Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 oktober 2005, 14:10   #106
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mhogen
Waar denk je dat je dit aan te danken hebt dan? Als ik je regime bekijk, zie ik dat je pas bezig bent met fina and other stuff. Echt iets te kort om al duidelijk resultaat op te merken.
misschien werkt het bij mij sneller maar misschien zijn er ook externe andere factoren. misschien heb ik wel minder stress omdat ik wat doe aan mijn probleem en niet meer kan doen (innerlijke rust).

maar misschien slaat zoiets sneller bij me aan???
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2005, 21:43   #107
beautiful once
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 35
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981

(beautifull once, hoop dat je snel een fotootje kunt uppen ben heel benieuwd!)
De camera is inmiddels terug. De geheugenkaart was kapot, gelukkig niet de camera zelf. Als mijn vriendin thuis is zal ik vragen een nieuwe foto te maken, ik zal 'm dan posten.

Het blijft beter gaan met mijn haar. Tegenwoordig draag ik mijn haar weer in een staart, strak achterover. Dat kan sinds jaren weer. Zo'n dracht is helemaal fout als je inhammen hebt/ krijgt, maar het kan gewoon echt weer bij me.

Als je van heel dichtbij kijkt, kun je bij mij ook precies zien welke haren 'terug' zijn. Die zijn allemaal kort, een centimeter of 3 of zo. Maar allemaal goed gepigmenteerd en vooral dik.

Wat me nog het allermeest opvalt is dat mijn scalp gewoon niet meer zichtbaar is als ik mijn haar kam en in een staart doe. Dat was 4 maanden geleden absoluut ondenkbaar. Ik had dan ook echt niet dit resultaat verwacht.

Maar enfin, laat ik gewoon nog even wachten totdat mijn vriendin terug is, want met een foto kun je het zelf het beste beoordelen.

Groetjes!
__________________
Regime:

1/4 5 mg Finascar (generieke Proscar) p/ dag (vanaf 8 juni 2005)
Rooscure 2x per week (vanaf 22 september 2005)
beautiful once is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2005, 22:37   #108
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Hey beautifull again

waren je inhammen helemaal kaal/glad of was er nog een beetje haar aanwezig. hoe zat het met je haaruitval voor fina en na fina? merkte je daar duidelijk verschil in? dus dat wat je aantrof in bed, doucheputje en tijdens kammen/stylen?

ben echt heel benieuwd naar de foto
(heb je btw ook foto's gemaakt zijkant zodat je de inhammen kunt zien voor die tijd en de hergroei nadertijd?
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2005, 22:57   #109
beautiful once
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 35
Heee Darkster!

Mijn inhammen waren nog niet helemaal kaal, maar het scheelde ook niet veel. Er zaten nog wat korte, dunne, futloze haartjes. Optisch waren ze iig wel kaal. Gewoon een mooie M op mijn voorhoofd, huppekee.

Die hoofdletter M is inmiddels veranderd in een liggende streep. In fel licht zie je nog wel een kleine oneffenheid in de optisch vlakke horizon, maar dan praat ik over echt fel licht. Een TL-buis in een toilet of badkamer, een flitser van een fototoestel, tja... dan zie je wel dat de dichtheid daar (nog) wel dunner is dan eromheen en -tussen.

Ik ga dus morgen een foto laten maken ZONDER FLITSER! Want dan zie de progressie pas echt goed.

Ik krijg nu steeds meer korte haartjes op plekken waar al jaren geen haar meer groeide. Dat ziet er echt heel raar uit. Het is een rare constatering. Ik kijk dagelijks in de spiegel ivm met mijn haar (zal voor de meesten onder ons wel gelden) en je ziet ze er gewoon bijkomen. En geen donshaar, maar gepigmenteerd. Als die haren erin slagen om lengte te krijgen, dan moet het zelfs de scheelste meloet nog opvallen dat ik 'nieuw' haar heb. En dan moet ik dat toch maar eens gaan uitleggen en zodoende het TABOE doorbreken!

Het begint sowieso al meer en meer vrienden op te vallen dat mijn haar er de laatste tijd zo goed uitziet. Ze hebben het niet eens (expliciet) over MEER haar, maar wel dat het beter zit, glanst, minder dof is, enz. Ik zeg dan dat het door de rooscure komt - en dan ben ik gelukkig geen leugenaar - maar ik vertel dan natuurlijk wel maar een halve waarheid.

Enfin: morgen een nieuwe foto van beautiful once, beloofd!

