare/waterige arnica op mijn hoofdhuid voor plaatselijke hergroei, en je merkt als je het 2 minuten gewoonweg op je inhammen wrijft dat het droog aanvoelt en als je in de spiegel kijkt zie je openingen overal op je inhammen en voelt na inwrijving heel fris aan,koud aan.

Vitamine B {voor de zenuwversterkende werking, gezonde groei} en Silicea of Silicium-urtica komplex {versteviging voor de beginnende haargroei en botten en nagels}


In de winkel verkopen ze BIOflorence en Morris Moss beide oncommercieel maar verkopen ook commerciele producten.
De man geeft je terplekke gratis persoonlijk advies.
of telefonisch
078-6138215
Voorstraat 323
Kruiderij Robert-Jan van de Broek
3311 EP Dordrecht
Reacties of aan mij vragen Email me Mickey.peters@live.nl

Alles wat ik wil doen is de mensen helpen, de illusie moet verwijdert worden!


Of iemand hier een aantal wijze woorden aan wilt bijvoegen, VOOR DE HELE WERELD. hoe meer ervaring iemand heeft hoe beter de kijk is op deze wereld!

Het HaarWeb Forum is een plek waar lotgenoten zich 'thuis' dienen te voelen, m.a.w: wij verwachten dat onze leden op een respectvolle wijze met elkaar omspringen en elkaar ondersteuning bieden m.b.t. hun haarprobleem

Vrede in de wereld!!
Marcel01 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2007, 17:49   #193
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Weet iemand hier misschien een plek (internet/ winkel) waar een soort van maaltijdvervangende eiwit shakes in Nederland te krijgen zijn? Zou dan gaan om iets natuurlijks dat je b.v. in plaats van een ontbijt kunt gebruiken (niet de chemische poeders die je in de meeste winkels ziet).

Ik kan alleen interessant spul vinden op websites in the states: http://www.vpnutrition.com/product_i...roducts_id/147

Reacties zijn erg welkom...
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2007, 19:23   #194
Carolien21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2007
Berichten: 89
hier wordt ik vrolijk van :-))) -Citaat nav gebruik Saw.P-

hallo,

ik heb hier veel gelezen maar nooit veel gepost, maar wil toch even mijn resultaten melden nu ik ruim 1,5 maand bezig ben met een regime.

ik ben begonnen met Fina een week of 3, maar kreeg er ontzettende pijn van in mijn ballen en mijn vriendin werd er ook niet vrolijk van (als je snapt wat ik bedoel) dus daar ben ik mee gestopt. Een week later ben ik aan de Perfect Saw Palmetto gegaan (voorgeschreven hoeveelheid), ben minox 15% gaan gebruiken en was 2 keer per week me haar met rooscure (goed inmasseren op de gevoelige plekken). Ook slik ik vitamine C tabletten met zink, multiviatmine bruis en E-400 gel capsules

Ik had nog geen kale of kalende kruin maar kreeg inhammen en vooraan front dunner wordend haar, mijn vader, opa en andere opa waren beide helemaal kaal. Sinds ik de genoemde middelen gebruik heb ik geen verslechtering meer, geen bijwerkingen, groeit er weer kleine haartjes op de plaatsen waar ik minox smeer en me front is weer bijna zoals het was! Wellicht zullen jullie dit niet geloven, maar het is echt zo.. Ik zat er ontzettend mee voor ik hier aan begon en wilde al gaan millimeteren (al zouden velen (voor jullie helaas) erg blij zijn met mijn haardos)), maar nu ben ik totaal van me klote gevoel af en heb er veel vertrouwen in en durf me haar weer in alle vormen, geuren en kleuren te dragen..

Ik wil iedereen bedanken en een hart onder de riem steken, wellicht werkt mijn regime ook voor jou!? Dit regime kost amper tijd en is goed me hele leven vol te houden..al lijkt kaal op me 40ste me geen enkel probleem als je eenmaal gesetteld bent..

MvG

ps, ik ben net 23


Perfect Saw Palmetteo : Perfectbody.nl
Minox: Ebay
Rooscure: kruidvat
E-400: kruidvat
C/Zink: liddl
Multivitamine: liddl
Carolien21 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2007, 22:30   #195
echoes
echoes
 
Geregistreerd: 8 februari 2005
Berichten: 226
Die minoxidil 15% is echt retegoed, ik kreeg vette hergroei, zelfs op mn gezicht kreeg iik haar.. Alleen jammer dat ik het gebruik moest staken ivm die klote eczeem! Als je huid het middel verdraagt, dan kan minox 15% een wondermiddel zijn!
__________________
Regimen:


Spectral DNC-L + Remox
Dagelijks Propecia
Hairmax Lasercomb SE om de dag ongeveer 25 a 30 minuten
echoes is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verzuring tegengaan als oplossing voor AGA sjef Overige behandelingen 249 9 januari 2012 19:58
Voeding, ontsteking en haaruitval pindakaas AGA - Algemeen 4 28 juni 2009 18:23
wisselen van producent vitamine's henk1962 Medicijnen/haargroeimiddelen 1 8 juni 2006 14:53
Kruiden, vetten en thee imiteren werking Finasteride pindakaas Medicijnen/haargroeimiddelen 30 20 september 2004 23:20
Voeding voeding voeding pizzacat Overige behandelingen 4 31 maart 2004 20:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.