Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 4 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 28 maart 2007, 18:49   #106
Gideon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2006
Berichten: 52
vreemd dat ze niet standaard glicerin erin doen dan, of is het duurder?

@Hanna: Denk je dat ik die schilfers los kan krijgen met anti-roos shampoo, of zou dat niks uitmaken?
Gideon is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2007, 18:54   #107
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gideon Bekijk bericht
vreemd dat ze niet standaard glicerin erin doen dan, of is het duurder?

@Hanna: Denk je dat ik die schilfers los kan krijgen met anti-roos shampoo, of zou dat niks uitmaken?
Propyleenglycol is effectiever. Je kan beter geen anti-roos shampoo gebruiken, omdat het agressief kan werken op je beschadigde huid. Gewoon stoppen met de minoxidil op propyleenglycol basis, en je haar/hoofdhuid wassen met een zo mild mogelijke shampoo. Zodra de schilfers etc weg zijn kan je overstappen op een minoxidil variant zonder PPG.
Wat betreft je vraag over de verkrijgbaarheid van rogaine foam, zie google.

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22rogaine+foam%22&btnG=Zoeken&meta =cr%3DcountryNL
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2007, 19:05   #108
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Vraag even na aan Dundee, want die mocht voorlopig zijn haar helemaal niet meer wassen!!

(persoonlijk zou ik ze juist voorzichtig helemaal losweken en proberen af te pellen zonder haarverlies)
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2007, 19:31   #109
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Ja na maanden ellende ,had ik de raad gekregen zo lang mogelijk te wachten met mijn haar te wassen > max 1x per week ,en als ik kon...nog langer wachten .Dan zie je pas wat er van je hoofd komt ,en begint de dode laag mooi af te sterven. Toen ik 2 weken geleden in een restaurant per toeval met een vrouwelijke dermatoloog ,aan de praat kwam ,en die men hoofd inspecteerde ,vertelde ze me dat ik babyolie moest gebruiken ,een uur voor ik men haar waste ,men hoofd goed inmasseren .Omdat ik geen babyolie in huis had ,heb ik dan mijn olie van Hair Borist gebruikt ,en hiermee herzelfde gedaan wat ze me aanrade....en ja hoor op 1.5 week tijd heb ik bijna opnieuw een schilfervrije gezonde hoofdhuid . Na het wassen zie je de schilfers zo mooi loskomen ,na eerst de olie te gebruiken voor het wassen. Ben hier heel blij mee ...want het bleef maar duren en duurde al maanden.
Blijf absoluut met antiroos shampoo van je hoofd ,want dat maakt het alleen maar erger ,en droogt je hoofdhuid nog meer uit. Wassen doe ik met Rozemarijn shampoo van 'weleda'.

Gebruik gewoon een uurtje voor het wassen 'babyolie' ,en dan komen de schilfers mooi los op korte tijd....anders kan het wel eens lang duren.
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2007, 20:40   #110
Gideon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2006
Berichten: 52
Jammer dat ik geen rooscure meer kan gebruiken dan, maarja het is niet anders bedankt voor alle hulp!
Gideon is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2007, 00:37   #111
Zoevo
kalend :o
 
Zoevo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 854
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee Bekijk bericht
Ja na maanden ellende ,had ik de raad gekregen zo lang mogelijk te wachten met mijn haar te wassen > max 1x per week ,en als ik kon...nog langer wachten .Dan zie je pas wat er van je hoofd komt ,en begint de dode laag mooi af te sterven. Toen ik 2 weken geleden in een restaurant per toeval met een vrouwelijke dermatoloog ,aan de praat kwam ,en die men hoofd inspecteerde ,vertelde ze me dat ik babyolie moest gebruiken ,een uur voor ik men haar waste ,men hoofd goed inmasseren .Omdat ik geen babyolie in huis had ,heb ik dan mijn olie van Hair Borist gebruikt ,en hiermee herzelfde gedaan wat ze me aanrade....en ja hoor op 1.5 week tijd heb ik bijna opnieuw een schilfervrije gezonde hoofdhuid . Na het wassen zie je de schilfers zo mooi loskomen ,na eerst de olie te gebruiken voor het wassen. Ben hier heel blij mee ...want het bleef maar duren en duurde al maanden.
Blijf absoluut met antiroos shampoo van je hoofd ,want dat maakt het alleen maar erger ,en droogt je hoofdhuid nog meer uit. Wassen doe ik met Rozemarijn shampoo van 'weleda'.