Groeten!!!
__________________
Regime:

1/4 5 mg Finascar (generieke Proscar) p/ dag (vanaf 8 juni 2005)
Rooscure 2x per week (vanaf 22 september 2005)
beautiful once is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2005, 02:44   #110
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
Super voor je
__________________
Regime:
-1 mg Fina (sinds midden september 2003) [ GESTOPT augustus 2006 ]
-Veel water
-Multivitaminen
-0.5 mg Duta (sinds augustus 2006)

21 jaar, NW 2
The Dude is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2005, 19:33   #111
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Mijn uitval is echt niks meer itt een paar maand geleden. toen haalde ik bij een wasbeurt er gewoon zo 100 haren uit. tegenwoordig moet ik zoeken in het doucheputje om wat haren te vinden.
daarnaast ziet mijn haar er dikker uit en meen ik veel meer kleine haartjes langs de haarlijn te zien.

ik heb wel iets last van pijnlijke tepels nu, maar ik heb vorige week ook na 6 jaar opeens te fanatiek gefitnessed....
ik hoop dat ik het juist heb en dit doorzet
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2005, 21:29   #112
beautiful once
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 35
Sorry mensen,


Door onverwachte drukte thuis heb ik nog geen foto gemaakt, laat staan gepost.

Ik zal het snel in orde maken.

Excuses nogmaals!

PS: Darkster, het lijkt erop dat fina bij jou net zo aanslaat als bij mij. Toen ik je foto zag (voor gebruik) vermoedde ik al dat fina bij jou best weleens kon aanslaan!
__________________
Regime:

1/4 5 mg Finascar (generieke Proscar) p/ dag (vanaf 8 juni 2005)
Rooscure 2x per week (vanaf 22 september 2005)
beautiful once is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2005, 00:22   #113
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Ik meen nu hele klein haartjes in de hoek van mijn ene inham te zien groeien. zijn dun en licht van kleur maar er groeit wel iets. ook langs de haarlijn zelf lijkt het dichter te zijn geworden.

Hopenlijk zet zich dit voort.

ik heb 2 weken last gehad van zere tepels en soms iets gezwollen maar de laatste week geen last meer gehad.
plastisch chirurg zei ook dat ik gewoon vettitten had en meer moest trainen

de haaruitval is ook verwaarloosbaar. vroegahh als ik een stylingprodukt in mijn haar smeerde had ik mijn hand vol haren. nu zijn dat er misschien drie.
ook douche en in bed verwaarsloosbaar weinig haar.

ik durf ook al weer lekker door mijn haar te strijken en een borstel te gebruiken
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering




Laatst gewijzigd door ray; 9 november 2005 om 00:27
ray is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2005, 14:02   #114
stefanD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 32
Talking

ik ben inmiddels zo ver gevorderd met mijn regime dat ik hier kan gaan posten...



2 jaar gelden, of zestienjarige leeftijd, merkte ik dat ik kaal begon te worden.. ben in maart dit jaar begonnen met rooscure en in half mei met fina 1,25 mg/dag.

Op dat moment was mijn haarlijn bij de inhammen zo'n 0,5 a 1 cm teruggetrokken. Ik weet niet precies wanneer mijn haaruitval is gestopt, maar heb sinds ik fina gebuik nooit meer haaruitval opgemerkt (in de vorm van groter wordende inhammen) terwijl dit voorheen vanwege het toch wel rappe tempo wel maandelijks enigszins zichtbaar was. In ieder geval merkte ik half juli teruggroei op mijn rechterinham. Begin september was mijn gehele rechterinham met donshaar bedekt, mijn tiener-haarlijn leek zich te herstellen. Echter was op mijn linkerinham niks te merken. Op dat moment ben ik met minox 2% begonnen, om de hergroei te stimuleren. Op dit moment, na 2 maanden minox, is bijna al het donshaar van mijn rechterinham omgezet in 'normale' haren en heb ik ook volledige teruggroei in mijn linkerinham, alleen op een hele andere wijze dan bij mijn rechterinham. Daar begon het zogezegd eerst met donshaar, alleen bij deze inham komen in een keer dikke, zwarte haartjes. Dit zal dus wel te verklaren zijn door het gebruik van minox, alhoewel in het minox-boekje staat dat de hergroei eerst in de vorm van vellus/donshaar komt.

Eigenlijk was ik van plan nog te wachten om hier te posten, want mijn haar is op dit moment geen succes te noemen, als 95% van je haardos zo'n 5 cm lang is en de overige 5% amper een centimeter In ieder geval mag ik mezelf gelukkig prijzen en ben toe aan een kappertje...

heb overigens geen bijwerkingen ervaren, op een aantal steken in m'n ballen na. Ook heb ik niet het idee dat de dichtheid van het teruggegroeide gebied even groot is als de rest van mijn onaangetaste haar, alhoewel de dichtheid wel zo groot is dat als het iets langer is je er niet meer 'doorheen kan kijken'. Hopelijk komt dit nog want in het boekje van minox staat dat de meeste resultaten pas na 4 maanden komen. Heb geen foto's.
stefanD is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2005, 14:46   #115
Thijs2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Berichten: 115
Je verhaal stefan maakt me erg gelukkig. Het is volgens mij weer een bewijs dat de combo fina + rooscure werkt! (bij veel dan). Denk dat ik binnenkort toch maar eens fina aan mijn regime ga toepassen. Heb je truowens geen last van shedding gehad?

