Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 april 2004, 12:27   #31
Melvin25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Berichten: 155
Ik ben blij voor de mensen waar propecia de haaruitval stabiliseerd..
Toch ben ik wel bang voor de lange termijngevolgen...de studies zijn allemaal over 2 jaar gedaan en er is nog niets over bekend. In die 2 jaar is wel bekend geworden dat overbeharing & impotentie bijwerkingen waren.. Als je tijdelijk impotent bent hersteld dat zich misschien nog wel, maar wat als je het voor langere tijd bent
Ik vind het gewoon slecht dat een medicijn waar geen lange termijn effecten van bekend zijn, in Nederland zo snel algemeen geaccepteerd wordt als medicijn, waar NEderland normaal toch wel streng is op dat gebied.
Nu kreeg ik zelf wel bijwerkingen..andere krijgen het niet en daar ben ik blij om. Hoop alleen echt dat het op lange termijn niet schadelijk is of wat dan ook!!
Ik kreeg zelg bijwerkingen na 9 maanden, vind het niet hte risico waard voor een stabilisatie wat met andere middelen mogelijk is.
__________________
Minox 5%
alopesan
Melvin25 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2004, 13:41   #32
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Fina wordt volgens mij al meer dan 5 jaar gebruikt en je hoor nog steeds geen mensen met blijvende bijwerkingen/problemen.

Verdere vraag aan schaap, zei de huisarts mogelijke impotentie of mogelijke onvruchtbaarheid...dat is nogal een verschil.
impotentie is tot zover mij bekend een mogelijke bijwerking die ook wel tijdelijk is.. (hormoonschommelingen)
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2004, 13:43   #33
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaap
Er bestaan genoeg middelen die het kunnen stoppen...
Euh.. Fina en Duta ..? geen ander middel is echt afdoende mijn inziens.
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2004, 13:44   #34
Melvin25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Berichten: 155
Minox, krijg ik zelf ong wat hergroei mee (wel minidons)
Volgens onderzoeken SP & dus ook Alopesan
__________________
Minox 5%
alopesan
Melvin25 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2004, 13:53   #35
Melvin25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Berichten: 155
En mijn arts heeft ook aangegeven dat Propecia de vruchtbaarheid kan aantasten. Hij vertelde dat deze bijwerking waarschijnlijk na stoppen zou verdwijnen, maar kon niet de volle garantie geven omdat er gewoon nog geen onderzoek naar gedaan is.
Kijk gaat iemand ervoor, dan wens ik hem veel succes, hoop dat het veel resultaat oplevert en dat die hergroei de enige bijwerking is waarmee diegene te maken krijgt.
Bij mij was die 'hergroei'(lees stabilisatie) een van de vele bijwerkingen die ik had en moest ik helaas stopen. Ook omdat ik 25 ben en nog kinderen wil heb ik deze stap genomen, anders was ik misschien wel doorgegaan..
__________________
Minox 5%
alopesan
Melvin25 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2004, 15:56   #36
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Melvin25
En mijn arts heeft ook aangegeven dat Propecia de vruchtbaarheid kan aantasten.
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik weet wel dat het bij een enkeling het libido kan verminderen, maar uit onderzoek is gebleken dat de groep die de placebopil (neppil) slikte, even hard klaagde over verminderd libido. Dus dat zit meer tussen de oortjes.

Maar dat het de vruchtbaarheid zou aantasten wist ik niet! Staat in ieder geval niet in de bijsluiter en heb 't ook nog nergens gelezen. Weet iemand hier meer van???
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2004, 16:10   #37
Melvin25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Berichten: 155
Sja ik eigenlijk ook wel...mn dokter heeft dat toen zo gezegd.
Wat ik wel ondervind.. Ik kreeg pijn bij mijn tepel.. Nu 3 maanden na gestopt te zijn heb ik er nog steeds last van...heel irri
__________________
Minox 5%
alopesan
Melvin25 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2004, 16:19   #38
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Melvin25
Ik kreeg pijn bij mijn tepel.. Nu 3 maanden na gestopt te zijn heb ik er nog steeds last van...heel irri
Ja die bijwerking heb ik vaker gehoord. Lijkt me inderdaad irritant. Zal wel verdwijnen op een gegeven moment als je gestopt bent.