Gebruik gewoon een uurtje voor het wassen 'babyolie' ,en dan komen de schilfers mooi los op korte tijd....anders kan het wel eens lang duren.
Is dat de manier om te testen of je wel of niet tegen minox kan dan?
Aangezien ik hier nog een 3 month suplie heb liggen is het miss beter dit 1st even te bekijken voordat ik foam ga bestellen!
__________________
1x 1/4 proscar per dag.
Minoxidilmax 15% + RU in de avond(01-2009 + 01-06-2013)
Lipogaine in de ochtend(01-07-2013)
Multi
Algemene gezondheid
-------------------------------------------------
Status : Dikke haren, wel achteruitgang. Niet meer zo mee bezig als vroeger. Zou wel een goed middel willen voor mijn inhammen, die blijven groeien.
Zoevo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2007, 01:51   #112
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoevo Bekijk bericht
Is dat de manier om te testen of je wel of niet tegen minox kan dan?
Aangezien ik hier nog een 3 month suplie heb liggen is het miss beter dit 1st even te bekijken voordat ik foam ga bestellen!
Nee, natuurlijk is dat geen testmethode.
Je zou eerst een allergietest kunnen doen in een elleboogholte: iedere ochtend en iedere avond een druppel laten intrekken en een week hiermee doorgaan. Hoogstwaarschijnlijk gebeurt er niets, want allergisch contact eczeem ontstaat pas na 2 of 3 maanden gebruik.
Je kunt dus net zo goed 1 ml per ochtend en 1 ml per avond op de kale plekken op je hoofd verdelen en afwachten of je na 2 of 3 maanden allergisch wordt. Bij velen ontstaat helemaal nooit een allergie, alleen enkelen zijn de pineut.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2007, 13:00   #113
MisterT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 februari 2007
Berichten: 35
beste mensen,

ik gebruik nu bijna 2 maanden minoxidil 2% van bij de apotheker, en het werkt als een trein bij mij. De meeste van de donshaartjes zijn nu uitgegroeid tot dikkere haren en mijn hele haardos voelt beter en dikker aan. Wat dat betreft is de minoxidil zeker een succes bij mij. Maar sinds enkele dagen heb ik zeer kleine blaasjes op mijn beide oren, ze voelen geïrriteerd aan en jeuken. Na wat info op het net te zoeken zou dit wel eens door de propyleenglycol kunnen komen die erin zit. Iemand soortgelijke ervaringen? Ik zou het erg spijtig vinden dat ik door zoiets mijn behandeling zou moeten beëindigen. Een mogelijke oplossing zou minox zonder PPG kunnen zijn. Bij Dr Lee?
MisterT is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2007, 13:33   #114
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Het lijkt er op dat zich een allergie begint te ontwikkelen. Als je de blaasjes kapot krabt, komt er dan een pikkerige vloeistof uit?
Ik zou in ieder geval de dagelijkse dosering halveren en de minox zonder ppg bestellen. Ga bovendien niet in de zon zitten; bij mij brak de allergie daardoor in alle hevigheid uit over de hele bovenkant van de schedel.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2007, 13:55   #115
MisterT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 februari 2007
Berichten: 35
bedankt voor je reply hanna...

nu was ik even aan het denken... sinds een maandje gebruik ik er ook rooscure bij ter ondersteuning, zou dit er niets mee te maken kunnen hebben? Daar is allicht het contact met de oren groter dan de minox.
MisterT is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2007, 14:00   #116
MisterT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 februari 2007
Berichten: 35
oja en die blaasjes zijn nu nog te klein om open te krabben. En in de zon zitten zit er voor vandaag niet in... Dinsdag examen
MisterT is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2007, 15:28   #117
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik weet niet of het aan de Rooscure kan liggen, maar daar zou ik gewoon even mee stoppen als ik jou was, om te testen of dat iets helpt.

Direct of indirect contact met minox maakte bij mij niet veel uit, want de blaasjes/bultjes verschenen ook op mijn voorhoofd, waar ik toch echt nooit minox op had aangebracht.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2007, 14:19   #118
MisterT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 februari 2007
Berichten: 35
zo, ben nu een weekje dr lee xandrox 5 % zonder ppg aan het gebruiken... voelt veel beter aan... nu hopen dat er geen allergie komt aandraven. spijtig wel dat het zo duur is maar mijn inhammetjes zijn traag maar zeker aan het dichtgroeien... whieeeeeee
MisterT is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2007, 14:28   #119
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterT Bekijk bericht
zo, ben nu een weekje dr lee xandrox 5 % zonder ppg aan het gebruiken... voelt veel beter aan... nu hopen dat er geen allergie komt aandraven. spijtig wel dat het zo duur is maar mijn inhammetjes zijn traag maar zeker aan het dichtgroeien... whieeeeeee
Na een weet al beginnen dichtgroeien ? ...das wel snel hoor ,het lijkt wel gras dat 6 maand geen water gehad heeft
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2007, 15:57   #120
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee Bekijk bericht
Na een weet al beginnen dichtgroeien ? ...das wel snel hoor ,het lijkt wel gras dat 6 maand geen water gehad heeft
HIj is al twee maanden bezig, Dundee, heeft alleen een nieuwe variant.
Dat zou wel prettig zijn, na een week.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bijwerkingen nu = bijwerkingen later? Francis Medicijnen/haargroeimiddelen 17 19 juli 2011 21:01
Wat voor bijwerkingen ervaar je bij je medicijnen? Druifstuif Medicijnen/haargroeimiddelen 3 12 augustus 2004 17:40
bijwerkingen e.d.... peter10 AGA - Algemeen 0 7 februari 2004 13:25
Wie heeft er GEEn bijwerkingen van Finasteride? Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 2 23 juli 2003 19:59
Kans op bijwerkingen Finasteride ralluf Medicijnen/haargroeimiddelen 8 26 juni 2003 19:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.