Laatst gewijzigd door Thijs2; 9 november 2005 om 14:51
Thijs2 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2005, 18:24   #116
krullo
still standing
 
Geregistreerd: 26 december 2004
Berichten: 15
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stefanD
2 jaar gelden, of zestienjarige leeftijd, merkte ik dat ik kaal begon te worden.. ben in maart dit jaar begonnen met rooscure en in half mei met fina 1,25 mg/dag.

Op dat moment was mijn haarlijn bij de inhammen zo'n 0,5 a 1 cm teruggetrokken.
Het is hartstikke mooi dat je goede resultaten haalt, maar heb je niet wat te snel naar de middelen gegrepen? Volgens mij is het heel normaal dat je haarlijn rond die leeftijd een stukje naar achter kruipt. Dat betekent echt niet per se dat je kaal wordt. Bijna elke man van boven de 20 heeft enigszins teruggetrokken inhammen vergeleken met z'n tienerjaren, maar die haarlijn kan dan vervolgens dertig jaar constant blijven.
__________________



krullo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2005, 10:14   #117
Rogieros
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Berichten: 36
Sinds eind augustus begonnen met Proscar 1/4 pil per dag.
Aan het begin vielen er handen vol haren uit onder de douche en veel op het hoofdkussen.
Dat is nu veel minder geworden. ik zie wel aan m'n voorkant dat ik er een heleboel ben verloren omdat het flink dunner is geworden.

Ik merk nu als ik met m'n handen door m'n haar over m'n hoofdhuid heen wrijf.
voel ik hele kleine haartjes van een millimeter denk ik. alleen voel ik die helaas niet op de plekken waar het eigenlijk zal moeten, maar wat neit is kan nog komen.
Rogieros is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2005, 11:07   #118
stefanD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 32
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krullo
Het is hartstikke mooi dat je goede resultaten haalt, maar heb je niet wat te snel naar de middelen gegrepen? Volgens mij is het heel normaal dat je haarlijn rond die leeftijd een stukje naar achter kruipt. Dat betekent echt niet per se dat je kaal wordt. Bijna elke man van boven de 20 heeft enigszins teruggetrokken inhammen vergeleken met z'n tienerjaren, maar die haarlijn kan dan vervolgens dertig jaar constant blijven.
Ben het opzicht met je eens, alleen was bij mij duidelijk te zien dat het om traditionele mannelijke kaalheid ging. Als ik mijn haarlijn goed bekeek kon ik ook het volgende stadium van mijn inhammen zien, vanwege een kleiner wordende haardichtheid op de haarlijn bij de inhammen. Toen heb ik besloten fina te bestellen.
stefanD is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2005, 11:08   #119
stefanD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 32
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thijs2
Je verhaal stefan maakt me erg gelukkig. Het is volgens mij weer een bewijs dat de combo fina + rooscure werkt! (bij veel dan). Denk dat ik binnenkort toch maar eens fina aan mijn regime ga toepassen. Heb je truowens geen last van shedding gehad?
nee totaal niet
stefanD is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2005, 15:38   #120
beautiful once
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 35
Tjonge jonge, wat heb ik lang op m'n nieuwe foto laten wachten zeg. Sorry hoor, daarvoor...

Allright, hier is ie dan. Ik heb 'm toch met een flitser moeten nemen, omdat het licht gewoon niet goed genoeg was. Ik heb expres ditmaal op m'n scheiding gekamd. Zo kan een ieder beoordelen wat er nog van mijn inhammen over is. Ik wil nog met klem benadrukken dat ik in juni 2005, toen ik begon met fina, op deze plekken geen of nauwelijks nog haar had. Gewoon een diepe, dikke V. Ik ben nu een half jaar verder en ben zeer opgetogen over het resultaat.

Maar oordeel zelf... (de toegevoegde URL is de situatie voor, nl. 8 juni 2005)

http://www.haarweb.nl/forum/attachme...&stc=1&thumb=1
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Beautiful Once_november 2005.JPG‎ (38,1 KB, 471x gelezen)
__________________
Regime:

1/4 5 mg Finascar (generieke Proscar) p/ dag (vanaf 8 juni 2005)
Rooscure 2x per week (vanaf 22 september 2005)

Laatst gewijzigd door beautiful once; 29 november 2005 om 09:53
beautiful once is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zijn er ook succesverhalen???? Jelleke Haarproblemen bij vrouwen 1 13 september 2004 14:31
Succesverhalen ikke Haarproblemen bij vrouwen 1 7 maart 2003 22:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.