Ik gebruik dus ook Fina, 4 maanden nu en heb echt nergens last van. Libido nog net zo hoog als altijd () en verder geen pijntjes of vreemde zaken.
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2004, 16:19   #39
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Ik heb nog nooit gehoord over onvruchtbaar worden. Heb er keer op keer naar gezocht, of het zo is, nooit wat gevonden, alleen tijdelijk impotent etc is mogelijk. Permanent ook niet eerder gehoord, zou moeten kunnen maar nooit praktijkverhalen ervan gehoort. Het is aan te nemen dat de kwaliteit van je sperma wel minder is tijdens het gebruiken van fina, maar meer ook niet echt..
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2004, 18:03   #40
Melvin25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Berichten: 155
Ik kreeg pas na 8 maanden last van die pijn...Nu een tijdje verder is het nog niet weg..hoop dat het weg gaat ja
__________________
Minox 5%
alopesan
Melvin25 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2004, 19:51   #41
schaap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 januari 2004
Berichten: 64
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iemand

Verdere vraag aan schaap, zei de huisarts mogelijke impotentie of mogelijke onvruchtbaarheid...dat is nogal een verschil.
(hormoonschommelingen)
Nee hij zei dat Proscar de vruchtbaarheid aantast
schaap is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2004, 20:46   #42
schaap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 januari 2004
Berichten: 64
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iemand
Fina wordt volgens mij al meer dan 5 jaar gebruikt en je hoor nog steeds geen mensen met blijvende bijwerkingen/problemen.

Verdere vraag aan schaap, zei de huisarts mogelijke impotentie of mogelijke onvruchtbaarheid...dat is nogal een verschil.
Je sperma-kwaliteit gaat achteruit, en daarmee je vruchtbaarheid...lijkt mij
schaap is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2004, 21:34   #43
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaap
Je sperma-kwaliteit gaat achteruit, en daarmee je vruchtbaarheid...lijkt mij
Je bent nog steeds vruchtbaar dan.. je bent vruchtbaar of niet, tussenweg is er niet. Kwaliteit is wat anders...
Als ik nu bv. 3 miljoen goeie zaadcellen heb ipv 4 miljoen..sja...
Als je met fina stop gaat het iig weer naar de normale situatie..jaar wachten..dan aan de kids met goed zwemmend zaad

Laatst gewijzigd door Iemand; 27 april 2004 om 21:36
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2004, 21:39   #44
schaap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 januari 2004
Berichten: 64
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iemand
Je bent nog steeds vruchtbaar dan.. je bent vruchtbaar of niet, tussenweg is er niet. Kwaliteit is wat anders...
Als ik nu bv. 3 miljoen goeie zaadcellen heb ipv 4 miljoen..sja...
Als je met fina stop gaat het iig weer naar de normale situatie..jaar wachten..dan aan de kids met goed zwemmend zaad
He maar je denkt dat fina/proscar je niet onvruchtbaar kan maken.

Ik heb een recept gekregen van de huisarts, maar ik heb het nog steeds niet opgehaald. Ben echt bang dat het straks misgaat met kinderen krijgen...

Echt een drama vind ik dit.

Wat moet je kiezen. Behoud van je haar en mogelijke hergroei en met risico op ernistige bijwerkingen. Of niks doen, en kaal worden. Dit noemen ze nou situaties waarbij je onmogelijk een keuze kunt maken
schaap is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2004, 21:45   #45
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaap
He maar je denkt dat fina/proscar je niet onvruchtbaar kan maken.
Ik heb gewoon nog niet gehoort van mensen die echt blijvend onvruchtbaar zijn geworden, als je kids wil moet je als je fina gebruik zeker een jaar gestopt zijn.
Iemand is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Het delen van Proscar niek1224 Medicijnen/haargroeimiddelen 111 15 januari 2017 01:02
[finasteride] Shedding maart84 Medicijnen/haargroeimiddelen 236 28 mei 2009 10:02
AA invloed op zwangerschap? Evi AA bij kinderen 11 12 juni 2005 15:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.